طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از انواع طراحی کاتالوگ است که در زمینه معرفی و تبلیغات برند یا محصول استفاده می‌شود. یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه برای تبلیغات در بازار استفاده از کاتالوگ است. کاتالوگ با معرفی کامل و دقیق محصول و خدمات باعث افزایش رشد و فروش محصول می‌شود. این کاتالوگ ابزاری ساده و قابل‌دسترسی برای معرفی برند و محصول هر سازمان یا شرکتی به‌حساب می‌آید.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی چیست؟ (?What is advertising catalog design) کاتالوگ تبلیغاتی یک از انواع کاتالوگ است که در زمینه تبلیغات و معرفی محصول شناخته شده و از آن استفاده می‌شود. کاتالوگ‌های تبلیغاتی جزء دسته کاتالوگ معرفی محصول نیز به‌حساب می‌آیند. درواقع باید گفت مجموعه اطلاعات و توضیحات دررابطه‌با یک محصول به همراه قیمت و ویژگی‌های آن در کنار هم یک کاتالوگ برای تبلیغات را تشکیل می‌دهد.

دیزاین کاتالوگ محصولات برای تبلیغات مانند دیگر کاتالوگ‌ها پایبند به اصول و قوانینی است که طراح کاتالوگ موظف است آن‌ها را رعایت کند. در ادامه همراه استودیو طراحی گرافیکی سلام گرافیک باشید تا بیشتر درباره کاتالوگ مناسب برای تبلیغات بدانید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم برای استفاده و طراحی کاتالوگ‌های تبلیغاتی نیاز به رعایت اصولی است که ما را در زمینه طراحی و بازخورد کاتالوگ جلو می‌اندازد. اگر از نکات و قوانین در طراحی کاتالوگ استفاده کنیم باعث می‌شود کاتالوگ ما نتیجه مطلوبی در زمینه برندسازی و تبلیغات داشته باشد.

اصول طراحی کاتالوگ تبلیغاتی

رعایت قواعد طراحی کاتالوگی جذاب و کاربردی به همراه دارد.

استفاده از ساختارهایی در طراحی کاتالوگ از واجبات است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • استفاده از ساختار کلی و مناسب
  • معرفی محصول
  • درج اطلاعات محصول
  • استفاده از تصاویر مناسب
  • استفاده از رنگ‌بندی متناسب با نوع کاتالوگ
  • توجه به چاپ کاتالوگ به صورت درست

ساختار کاتالوگ‌های تبلیغاتی

برای پیاده‌سازی ساختار یک کاتالوگ در تبلیغات، باید مواردی که در کاتالوگ قرار است استفاده شود به ترتیب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. در ابتدای کاتالوگ باید شرکت یا برند تولیدکننده آن به طور کامل معرفی شود. یعنی آدرس، شماره‌تلفن و راه‌های ارتباطی با آن کاملاً ذکر شود. همچنین استفاده از شعار شرکت یا توضیح مختصری درباره عملکرد آن نیز در کاتالوگ مناسب است. بعد از آن روند فهرست‌بندی و معرفی محصولات و خدمات آغاز می‌شود. ایده‌های کاتالوگ تبلیغاتی بسیار متنوع است و بهتر است پس از بررسی نمونه های کاتالوگ به انتخاب ساختار کاتالوگ خود بپردازید.

پوشش جلد کاتالوگ تبلیغاتی می تواند به نسبت محصول متفاوت باشد اما بهتر است از ساختاری محکم استفاده کنید. فرم بندی کاتالوگ یا قالب کاتالوگ را بهتر است به کارشناس طراحی کاتالوگ سلام گرافیک بسپارید.

اهمیت معرفی محصول در کاتالوگ برای تبلیغات

یکی دیگر از موارد مهم اهمیت معرفی محصول در کاتالوگ است. در یک کاتالوگی که برای تبلیغات می‌خواهد بکار گرفته شود باید خدمات و محصولات به ترتیب برند، دسته‌بندی و قیمت لیست شوند. هر محصول باید به‌صورت جداگانه به همراه توضیحات و تصاویر در صفحه‌ای طراحی شود. باید خودتان را جای خوانند کاتالوگ بگذارید، از دید مخاطب به آن نگاه کنید. کاتالوگ در دید مخاطب باید ساده و روان باشد و همچنین اطلاعات کاملی از محصولات در اختیار او قرار دهد.

اطلاعات محصول در کاتالوگ‌های تبلیغاتی

باید در نظر داشته باشید اطلاعاتی که برای معرفی محصول در کاتالوگ بکار می‌برید جذاب بوده و هدف تبلیغاتی داشته باشند. مخاطب شما باید زمانی که مطالبی در رابطه‌با محصول می‌خواند علاوه بر اینکه کاملاً با ویژگی‌ها و مزیت‌های آن آشنا می‌شود، ترغیب به خرید آن نیز شود. در واقع باید نیاز به آن محصول را در خود حس کند. در نتیجه شما نیاز به یک تولید محتوای مناسب در طراحی تبلیغات در کاتالوگ دارید. برخی از کاتالوگ های صنعتی اطلاعاتی همانند کاتالوگ تبلیغاتی نیاز دارد.

استفاده از عکس در کاتالوگ تبلیغات

عکس‌ها یکی از راه‌های مناسب ارتباطی بین کاتالوگ و خوانند است. در عکس می‌توانید مفهوم زیادی از هدف خود را بگنجانید. عکس می‌تواند متناسب با محصول یا دقیقاً عکس خود محصول باشد. بسته به سبک طراحی و خدمات شما این روش متفاوت است.

توجه داشته باشید، عکس‌هایی که استفاده می‌کنید باید ارتباط معنایی با محتوای آن‌ها و همچنین رنگ‌بندی کاتالوگ داشته باشند، زیرا رنگ‌بندی در کاتالوگ هم از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر موارد بااهمیت در کاتالوگ می توان به فونت اشاره کرد.

رنگ‌بندی کاتالوگ‌های تبلیغاتی

رنگ‌بندی کاتالوگ‌ها در ظاهر آن‌ها تأثیر زیادی دارد. اولین چیزی که نگاه مخاطب را مجذوب می‌کند رنگ کاتالوگ است. ازاین‌رو نیاز است سبک طراحی خود را بر اساس محصولی که قرار است تبلیغ کنید، پیاده‌سازی کنید. همچنین ترکیب رنگ‌ها در کنار هم باید دارای هارمونی باشند. برای درک این موضوع باید کمی با روان‌شناسی رنگ‌ها آشنایی داشته باشید و نمونه‌های کاتالوگ را مشاهده کنید.

نرم‌افزار طراحی کاتالوگ برای تبلیغات

نرم‌افزار طراحی کاتالوگ انواع مختلفی دارد. از جمله نرم‌افزارهایی که برای طراحی استفاده می‌شود به نرم‌افزار فتوشاپ و ایلاستریتور می‌توان اشاره کرد. تیم طراحی سلام گرافیک با استفاده از نیروهای مجرب و مسلط به نرم‌افزارهای گرافیکی در زمینه طراحی کاتالوگ فعالیت می‌کنند.

فراگیری و کاربرد این نرم‌افزارها روزافزون بوده و به‌مرور دائماً آپدیت می‌شوند. همین خاصیت آن‌ها را مناسب برای طراحی کرده است.

قیمت طراحی کاتالوگ‌های تبلیغاتی

قیمت طراحی کاتالوگ تبلیغاتی به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این موارد عبارت‌اند از میزان طراحی به‌کاررفته در کاتالوگ، تولید محتوای آن، جنس کاتالوگ و قطع کاتالوگ و همچنین تعداد صفحات و تیراژ آن هستند. نرخ کاتالوگ‌های تبلیغاتی توسط صنف طراحان مشخص می‌شود، اما هزینه کاتالوگ توافقی است که بین طراح و کارفرما صورت می‌گیرد. باتوجه‌به موارد گفته شده می‌توانید پیش از سفارش برای اطلاع دقیق از قیمت‌ طراحی کاتالوگ با ما در ارتباط باشید. در قرارداد طراحی کاتالوگ به ذکر کردن تمام این موارد پرداخته می شود.

در صورتی که قصد دارید از کاتالوگ بیشتر بدانید، مقاله کاتالوگ چیست را مطالعه کنید.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی بهتر است یا بروشور؟

تفاوت کاتالوگ و بروشور کاملا مشهود است. باتوجه‌به اهمیت محصول و تعداد آن باید نیاز بازار را شناسایی کنید و سپس ببینید استفاده از کدام روش برای تبلیغات بهتر است.

از کاتالوگ تبلیغاتی به‌صورت دیجیتال هم می‌توان استفاده کرد؟

یکی از روش‌های طراحی کاتالوگ استفاده از کاتالوگ دیجیتال است. از این روش می‌توان برای کاتالوگ‌های تبلیغاتی نیز کمک گرفت.

3/5 - (4 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله