نکات مهم در طراحی لوگو کدام است؟ (What are the important points in logo design) شما به عنوان طراح لوگو در رابطه با نکتههایی در رابطه با لوگو و ویژگیهای با توجه به اینکه لوگو نماینده یک برند و کسب و کار خاص میان مخاطبان است، برای طراحی آن باید به نکات زیادی توجه داشت. متاسفانه برخی از شرکتها از برنامههای آماده برای طراحی لوگو خود استفاده میکنند؛ اما نتیجه حاصل به طور قطع با نتیجه طراحی یک گرافیست حرفهای برابری نخواهد کرد. لوگوها را میتوان در سه دسته زیر طراحی کرد.
- طراحی لوگوی ترکیبی
- طراحی لوگو تایپ
- طراحی لوگو تصویری
- طراحی لوگوی دو بعدی
- طراحی لوگوی سه بعدی
برای توسعه کسب و کار خود و ماندگاری برند در ذهن مخاطبان باید طراحی لوگو را به صورت کاملاً حرفهای و یونیک انجام دهید. برخی از نکات بسیار مهم در طراحی لوگو حرفهای عبارت است از:
در نظر گرفتن مخاطبان هدف و هویت کمپانی
پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن این مقاله و نکاتی در رابطه با ساخت لوگو، حتما مقاله لوگو چیست و مقاله همه کسب و کارها نیاز به لوگو دارند را مطالعه کنید.
بسیاری از شرکتهای بزرگ به دلیل آنکه احساس میکنند تاثیرگذاری لوگوی فعلی بر روی مخاطبان کم شده است اقدام به تعویض لوگو میکنند. این شرایط ممکن است به دلایل گوناگونی از جمله تغییر شرکا، تغییر ارزشها، و یا حتی تغییر در ترندها و سبکهای طراحی و تبلیغاتی به وجود آید.
در هر صورت اصل اول و بسیار مهمی که باید در طراحی لوگو به آن توجه داشت مخاطب هدف است. در طراحی لوگو باید مخاطبان هدف و سلایق آنها در نظر گرفته شود تا بتوان قابلیتها و ویژگیهای کمپانی را به خوبی نشان داد. علاوه بر این هر شرکت و کسب و کاری ارزشهای اصولی و بنیادی خاصی دارد که باید در برجسته نگه داشتن آنها کوشش بورزد. طراح باید بتواند ارزشهای کمپانی را به خوبی با آیتمهای دیگر ترکیب کرده و آنها در لوگو نشان دهد.
توجه به نسبت طول و عرض
جذابیت بصری از جمله اصول مهمی است که میتواند تاثیرگذاری و محبوبیت لوگو را افزایش دهد. معمولاً آرمهایی که به صورت باریک بلند و یا کوتاه و پهن طراحی میشوند از نسبت مناسب میان طول و عرض برخوردار نبوده و نمای جالبی ندارند. این لوگوها از نظر بصری برای مخاطبان گیجکننده خواهند بود.
به همین دلیل رعایت تناسب و تعادل میان طول و عرض را میتوان یکی از نکات مهم برای طراحی لوگو حرفهای و دلپسند دانست. البته این بدین معنا نیست که در طراحی باید قرینهسازی به صورت دقیق انجام شود. طراح ممکن است کار را با یک شکل هندسی ساده مانند مربع یا دایره آغاز کند. تمام آیتمهای مورد استفاده در لوگو به نوع فعالیت برند و ارزشهای آن بستگی خواهد داشت.
توجه به این نکات میتواند در هزینه طراحی لوگو نیز موثر باشد.
طراحی ساده و چشمگیر
سادگی یکی از نکات بسیار مهم برای طراحی لوگو حرفهای است. با نگاهی به لوگوهای شرکتها و برندهای معروف در سرتاسر جهان میتوانید رعایت سادگی را به خوبی مشاهده کنید. لوگو باید به گونهای طراحی شود که در ذهن مخاطبان ماندگار باشد. لوگوهای ساده بیشترین تاثیرگذاری و ماندگاری را خواهند داشت. به خاطر داشته باشید که به کار بردن جزئیات بیش از حد در لوگو به هیچ وجه مناسب نیست.
آرم طراحی شده معمولاً در ابعاد گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد؛ بسیاری از جزئیات در ابعاد کوچک از دست خواهند رفت. به همین دلیل هم توصیه میشود که جزئیات و پیامهای اضافی از لوگو حذف شده و طراحی تا حد ممکن ساده انجام شود. از جمله لوگوهای بسیار ساده و محبوب میتوان به لوگوی گوگل، نایکی، اپل، آدیداس، و پپسی اشاره داشت.
اگر نیاز به لوگوی حرفهای دارید و میخواهید پیش نویس قرارداد طراحی لوگو را دریافت کنید، روی لینک قبل کلیک کنید.
انتخاب رنگ
رنگ لوگو از دیگر نکات بسیار مهمی است که باید در هنگام طراحی مورد توجه قرار گیرد. البته بهتر است فرم و طراحی لوگو را مقدمتر از انتخاب رنگ بدانید؛ زیرا گاهی ممکن است لوگو به صورت سیاه و سفید مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که طراحان رنگبندی خاصی برای لوگو در ذهن ندارند، آرم طراحی شده را با رنگبندیهای مختلف به مشتری ارائه میدهند. رنگهای استفاده شده در لوگو باید با هویت برند هماهنگی داشته باشند. بهتر است از رنگهایی با شدت بالا که موجب زننده شدن طرح آرم میشوند استفاده نشود. علاوه بر این بهتر است از رنگهای چاپی استفاده شود تا ظاهر لوگو پس از چاپ تغییر نکند. در پایان میتوان گفت که رعایت کردن ویژگیهای یک لوگوی موفق در زمان طراحی جزو اولین مواردی است که باید همه به آن توجه داشته باشند.
شرکت گرافیکی سلام گرافیک با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، طراحی لوگو را انجام می دهد. برای دریافت مشاوره طراحی لوگو کافی است همین حالا با ما تماس بگیرید.
در زمان ساخت لوگو چه نکاتی رو رعایت کنم؟
وابسته به آن که چه نوع لوگویی را میخواهید طراحی و پیاده سازی کنید موارد گوناگونی وجود دارد که باید رعایت شود، در این مقاله به آن پرداختهایم.
هویت برند در ساخت لوگو چقدر مهم است؟
یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمان طراحی و پیاده سازی یک لوگو به آن توجه کنید، هویت برند است. پیاده سازی لوگوی مناسب با رعایت این نکات مناسب پیش خواهد رفت.
2 پاسخ
با این مطالبتون خیلی به روند کار من کمک کردین
خیلی خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم