طراح لیبل کیست؟

طراح لیبل کیست؟

طراح لیبل کیست؟ (who is the lable designer?)  طراح برچسب یا لیبل کسی است که با کمک خلاقیت خود به همراه نرم‌افزارهای گرافیکی لیبل تبلیغاتی و معرفی محصول را طراحی و دیزاین می‌کند. همانطورکه پیشتر در مقاله طراحی لیبل گفتیم، کسی که بتواند با داشتن مهارت کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و ذهنی خلاق برای خلق ایده‌های نو برچسب‌های معرفی محصول و تبلیغات را در سایزها و مدل‌های مختلف طراحی کند را طراح یا دیزاینر لیبل می‌گویند.

طراح برچسب باید بتواند با الهام از طبیعت و دنیای پیرامون خود به همراه شناخت هدف محصولات طراحی نو و جدیدی خلق کند. شخصی که در این زمینه مشغول به فعالیت است باید علاوه بر داشتن مهارت کار با نرم‌افزارهای گرافیکی ذهنیتی خلاق داشته باشد. همچنین یک طراح کاربلد و حرفه‌ای باید مهارت‌های لازم را برای کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی داشته باشد و دائماً در حال آپدیت شدن در این حوزه باشد.

یک طراح باید از ویژگی‌های بسیاری برخوردار باشد تا در کسب‌وکار خود موفقیت روز افزونی به دست آورد. از جمله ویژگی‌های یک طراح توانایی شناخت محیط، رنگ‌شناسی و آشنایی با اصول طراحی لیبل و دیزاین است. طراح برچسب می‌تواند با طراحی خلاقانه خود گام بزرگی در زمینه تبلیغات بردارد. همان‌طور که می‌دانیم قدم اول در موفقیت یک محصول بسته‌بندی و لیبل آن است. بسته‌بندی و لیبل باعث انتقال هدف محصول و کیفیت آن به مخاطب می‌شود. تمام این موارد به خلاقیت و مهارت طراح برمی‌گردد. در ادامه همراه مجله سلام‌گرافیک باشید تا با مهارت‌های یک طراح حرفه‌ای لیبل حرفه‌ای آشنا شوید.

مهارت های طراح لیبل

مهارت‌های طراح لیبل مهم‌ترین ابزار کار او به‌حساب می‌آید. اگر بخواهیم به زبان ساده درباره مهارت‌های طراح صحبت کنیم، باید به توانایی کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی، توانایی الهام گرفتن از طبیعت، شناخت محیط پیرامون و ارتباط آن با طراحی لیبل و… اشاره کنیم.

مهارت و تسلط کامل کار با نرم‌افزارهای گرافیکی

یکی از مهارت‌های مهم و اصلی طراح توانایی کار با انواع نرم‌افزارهای گرافیکی است. طراح برچسب یا همان لیبل باید تسلط کافی به انواع نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ، این‌دیزاین و کورل را داشته باشد. او باید بتواند هر نوع لیبل در هر سایز و اندازه‌ای را هماهنگ با میزان محتوا طراحی کند. باید بتواند با ایده از طبیعت طرح‌های نو و تازه‌ای را خلق کند.

مهارت الهام گرفتن از طبیعت طراح

یکی دیگر از مهارت‌های مهم یک طراح توانایی او در ایده گرفتن از طبیعت است. طراحان لیبل باید بتوانند در گام اول محصول را در دنیای طبیعت تطبیق دهند و با کمک‌گرفتن از آن لیبلی طراحی کنند که احساس نیاز را در مخاطب به وجود آورد. برای این منظور داشتن مهارت و تسلط به رنگ‌شناسی نیز لازم است.

مهارت رنگ‌شناسی طراح

در اصول یک طراحی حرفه‌ای نیاز است که طراح به قوانین رنگ‌ها و استفاده صحیح از آن‌ها آشنا باشد؛ بنابراین بهتر است یک طراح مهارت رنگ‌شناسی راهم بیاموزد تا در کار خود پیشرفت شگرفی داشته باشد. نحوه ترکیب و قرارگیری رنگ‌ها در کنار هم می‌تواند به جذابیت و کیفیت لیبل بیفزاید. در کنار رنگ‌شناسی باید خلاقیت طراح هم دخیل باشد تا خروجی کار موردپسند مخاطب قرار گیرد.

خلاقیت ذهنی طراح

خلاقیت ذهنی یک مهارت ویژه برای طراح محسوب می‌شود. داشتن ذهنی باز و ایده‌های نو به خلق لیبل‌های باکیفیت و جدید کمک بسیاری می‌کند. زمانی که هدف از تولید یک محصول مشخص می‌شود، نوبت طراح است که ظاهری زیبا و جدید برای آن طراحی کند. کسی که لیبل طراحی می‌کند باید به نکاتی توجه کند که علاوه بر معرفی خلاصه، دقیق و کاملی از محصول، مخاطب را به سمت آن جذب کند و شوق استفاده از محصول را در او به وجود آورد.

ویژگی های طراح لیبل

بعد از مهارت‌هایی که گفته شد، نوبت به ویژگی‌های طراحان لیبل می‌رسد. ویژگی‌هایی که باعث می‌شود طراح در کار خود حرفه‌ای شده و تبدیل به شخصی بنام در این حوزه شود. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت‌اند از وقت‌شناسی، داشتن چند نمونه طراحی لیبل، پایبند به اصول و مفاد قرارداد و همچنین مخاطب‌شناسی.

زمانی که طراح در برخورد با کارفرما نمونه کار از خود نشان بدهد و همچنین با شناسایی هدف او بتواند در سر تایم تعیین شده پروژه را تحویل دهد، تبدیل به شخصی حرفه‌ای و بنام در این حوزه خواهد شد. یک طراح باید مهارت طراحی انواع لیبل‌ها از جمله لیبل‌های تبلیغاتی را نیز هم داشته باشد.

طراح لیبل تبلیغاتی

طراح باید آشنایی کاملی از انواع لیبل‌ها داشته باشد. لیبل‌ها به چند دسته لیبل‌های تبلیغاتی، لیبل‌های معرفی محصول، لیبل‌های قیمت محصول و همچنین لیبل‌های تاریخ تقسیم می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها وظایف و کاربرد خاص خودشان را دارند. طراح باید به تفاوت میان این مدل‌ها آگاه باشد تا لیبل را به‌درستی طراحی کند. در لیبل تبلیغاتی باید از کلمات، عکس و فونت و رنگ جذابی استفاده شود تا مخاطب به سمت آن جذب شود.

طراح برچسب باید مهارت‌ کافی و اطلاعات لازم را برای طراحی لیبل تبلیغاتی کسب کند تا بتواند برچسبی خاص و منحصربه‌فرد به ارمغان آورد.

وظایف طراح لیبل چیست؟

یک طراح باید بتواند هرگونه لیبل را باتوجه‌به هدف محصول در تایم تعیین شده و مطابق با خواسته کارفرما طراحی و تنظیم کند.

درآمد طراح لیبل چقدر است؟

درآمد طراح به میزان مهارت و حرفه‌ای بودن او در این زمینه بستگی دارد. هرچه کار او تمیز، باکیفیت و بروز باشد تعداد پروژه‌ای که به او پیشنهاد می‌شود افزایش می‌یابد.

5/5 - (1 امتیاز)
فاطمه نوذری
فاطمه نوذری
فاطمه نوذری هستم، کارشناس تولید محتوا.
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام به عنوان یک طراح لیبل اگر بتونیم لیبل های تبلیغاتی خوبی هوم انجام بدیم یک طراح موفقذ هستییم

    1. سلام وقت بخیر موفقیت یک طراح رو میتونید از موفق بودن اون برند در بازار متوجه بشید البته یکی از معیارهای موفق بودن داشتن لیبل خوبه

  2. سلام و وقت بخیر یه غیر از رنگ شناسی چه چیزایی دیگه ای میتونه محصول مون رو به طبیعت ربط بدیم برای طراحی لیبل مون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله