طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ صنعتی از ابزارهای مهم تبلیغاتی در ارائه خدمات و محصولات صنعتی است. کاتالوگ‌های صنعتی از آن دسته کاتالوگ‌هایی هستند که برای معرفی محصول بکار گرفته می‌شوند. از این کتابچه‌های راهنما برای معرفی برند و یا خدمات شرکت‌های صنعتی استفاده می‌شود. یکی از روش‌های کم‌هزینه در تبلیغات به‌کارگیری از همین کاتالوگ‌ها است. کاتالوگ‌های صنعتی مانند دیگر کاتالوگ‌ها نیاز به طراحی و تنظیم دارند تا خواننده با مشاهده آن به‌راحتی متوجه ارائه خدمات توسط شرکت شود.

طراحی کاتالوگ صنعتی (industrial-catalog-design) چیست؟ کاتالوگ صنعتی یکی از انواع کاتالوگ است که مخصوص صنعت و شرکت‌های صنعتی طراحی و تولید می‌شود. طراحی کردن کاتالوگ‌های صنعتی دارای قوانین و مقررات مختلفی است که اگر این موارد به خوبی رعایت شود باعث می‌شود کاتالوگ کارکرد صنعتی خود را به خوبی برای آن کارخانه به همراه داشته باشد. چرا به کاتالوگ صنعتی نیاز داریم؟ چه کسی از کاتالوگ صنعتی استفاده می‌کند؟ هدف از طراحی کاتالوگ صنعتی چیست؟ اگر شما هم به دنبال جواب هستید همراه مقاله سلام گرافیک باشید. می توانید پس از مشاهده نمونه کاتالوگ های سلام گرافیک برای سفارش با کارشناس های مجموعه تماس حاصل کنید.

در بسیاری از کسب‌وکارهای صنعتی و خدماتی برای معرفی محصول از کتابچه‌های راهنمایی بنام کاتالوگ استفاده می‌کنند. طراحی کاتالوگ‌های صنعتی به‌صورت چاپی و دیجیتال صورت می‌گیرد. با اینکه اغلب تولیدکننده‌ها به سمت کاتالوگ دیجیتال روی آورده‌اند، اما هنوز هم برخی شرکت‌ها از نسخه چاپی کاتالوگ برای معرفی محصولات و صنعت خود استفاده می‌کنند.

طراح کاتالوگ با شناسایی و آشنایی کامل با خدمات و صنعت موردنظر اقدام به طراحی کاتالوگ معرفی محصول برای سازمان یا شرکت می‌کند. طراحی کاتالوگ در انواع مختلف از خدمات سلام گرافیک است که با کیفیت استثنایی انجام می‌شوند.

تعداد زیادی از صاحبان فروشگاه‌ها و شرکت‌ها برای معرفی آسان محصولات و خدمات خود به مشتریان از کاتالوگ‌های صنعتی استفاده می‌کنند. کاتالوگ های تبلیغاتی هم هنوز روی کار هستند.

استفاده از کاتالوگ‌ها این امکان را به مشتریان می‌دهد تا در منزل با آرامش محصولات شما را نگاه کرده و از قیمت و خدمات آن‌ها مطلع شوند و سپس اقدام به خرید کنند. حتی باید گفت خیلی از مردم استفاده از کاتالوگ چاپی را به کاتالوگ هوشمند ترجیح داده و به آن بیشتر اطمینان می‌کنند.

اصول طراحی کاتالوگ صنعتی

طراحی کاتالوگ مانند طراحی هر چیز دیگری دارای اصول و قواعدی است تا خروجی شما را زیباتر کند. کاتالوگ محصولات صنعتی نیز دارای اصولی برای طراحی هستند که در ادامه به بررسی این اصول می‌پردازیم.

  • انتخاب مناسب قالب کاتالوگ
  • معرفی خدمات و محصولات
  • لیست اطلاعات محصولات
  • استفاده از تصاویر محصولات
  • رنگ‌بندی مناسب

چیدمان کاتالوگ برای صنعت

برای معرفی محصول به مشتری باید او را در نظر بگیرید. اگر مشتری اولین‌بار است که با برند شما آشنا می‌شود، باید با دیدن کاتالوگ متوجه خدمات‌رسانی شما شود. برای محصولاتتان باید دسته‌بندی ایجاد کنید تا خواننده به‌راحتی متوجه آن‌ها شود.

قوانین معرفی محصول برای کاتالوگ‌های صنعتی

یکی از روش‌های مناسب برای معرفی برند و کسب‌وکار، ایجاد برگه‌ای در خصوص درباره ما است. در ابتدا یا انتهای کاتالوگ صفحه‌ای با مضمون نام شرکت، شماره تماس و آدرس قرار دهید تا مشتریان به‌خوبی نام برند شما را حفظ کنند.

بعد از آن باید به‌درستی یک‌به‌یک محصولات صنعتی‌تان را معرفی کنید. هر محصول را در دسته‌بندی خودش درج کنید تا انتخاب برای مشتری آسان گردد.

فرم بندی کاتالوگ صنعتی هم به شکلی خاص پیاده سازی می شود که باید توسط کارشناس های طراحی کاتالوگ انجام شود.

درج اطلاعات محصول در کاتالوگ صنعتی

دقت کنید چه میزان محصول برای فروش و ارائه دارید. باید آن‌ها را فهرست‌بندی کرده و بر اساس مدل و یا حتی سایز دسته‌بندی کنید. بهتر است برای توضیحات هر محصول از پاراگراف استفاده نکنید. اطلاعات مهم را به‌صورت لیست درج کنید تا خواننده زودتر به مطالب مهم دسترسی پیدا کند.

استفاده از عکس در کاتالوگ‌های صنعتی

برخی براین باورند که کاتالوگ‌های صنعتی ظاهری خشک و خسته‌کننده دارند. برای اینکه مخاطب دچار کسلی در هنگام مشاهده کاتالوگ شما نشود، طراحی گرافیک روی تصاویر و ظاهر کاتالوگ را نباید فراموش کنید.استفاده از عکس‌های واضح و باکیفیت بالا در کاتالوگ محصولات صنعتی شما مهم است، اما باید روی عکس‌ها طراحی گرافیکی هم نیز صورت گیرد.

انتخاب رنگ برای یک کاتالوگ حرفه‌ای صنعتی

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی کاتالوگ‌های محصولات صنعتی استفاده از رنگ‌بندی مناسب است. طراح باید به اصول رنگ‌شناسی آشنا باشد؛ بنابراین باید از یک طراح مجرب در این زمینه استفاده کنید. رنگ کاتالوگ باید با مضمون رنگ صنعت و محصول شما همخوانی داشته باشد. این امر باعث می‌شود جذابیت کاتالوگ شما در دید مخاطب دوچندان شود. توجه به انتخاب رنگ حتی در آموزش‌های طراحی کاتالوگ‌های صنعتی نیز باید رعایت شود.

آموزش طراحی کاتالوگ صنعتی

مواردی وجود دارد که در آموزش طراحی کاتالوگ خدمات و محصولات صنعتی مهم است. رعایت این موارد یک کاتالوگ منحصربه‌فرد برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای بالابردن اهمیت کاتالوگ و میزان اعتماد مشتریان بهتر است آدرس سایت خود را در کاتالوگ چاپی و یا لینک آن را در کاتالوگ دیجیتال قرار دهید.

محصولات را دقیق و با نظم در کنار یکدیگر قرار دهید. توضیحات هر محصول را در زیر آن به زبان ساده و روان بیان کنید.

از عکس‌های دارای وضوح بالا در کاتالوگ استفاده کنید. همچنین باید به سایزی که برای چاپ کاتالوگ در نظر دارید هم توجه کنید.

قبل از شروع طراحی یک ایده اولیه طراحی کاتالوگ را روی کاغذ پیاده‌سازی کنید. سبک طراحی و ظاهر کاتالوگ را باتوجه‌به صنعتی که فعالیت دارید انجام دهید.

قیمت طراحی کاتالوگ صنعتی

قیمت کاتالوگ صنعتی به عوامل متعددی چون نوع طراحی، نوع کاتالوگ، سایز و جنس کاتالوگ، کاغذ چاپ و همچنین تعداد صفحات آن بستگی دارد. همچنین باید گفت طراحی کاتالوگ دیجیتال خیلی کم‌هزینه‌تر نسب به کاتالوگ چاپی است. انتخاب نوع کاتالوگ بر عهده کارفرما است. قطع کاتالوگ در قیمت طراحی کاتالوگ صنعتی تاثیرگذار است.

پس از بررسی این موارد هزینه طراحی کاتالوگ برای کارخانه‌های صنعتی بین کارفرما و طراح تعیین می‌شود. نرخ طراحی کاتالوگ ویژه صنعت در سال 1401 از صفحه‌ای 400 هزارتومان شروع می‌شود که بازهم کاهش یا افزایش آن به نظر طراح و میزان طراحی‌های استفاده شده در آن بستگی دارد. در قراردادطراحی کاتالوگ صنعتی به موارد مختلف پرداخته می شود و طبق آن، قیمت داده می شود.

برای اطلاع دقیق از لیست مبلغ طراحی کاتالوگ مخصوص صنعتی می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. اگر هنوز قصد دارید با کاتالوگ بیشتر آشنا شوید می توانید مقاله کاتالوگ چیست؟ را مطالعه کنید.

در صورتی که نیاز به اطلاع از تفاوت های بروشور و کاتالوگ دارید، مقاله لینک شده را مشاهده کنید.

تعداد صفحات کاتالوگ صنعتی چقدر است؟

میزان صفحات این کاتالوگ به تعداد محصولات و خدماتی که توسط سازمان یا شرکت ارائه می‌شود دارد.

نرم افزار طراحی کاتالوگ صنعتی چیست؟

اصولا نرم افزار طراحی کاتالوگ صنعتی، فتوشاپ است اما برخی نرم‌افزارهای دیگر وجود دارند که از آن‌ها برای طراحی کاتالوگ‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. درود بر شما
    برای پروژهای صنعتی که تا الان اجرا کردم میخاستم یک بروشور تهیه بکنم ولی متاسفانه کیفیت عکس هایی که دارم مناسب نیست د این مورد میتونید منو راهنمای بکنید ؟
    ممنونم میشم
    روزتون بخیر

    1. سلام وقت بخیر راهکار هایی برای افزایش کیفیت عکس وجود داره اما بازم بستگی به عکس شما داره

  2. متشکر از سایت خوبتون چند نمونه از کاتالوگ های صنعتی رو میشه در سایتتون قرار بدید تا ایده ای داشته باشیم که محصول نهایی به چه شکل است .

    1. سلام و درود
      نمونه کار های جدید در حال جمع آوری و اماده سازی هستند و به زودی در سایت قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله