ست اداری چیست؟

ست اداری چیست؟ مزایا و کاربردهای ست اداری چیه؟ برای داشتن یک ست اداری مناسب و تاثیرگذار باید چه کارهایی را انجام داد؟ طراحی‌ها انواع گوناگونی دارند که یکی از آن‌ها طراحی ست اداری است. ست اداری درواقع مجموعه‌ای از طراحی‌های گوناگون نظیر اوراق، ابزارهای نوشتاری، ماگ و... است که برای معرفی بهتر سازمان و جذب مشتری به کار می‎رود. سلام گرافیک در این مقاله ست اداری را کامل شرح می‌دهد.

ست اداری چیست؟ (What is an office set) ست اداری یا همان اوراق اداری به مجوعه‌ای از اجزایی گفته می‌شود که در نهایت تکمیل کننده طراحی هویت بصری سازمان را تشکیل می‌دهد. چرا به ست اداری نیاز داریم؟ در حال حاضر، به‌دلیل گسترش روز‌افزون شرکت‌ها، رقابت تنگاتنگی بین کسب و کار‌ها برای جلب اعتماد مشتریان و جذب آن‌ها به‌ وجود آمده است. از این رو مدیران و صاحبان مشاغل، برای معرفی حوزه فعالیت‌های خود، به‌دنبال برند‌سازی و تبلیغات هستند. برای ست اداری نیاز به طراح ست اداری حرفه ای دارید.

طراحی ست اداری یکی از راه‌حل‌هایی است که توسط بسیاری از افراد و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که به‌دنبال سفارش این محصول هستند سوالی چون اهمیت استفاده از ست اداری، مزایا و معایب، قیمت، اجزای ست اداری و… از‌جمله مواردی است که با آن مواجه‌اند. همچنین یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، میزان بازدهی و بازخورد آن است. کارشناس های سلام گرافیک، نمونه ست اداری مختلفی را پیاده سازی کرده اند.

ست اداری چیه؟

ست اداری چیست؟ ست اداری گرافیکی چیست؟ ست اداری شامل مجموعه‌ای از اقلام است که علاوه‌بر انجام مکاتبات اداری، به‌منظور تبلیغات و بازار‌یابی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای ست اداری با‌توجه به نیاز و سلیقه مشتری تعریف می‌شود، به‌عنوان مثال سر‌برگ 5A و 5A، کاغذ یادداشت، کارت ویزیت، پاکت اداری، پاکت 5A و 5A و فولدر (پوشه) مواردی هستند که در بیشتر ست‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ست اداری

مواردی دیگر مانند خودکار تبلیغاتی، ساعت، جلد سی‌دی و… نیز وجود دارند که بسته‌به سفارش مشتری طراحی می‌شوند. تعریف ست اداری اولین گام برای اعتبار بخشیدن به یک سازمان است که در کنار آن مزایای دیگری نیز دارد. هر حرفه ای نیاز به طی کردن یک سری مراحل دارد. مراحل طراحی ست اداری هم طبق کارشناس های سلام گرافیک پیاده سازی شده است.

اهمیت ست اداری چیست

برندینگ ست اداری چیست؟ بدون شک موفقیت یک مجموعه برای مدیران آن اهمیت بالایی دارد و همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند ارزش و جایگاه سازمان خود را در میان سایر رقبا حفظ کنند. ست اداری یکی از روش‌های رایج برای این منظور است که افراد با پی بردن به اهمیت آن، استقبال زیادی از آن می‌کنند و از آن به‌عنوان معرفی برند خود در بازار استفاده می‌کنند.

همان‌طور که طراحی یک ست اداری نقش مهمی در تبلیغ کسب و کار دارد، طراحی بی‌کیفیت آن نیز می‌تواند اثر معکوسی بر‌روی نتیجه داشته باشد. لذا بهتر است قبل از سفارش در مورد آن به‌خوبی تحقیق کنید. تیم گرافیک سلام گرافیک یکی از مجموعه‌هایی است که در‌کنار انجام امور گرافیکی مانند طراحی تبلیغات، مشاوره رایگان نیز در زمینه طراحی ارائه می‌دهد.

اصول طراحی یک ست اداری مناسب

با توجه به کاربرد ست اداری، نیاز است یک سری نکات را هنگام طراحی در‌نظر بگیرید تا نتیجه مطلوب و ایده‌آل را دریافت کنید. چگونگی طراحی ست اداری بنا به رعایت کردن این اصول پیش می رود. علاوه

  1. هماهنگی میان بخش‌های مختلف

یکی از اصول طراحی ست اداری که اهمیت زیادی دارد، مطابقت ست اداری طراحی شده از لحاظ روانشناسی رنگ‌ها، فونت نوشته و… با سایر بخش‌ها مانند سایت، لوگو، برند، حوزه فعالیت و… است.

  • استفاده از اطلاعات ضروری

در‌کنار استفاده از نام و لوگو برند، آدرس، تلفن‌های تماس، سایت و ایمیل از دیگر مواردی هستند که هنگام طراحی باید در‌نظر گرفته شوند.

  • رعایت استاندارد‌های لازم

رعایت یک سری از استاندارد‌ها در بعضی از موارد ضروری است. به‌عنوان مثال سایز 5A و 5A، استانداردی است که برای سر برگ در‌نظر گرفته شده است و ابعاد پاکت نامه نیز باید متناسب با آن طراحی شود.

  • استفاده از مواد‌اولیه مرغوب

جنس کاغذ به‌عنوان یکی از مواد‌اولیه‌ای است که تاثیر زیادی در کیفیت ست اداری است. کاغذ گیپور، کاغذ گلاسه، کاربن، مقوا و… از جمله انواع کاغذ‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • استفاده از نرم افزارهای حرفه ای

نرم افزارهای طراحی ست اداری توسط کارشناس های سلام گرافیک انتخاب شده است. بهتر است برای طراحی ست اداری خود، از نرم افزارهای کاربردی مانند فتوشاپ یا ایلاستریتور استفاده کنید.

مزایا و معایب ست اداری چیست

مزایای ست اداری چیست؟ معایب ست اداری چیه؟ دلیل اهمیت و استقبال از آن چیست؟ دانستن پاسخ این سوالات اهمیت استفاده از ست اداری و استفاده از آن را چندین برابر می‌کند. جالب است بدانید تنها مزیت‌های استفاده از ست اداری باعث شده تا به بهبود و حرفه‌ای شدن کسب و کار کمک کند.

  • معرفی ماهیت و حوزه کاری سازمان
  • اعتبار و هویت بخشیدن به سازمان
  • رسمیت بخشیدن به مکاتبات
  • سهولت دسترسی به اطلاعات تماس
  • افزایش امنیت و جلوگیری از هر‌گونه سو‌استفاده
  • القای حس اعتماد و اطمینان به دیگران
مزایا و معایب ست اداری چیست

قیمت ست اداری

هرکدام از ست های اداری قیمت متفاوتی دارد. برای مثال ست اداری در رستوران قیمت متفاوتی با طراحی ست اداری پزشکی دارد. با‌توجه به مزیت‌های داشتن ست اداری، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. لذا افراد و مجموعه‌های زیادی هستند که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. پس از اینکه برای قیمت ست اداری با متخصص به نتیجه رسیدید، به دنبال قرارداد طراحی ست اداری باشید. به‌طور کلی عوامل متعددی در قیمت تاثیر‌گذار هستند که تا حدود زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد. قیمت ست اداری به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آنها پرداخته ایم.

  1. نوع و تعداد عناصر

سر‌برگ، پاکت، پوشه و طراحی نوت پد از مواردی هستند که معمولا در طراحی ست اداری وجود دارند. در کنار این موارد برخی اقلام مانند انواع تقویم‌های دیواری و رو‌میزی نیز با‌توجه به نیاز افراد طراحی می‌شوند.

  • طراحی استاندارد

رعایت برخی اصول برای انجام یک خروجی استاندارد بسیار مهم است. لذا بهتر است قبل از انجام طراحی، اصول یک طراحی ایده‌آل را بررسی کنید.

  • جنس مواد مورد استفاده

موادی که برای ساخت یک محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد در کیفیت و قیمت نهایی محصولات تاثیر دارد. لذا استفاده از جنس مرغوب، باعث افزایش قیمت می‌شود.

  • تعداد چاپ

سازمان‌ها با در‌نظر گرفتن میزان نیاز خود، تعداد مشخصی از ست اداری را سفارش می‌دهند. طبیعتاً هر چه تعداد درخواست بالاتر باشد، هزینه پرداختی نیز بیشتر می‌شود. چاپ ست اداری نیاز به نظر کارشناس های طراحی دارد. برای مشاوره طراحی ست اداری می توانید با کارشناس های سلام گرافیک تماس بگیرید.

نیاز به ست اداری در شهر مشهد یا ست اداری در شهر تهران دارید؟ با ما تماس بگیرید.

ست اوراق اداری چیست؟

به مجموعه‌ای از کاغذ‌ها یا اوراقی گفته می‌شود که برای انجام امور اداری و با هدف تبلیغات و معرفی حوزه کاری توسط سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد ست اداری برای سازمان‌ها چیست؟

ست اداری علاوه‌بر این‌که در نامه‌نگاری و انجام کار‌های اداری اهمیت دارد، نقش یک معرف و بازار‌یاب را نیز ایفا می‌کند.

4.2/5 - (5 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

2 پاسخ

    1. سلام و درود! ست اداری به برندینگ کسب و کار شما خیلی کمک خواهدکرد و هویت برند شما رو مشخص می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله