شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

 مراحل طراحی ست اداری

مراحل طراحی ست اداری (Office set design steps) چیست؟ از جمله سوالات بسیار مهمی بوده که طراح تصویرساز و افراد علاقه‌مند به یادگیری طراحی ست اداری، باید پاسخ آن را بدانند. در حال حاضر کار طراحی حرفه‌ای، کمی پیچیده بوده و نیاز است تا برای بهترین نتیجه، مراحل مختلفی طی شود‌.

مواردی همچون لوگو، سربرگ، کارت ویزیت و… نقش بسیار زیادی در برندسازی دارند، زیرا برند از طریق ست‌های اداری به مخاطبان معرفی می‌گردد. طبیعتاً هر چه روند طراحی ست اداری حرفه‌ای‌تر و با دقت بیشتری طی شود، بازدهی آن‌ها برای جذب مخاطب، روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

متخصصان مجموعه گرافیکی سلام گرافیک، با توجه به دانش تخصصی که در این زمینه تصویرسازی و طراحی دارند، بر تمامی این مراحل تسلط کافی دارند. در نتیجه صاحبان کسب و کارها با خیال آسوده می‌توانند، برای طراحی لوگو، سربرگ وکارت ویزیت خود به آن‌ها مراجعه نمایند.

۱۰ مرحله طراحی ست اداری حرفه‌ای

یک طراح تصویرسازی، باید بر اصول طراحی ست اداری کاملاً مسلط باشد، سپس با تکیه بر دانش و ابزارهای تصویرسازی و همچنین آگاهی کامل از مراحل ساخت یک ست اداری شروع به خلق طراحی نماید. در ادامه ۱۰ مورد از مراحل اصلی و مهم طراحی ست اداری، بررسی شده است.

 مشاوره

قبل از انجام هر کاری باید یک جلسه مشاوره بین طراح و کارفرما برگزار شود، تا کارفرما به طور مفصل توضیحاتی درباره زمینه فعالیت، نام شرکت، نام تجاری، اهداف و ارزش‌ها و… ارائه دهد. سپس طراح باید درباره ایده‌ها و نظراتی که برای طراحی ست اداری، ضروری است، به کارفرما مشاوره دهد.

جمع آوری اطلاعات

پس از شنیدن خواسته‌ها و نیازهای مشتری، طراح باید با توجه به شنیده‌های خود به دنبال جمع‌آوری اطلاعات درباره ویژگی‌های تصویر سازی خوب باشد. به عبارتی در این مرحله طراح خواسته‌های مشتری را با ایده‌هایی که در سر دارد مقایسه کرده و تمام آن‌ها را به صورت منظم گردآوری نماید. انجام این مرحله به طراح کمک می‌کند، تا بتواند بر اساس علم و توانایی خود لوگو یا سربرگ موردنظر را به بهترین نحو ممکن طراحی نماید‌.

جستجو و تحقیق

جستجو و تحقیق درباره کسب و کار مورد نظر، سومین مرحله از مراحل طراحی ست اداری تجاری بوده که یک طراح باید آن را انجام دهد. در این مرحله طراح باید در مورد حوزه فعالیت شرکت، اجناس تولیدی، کیفیت انجام کار آن‌ها، رده سنی مخاطبان، اهداف، خدمات ارائه شده و… تحقیق نماید‌.

بررسی سایر رقبا

این مرحله نیز جزو مراحل مهم طراحی ست اداری، به حساب می‌آید. زیرا با انجام این کار می‌توان نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناخت. به عبارتی می‌توان به این مسئله پی برد که چه چیزی می‌تواند مخاطبان را به سمت لوگو یا سایر موارد جذب یا دور نماید. علاوه بر موارد گفته شده انجام این مرحله میزان خلاقیت طراح را افزایش می‌دهد.

طراحی ابتدایی

طراحی ابتدایی اولیه، یکی از مراحل طراحی ست اداری تبلیغاتی بوده که معمولاً پس از گردآوری اطلاعات و انجام تحقیقات لازم صورت می‌گیرد. در واقع در این مرحله طراح هرآنچه را که به ذهنش می‌رسد را به صورت ساده پیاده‌سازی می‌نماید. انجام چنین کاری نیز در خروجی کار وی تأثیرگذار است، زیرا سبب تقویت خلاقیت او و رفع نواقص می‌گردد.

طراحی با جزئیات

پس از ایجاد ده‌ها طرح اولیه توسط طراح، حال نوبت به انتخاب و اضافه کردن جزئیات می‌شود. یعنی در این مرحله از مراحل طراحی ست اداری حرفه‌ای، طراح طرح‌هایی که به خواسته کارفرما نزدیک‌تر است را انتخاب می‌نماید و سپس با توجه به استانداردهای تعریف شده، طرح را با جزئیات بیشتری تکمیل می‌کند. منظور از جزئیات بیشتر، موارد زیر است:

  • ساده بودن
  •  معنا و مفهوم پذیر بودن
  • منحصر به فردی
  • توجه به روانشناسی رنگ‌ها
  • سطح و اندازه
  • تناسبات هندسی طرح
  • بررسی سایز
  • فونت

توقف یا ایست

ذهن انسان نیز در صورت کار کردن زیاد خسته شده و نیاز به استراحت دارد. به همین دلیل مراحل طراحی ست اداری خارجی این است که طراح به ذهن خود استراحت دهد، یا به عبارتی هیچ فکری درباره مسائل کاری و طراحی نداشته باشد. بهتر است طراحان در چنین موقعیتی با خوردن غذاهای سالم، گوش دادان به موسیقی، نوشیدن آب به حد کافی کمی به فکر خود را آزاد نماید.

طراحی دیجیتال

در این مرحله نوبت به نرم افزارهای مختلف مانند تصویر سازی با ایلاستریتور می‌رسد، تا به کمک آن کار طراحی کامپیوتری، شروع شود. در مطلب معرفی نرم افزار طراحی ست اداری، برترین نرم افزارهای طراحی، مانند آموزش کار با فتوشاپ معرفی گردیده است.

بررسی موقعیت و انجام تحقیقات ثانویه

پس از آماده شدن طرح لوگو و سایر موارد، طراح باید بار دیگر، اصول و قوانین طراحی را بررسی نماید. به بیانی این مرحله همچون مرحله ۲ یا ۳ بوده و تمام موارد با دقت بالا باید بررسی شود.

ارائه طرح و ارسال فایل های نهایی

در آخرین مرحله از روند طراحی ست اداری باید طراح، طرح خود را که مطابق اصول پیش رفته است به کارفرما ارائه دهد و به فرایند طراحی پایان بخشد.

در مجموعه سلام گرافیک تمامی مراحل گفته شده به ترتیب و دقت بسیار بالا انجام می‌پذیرد، در نتیجه با خیال آسوده می‌توان طراحی ست‌های اداری خود را به آن‌ها سپرد.

مهم‌ترین مراحل طراحی ست اداری حرفه‌ای چیست؟

مشاوره، گردآوری اطلاعات، تحقیق، بررسی سایر رقبا، ایده‌پردازی ابتدایی، انتخاب اتودها، شناسایی سطح توقع، طراحی دیجیتال، بررسی موقعیت و ارائه طرح نهایی به مشتری از جمله مهم‌ترین مراحل طراحی ست اداری هستند.

برای آموزش مرحله‌ای طراحی ست اداری چه باید کرد؟

بهترین کار کمک‌گرفتن از متخصصان با تجربه این حوزه است، مجموعه سلام گرافیک از طریق تماس و یا پیام آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود است.

5/5 - (1 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله