در کاتالوگ چگونه به معرفی محصول میپردازند؟ برای معرفی چه محصولاتی از کاتالوگ استفاده میکنند؟ کاتالوگ معرفی محصول (catalog-introduction-product) برای چه صنعتهایی مناسب است؟ اگر با کاربردهای کاتالوگ آشنا نیستید میتوانید مقاله کاتالوگ چیست؟ را در سلام گرافیک مطالعه کنید. برای معرفی یک محصول در بازار کار نیاز به سفارش کاتالوگ داریم. نمونه های مختلف طراحی کاتالوگ را می توانید در وب سایت سلام گرافیک مشاهده کنید.
اصول طراحی کاتالوگ معرفی محصول
در طراحی کاتالوگ برای محصول باید نکاتی رعایت شود تا نتیجه مطلوب خود را دهد. رعایت این نکات وظیفه طراح کاتالوگ است. طراح باید به اصول رنگشناسی، شناسایی هدف و انتخاب درست فونت تسلط کافی داشته باشد.
در ادامه اصولی که باید در طراحی کاتالوگ محصول رعایت شود را خدمت شما بیان میکنیم.
- انتخاب رنگبندی متناسب با محصول
- انتخاب جنس مقوا کاتالوگ
- انتخاب فونت صحیح
- انتخاب پوشش جلد مناسب کاتالوگ
- استفاده از کاربرد محصولات به همراه عکس باکیفیت از آن
- معرفی برند محصول و خدمات آن
- تناسب سایز عکسها با متنها
- انتخاب قالب مناسب کاتالوگ
- انتخاب فرم بندی در کاتالوگ
اهمیت رنگ در کاتالوگ محصول
مشتری یک محصول در ابتدا جذب زیبایی و کیفیت یک کاتالوگ میشود. درواقع میتوان گفت کیفیت کاتالوگ نمایی از کیفیت و میزان خدماترسانی یک محصول را به مشتری القا میکند.
طراح باید اشراف کامل به محصول، سایز آن و تمام ویژگیها و خدمات آن داشته باشد. سپس کاتالوگ را مطابق با ویژگیهای محصول طراحی کند و از رنگی در آن استفاده کند که با خود محصول تناسب داشته باشد. به طور مثال برای کاتالوگ معرفی محصولات و دستگاههای پزشکی عموماً از ترکیب رنگ سفید با رنگهای صورتی و فیروزهای بکار میگیرند. می توانید با استفاده از ایده های متنوع طراحی کاتالوگ که توسط کارشناس های سلام گرافیک پیاده سازی شده است، استفاده رنگ ها را مشاهده کنید.
رنگشناسی و تطبیق رنگ با محصول باعث میشود کاتالوگ نگاه مشتری را جذب کند و احساسات او را برانگیزد. نرم افزار های مختلف طراحی کاتالوگ به شما امکان پیاده سازی رنگ هارا خواهد داد.
کاتالوگ معرفی محصول برای چه صنعتهایی استفاده میشود؟
در صنعتهای مختلفی از کاتالوگ استفاده میکنند. همانطور که قبلاً گفتهایم کاتالوگ کتابچه راهنمایی برای خرید بهتر یک محصول است. ازاینرو صاحبان کسبوکار از کاتالوگها برای معرفی محصول استفاده میکنند، زیرا مشتری در انتخاب راحتتر تصمیمگیری میکند و با تمام محصولات یک برند و کیفت و خدمات آن کامل آشنا میشود. توجه داشته باشید که کاتالوگ معرفی محصول با بروشور های تبلیغاتی متفاوت است. تفاوت کاتالوگ و بروشور را در مقاله ای به طور کامل شرح داده ایم.
به همین دلیل امروزه استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصولات در صنعتهای زیادی رایج شده است. صنعتهایی چون دستگاههای پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه و مردانه، پوشاک بچگانه و همچنین کالاهای چوبی و خواب از کاتالوگ استفاده میکنند.
همینطور در معرفی دیزاین و معماری داخلی ساختمانها هم از کاتالوگ استفاده میکنند. کاتالوگ دیجیتال، کاتالوگ تبلیغاتی، کاتالوگ صنعتی، کاتالوگ خدماتی و … همگی می توانند از زیر دسته های کاتالوگ های معرفی محصول باشند.
کاربرد کاتالوگ معرفی محصول
استفاده از کاتالوگ امروزه کاربردهای زیادی را به همراه آورده است. کاربردهایی چون هزینه مقرونبهصرفه، قابلدسترسی، راهنمای کاملی از محصول و… را دارد. کاتالوگ از روشهای تبلیغاتی کم هزینهای نسبت به بیلبوردها و تبلیغات بزرگ مانند تبلیغات تلویزیونی است و به همان نسبت بازخورد خوبی دارد.
قابلدسترسی بودن آن کاربرد قابلتوجهی است. از کاتالوگ محصول در شرکت و مراکز خرید میتوان استفاده کرد. مشتری با مراجعه به مرکز خرید محصول بهراحتی کاتالوگ آن را برداشته و تمامی اطلاعات لازم را از آن کسب میکند. این امر باعث شده در تصمیمگیری به مشتری کمک شود و بهراحتی محصول موردنیاز خود را پیدا کند. این کار باعث میشود نام برند همیشه در ذهن مشتری باقی بماند.
همچنین از دیگر کاربردهای آن هزینههای کاتالوگ، چاپ کاتالوگ و طراحی کاتالوگ است. اغلب کسبوکارهای نوپا بودجه کافی برای تبلیغات عظیم را ندارند. کاتالوگ از روشهای است که برای کسبوکارهای نو ورود به بازار بسیار کاربردی و مناسب است؛ زیرا هزینهای بهصرفه دارد.
مزایای استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصول
تاکنون شما را با کاتالوگ معرفی محصول آشنا کردهایم. حال قصد داریم مزایای استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصول را بازگو کنیم.
کاتالوگ مزایای زیادی دارد. معرفی یک محصول باید بهگونهای باشد که مشتری با مزایا و ویژگیها به همراه قیمت محصول آشنا شود. این کار باعث میشود تصمیمگیری درستی داشته باشد و در خرید از شما ترغیب شود.
از دیگر مزایای کاتالوگ معرفی محصول به برندسازی محصول هم میتوان اشاره کرد. زمانی که برای معرفی محصول کاتالوگی طراحی میشود، مشتری با دریافت کاتالوگ میتواند هرزمان که بخواهد به آن سر بزند که این امر باعث میشود برند محصول در ذهن او ثبت شود.
وزن کاتالوگ سبک است و بهراحتی قابلحمل است که این برای مشتریان بسیار مفید واقع میگردد. اهمیت به آگاهی و خواسته مشتریان افزایش فروش و خوشنامی کسبوکارها را اعتبار میبخشد. برای بهدستآوردن این اعتبار استفاده از کاتالوگ گزینه مناسبی است.
قطع کاتالوگ یکی دیگر از مسائلی است که هنگام چاپ و پیاده سازی کاتالوگ معرفی محصول باید به آن توجه داشته باشید. این موارد از سری مواردی بوده که بهتر است در قرارداد طراحی کاتالوگ آورده شود.
کاتالوگ معرفی محصول چگونه طراحی میشود؟
در یک کاتالوگ معرفی محصول از توضیحات هر محصول به همراه عکس آن در صفحهای جداگانه استفاده میشود.
مزایای استفاده از کاتالوگ برای معرفی محصول چیست؟
کاتالوگ در معرفی و شناخت برند تأثیر زیادی دارد. در کسبوکارهای نوپا یکی از بهترین روشها برای معرفی خود به بازار استفاده از کاتالوگ محصول است.