شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

خصوصیت کاتالوگ حرفه ای

خصوصیت کاتالوگ حرفه‌ای به عوامل متعددی بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید کاتالوگ از ابزار مهمی است که در صنعت تبلیغات کاربرد فراوانی داشته از آن در بسیاری از صنعت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف استفاده می‌کنند. برای طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای باید اصولی چون طراحی متناسب، رنگ‌بندی و استفاده از متن‌ها و عکس‌های مرتب را بکار گیرید. زمانی که از قوانین و اصول طراحی را در کاتالوگ رعایت کنید می‌توانید کاتالوگی حرفه‌ای طراحی کرده و قدم بزرگی در صنعت تبلیغات بگذارید.

خصوصیت کاتالوگ حرفه‌ ای چیست؟ (?What is the characteristic of a professional catalog)

کاتالوگ یکی از ابزار مناسب برای تبلیغات یک محصول است. از کاتالوگ برای معرفی برند یا محصول و یا حتی خدمات استفاده می‌شود. کاتالوگ با دو روش دیجیتال و چاپی به صنعت تبلیغات کمک بسیاری کرده است.

طراحی کاتالوگ از روش‌های ساخت و تهیه آن محسوب می‌شود. طراح کاتالوگ کسی است که باید به اصول طراحی کاتالوگ کاملا آشنا باشد تا بتواند کاتالوگی جذاب و باکیفیت طراحی کند. حال ممکن است سوال برایتان پیش آید که چرا نیاز به طراحی کاتالوگ حرفه‌ای داریم؟ باید بگوییم کاتالوگ همانطور که ابزار مهمی در تبلیغات محسوب می‌شود، می‌تواند هیچ بازرخورد مثبتی به همراه نداشته باشد. درواقع تاثیری در روند فروش یا معرفی برند شما نداشته باشد؛ بنابراین ما نیاز داریم تا کاتالوگی حرفه‌ای طراحی کنیم. حال برای آشنایی با ویژگی‌های یک کاتالوگ حرفه‌ای همراه مجله سلام گرافیک باشید.

ویژگی های یک کاتالوگ حرفه ای

ویژگی‌های یک کاتالوگ حرفه‌ای باعث افزایش جذابیت و محبوبیت کاتالوگ در بین مشتریان شما می‌شود. برای طراحی یکی کاتالوگ حرفه‌ای اگر یکسری نکات و ویژگی‌هایی را رعایت کنید بازخورد خوبی از آن خواهید گرفت. حالا سؤال پیش می‌آید که یک کاتالوگ حرفه‌ای چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ ما در این مقاله قصد داریم خصوصیت کاتالوگ حرفه ای را برای شما بیان کنیم.

  • تعداد صفحات معقول
  • تناسب معنایی بین عکس و متن
  • استفاده از تصاویر باکیفیت
  • استفاده از قالب یکسان
  • به‌کارگیری از لوگو و نام برند
  • درج آدرس وب‌سایت در کاتالوگ

اهمیت تعداد صفحات در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

تعداد صفحات یک کاتالوگ می‌تواند در حرفه‌ای بودن آن تأثیرگذار باشد. کاتالوگی که صفحات بسیار زیادی دارد حوصله کاربر را سر می‌برد و باعث می‌شود از توجه و اهمیت آن به موضوع کاتالوگ کاسته شود. همین‌طور بالعکس تعداد صفحات کم موضوع کاتالوگ را به‌خوبی القا نمی‌کند و ممکن است اطلاعات کافی در اختیار مشتری قرار ندهد.

اهمیت تناسب معنایی بین عکس و محتوای کاتالوگ حرفه‌ای

برای طراحی یک کاتالوگ حرفه‌ای باید به‌تناسب معنایی بین متن و عکس توجه ویژه‌ای شود. عکس‌هایی در صفحات یک کاتالوگ استفاده می‌شوند باید مفهوم کاتالوگ را به مخاطب برسانند. برخی در زیر عکس‌ها محتوایی درج می‌کنند که توجهی به‌تناسب این دو باهم نمی‌کنند. اگر دنبال یک کاتالوگ حرفه‌ای هستید باید این تناسب معنایی را رعایت کنید. درواقع عکس‌ها به همراه متن‌هایی استفاده شوند که به یکدیگر مربوط هستند.

ویژگی استفاده از عکس باکیفیت در کاتالوگ

یکی از خصوصیات کاتالوگ حرفه‌ای استفاده از عکس‌های باکیفیت است. یک طراح باتجربه از عکس‌های باکیفیت و وضوح بالا در طراحی خود بکار می‌گیرد. ازآنجاکه عکس‌ها ارتباط مستقیم با ذهن مخاطب برقرار می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. وضوح عکس جزئیات آن را نمایان می‌کند و باعث جذب نگاه مخاطب می‌شود.

اهمیت به‌کارگیری از قالب یکسان در کاتالوگ‌ حرفه‌ای

هرچه میزان لی‌اوت صفحات یک کاتالوگ یکسان باشد تأثیر آن بیشتر است. هویت بصری بکار گرفته شده در کاتالوگ باید یکسان باشد تا علاوه بر حفظ ارتباط معنایی، کاربر متوجه معنا و مفهوم هدف شما شود. توجه داشته باشید هرچه المان‌های بکار رفته در کاتالوگ از یک قاعده پیروی کنند، اهمیت طراحی شما افزایش پیدا می‌کند. بعد از آن نوبت می‌رسد به درج لوگو.

خاصیت درج لوگو در کاتالوگ

خاصیت درج لوگو در کاتالوگ را نباید نادیده گرفت. یکی از مواردی که کاتالوگ شما را تبدیل به کاتالوگی حرفه‌ای می‌کند، درج لوگو برند شما در آن است. این مورد باعث می‌شود کاتالوگ شما منحصربه‌فرد شده و جذابیت آن چندبرابر شود. استفاده از لوگو علاوه بر جذابیت به معرفی برند شما کمک بزرگی نیز می‌کند.

ویژگی درج آدرس وب‌سایت در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

یک کاتالوگ حرفه‌ای باید جامع و کامل باشد. وقتی از کامل بودن کاتالوگ حرف می‌زنیم صرفاً فقط استفاده از عکس و متن و توضیحات درباره محصول نیست. شما باید راه‌های ارتباطی خود را در کاتالوگ ذکر کنید. درج آدرس وب‌سایت میزان معرفی شما را در بازار فروش چندبرابر می‌کند. همچنین آدرس وب‌سایت به کاربر کمک می‌کند که اگر سؤالی برای او بی‌جواب ماند به سایت شما مراجعه کند و آگاهی بیشتر نسبت به خدمات شما کسب کند.

نمونه کاتالوگ حرفه ای

امروزه اهمیت بازاریابی توسط ابزارهای مختلف بالا رفته است. برای ثبات در این بازار و ایجاد ارزش و اعتبار برای برندتان، باید در استفاده از هر ابزاری بهترین آن را بکار گیرید. این نکته درباره کاتالوگ هم صدق می‌کند. شما می‌توانید با مشاهده نمونه کاتالوگ حرفه‌ای ایده برای طراحی کاتالوگ داشته باشید.

نمونه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در انتخاب خود نهایت دقت را به عمل‌آورید و از ایده‌ها، نقاط قوت و ضعف دیگران استفاده کنید تا کاتالوگی حرفه‌ای و منحصربه‌فرد طراحی کنید. دیدن نمونه کاتالوگ‌ها باعث می‌شود به سبک طراحی و حتی نرم‌افزار طراحی آن نیز پی ببرید و در مسیر خود جلو بیافتید.

خصوصیت نرم افزار طراحی کاتالوگ حرفه‌ای

امروزه نرم‌افزارهای گوناگونی برای طراحی وارد بازار شده‌اند. همچنین نرم‌افزارهای رایگانی برای طراحی کاتالوگ دیجیتال وجود دارند که با قالب‌های آماده کار شما را راحت‌تر می‌کنند. اما اگر نیاز به طراحی نسخه چاپی از یک کاتالوگ دارید، باید به دنبال نرم‌افزاری باشید که از امکانات ویژه‌ای در طراحی برخوردار باشد.

یک نرم‌افزار طراحی باید از انواع فونت‌ها، قالب‌ها و حتی قلم‌های طراحی پشتیبانی کند تا هنگام طراحی هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نکند. درواقع باید گفت یک نرم‌افزار باید دست طراح را در طراح باز بگذارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم‌افزار محبوب فتوشاپ است. فتوشاپ با پشتیبانی از تعداد بالایی المان این امکان را به شما می‌دهد تا طراحی حرفه‌ای در کاتالوگ به همراه داشته باشید. برای اطلاع از طراحی‌های ما می‌توانید از مشاوره رایگان سلام گرافیک کمک بگیرید.

خصوصیت بارز یک کاتالوگ حرفه‌ای چیست؟

ظاهر هر کاتالوگی اولین چیزی است که نگاه مخاطب را جذب می‌کند. زیبایی و طراحی ظاهر یک کاتالوگ حرفه‌ای از اصول بارز آن است.

چرا رعایت اصول در طراحی کاتالوگ حرفه‌ای اهمیت دارد؟

برای داشتن کاتالوگی جذاب و بازخورد خوب باید اصول طراحی در آن رعایت شود. در غیر این صورت نه‌تنها کاتالوگ در کسب‌وکار شما تغییری ایجاد نمی‌کند؛ بلکه باعث ضرر و زیان هم می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
فاطمه نوذری
فاطمه نوذری
فاطمه نوذری هستم، کارشناس تولید محتوا.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله