طراح لوگو (logo designer) یک گرافیست حرفهای است که لوگوهای منحصر به فردی میسازد که هرکدام هویت متناسبی با کسب و کار خود دارند. شغل طراحی لوگو به صورت فریلسنری و مستقل است. طراح آرم حرفهای باید مهارتهای گوناگونی داشته باشد تا بتواند از عهده دیزاین یک آرم زیبا برآید. در ادامه به برخی از ویژگیهای یک طراح ماهر و وظایف او اشاره خواهیم کرد.
طراح لوگو با نکات موثر در طراحی لوگو آشناست
طراحی و ساخت لوگو آنلاین اگر بدون توجه به اصول و نکات طراحی و روانشناسی انجام شود هیچ فایدهای نخواهد داشت. رعایت اصول و نکات مربوطه میتواند تاثیرگذاری لوگو را افزایش داده و به ماندگاری آن کمک کند. یک دیزاینر حرفهای میداند که لوگو باید در عین سادگی، گیرایی و جذابیت بالایی داشته باشد و به گونهای طراحی شود که بتوان از آن در تمام رسانهها استفاده کرد. همچنین انتخاب رنگها و اشکال مورد استفاده در آرم نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به دانش عمیق در این زمینه احتیاج دارد.
طراح لوگو آرمهای موفق و شکستخورده را میشناسد
طراح لوگوی حرفه ای میتواند با تکیه بر مهارتها و دانش خود به راحتی علل موفقیت یا شکست دیگر آرمها را تشخیص دهد. علاوه بر این، مطالعه درباره علل شکست و موفقیت لوگوهای دیگر میتواند موجب افزایش دانش و تقویت مهارت طراح در این زمینه شود. طراحان باتجربه از اشتباهات درس میگیرند و تلاش میکنند تا جای ممکن نقصهای پروژه را از بین ببرند.
طراح لوگو برای پروژههای خود فرایند مشخصی را طی میکند
طراحی لوگو نیز مانند هر فرایند دیگری به طی کردن مراحل مخصوص نیاز دارد. طراحان آرم و لوگو باتجربه، این مراحل را میشناسند و میتوانند با طی کردن آنها بهترین نتیجه را داشته باشند. البته مراحل طراحی لوگو میتواند برای هر شخص متفاوت باشد، اما به طور کلی متشکل از موارد زیر است:
- مشاوره با مشتری و دریافت تمام تعاریف اولیه و انتظارات
- جمعآوری اطلاعات لازم و تحقیق
- بررسی رقبا
- ایدهپردازی و طراحی اولیه
- انتخاب طراحیها و اتودهای منتخب و طراحی آنها با جزئیات کامل
- طراحی دیجیتالی طرحهای منتخب
- ارائه طرحهای نهایی به مشتری
- ویرایش در صورت لزوم و خواست مشتری
از دیگر ویژگیهای یک طراح خوب، آشنایی با ابزارهای گرافیکی لازم است. طراح لوگو در مراحل نهایی پروژه وظیفه دارد اتودهای نهایی را در نرمافزار مناسب طراحی کرده و فایل آن را به کارفرما ارائه دهد. در نتیجه، گرافیست های لوگو باید آشنایی کافی با نرمافزارهای طراحی داشته و در استفاده از آن ها تسلط کافی داشته باشند.

با انواع طراحی آشنایی لازمه را دارند
بهترین طراح لوگو برای موفقیت در کار خودش و خلق آثار منحصر به فرد نیازمند آشنایی با انواع لوگو است. همانطور که میدانید دیزاین لوگو به انواع مختلفی از جمله طراحی لوگوتایپ، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و لوگوموشن تقسیم بندی میشود که هر کدام ویژگی های خاصی دارند.
مراحل انجام طراحی لوگو
یک طراح لوگو برای انجام کار باکیفیت، باید مراحلی اصولی را انجام دهد تا بتواند آرم منحصر به فردی را به مشتری ارائه بدهد.
دریافت اطلاعات از مشتری
قبل از شروع به اینکه دیزاین آرم را انجام دهید باید اطلاعات دقیقی ازمخاطب دریافت کنید تا بتوانید با توجه به درخواست کارفرما اقدامات لازم برای طراحی لوگو را انجام دهید.
مشاوره و راهنمایی برای طراحی لوگو
بعد از دریافت اطلاعات از کارفرما و بررسی نیاز کارفرما شما باید مشاوره طراحی لوگو را انجام دهید و کارفرما را با انواع لوگوهایی که مناسب کسب و کار او است آشنا کنید.
بررسی هزینه های طراحی لوگو
یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب طراح گرافیک، قیمت طراحی لوگو است که برای کارفرما بسیار مهم است. قیمت طراحی لوگو به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که پس از بررسی نیاز مشتری بررسی میشوند.
عقد قرارداد طراحی لوگو
قرارداد طراحی لوگو جزو مهمترین مراحل در فرآیند طراحی لوگو است. چرا که در قرارداد تمام درخواست های کارفرما و تعهدات طراح و همچنین هزینه توافقی مطرح میشود و در صورت کوتاهی از سمت هرکسی، طرف مقابل با در دست داشتن برنامه قرارداد طراحی لوگو میتواند از مراجع پیگیری کند.

آیا طراحی لوگو را میتوان ثبت کرد؟
اگر طراح لوگو،لوگویی منحصر به فرد برای برند شما طراحی کند و قصد داشته باشید که کسب و کار خود را در سطح کشور و بین الملل گسترش بدهید، نیازمند این است که لوگو را ثبت کنید.
بهترین طراح لوگو کیست؟
بهترین طراح لوگو، کسی است که بتواند یک لوگوی منحصر به فرد، زیبا و جذاب طراحی کند. در استدیو سلام گرافیک با به کار گیری نیروی انسانی خلاق، بهترین لوگو ها طراحی میشوند.
2 پاسخ
عالی بود حالا میتونم یک طراح لوگو خوب پیداکنم.
خواهش میکنم خوشحالیم که این مطلب مفید بود براتون