لوگو چیست؟ آشنایی با لوگو

لوگو یاهمان آرم تجاری، نماد گرافیکی است که به وسیله ان کسب و کار شما معنی میگیرد و در ذهن مخاطبین ماندگار میشوید. اگر میخواهید یک لوگو منحصر به فرد و خلاقانه داشته باشید، باید طراحی آن را به یک تیم خلاق بسپارید که تجربه زیادی در زمینه طراحی داشته باشد.

لوگو چیست (what is a logo)؟ معنی لوگو یا نشان واره که به آن آرم هم گفته می‌شود، یک نماد است که با کمک عناصر و المان‌های گرافیکی طراحی می‌شود تا نشانه ای از برند شما باشد. لوگو گرافیکی طرحی متمایز است که می‌تواند در کنار نمایاندن مجموعه، خدمات و کالاها به برخی مفاهیم مورد نظر و ویژگی‌های سازمان نیز اشاره داشته باشد. این نماد تجاری با هدف رساندن ماهیت و اهداف یک بیزینس به مخاطب، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناس های طراحی لوگوی مجموعه سلام گرافیک هرآنچه که در مورد لوگو لازم دارید، در این مقاله توضیح داده اند. لوگو را می‌توان به عنوان اولین و موثرترین گام برای معرفی یک برند و مجموعه دانست. شرکت‌های تولیدی، تجاری، صنعتی و همچنین انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک از لوگو برای معرفی اهداف، خدمات، هویت و انتقال ارزش کسب و کار و برند خود به مخاطبان استفاده می‌کنند.

اگر ساخت لوگو به دست یک طراح حرفه‌ای و خلاق انجام شود، می‌تواند به واسطه جذابیت ظاهری خود به راحتی در ذهن مخاطبان ماندگار شده و اعتماد و اطمینان آنان را جلب کند.

برای دریافت آموزش طراحی لوگو از صفر تا 100 کلیک کنید.

معنی لوگو چیست؟ تعریف لوگو

اگر با خدمات گرافیکی سروکار داشته باشید، حتما تاکنون بارها واژه لوگو به گوشتان خورده است. اما لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟ برای اینکه مفهوم آرم، کاربرد و تاثیر این نشان تجاری را را بهتر درک کنید، به یک برند نام آشنا چون شرکت apple فکر کنید. به محض شنیدن نام این برند، چه تصویری در ذهن شما نقش بست؟ بی‌شک تصویر یک سیب گاز زده که در واقع همان نشان تجاری شرکت اپل است، اولین و تنها نمادی است که شما با شنیدن نام این کمپانی به خاطر می‌آورید؛ این دقیقا معنا و مفهوم لوگو است.

بطور کلی می‌توان به سوال آرم چیست؟ این گونه پاسخ داد: ” لوگو یکی از مهم‌ترین اجزای طراحی هویت دیداری یک برند است که کمک می‌کند آن برند یا بیزینس بهتر و طولانی‌تر در ذهن مخاطب ثبت شود.” به‌خاطر داشته باشید که آرم تجاری مهم‌ترین راز حفظ نام و خاطره برندتان در حافظه مخاطب است.

دلایل استفاده از لوگو

مهم‌ترین دلیل استفاده از لوگو این است که بتوانیم اهداف کسب‌وکار را به زبانی ساده به مخاطب منتقل کنیم. بنابراین لوگوها باید به گونه‌ای طراحی شوند که علاوه بر زیبایی و جذابیت بتوانند در زمانی کوتاه مفاهیم مورد نظر را به ذهن مخاطبان انتقال دهند. طبق آمار اعلام شده، مخاطبان و مشتریان به شرکت‌هایی که یک لوگو حرفه‌ای و مناسب داشته باشند اعتماد بیش‌تری می‌کنند. علاوه بر این با داشتن لوگو می‌توان روابط تجاری بهتری میان رقبا و شرکا داشت.

با توجه به این مسائل باید توجه داشته باشید که طراحی لوگو به منزله یک هنر شناخته نمی‌شود؛ بلکه ابزاری استراتژیک برای شناساندن مجموعه‌ها و کسب و کارها در بازار به مخاطبان است.شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات قرارداد طراحی لوگو و همچنین اطلاع از اینکه چه نوع لوگویی مناسب شماست، از مشاوره طراحی لوگو تیم خلاق سلام گرافیک بهره ببرید.

ویژگی های لوگو خوب

تاریخچه پیدایش لوگو

ریشه کلمه لوگو از یک واژه یونانی به “logos” گرفته شده است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت سابقه پیدایش و استفاده از آرم به زمان یونان باستان بر می‌گردد. واژه logos در زبان یونانی به معنای کلمه است. آن زمان نشان واره برای بازرگانان و افرادی که به تجارت مشغول بودند بدین صورت تعریف می‌شد: کلمه، نشان یا نام مخصوصی که تشخیص بازرگانان و تاجران را از یکدیگر ساده‌تر کرده و کمک می‌کند آن‌ها راحت‌تر در ذهن باقی بمانند.

اگرچه با پیشرفت صنعت گرافیک، امروزه تعریف لوگو برای ما فراتر از یک “کلمه” است؛ اما هدف استفاده از لوگو و مفهوم اولیه آن همچنان پابرجاست. اگر بخواهیم تاریخچه پیدایش و زمان استفاده از لوگو را به صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار دهیم، شاید باید به زمان انسان‌های اولیه برگردیم! زمانی که اجداد و نیاکان ما برای انتقال مفهوم و منظور خود به دیگران، اقدام به ثبت نمادهای خاصی بر روی دیواره‌های غار یا سنگ‌ها می‌کردند. از آن زمان تا به‌کنون اگرچه شکل استفاده از لوگو دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما هنوز هم می‌توان مفهوم و چرایی استفاده از لوگو را با توجه به تاریخچه و پیشینه آن به سادگی درک کرد.

کاربرد لوگو

تا به این جا شما پاسخ سوال لوگو یعنی چه؟ را دریافت کرده اید. با توجه به تعریف لوگو که به شما ارائه شد، درک کاربرد این نماد تجاری چندان دشوار نیست. تا به اینجای مطلب خواندید اصلی‌ترین وظیفه آرم این است که یک برند تجاری یا شخصی را در ذهن و حافظه مخاطب ماندگار کند؛ اما این تنها کاربرد نشان واره نیست. از این آرم تجاری با اهداف دیگری نیز می‌توان استفاده کرد. به عنوان برخی دیگر از کاربردهای لوگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

      • ساخت هویت بصری منسجم

    هویت بصری را می‌توان شخصیت برند دانست. همان‌طور که هر یک از ما با ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری مشخصی در ذهن اطرافیانمان باقی می‌مانیم، برند یا بیزینسمان نیز دقیقا نیاز به یک شخصیت و تصویر مشخص دارد. یکی از اصلی‌ترین پایه‌های ساخت این شخصیت و هویت بصری، ساخت لوگو متناسب با ویژگی‌های برند است. انواع شیوه های طراحی لوگو متفاوت هستند. بهترین روش دیزاین آرم باید متناسب با اهداف کسب‌وکار انتخاب شود.

        • اعتبار بخشیدن به محتوا

      حجم زیادی محتوا با فرمت‌های متفاوت چون متن، تصویر، ویدیو و… روزانه در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌شود. درج لوگوی شخصی بر روی این محتواها به میزان ارزش و اعتبار آن‌ها می‌افزاید. از طرفی مخاطبان شما، هرجایی که محتوایی با نشان تجاری مخصوص شما مشاهده کنند، شما و خدمات برندتان را به خاطر خواهند آورد.

          • جلوگیری از سرقت محتوا

        از دیگر کاربردهای لوگو می‌توان به جلوگیری از درج محتوا توسط دیگران بدون ذکر منبع جلوگیری کرد. احتمالا شما هم دوست ندارید محتوایی که برای تهیه آن هزینه و انرژی صرف کرده‌اید، توسط دیگران بی‌آنکه نامی از شما ذکر شده باشد، در فضای اینترنت منتشر شود. برای جلوگیری از سرقت محتوای خود می‌توانید لوگو را بر روی آن درج کنید؛ این محتوا می‌تواند یک تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک یا هر شکل دیگری از محتوا باشد.

        مزایا طراحی لوگو

        اگر در ساخت نشان تجاری اصول طراحی لوگو به خوبی رعایت شده باشد، تاثیر بسیار زیادی در رشد و پیشرفت کسب‌وکار خواهد گذاشت. بزرگ‌ترین مزیت آرم این است: حتی جایی که شما حضور ندارید تا کسب‌وکارتان و خدمات آن را به دیگران معرفی کنید، لوگوی شما حضور داشته و داستان برندتان را برای مخاطب بازگو می‌کند! برای مثال محصولات یک برند در قفسه‌های فروشگاه را در نظر بگیرید.

        قطعا بازاریاب این محصولات در فروشگاه حضور ندارد تا مشتریان را مجاب به خرید این محصول کند. اما اگر موفق شده باشید یک نشان واره حرفه‌ای بسازید که قادر به بیان داستان برندتان باشد، مخاطب به محض دیدن این نشانه بر روی طراحی بسته بندی محصولات، شما و ارزش‌هایتان را به خاطر خواهد آورد. تاثیر رنگ در طراحی لوگو و المان‌های گرافیکی که در طراحی بکار می‌گیرید را دست کم نگیرید. یک لوگوی موفق لوگویی است که در عین سادگی و به دور از طراحی‌های شلوغ و پیچیده، بتواند هدف خود را به مخاطب منتقل کند.

        معایب لوگو

        ساخت یک لوگو به خودی خود معایبی به همراه ندارد مگر آنکه به صورت غیر حرفه‌ای طراحی شده یا ایده طراحی آن از روی برندهای دیگر کپی برداری شده باشد. توجه داشته باشید که مهم‌ترین هدف استفاده از لوگو، متمایز کردن یک برند و تصویر به‌جا مانده از آن در ذهن مخاطب است. با کپی برداری از روی برندهای دیگر به ویژه اگر برندی قدیمی و معروف باشد، به نوعی به نفع آن برند کار می‌کنید چراکه مخاطبان با دیدن این نسخه تکراری، یاد و خاطره همان برند برایشان تداعی خواهد شد.

        از دیگر معایب آرم می‌توان به این مورد اشاره کرد که گاهی طراحی غیراصولی آن موجب انتقال پیامی اشتباه به مخاطب می‌شود. از آن گذشته ممکن است سال‌ها بعد تصمیم بگیرید بیزینس خود را گسترش دهید درحالی‌که لوگو را محدود به یک خدمت ویژه طراحی کرده‌اید. این موارد را می‌توان جزو معایب نشان واره دانست اما اگر به نکات مهم در طراحی لوگو توجه داشته باشید، هیچ یک از مشکلات رخ نخواهد داد.

        تاثیر لوگو در بازاریابی

        یک لوگوی خوب وظیفه دارد به معرفی و شناخته شدن برندتان کمک کند. بنابراین می‌توان آن را یکی از ابزارهای بازاریابی موثر دانست. فضای کسب‌وکارهای امروزی، یک فضای بسیار پررقابت است که جایی در آن نخواهید داشت مگر آنکه ویژگی داشته باشید که شما را از سایر رقبایتان متمایز کند. داشتن یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند همان وجه تمایزی باشد که در برنامه بازاریابی خود به آن نیاز دارید.

        لوگو از آن جهت در بازاریابی موثر است که نشانی از حرفه‌ای بودن کسب‌وکار شماست. هدف نهایی بازاریابی این است که مخاطبان شما را به عنوان یک بیزینس حرفه‌ای و مورد اعتماد بشناسند. با کمک آرم می‌توانید به مخاطبان خود این اطمینان خاطر را بدهید که شما مورد اعتماد هستید!

        معمولا تعرفه طراحی لوگو در ایران یکسان است یعنی ممکن است هزینه طراحی لوگو تهران با طراحی لوگو شیراز یکسان باشد اما عمده تفاوت قیمت طراحی لوگو به دلیل نام برند و تجربه شرکت گرافیکی است که ممکن است در یک سفارش قیمت های متفاوتی ارائه دهد و قطع کسی که تجربه زیادی در طراحی لوگو دارد، به مراتب می‌تواند بهترین نشان واره را برای شما طراحی کند.

        یک لوگوی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

        طراحی هر لوگویی به معنی موفقیت و لوگوی مناسب نیست. طراحی لوگو باید از الگو و ویژگی های خاصی برخوردار باشد. لوگو از ابتدا تا انتهای عمر همراه برند است شاید در طول سالیان بتوان ریدیزاین لوگو انجام داد، اما در نظر داشته باشید که برند شما تصویر شخصیت برند شماست و با تغییرات زیاد در آن باعث فراموش شدن آن می‌شوید.

        ویژگی های لوگو موفق

        به نظر شما چه پارامتر هایی برای پیاده سازی یک آرم حرفه ای مناسب است؟ ویژگی های لوگوی خوب را می توانید در این مقاله با توصیف کارشناس های طراحی سلام گرافیک آشنا شوید. متاسفانه کسب و کارهای زیادی وجود دارند که با وجود صرف هزینه بالا لوگو مناسبی نداشته و به خاطر آن به خوبی میان دیگر رقبا به چشم نمی‌آیند. تنها داشتن یک لوگو برای موفقیت کسب و کار کافی نیست.نشان واره کسب و کار شما باید به صورت کاملاً حرفه‌ای و مطابق با اصول طراحی شود.همانطور که در مقاله طراح لوگو کیست و چه وظایفی دارد، به طور کامل در مورد این موارد صحبت شده است. طراحان باتجربه کمی خلاقیت را نیز چاشنی کار خود می‌کنند تا بتوانند لوگویی کاملا یونیک و منحصر به فرد را طراحی کنند. برخی از ویژگی‌های یک لوگو موفق عبارت است از:

            • طراحی لوگو باید متناسب با خصوصیات و مفهوم یک برند هماهنگی داشته باشد و بتواند معنا و مفهوم مورد نظر را به سرعت به مخاطبان انتقال دهد.

            • نباید هیچ مشکلی برای استفاده از لوگو در انواع پلتفرم‌های اینترنتی و کارهای چاپی وجود داشته باشد.

            • لوگو خوب باید کاملاً منحصر به فرد باشد تا بتوان آن را از نظر قانونی برای مالک ثبت کرد.

            • از آنجایی که یک لوگو در فضاهای مختلفی از جمله طراحی کارت ویزیت، طراحی پوستر تبلیغات، طراحی لی‌اوت اینستاگرام و طراحی ست اداری، طراحی لیبل … مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به گونه‌ای طراحی شود که برای استفاده از آن به صورت رنگی یا سیاه و سفید و در سایزهای مختلف هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.

            • لوگو موفق باید مطابق با اصول روانشناسی طراحی شود تا بتواند بر روی ذهن مخاطبان تاثیر گذاشته و ماندگار باشد.


            • طراحی لوگو باید نمایان‌گر داستان پشت برند باشد و همچنین با فرهنگ مخاطبان همخوانی داشته باشد.
          برای ثبت سفارش طراحی لوگو با سلام گرافیک در ارتباط باشید تا بهترین آرم را در میان فعالان حوزه کاری خود داشته باشید.

          لوگو استارباکس

          تاثیر رنگ در لوگو

          از تاثیر رنگ در طراحی لوگو چه می دانید؟ آیا از روانشناسی رنگ ها مطلع هستید؟ روانشناسی رنگ ها چه تاثیری در لوگو خواهد داشت؟ آیا به جذب مخاطب کمک می کند؟ لازم است بدانید شما تا زمانی که به خوبی رنگ هارا نشناسید، طراح آرم حرفه ای نخواهید شد. شناخت رنگ های مکمل یا خنثی کمک می کند تا در ترکیب رنگ بندی لوگو درست عمل کنید.

          روانشناسی رنگ‌ها در لوگو

          رنگ‌ها جزو پدیده‌های مهم دنیا محسوب می‌شوند و وجود آن‌ها بر روی همه چیز تاثیر می‌گذارد. بر اساس تحقیقات، رنگ باعث شناسایی یک برند تا 80 درصد می‌شود. یک رنگ مناسب باعث برجسته‌کردن نقاط قوت کسب و کار شما می‌شود و مشتریان زیادی را جذب می‌کند. انتخاب رنگ خوب، از ویژگی های یک لوگو موفق است و لازم است در انتخاب آن دقت فراوانی شود.

          رنگ ‌های سرد

          رنگ‌های آبی، بنفش، نیلی و سبز جزو رنگ‌های سرد هستند که اکثر افراد را به یاد آسمان، آب و دریا می‌اندازند و باعث حس آرامش می‌شوند. رنگ‌های سرد باعث بزرگ نشان دادن مکان‌های کوچک می‌شوند. این رنگ‌ها در طراحی لوگو نقش مهمی دارند و می‌توانند موثر واقع شوند. رنگ‌های سرد برای حوزه‌های تکنولوژی و صنعت گزینه مناسبی هستند. لوگو توییتر، اینتل، فیسبوک، شرکت دل و… همگی از رنگ‌های سرد هستند.

          رنگ های گرم

          رنگ‌های قرمز، زرد و طیف رنگ نارنجی رنگ‌های گرم هستند و حس صمیمیت و نزدیک بودن را به مخاطب منتقل می‌کنند. استفاده از این رنگ‌ها در طراحی لوگو باعث افزایش جلب توجه می‌شود. اگر به آرم رستوران‌ها و غذاخوری‌ها توجه کنید متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها از رنگ‌های زرد، قرمز و نارنجی استفاده کرده‌اند؛ این کار حس گرم بودن غذا به کاربر منتقل کرده و باعث گرسنگی او می‌شود و در نهایت مجبور می‌شود غذای بیشتری سفارش دهد.

          روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

          رنگ های خنثی

          رنگ‌های خنثی شامل طوسی، قهوه‌ای، شیری، کرمی و… هستند. لازم است طراحان لوگو از کاربرد و تاثیر رنگ‌های خنثی در طراحی لوگو آگاه باشند. این رنگ‌ها بیشتر در پس‌زمینه استفاده می‌شود و برای برندهایی مانند سالن‌های آرایشی و پوشاک و… مناسب هستند.

          تاثیر انواع رنگ‌ها در لوگو

          هرکدام از رنگ‌ها اثر متفاوتی بر بیننده می‌گذارند و اگر از روانشناسی رنگ‌ها آگاه باشید، به خوبی می‌توانید مخاطب دلخواه خود را جذب نمایید. در زیر به تاثیر هرکدام از رنگ‌ها پرداخته‌ایم.

          رنگ سبز در طراحی لوگو

          رنگ سبز جزو پر استفاده‌ترین رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون و جلوه‌های ویژه است. این رنگ شکست نور بالایی دارد و به آسانی با نرم‌افزارهای موشن گرافیک و ساخت فیلم قابل حذف است. رنگ‌های سبز به آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها معروف است که طرفداران زیادی دارد. استفاده از رنگ سبز در طراحی لوگو، باعث ایجاد آرامش در مشتری می‌شود و به راحتی می‌تواند او را جلب کند. ساب وی (Subway) برند مربوط به مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای است از رنگ سبز در برند خود استفاده می‌کند.

          رنگ قرمز

          رنگ قرمز جزو رنگ‌های مهم و پرطرفدار بین افراد است و در مکان‌های بسیاری از این رنگ استفاده می‌شود. به گفته بیشتر روانشناسان، طرفداران این رنگ، افراد پر جنب و جوش هستند. استفاده از این رنگ در طراحی لوگو می‌تواند باعث جلب توجه مشتری و جذب او شود. امریکن رد کراس (American Red Cross)، که یک سازمان بشردوستانه است از رنگ قرمز برای نماد خود بهره می‌برند. نماد هلال احمر در ایران نیز قرمز است.

          رنگ آبی

          رنگ آبی نشان‌دهنده اعتماد، حقیقت و صداقت است و تاثیر فراوانی در طراحی لوگو دارد. اکثر لوگوهای معروف با رنگ آبی طراحی شده‌اند. این رنگ به مخاطب احساس آرامش می‌دهد و می‌تواند به راحتی جذب برند شما شود.

          رنگ های صورتی  و بنفش

          رنگ‌های‌ صورتی و بنفش جزو رنگ‌های مهمی هستند که تاثیر زیادی در ساخت لوگو دارند. این رنگ‌ها آرامش‌بخش و لطیف هستند از رنگ صورتی برای طراحی برندهایی که به بانوان مربوط است استفاده می‌شود؛ اما بنفش گستردگی بیشتری دارد و در کسب و کارهای مردانه نیز استفاده می‌شود.

          رنگ زرد

          رنگ زرد جزو رنگ‌های شاد است و توجه افراد را به راحتی جلب می‌کند؛ این نکته را می‌توانید از زرد بودن رنگ تاکسی‌ها متوجه شوید. این رنگ در طراحی آرم نیز اثرگذار است و می‌تواند باعث جذب مخاطبان زیادی شود. شدت جلب توجه این رنگ به طیف آن وابسته است. هرچه کم‌رنگ‌تر باشد و به سمت رنگ‌های خنثی برود جلب توجه آن کمتر و هرچه پررنگ‌تر باشد جلب توجه آن بیشتر خواهد بود.

          رنگ نارنجی

          رنگ نارنجی در دیزاین نشان واره از کاربرد زیادی برخوردار است و ویژگی‌های مانند شادابی، خلاقیت و جذابیت به بینندگان القا می‌کند. این رنگ حد فاصل رنگ زرد و قرمز است و از ترکیب این دو رنگ ایجاد می‌شود. اگر ویژگی‌های زرد و قرمز را با یکدیگر ترکیب نمایید، ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌شود. برندهای ساندکلاد، مک دونالد، فانتا و راک استار از رنگ نارنجی بهره می‌برند.

          رنگ‌ سفید

          رنگ سفید نشانه پاکی، خوبی و صلح است و با رنگ سیاه تناقض دارد. رنگ سفید جزو رنگ‌های خنثی است و در صنعت پوشاک از آن استفاده می‌شود.

          رنگ مشکی

          رنگ مشکی باعث می‌شود کامل و جاویدان به نظر برسید و در همه زمان‌ها استفاده می‌شود و به عبارتی این رنگ هیچ وقت از مد نمی‌افتد. رنگ مشکی انتخاب مناسبی برای برند محصولات لوکس است؛ اما برای شرکت‌های محصولات کشاورزی انتخاب خوبی نیست. معروف ترین برند مشکی متعلق به شرکت آدیداس است.

          نکات لازم در انتخاب رنگ لوگو

          پیش از انتخاب رنگ نهایی، آن را امتحان کنید تا اطمینان لازم را کسب نمایید. هنگام انتخاب رنگ به روانشناسی رنگ‌ها و مخاطب خود توجه کنید. بسیاری از رنگ‌ها هویت مورد نظر را به برند شما می‌بخشند. ذکر این نکته ضروری است که شما مجبور نیستید تنها از یک رنگ استفاده کنید و می‌توانید از ترکیب چند رنگ مختلف بهره ببرید. یکی از نمونه‌های واضح گوگل است که از چند رنگ تشکیل شده است و در ذهن همه ماندگار است.

          جمع بندی

          در این مقاله با لوگو آشنا شدید و دانستید که بهترین راه برای شناساندن خدمات و محصولات به مشتریان استفاده از آرم است.

          چه رنگ‌هایی برای لوگو مناسب است؟

          برای انتخاب رنگ لازم است نوع محصول و مخاطب خود را بشناسید و از روانشناسی رنگ‌ها استفاده کنید.

          انتخاب رنگ در لوگو چه تاثیری دارد؟

          انتخاب رنگ مناسب در طراحی لوگو، می‌تواند باعث جلب توجه مخاطبان بیشتری شود و مشتریان زیادی جذب نماید.

          در لوگو از چه رنگ هایی باید استفاده شود؟

          در طراحی لوگو بهتر است از رنگ های جذاب استفاده کنید، تا در دید مخاطب چشمگیر باشد.

          انتخاب رنگ ها در لوگو چگونه انجام می شود؟

          برای انتخاب رنگ لوگو لازم است که از رنگ های سازمانی کسب و کار اطلاع داشته باشیم.

          برای ثبت سفارش طراحی لوگو در شهر مشهد با ما تماس حاصل کنید.

          لوگو به چه صورت باید طراحی شود؟

          طراحی لوگو گونه های متفاوتی دارد اما به پرکاربردترین آن لوگو تایپ، لوگو تصویری و لوگو ترکیبی است که توسط یک طراح گرافیک که به نرم افزارهای طراحی تسلط دارد انجام می‌شود.

          ویژگی یک لوگوی خوب چیست؟

          یک لوگوی خوب علاوه بر انتقال مفاهیم به توصیف برند هم باید بپردازد.

          5/5 - (6 امتیاز)
          کاوه ملاکی
          کاوه ملاکی
          کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
          مقالات مرتبط بخوانید!

          5 پاسخ

          1. آقا من نمیدونم لوگو چیه همون آیکونه یا فرق میکنه؟ من سپرسازی دارم تو اینستا پیج زدم میخوام مثل بقیه پیجا رو عکس و کلیپا که درست میکنم یک علامتی بزنم که معلوم بشه کار منه. الان باید بگم چی برام چی درست کنند ؟ شما خودتون درست میکنین هزینش چقدر میشه؟

          2. مطالب تون خیلی کاربردی بود من اصلا اشنایی با آرم لوگو نداشتم، نمیدونستم چه کارایی داره

          دیدگاهتان را بنویسید

          نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

          فهرست مطالب این مقاله