طراح لوگو کیست و چه وظایفی دارد؟

طراح لوگو کسی است که به صورت حرفه ای و متخصصانه می‌تواند لوگو منحصربه فرد را با توجه به اصول و نکات طراحی لوگو طراحی کند. یک طراح لوگو باید توانایی شناسایی رقبا داشته باشد و همچنین توانایی کار با ابزار های مربوط به طراحی را داشته باشد.

طراح لوگو (logo designer) یک گرافیست حرفه‌ای است که لوگوهای منحصر به فردی می‌سازد که هرکدام هویت متناسبی با کسب و کار خود دارند. شغل طراح لوگو به صورت فریلسنری و مستقل است. طراح آرم حرفه‌ای باید مهارت‌های گوناگونی داشته باشد تا بتواند از عهده دیزاین یک آرم زیبا برآید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک طراح ماهر و وظایف او اشاره خواهیم کرد.

طراح لوگو با نکات موثر طراحی آشناست

ساخت لوگو اگر بدون توجه به اصول و نکات طراحی و روانشناسی انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. رعایت اصول و نکات مربوطه می‌تواند تاثیرگذاری لوگو را افزایش داده و به ماندگاری آن کمک کند. یک دیزاینر حرفه‌ای آرم می‌داند که لوگو باید در عین سادگی، گیرایی و جذابیت بالایی داشته باشد و به گونه‌ای ساخته شود که بتوان از آن در تمام رسانه‌ها استفاده کرد. همچنین انتخاب رنگ‌ها و اشکال مورد استفاده در آرم نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به دانش عمیق در این زمینه احتیاج دارد.

طراح لوگو آرم‌های موفق و شکست‌خورده را می‌شناسد

طراح لوگوی حرفه ای می‌تواند با تکیه بر مهارت‌ها و دانش خود به راحتی علل موفقیت یا شکست دیگر آرم‌ها را تشخیص دهد. علاوه بر این، مطالعه درباره علل شکست و موفقیت لوگوهای دیگر می‌تواند موجب افزایش دانش و تقویت مهارت طراح در این زمینه شود. طراحان باتجربه از اشتباهات درس می‌‌گیرند و تلاش می‌کنند تا جای ممکن نقص‌های پروژه را از بین ببرند.

طراح لوگو برای پروژه‌های خود فرایند مشخصی را طی می‌کند

لوگو برای ساخته شدن به طی کردن مراحل خاصی نیاز دارد. طراحان آرم و لوگو باتجربه، این مراحل را می‌شناسند و می‌توانند با طی کردن آن‌ها بهترین نتیجه را داشته باشند. البته مراحلی که طراح طی می‌کند، برای هر شخص متفاوت است اما به طور کلی متشکل از موارد زیر است:

  • مشاوره با مشتری و دریافت تمام تعاریف اولیه و انتظارات
  • جمع‌آوری اطلاعات لازم و تحقیق
  • بررسی رقبا
  • ایده‌پردازی و طراحی‌ اولیه
  • انتخاب طرح ها و اتودهای منتخب
  • دیزاین دیجیتالی طرح‌های منتخب
  • ارائه طرح‌های نهایی به مشتری
  • ویرایش در صورت لزوم و خواست مشتری

از دیگر ویژگی‌های یک طراح آرم خوب، آشنایی با ابزارهای گرافیکی لازم است. طراح لوگو در مراحل نهایی پروژه وظیفه دارد اتودهای نهایی را در نرم‌افزار مناسب بسازد و فایل آن را به کارفرما ارائه دهد. در نتیجه، گرافیست های لوگو باید آشنایی کافی با نرم‌افزارهای ساخت آرم داشته و در استفاده از آن ها تسلط کافی داشته باشند.

آشنایی به ابزار طراحی

با انواع طراحی آشنایی لازمه را دارند

بهترین طراح لوگو برای موفقیت در کار خودش و خلق آثار منحصر به فرد نیازمند آشنایی با انواع لوگو است. همانطور که می‌دانید دیزاین لوگو به انواع مختلفی از جمله دیزاین لوگوتایپ، لوگو تصویری، لوگو ترکیبی و لوگوموشن تقسیم بندی می‌شود که هر کدام ویژگی های خاصی دارند.

وظایف طراح لوگو

یک طراح لوگو برای انجام کار باکیفیت باید مراحلی اصولی را انجام دهد تا بتواند آرم منحصر به فردی را به مشتری ارائه بدهد.

دریافت اطلاعات از مشتری

قبل از شروع به اینکه دیزاین آرم را انجام دهید باید اطلاعات دقیقی ازمخاطب دریافت کنید تا بتوانید با توجه به درخواست کارفرما اقدامات لازم را انجام دهید.

مشاوره و راهنمایی مشتری

بعد از دریافت اطلاعات از کارفرما و بررسی نیاز کارفرما شما باید مشاوره طراحی لوگو را انجام دهید و کارفرما را با انواع لوگوهایی که مناسب کسب و کار او است آشنا کنید.

بررسی هزینه های ساخت لوگو

یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب طراح گرافیک، قیمت طراحی لوگو است که برای کارفرما بسیار مهم است. قیمت لوگو به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که پس از بررسی نیاز مشتری بررسی می‌شوند.

عقد قرارداد

قرارداد طراحی لوگو جزو مهم‌ترین مراحل در فرآیند کاری طراح لوگو است. چرا که در قرارداد تمام درخواست های کارفرما و تعهدات طراح و همچنین هزینه توافقی مطرح می‌شود.

مراحل انجام طراحی لوگو

سفارش طراحی لوگو با سلام گرافیک تضمین کننده آرم بسیار خوب است زیرا طراحان ما تجربه کاری فراوانی دارند.

09355054580

بهترین طراح لوگو کیست؟

بهترین طراح لوگو، کسی است که بتواند یک لوگوی منحصر به فرد، زیبا و جذاب بسازد.

4.4/5 - (14 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

5 پاسخ

  1. سلام من 19 سالمه رشته دبیرستانم انسانی بود ولی نمیخوام برم دانشگاه اما به کارای این شکلی و طراحی علاقه دارم. برا اینکه طراح لوگو بشم باید حتما برم دانشگاه گرافیک بخونم یا میتونم بدون تحصیلات دانشگاهی و به شکل تجربی هم یاد بگیرم و کار کنم؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله