بسته بندی پایدار

بسته بندی پایدار یا سازگار با محیط زیست به نوعی از بسته بندی گفته می‌شود که قابلیت بازیافت و بازگشت به طبیعت را دارا است.

بسته بندی پایدار به گونه‌ای از بسته بندی گفته می‌شود که در آن حفظ و تجدید پذیر بودن اولیت است، به نوعی می‌توان گفت که طراحی و ساخت گرافیک بسته بندی پایدار بسته بندی حافظ محیط زیست است و این نوع از بسته بندی به دلیل آن که دنیا با مشکلات محیط زیست رو به رو است، به شدت در چند سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کمپانی‌های بزرگ مانند مک دونالد امروزه استفاده‌های زیادی از بسته بندی پایدار می‌کند.

به چه بسته بندی پایدار گفته می‌شود؟

عموما به بسته بندی‌هایی که قابلیت بازگشت به چرخه را دارا باشد، بسته بندی پایدار گفته می‌شود. استفاده از مواد یک بار مصرف در بسته بندی‌ها طی سال‌های اخیر باعث شده است که مشکلات مختلفی برای محیط زیست به وجود آید، به همین دلیل استفاده بسته بندی‌های مناسب محیط زیست یا همان پایدار در حال رواج یافتن است.

هزینه بسته بندی پایدار

هزینه‌های بسته بندی پایدار به دلیل آن که مراحل بعد از استفاده از محصول را به میزان قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد بیشتر مقرون به صرفه است.

هزینه بسته بندی به پارامترهای مختلفی وابسته است، یکی از مهم‌ترین این مورد شهر مقصد بسته بندی است. به طور مثال اگر بسته بندی در بوشهر باشد هزینه متفاوتی نسبت به بسته بندی در آذربایجان شرقی خواهد داشت.

4.7/5 - (4 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله