چاپ کاتالوگ

آیا می‌دانید فرایند چاپ کاتالوگ چه مراحلی دارد؟ برای چاپ کاتالوگ حرفه‌ای بهترین چاپخانه کدام است؟ برای آن‌که کار طراحی و چاپ کاتالوگ شما به بهترین نحو انجام شده و به اتمام برسد، سلام گرافیک اصول چاپ و چاپخانه‌های مناسب و ویژگی‌های برجسته چاپ‌خانه‌ها را در این مقاله مورد بررسی قرار داده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چاپ کاتالوگ (Catalog printing) یکی از فرآیندهایی است که هر طراح کاتالوگ باید به آن مسلط باشد. از آنجایی که پس از فرآیند طراحی کاتالوگ محصولات روند چاپ شروع می‌شود، تسلط بر روند چاپ می‌تواند حیاتی و حتی از اصلی‌ترین مواردی باشد که باید به آن توجه کافی داشت. با ما در وب سایت سلام گرافیک همراه باشید تا به صورت دقیق در رابطه با روند چاپ کاتالوگ و همچنین موانع انتخاب یک چاپخانه مناسب برای ساخت کاتالوگ شما را آشنا کنیم.

برای رسیدن به یک کاتالوگ حرفه‌ای مراحلی باید طی شوند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها چاپ کاتالوگ است. دیزاین و چاپ کاتالوگ باید به نحوی باشد که در هنگام چاپ تمام طرح‌های به کار رفته در کاتالوگ تبلیغاتی واضح باشند. فاکتورهای مهمی در چاپ انواع کاتالوگ نقش دارند. جنس کاغذ کاتالوگ، طرح و رنگ‌های به کار رفته در طراحی، کیفیت دستگاه چاپ و… در داشتن یک کاتالوگ تاثیرگذار نقش دارند. سلام گرافیک با تکیه بر به‌روزترین دانش طراحی و چاپ، تمام فرایند دیزاین و چاپ کاتالوگ را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد.

چاپخانه‌های چاپ کاتالوگ

چاپ‌ خانه‌های چاپ کاتالوگ متعددی در ایران وجود دارد که هر کدام وابسته به نوع کار شما می‌توانند روش مناسب و حرفه‌ای برای چاپ را به شما پیشنهاد دهند. از جمله بهترین چاپ‌خانه‌های چاپ کاتالوگ در مشهد را می‌توان چاپ خانه طلوع، چاپ تابان و… در نظر گرفت. توجه داشته باشید که اگر قرار است کاتالوگ دیجیتال چاپ کنید، حتما به یک چاپخانه با این ویژگی مراجعه کنید.

چه چاپ خانه‌ای مناسب برای چاپ کاتالوگ است؟

موارد گوناگونی وجود دارد که باید در زمان انتخاب یک چاپ خانه باید به آن توجه کافی داشت.

  • کیفیت چاپ کاتالوگ
  • میزان کیفیت چاپ و طراحی و چاپ کاتالوگ را باید به صورت دقیق و مناسب بررسی کرد. و این مورد را در قرارداد طراحی کاتالوگ به آن توجه کافی داشت.
  • قطع کاتالوگ

قطع کاتالوگ از جمله موارد مهم و اثرگذار است.

  • نوع فرم بندی کاتالوگ

نوع فرم بندی کاتالوگ که توسط طراح کاتالوگ انجام می‌شود یکی از اولین مواردی است که چاپ خانه به آن توجه کافی خواهد داشت.

  • رنگ، فونت و عکس کاتالوگ

رنگ در طراحی کاتالوگ مانند عکس در طراحی کاتالوگ و فونت در طراحی کاتالوگ خیلی مهم و تاثیر گذار در روند چاپ است، اگر مشکلی در هر یک از این موارد پیش آید، ساخت و طراحی کاتالوگ با مشکل رو به رو خواهد بود.

  • هزینه چاپ کاتالوگ
  • مدت زمان چاپ

مدت زمان چاپ و تحویل پروژه چاپ از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کافی داشت. چون نمی‌توان تاثیر کاتالوگ در بازاریابی را نادیده گرفت. در مقاله کاتالوگ چیست به این موضوعات و تعریف دقیق کاتالوگ و همچنین کارکردهای این محصول موارد را بیان کرده‌ایم.

  • تیراژ چاپ

تعداد و تیراژ چاپ خیلی می‌تواند متفاوت باشد، برای همین موضوع پیشنهاد می‌شود اگر قصد طراحی کاتالوگ صنعتی یا کاتالوگ معرفی محصول دارید حتما از قابلیت‌های چاپ چاپخانه در تیراژ بالا با خبر شوید.

  • جنس چاپ

جنس کاتالوگ به دلیل آن که می‌تواند متفاوت باشد، حتما باید به آن دقت کافی شود.

  • پوشش کاتالوگ

پوشش جلد کاتالوگ اگر خاص باشد هر چاپخانه‌ای قابلیت چاپ آن را نخواهد داشت.

  • قالب کاتالوگ

قالب طراحی کاتالوگ می‌تواند تاثیر زیادی در روند چاپ داشته باشد، قالب ساز اگر کوچک‌ترین اشتباهی در روند ساخت انجام دهد، به کلی روند ساخت کاتالوگ با مشکل رو به رو خواهد شد.

  • خروجی چاپ

یکی از مهم‌ترین مواردی که عموما در زمان چاپ، چاپخانه به آن توجه می‌کند، نرم افزار طراحی کاتالوگ است. نرم افزارهای مختلفی از قبیل فتوشاپ، ایلاستریتور و… وجود دارد که کار طراحی و چاپ بسته بندی را می‌توان با آن انجام داد، اما هر چاپخانه‌ای قابلیت چاپ خروجی‌ها مختلف را ندارد.

اصول چاپ کاتالوگ

مهم‌ترین ویژگی یک چاپ‌خانه برای چاپ کاتالوگ چیست؟

برای سنجش یک چاپخانه خوب پارامترهای زیادی وجود دارد که در مقاله آن‌ها را بررسی کردیم؛ اما مهم‌ترین آن‌ها استفاده از کاغذ چاپ باکیفیت و قیمتی مناسب است.

رعایت اصول طراحی کاتالوگ در چاپ آن چه تاثیراتی می‌گذارد؟

اگر یک طراحی گرافیک کاتالوگ اصولی و باکیفیت انجام شود، طرح آماده شده برای چاپ بهترین نتیجه نهایی را به کارفرما منتقل می‌کند.

3/5 - (6 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام و درود بر شما ایا کاتالوگ های که طراحی میکنید رو در همه چاپخونه ها میشه چاپ کرد یا حتما چاپخانه خاصی باید مراجعه کرد ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  2. با عرض ادب و خسته نباشید به سلام گرافیک
    امکانش هست که لیست از چاپخونه های معتبر رو بنویسید ؟
    خیلی ممنون

    1. سلام و عرض ادب، به زودی لیست کامل چاپخونه های ایران رو در مقاله ای جداگانه ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله