قیمت طراحی لیبل

قیمت طراحی لیبل بر اساس پارامترهای مختلفی محاسبه می‌شود و در نظر گرفتن آن‌ها، هزینه‌ها را جابه‌جا می‌کند. تعرفه دیزاین لیبل حرفه‌ای و طراحی لیبل پشت چسب دار و ساده با هم متفاوت است. برای اطلاع از این پارامترها و نحوه محاسبه قیمت طراحی انواع لیبل محصول با سلام گرافیک همراه باشید.

قیمت طراحی لیبل ( price of label design) به چه پارامترهایی وابسته است؟ منظور از قیمت طراحی لیبل، میزان هزینه‌ای است که برای ساخت و طراحی لیبل پرداخت می‌شود. تعرفه طراحی لیبل براساس فاکتورهای متعددی از 2.000.000 تومان شروع شده و تا 3.000.000 تومان متغیر است. موارد و پارامترهای گوناگونی در تعرفه طراحی لیبل تاثیرگذار است که از جمله این موارد می‌توان به شرکت طراحی لیبل، طراح لیبل، جنس طراحی لیبل، سایز لیبل و مواردی از این دست را در نظر گرفت. برای دریافت نمونه طراحی لیبل اجرا شده توسط شرکت طراحی لیبل سلام گرافیک با ما تماس بگیرید.

دیزاین لیبل یکی از روش‌های تبلیغات و معرفی محصول بحساب می‌آید. برچسب‌ها کاغذهای کوچکی هستند که اطلاعات محصول نظیر جنس آن، طریقه مصرف و شرکت تولیدکننده آن و یا تاریخ تولید روی آن درج می‌شود. این برچسب‌ها هم به صورت پشت چسب‌دار و هم به صورت آویز تولید می‌شوند. هزینه طراحی لیبل از آن دسته مواردی است که به عوامل متعددی بستگی دارد.

لیبل‌ها جزء المان‌های کم‌هزینه و مناسب در زمینه تبلیغات برای محصول نیز هستند. برای طراحی یک لیبل مناسب با محصول رعایت نکات و مواردی در تعیین هزینه آن نقش دارد. همچنین باید گفت برچسب‌ها انواع مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر با آن‌ها سری به مقاله لیبل چیست؟ بزنید.

عنوانزمان اجراقیمت
طراحی لیبل ساده 1 تا 7 روز کاریاز 2.000.000 الی 2.500.000 تومان
طراحی لیبل حرفه‌ای1 تا 10 روز کاریاز 2.500.000 تا 3.000.000 تومان
price of label design

طراح لیبل باتوجه‌به مواردی که کارفرما از او می‌خواهد اقدام به طراحی لیبل می‌کند. این موارد می‌تواند نوع طراحی، میزان محتوا، درج لوگو و نام برند و همچنین سایز لیبل باشد.

امروزه برچسب‌ها جزء جدانشدنی در تولیدات محصولات هستند. در هر محصولی از بسته‌بندی برای آن استفاده می‌شود. در پس این بسته‌بندی برچسب‌هایی روی آن‌ها قرار می‌گیرد که مانند شناسنامه برای محصول عمل می‌کند. همین امر سبب اهمیت استفاده از لیبل در تولید محصولات شده است.

قیمت طراحی لیبل از مواردی است که هر تولیدکننده‌ای به آن توجه دارد. تعرفه طراحی لیبل توسط طراح تعیین می‌شود. برای اطلاع دقیق از نرخ طراحی لیبل همراه مجله خدمات طراحی گرافیک و چاپ سلام گرافیک باشید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی لیبل

طراحی لیبل موجب اعتمادسازی نزد مشتریان شده و آمار فروش را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. قیمت طراحی اتیکت بر اساس مولفه‌های گوناگونی محاسبه می‌شود که در ادامه نوشتار به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ساده یا پشت چسب‌دار بودن لیبل

در ساخت لیبل‌ها کاغذهای مختلفی مانند شیشه‌ای، گلاسه و کاغذهای ضدآب مورد استفاده قرار می‌گیرد که هرکدام از نظر نرخ با دیگری متفاوت هستند. پس اولین فاکتور تاثیرگذار در تعرفه طراحی، جنس لیبل به‌حساب می‌آید و باید مشتری تعیین کند که برای چه نوع لیبلی باید طراحی صورت گیرد؛ ساده یا از نوع پشت چسب‌دار.

به دلیل نقش لیبل در بسته بندی محصول، امروزه اتیکت‌های پشت چسب‌دار با استقبال بی‌نظیری از سوی صاحبان برندها مواجه شده‌اند. زیرا کاغذهایی که برای این نوع برچسب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر دارا بودن ضخامت کافی، ضدآب نیز هستند؛ درنتیجه چسباندن آن‌ها روی محصول به راحتی انجام می‌شود. مسلماً برخورداری از امتیازات این کاغذهای مرغوب مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است.

سایز لیبل

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر هزینه طراحی لیبل، سایز آن است که با افزایش اندازه، قیمت نیز گران‌تر می‌شود.

نوع ریبون

هزینه چاپ و طراحی اتیکت تحت تاثیر نوع ریبون به کار رفته در آن نیز قرار می‌گیرد. به عنوان‌مثال ریبون وکس نسبت به سایر انواع نرخ ارزان‌تری دارد. این امر باعث شده که بسیاری از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌های جاری خود ریبون‌های وکس و رزین را مورد استفاده قرار دهند.

سبک طراحی و میزان تخصصی بودن آن

دریافت نتیجه حداکثری از طراحی لیبل مستلزم آن است که یک دیزاین خاص و خلاقانه داشته باشید. گرافیست‌های حرفه‌ای می‌توانند طراحی اتیکت قیمت را برای محصولات شما انجام دهند تا متفاوت از رقبا باشید و توجه مشتری را جلب نمایید. طراحی جداگانه این اتیکت در محاسبه قیمت لیبل تاثیر دارد و باعث افزایش قیمت لیبل می‌شود.

هزینه چاپ برچسب

بسته به نوع چاپ لیبل هزینه طراحی لیبل تغییر می‌کند. چاپ لیبل امنیتی، پرینت لیبل وید، پرینت لیبل شبرنگ و پرینت لیزری از انواع چاپ لیبل هستند که هزینه‌های متفاوتی دارند.

سایر فاکتورهای موثر

مهارت گرافیست برای رعایت اصول طراحی لیبل، زمان تحویل پروژه، تعداد دفعات ویرایش و اعتبار شرکت ارائه دهنده خدمات نیز در نرخ طراحی لیبل موثر هستند.

قیمت طراحی لیبل حرفه‌ ای

قیمت طراحی لیبل حرفه‌ای به نوع برچسب بستگی دارد؛ برای مثال، سفارش ساخت لوگو به شکل لیبل چسبی، هزینه متفاوتی نسبت به دیزاین لیبل متالایز دارد.

یک طراح گرافیک موظف است پیش از قبول پروژه مواردی که در تعیین هزینه طراحی نقش دارد را برای کارفرما بازگو کند. یک طراحی حرفه‌ای می‌تواند به جذابیت محصول شما کمک کند. اولین چیزی که در یک محصول نگاه مشتری را جذب می‌کند زیبایی و کیفیت ظاهر بسته‌بندی آن است. به ویژه اگر بسته بندی اولیه و بسته بندی ثانویه را بخواهید طراحی کنید.

علاوه بر بسته‌بندی محصول لیبل آن باید کاملاً واضح بوده و اطلاعات کلی و دقیقی از آن را در مرحله اول در اختیار مشتری قرار دهد.

کیفیت طراحی، نظم و هماهنگی محتوا، استفاده از لوگو و همچنین توجه به اهمیت فونت در طراحی لیبل از جمله مواردی است که باعث خلق یک برچسب حرفه‌ای می‌شود. توجه داشته باشید لیبل‌ها خیلی مهم هستند؛ زیرا اولین چیزی که باعث جذب مخاطب می‌شود برچسب محصول است. برای اطلاع دقیق از نرخ طراحی لیبل حرفه‌ای با مشاوران طراحی گرافیک سلام گرافیک در ارتباط باشید.

توجه داشته باشید که تفاوت میان لیبل و بسته بندی وجود دارد و هزینه طراحی بسته بندی متفاوت‌تر از لیبل است.

قیمت طراحی لیبل پشت چسب دار

طراحی لیبل پشت چسب‌دار کاربرد فراوانی دارد. این نوع از برچسب‌ها به دلیل پشت چسب‌دار بودن مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان محصول می‌تواند پس از سفارش طراحی و چاپ لیبل‌ها خودشان آن را روی محصولات بچسبانند.

در طراحی لیبل‌های پشت چسب‌دار باید به انسجام محتوای آن دقت فراوانی شود. همچنین چاپ آن باید روی کاغذهای مناسب و ضد آب باشد. جنس کاغذها ضخیم باشد تا در برابر خراشیدگی و پارگی مقاومت داشته باشد. رعایت این موارد باعث می‌شود تا مشکلی هنگام چسباندن لیبل‌ها روی محصول به وجود نیاید.

نرخ این نوع از لیبل‌ها از 500.000 تومان شروع می‌شود و تا 1.500.000 تومان اما هزینه دقیق آن باتوجه‌به سایز لیبل، فونت لیبل، رنگ لیبل، اصول طراحی لیبل، تصویر لیبل و میزان طراحی آن توسط طراح تعیین می‌شود.

Adhesive label design price

قیمت طراحی لیبل محصول

قیمت طراحی لیبل محصول بستگی به نوع بسته‌بندی محصول دارد. به طور مثال در لیبلی که در بسته‌بندی محصولات آرایشی استفاده می‌شود با لیبل محصولات غذایی متفاوت است. طراح باید در ابتدا بداند برای چه محصولی با چه شکل بسته‌بندی لیبل طراحی می‌کند.

همچنین در برخی محصولات اطلاعات اندکی روی برچسب آن‌ها درج می‌شود. برخلاف محصولاتی نظیر محصولات آرایشی که علاوه بر اطلاعات محصول نیاز به طریقه مصرف آن نیز هست. تمام این موارد در طراحی و سایز برچسب تأثیرگذار است که تعیین‌کننده قیمت نیز است. تعرفه لیبل محصولات از 450 هزارتومان شروع می‌شود که قیمت دقیق آن در قرارداد بین طراح و کارفرما مشخص می‌شود.

قیمت طراحی لیبل بطری

طراحی لیبل بطری کاملاً سلیقه‌ای و جنبه تبلیغاتی فراوانی دارد. ازآنجایی‌که محتویات درون بطری‌ها مایع هستند، باید از لیبلی ضد آب برای آن‌ها استفاده شود. برچسب‌های روی بطری‌ها انواع مختلفی دارند. برچسب‌های شیشه‌ای که شفاف هستند و برچسب‌های پلاستیکی که خاصیت ضد آبی دارند برای استفاده روی بطری‌ها بسیار مناسب و کاربردی هستند.

سبک‌ طراحی و نوع کاغذ لیبل (شیشه‌ای، گلاسه، ضد آب یا پشت چسب‌دار) از عواملی است که در تعیین هزینه لیبل بطری تأثیرگذار است.

هزینه طراحی برچسب محصولات غذایی

طراحی برچسب برای محصولات غذایی اصول خاص خود و در نتیجه هزینه متفاوتی دارد. برچسب مواد غذایی باید طوری طراحی شود که توانایی رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد و بتواند توجه مشتری را به قفسه‌های فروشگاه و انتخاب آن محصول خاص جذب کند. طراح لیبل مواد غذایی با مهارت خود باید بتواند لیبلی جذاب طراحی کند که بسته به میزان این مهارت و پیچیدگی طرح برچسب محصولات غذایی قیمت طراحی لیبل رنج متفاوتی به خود می‌گیرد.

قیمت لیبل

قیمت لیبل در دسته‌ نرخ‌های کم قرار می‌گیرد. لیبل‌ها در سایزهای کوچک و بزرگ باتوجه‌به نیاز کارفرما تهیه و چاپ می‌شوند. نوع جنس لیبل‌ و سایز و میزان طراحی در آن‌ها از عواملی است که در تعیین هزینه لیبل‌ها نقش دارد؛ اما باید گفت که استفاده از برچسب‌ها کاملاً کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه است. برای اطلاع دقیق از نرخ طراحی و چاپ لیبل و همچنین ثبت سفارش طراحی لیبل در تهران، طراحی لیبل در مشهد می‌توانید به سایت استودیو گرافیکی سلام گرافیک سر بزنید.

به جز استفاده از لیبل‌ها برای شناسایی محصول به مشتری، از لیبل‌ها در جهت تبلیغات نیز استفاده می‌شود. یکی از استراتژی‌های بازاریابی طراحی یک لیبل جذاب و مرتبط با موضوع کالاست تا مشتری در نگاه اول جذب محصول شده و در قدم بعدی به خرید آن بپردازد.

اگر طراحی لیبل چسبیده شده بر روی محصول از جذابیت‌های بالایی برخوردار باشد، مشتری زمانی که در فروشگاه به چندین کالای مشابه در کنار هم نگاه می‌کند، جذب آن کالایی می‌شود که طراحی جالب‌تری برای بسته‌بندی و لیبل خود دارد. به همنین دلیل می‌توان متوجه شد که با استفاده از یک لیبل منحصر به فرد، کالای تولید شده توسط شرکت شما متمایز از کالای تولید شده توسط شرکت رقیب به حساب می‌آید و همین مورد نیز به بازاریابی محصول تولید شده کمک بسیاری می‌کند.

به طور کل طراحی خلاقانه بسته‌بندی‌های محصولات و لیبل‌های خورده بر روی بسته‌بندی‌ها یکی از مهم‌ترین موارد مرتبط به بازاریابی یک محصول است. برای آن که لیبل محصولات بهترین طراحی را داشته باشد بهتر است در مراحل طراحی لیبل به نکاتی خاص توجه شود که سلام گرافیک در زمینه طراحی لیبل علاوه بر توجه به تمامی این نکات، خلاقیت بسیاری نیز به خرج می‌دهد تا بهترین نتیجه در اختیار مشتریان قرار گیرد. این نکات عبارتند از:

  • استفاده درست از تایپوگرافی‌ها کمک می‌کند نام و یا مضمون محصول به خوبی معرفی شده و در کنار آن محصول جلوه بصری زیبایی نیز داشته باشد. گفتنی است بهتر است فونت استفاده شده برای تایپوگرافی به قدری خوانا باشد تا مشتری در نگاه اول به آن توجه کند.
  • استفاده از فضای سفید در طراحی لیبل بسته‌بندی محصول ظاهری متفاوت را برای محصول به ارمغان می‌آورد. به دلیل آرامشی که رنگ سفید به دنبال دارد، از آن برای طراحی محصولات مرتبط به کودکان استفاده‌های بسیاری می‌شود.
  • خوانا بودن نوشته‌های درج شده بر روی لیبل محصولات از دیگر مواردی است که در حین طراحی لیبل باید به آن توجه کافی شود. این نوشته‌ها می‌تواند شامل نام محصول، اطلاعات مرتبط به مواد اولیه محصول، اطلاعات مرتبط به دستورالعمل استفاده از آن و … باشد. به دلیل اهمیتی که نوشته‌های درج شده بر روی لیبل‌ها دارند، استفاده از فونت‌های فانتزی و شکسته برای طراحی لیبل مناسب نخواهد بود.
  • دوری از طراحی‌های منسوخ شده و یا مشابه با رقیبان به حفظ اصالت محصول کمک بسیاری می‌کند.
  • در حین طراحی لیبل محصول باید از المان‌هایی استفاده شود که بیشترین ربط را به محصول و کارکرد آن دارد.
  • برای طراحی لیبل برخی از محصولات لازم است از عکس‌های مرتبط با کالا نیز استفاده شود و تنها به نوشته‌ها و تایپوگرافی‌ها بسنده نشود. به طور مثال لیبل‌های محصولاتی چون ژله‌ها نیازمند تصاویر مرتبط به طعم آن ژله دارند تا مشتری در نگاه اول با طعم ژله مذکور آشنا شوند.

هزینه طراحی لیبل را چه کسی تعیین می‌کند؟

در هنگام ثبت سفارش و عقد قرارداد طراحی لیبل، طراح بر اساس درخواستی که کارفرما دارد، قیمت پیشنهادی را اعلام می‌کند و در نهایت قیمت طراحی لیبل طبق یک توافق دو طرفه تعیین می‌شود.

اصلی‌ترین پارامتر تعیین کننده قیمت دیزاین لیبل چیست؟

موارد مختلفی در تعیین تعرفه طراحی برچسب محصول تاثیر دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها طرح اولیه، سایز لیبل، جنس و رنگ‌های به کار رفته در دیزاین لیبل است.

4/5 - (5 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

12 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید
    برای براورد قیمت طراحی باید هزینه جدایی پرداخت کرد ؟
    ممنون

    1. سلام وقت بخیر بله دوست عزیز طراحی بخش جدایی از چاپ هست و قطعا شامل هزینه جدا خواهد بود

  2. خسته نباشید
    طراحی لیبل برای بسته بندی های که با پست ارسال میشه هم در حوضه کاری شما هست ؟
    خیلی ممنون

    1. سلام سید جواد عزیز بله ما به اکثر شهر های ایران بسته بندی و لیبل ارسال میکنیم

  3. درود
    طراحی لیبل رو هم طراح گرافیک انجام میده؟ چه نرم افزاری لازمه یاد داشته باشیم تا به طور حرفه ای لیبل طراحی کنیم؟ شما آموزش طراحی لیبل به طور اختصاصی دارید؟

    1. سلام، بله جزو مواردی است که یک طراح گرافیک می‌تونه انجام بده، با نرم افزارهای مختلفی میشه انجام داد ولی ایلاستریتور نرم افزار بهتری است.

  4. سلام
    ما شرکت تولیدکننده بطری دوغ هستیم، از پلاستیک مات در تولید محصولاتمون استفاده میکنیم پیشنهاد شما به ما چه نوع لیبلی هست با توجه به اینکه محصولاتمون در فضای باز هم نگهداری میشن از چه جنس برچسبی استفاده کنیم که هم مقاومت بالایی داشته باشه و هم از لحاظ قیمتی بهینه باشه

    1. سلام و عرض ادب، استفاده از لیبل‌های شفاف می‌تونه کارکرد مناسبی داشته باشه براتون. برای اطلاعات بیشتر می‌تونید با ما تماس بگیریم. 09355054580

    1. سلام وقت بخیر
      بستگی به نوع محصول داره اگر محصول سنتی باشه از فونت هایی مثل نستعلیق و.. میشه استفاده کرد. اگر محصول لوکسی باشه از فونت های رسمی میشه استفاده کرد.

    1. سلام وقت بخیر
      در طراحی لیبل‌های پشت چسب‌دار باید به انسجام محتوای آن دقت فراوانی شود. همچنین چاپ آن باید روی کاغذهای مناسب و ضد آب باشد. جنس کاغذها ضخیم باشد تا در برابر خراشیدگی و پارگی مقاومت داشته باشد. رعایت این موارد باعث می‌شود تا مشکلی هنگام چسباندن لیبل‌ها روی محصول به وجود نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله