شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

طراح لوگو کیست و چه وظایفی دارد؟

طراح لوگو کسی است که به صورت حرفه ای و متخصصانه می‌تواند لوگو منحصر بفرد را با توجه به اصول و نکات طراحی لوگو طراحی کند. یک طراح لوگو باید توانایی شناسایی رقبا داشته باشد و همچنین توانایی کار با ابزار های مربوط به طراحی را داشته باشد.
طراح لوگو

طراح لوگو (logo designer) در واقع طراح گرافیست حرفه‌ای هستند که به ساخت و طراحی لوگوهای منحصر به فرد و هویت برند برای کسب و کارهای گوناگون می‌پردازند. طراحان لوگو می‌توانند به صورت فریلسنری و مستقل کار کنند و یا در یک آژانس یا مجموعه طراحی گرافیکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از طراحان حرفه‌ای مدرک تحصیلی در زمینه گرافیک داشته و ممکن است تجربه کار در زمینه تبلیغات و مارکتینگ نیز داشته باشند. اگر به دنبال یک طراح گرافیک عالی برای طراحی لوگو شرکت خود هستید باید به خاطر داشته باشید که همه طراحان توانایی و مهارت کافی برای خلق لوگویی منحصر به فرد را ندارند برای اطلاعات بیشتر مقاله طراح گرافیست کیست را مطالعه کنید. طراحان لوگو حرفه‌ای باید مهارت‌های گوناگونی داشته باشند تا بتوانند از پس دیزاین یک آرم یونیک و کاربردی برآیند. در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک طراح ماهر و باتجربه و وظایف وی اشاره خواهیم کرد

طراح لوگو با نکات موثر در طراحی لوگو آشناست

طراحی لوگو اگر بدون توجه به اصول و نکات طراحی و روانشناسی انجام شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. رعایت اصول و نکات مربوطه می‌تواند تاثیرگذاری لوگو را افزایش داده و به ماندگاری آن کمک کند. یک دیزاینر حرفه‌ای می‌داند که لوگو باید در عین سادگی گیرایی و جذابیت بالایی داشته باشد و به گونه‌ای طراحی شود که بتوان از آن در تمام رسانه‌ها استفاده کرد. همچنین انتخاب رنگ‌ها و اشکال مورد استفاده در آرم نیز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به دانش عمیق در این زمینه احتیاج دارد.

طراح لوگو آرم‌های موفق و شکست‌خورده را می‌شناسد

دیزاینرهای حرفه‌ای می‌توانند با تکیه بر مهارت‌ها و دانش خود به راحتی علل موفقیت یا شکست دیگر آرم‌ها را تشخیص دهند. علاوه بر این مطالعه درباره علل شکست و موفقیت لوگوهای دیگر می‌تواند موجب افزایش دانش و تقویت مهارت طراح در این زمینه شود. طراحان باتجربه از اشتباهات درس می‌‌گیرند و تلاش می‌کنند تا جای ممکن نقص‌های پروژه را از بین ببرند.

طراح لوگو برای پروژه‌های خود فرایند مشخصی را طی می‌کند

طراحی لوگو نیز مانند هر فرایند دیگری به طی کردن مراحل مخصوص نیاز دارد. طراحان باتجربه با این مراحل آشنایی کافی دارند و می‌توانند با طی کردن آن‌ها بهترین نتیجه را داشته باشند. البته مراحل لازم برای طراحی لوگو می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد، اما به طور کلی می‌توان مراحل طراحی لوگو را متشکل از موارد زیر دانست:

  • مشاوره با مشتری و دریافت تمام تعاریف اولیه و انتظارات
  • جمع‌اوری اطلاعات لازم و تحقیق
  • بررسی رقبا
  • ایده‌پردازی و طراحی‌ اولیه
  • انتخاب طراحی‌ها و اتودهای منتخب و طراحی آن‌ها با جزئیات
  • طراحی دیجیتالی طرح‌های منتخب
  • ارائه طرح‌های نهایی به مشتری
  • ویرایش در صورت لزوم و خواست مشتری

از دیگر ویژگی‌های یک طراح خوب آشنایی با ابزارهای گرافیکی لازم است. طراح لوگو در مراحل نهایی پروژه وظیفه دارد اتودهای نهایی را در نرم‌افزار مناسب طراحی کرده و فایل آن را به کارفرما ارائه دهد. به همین دلیل هم طراحان گرافیستی باید آشنایی کافی با نرم‌افزارهای طراحی داشته و در استفاده از حداقل یکی از این ابزارها از تسلط کافی برخوردار باشند.

آشنایی به ابزار طراحی

با انواع طراحی آشنایی لازمه را دارند

یک طراح لوگو حرفه ای و متخصص، برای موفقیت در کار خودش و خلق آثار منحصر به فرد نیازمند این است که با انواع لوگو آشنا باشد. همانطور که می‌دانید طراحی لوگو به انواع مختلفی از جمله طراحی لوگوتایپ، طراحی لوگو تصویری، طراحی لوگو ترکیبی و لوگوموشن تقسیم بندی می‌شود که هر کدام توضیحات خاص خودش دارد.

مراحل انجام طراحی لوگو

یک طراح لوگو برای انجام حرفه ای کار طراحی، باید مراحل اصولی از ثبت سفارش گرفته تا مرحله تحول پروژه را به درستی انجام دهد تا بتواند یک کار با کیفیت به مشتری ارائه بدهد.

دریافت اطلاعات از مشتری

قبل از شروع به اینکه طراحی لوگو را انجام دهید باید اطلاعات دقیقی ازمخاطب دریافت کنید تا بتوانید با توجه به درخواست کارفرما اقدامات لازم برای طراحی لوگو را انجام دهید.

مشاوره و راهنمایی برای طراحی لوگو

بعد از دریافت اطلاعات از کارفرما و بررسی نیاز کارفرما شما باید مشاوره طراحی لوگو را انجام دهید و کارفرما را با انواع لوگوهایی که مناسب کسب و کار او است آشنا کنید.

بررسی هزینه های طراحی لوگو

یکی از مهمترین فاکتور های انتخاب طراح گرافیک، قیمت طراحی لوگو است که برای کارفرما بسیار مهم است. قیمت طراحی لوگو به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که پس از بررسی نیاز مشتری بررسی می‌شود.

عقد قرارداد طراحی لوگو

قرارداد طراحی لوگو جزو مهم‌ترین مراحل در فرآیند طراحی لوگو است. چرا که در قرارداد تمام درخواست های کارفرما و تعهدات طراح و همچنین هزینه توافقی مطرح می‌شود و در صورت کوتاهی از سمت هرکسی، طرف مقابل با در دست داشتن برنامه قرارداد طراحی لوگو می‌تواند از مراجع پیگیری کند.

مراحل انجام طراحی لوگو

آیا طراحی لوگو را می‌توان ثبت کرد؟

اگر طراح لوگو،لوگویی منحصر به فرد برای برند شما طراحی کند و قصد داشته باشید که کسب و کار خود را در سطح کشور و بین الملل گسترش بدهید، نیازمند این است که لوگو را ثبت کنید.

بهترین طراح لوگو کیست؟

بهرتین طراح لوگو، طراحی است که بتواند یک لوگ منحصر به فرد، زیبا و جذاب طراحی کنید. در استدیو سلام گرافیک با بهکار گیری بهترین ها در طراحی گرافیک شما می‌توانید بهترین لوگو را داشته باشید.

4.5/5 - (8 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله