نقش عکس در طراحی لیبل

نقش عکس در طراحی لیبل

نقش عکس در طراحی لیبل (Photo in label design) یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها برای فروش یک محصول است. به نوعی می‌توان گفت تصاویری که برای ساخت و پیاده سازی لیبل یک محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند فروش و روند بازاریابی محصول را دگرگون کند. لیبل از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است که نقشی بسزا و مهم در جلب توجه مشتری ایفا می‌کند. یک لیبل حرفه‌ای باید چندین اصول و قواعد اساسی را دنبال نماید تا خروجی کار در جذب مشتری موثر واقع شود. در ساخت و طراحی برچسب محصول، رعایت کردن اصول طراحی برچسب محصول لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که هر نوع لیبل، عکس مناسب و درخور خود را لازم دارد.

یکی از این اصول مهم در طراحی یک لیبل حرفه‌ای، انتخاب عکس مناسب در طراحی لیبل است. عکس یکی از مولفه‌های اصلی در بازاریابی و فروش محصولات است و هر چه عکسهای یک برند جذاب‌تر و باکیفیت مناسب‌تری باشد سبب جلب توجه مشتری‌های بیشتری خواهد شد. در نتیجه می‌توان گفت آنچه یک مزیت رقابتی برای یک برند محسوب می‌شود، استفاده از عکس مناسب با نوع لیبل است. کارشناس های سلام گرافیک به شرح نقش عکس در طراحی لیبل و اهمیت تصاویر باکیفیت در طراحی لیبل می‌پردازیم. در مقالات اهمیت فونت در طراحی لیبل، اهمیت رنگ در طراحی لیبل، اهمیت سایز و اندازه لیبل محصول، مراحل طراحی لیبل و… به دیگر موارد پرداخته‌ایم.

نقش عکس در طراحی لیبل

عکس مناسب طراحی لیبل

با توجه به اینکه اولین چیزی که در قفسه‌های یک فروشگاه نظر مصرف کنندگان را به خود جلب می‌کند، پوشش یا همان لیبل محصول است، در نتیجه طراحی حرفه‌ای لیبل، شما را در فروش بالای محصولات کمک می‌نماید. ماهیت هر لیبلی را اولاٌ عکس آن محصول شکل می‌دهد زیرا عکس اولین چیزی است که مصرف کننده را متوجه نوع کالای شما می‌کند؛ این مورد را می‌توان مهم‌ترین نقش عکس در طراحی لیبل دانست. (برای دریافت نمونه کار طراحی لیبل محصولات با ما تماس بگیرید!)

در همین راستا توصیه می‌شود بهتر است از عکس مناسب با نوع کالایتان استفاده کنید؛ به طور مثال اگر محصول شما در ردیف مواد غذایی قرار دارد می‌توانید عکس مناسب از همان ماده غذایی،  میوه یا سبزیجات بکار رفته در آن استفاده کنید. آنچه اهمیت دارد این است که عکس انتخابی شما از کیفیتی مناسب برخوردار باشد و تصویری واضح از آن ماده باشد. توجه داشته باشید که لیبلِ با عکس تبلیغاتی‌ مناسب است که در فروش بهتر موثر است و نه صرف داشتن هر عکسی بر روی لیبل.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله نقش لیبل روی بسته بندی محصول را بخوانید. و بدانید چرا بسته بندی محصول با لیبل، هزینه کمتری نیست به هزینه طراحی بسته بندی دارد و چرا قیمت طراحی لیبل نسبت به انواع بسته بندی ارزان‌تر است.

سازگاری رنگ‌ها در عکس انتخاب شده برای لیبل

نکته‌ی بعدی در انتخاب عکس مناسب برای طراحی لیبل، انتخاب رنگ مناسب است. سازگاری و هارمونی مناسب عکس با رنگ‌های بکار رفته در آن در جلب توجه‌ی هر چشمی به سوی خود بسیار موثر عمل می‌کند. انتخاب رنگ نامناسب در عکس یک لیبل منجر به شکست خروجی طراحی یک لیبل می‌شود. برخی از نتایج استفاده از رنگ‌های نامناسب در یک عکس عبارتند از:

  1. گاهی در پس زمینه عکس، رنگی انتخاب می‌شود که سبب دید نامناسب تصویر بکار رفته در آن لیبل می‌شود و دفع مشتری را بدنبال دارد.
  2. در برخی مواقع انتخاب رنگ نامناسب منجر به شلوغ دیده شدن لیبل می‌گردد و افراد از توجه و بازرسی این نوع لیبل‌ها سر باز می‌زنند.

در نتیجه می‌توان گفت انتخاب رنگ‌های نامناسب در یک عکس، با عدم فروش بالای محصول روبرو خواهد شد و انتخاب عکس مناسب در طراحی لیبل به فروش چشمگیر محصول شما بسیار کمک خواهد کرد.

این موضوع به روانشناسی رنگ‌ها مربوط است که به دلیل اهمیت آن و تاثیرش در عکس روی لیبل، به شرح مختصری از این موضوع می‌پردازیم.

در صورتی که نیاز به خدمات طراحی و ساخت لیبل محصول در تهران یا ساخت و طراحی لیبل محصولات در مشهد را دارید می‌توانید با شرکت طراحی لیبل سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

اکنون با علم به تاثیر گروه‌های رنگی مختلف می‌توانید از یک عکس با بهترین ترکیب رنگی برای تاثیر بهتر عکس روی لیبل خود برای جذب هر چشمی به طرح و محصول خود بهره ببرید. علاوه بر موارد نام برده شده، موارد گوناگون دیگری وجود دارد که باعث تفاوت یک لیبل می‌شود که طراح لیبل باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشد. مواردی از قبیل جنس و متریال لیبل محصول

اگر همچنان تفاوت بسته بندی با لیبل را نمی‌دانید پیشنهاد می‌کنیم مقاله قبل را بخوانید.

مهم‌ترین نقش عکس در طراحی لیبل چیست؟

عکس روی هر لیبل اولین چیزی است که مصرف کنندگان را متوجه نوع کالا و محصول می‌نماید لذا عکس انتخابی در جذب یا دفع مشتری بسیار تاثیرگذار است.

استفاده از چه نوع عکسی در طراحی لیبل مناسب‌تر است؟

اولین نکته در انتخاب عکس باکیفیت بودن آن عکس است و توصیه می‌گردد از عکسی در ارتباط با نوع محصول استفاده کنیم. مثلاً اگر محصول ما در ردیف مواد غذایی قرار دارد از همان ماده غذایی، میوه یا سبزیجات بکار رفته در آن برای عکس لیبل استفاده نماییم.

چرا سازگاری رنگ‌ها در یک عکس دارای اهمیت هستند؟

زیرا رنگ‌ها در تحریک احساسات انسان‌ها نقشی پررنگ‌تر از کلمات ایفا می‌کنند و عدم اهمیت به سازگاری آن‌ها گاهی منجر به دید نامناسب عکس به کار رفته در لیبل و گاهی هم منجر به شلوغ دیده شدن لیبل می‌شود که عدم توجه مشتریان و کاهش خرید محصولتان را بدنبال دارد.

اهمیت وجود رنگ‌های خنثی در طراحی یک لیبل چیست؟

مهم‌ترین اثر آن‌ها ایجاد تعادل بین سایر رنگ‌هاست. وجود این رنگ‌ها در یک لیبل سبب بهتر دیده شدن عکس، طرحها و رنگهای اطراف آن‌هاست لذا حضور آنها در یک لیبل ضروری است.

4.3/5 - (3 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!
دیدگاهتان را بنویسید