شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

نکات طراحی تقویم تبلیغاتی

نکات طراحی تقویم تبلیغاتی (Advertising calendar design tips) چبست؟ در زمان ساخت سررسید تبلیغاتی باید به چه مواردی توجه کنیم؟ همانطور که پیش‌تر گفته شد طراحی تقویم و سررسیدهای تبلیغاتی به دلیل مزایایی که برای کسب و کارها دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما باید به خاطر داشته باشید که طراحی تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی باکیفیت آسان نیست و باید برای آن به نکات زیادی توجه داشت.

اگر تقویم یا سررسید کسب و کار شما از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و نظر مخاطبان را به خود جلب نکند ممکن است توجهی که انتظار دارید را جذب نکرده و تمام زحمات و هزینه‌های شما بی‌فایده واقع شود.

6 نکته طلایی برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای گرفتن بهترین نتیجه برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی به شرکت‌های معتبر و باتجربه مراجعه می‌کنند. شرکت گرافیکی سلام گرافیک با سال‌ها سابقه در زمینه طراحی المان‌های گرافیکی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

در ادامه برخی از نکات مهمی که باید در طراحی و چاپ تقویم‌ها و سررسیدهای تبلیغاتی به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی خواهیم کرد:

یک موضوع مناسب برای تقویم انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید که تقویم و سررسید از جمله وسایلی هستند که افراد هر روزه به آن‌ها نگاه کرده و از ان‌ها استفاده می‌کنند. برای طراحی یک تقویم یا سررسید شگفت‌انگیز باید پیش از هر چیز یک موضوع و تم مناسب برای آن انتخاب کنید. سعی کنید ابتدا با جستجو در اینترنت و یا مشاهده نمونه کارهای پیشین شرکت‌های گرافیکی ایده‌های خلاقانه را یافته و از آن‎ها الهام بگیرید.

سعی کنید در تم انتخابی خود ارزش‌ها و اهداف کسب و کار خود را به نمایش گذاشته و توجه مخاطب را به خود جلب کنید. توجه داشته باشید که تم و موضوع انتخابی بر رنگ‌ها، فونت‌ها، و طراحی‌ صفحات تقویم شما تاثیر خواهند گذاشت.

در طراحی تقویم و سررسید از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

از جمله مواردی که در طراحی تقویم‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد تصاویر هستند. بسیاری از کسب و کارها از تصاویر مرتبط با موضوع انتخابی خود استفاده می‌کنند تا نگاه مخاطبان را به تقویم یا سررسید خود خیره کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که کیفیت تصاویر انتخابی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

اگر از تصاویر بی‌کیفیت و یا نامرتبط استفاده کنید در واقع شان و ارزش شرکت خود را پایین آورده و توجه مخاطب را از دست می‌دهید. اگر قصد دارید از محصولات و محیط کاری خود تصاویری را در تقویم درج کنید می‌توانید از کمک عکاسان حرفه‌ای و باتجربه استفاده کنید تا نتیجه بهتری دریافت کنید.

تعطیلات مرتبط با کسب و کار خود را فراموش نکنید

یکی از ترفندهایی که می‌تواند مخاطب را بیش‌تر با برند شما درگیر کند هایلایت کردن مناسبات و تاریخ‌هایی است که به کسب و کار شما ارتباط دارند. فراموش نکنید که کاربران هر روزه از تقویمی که به آن‌ها اهدا کرده‌اید استفاده می‌کنند.

اگر در این میان به مناسبات مختلف به نام و فعالیت‌های کسب و کار خود اشاره کنید می‌توانید تاثیر بیش‌تری بر مخاطبان خود داشته باشید.

به طور مثال اگر کسب و کار شما با فعالیت‌های آموزشی و مدارس در ارتباط است می‌توانید روز شروع و پایان سال‌های آموزشی را در تقویم خود هایلایت کنید. و یا می‌توانید در مناسبات مرتبط به زمینه کسب و کار خود کوپن تخفیف یا امتیازی ویژه به مشتریانتان ارائه دهید. بدین ترتیب می‌توانید همیشه چند قدم از دیگر رقیبان خود جلو باشید.

درج راه‌های ارتباطی را فراموش نکنید

فراموش نکنید که هدف اصلی از طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی و ارائه آن به مخاطبان افزایش تعداد مشتریان و فروش است. از این رو به شدت توصیه می‌شود که به هنگام طراحی تقویم‌ و سررسید درج راه‌های ارتباطی با کسب و کار خود را فراموش نکنید. اجازه ندهید مخاطبان برای ارتباط با شما به دنبال شماره تلفن یا آدرس باشند.

راه‌های ارتباطی نظیر آدرس وبسایت، شماره تلفن، صفحه شبکه‌های اجتماعی، و همچنین آدرس شرکت خود را در معرض دید قرار دهید تا افراد بتوانند در صورت تمایل با شما تماس حاصل کنند. این کار می‌تواند نتیجه‌ای شگفت‌انگیز برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد.

برای کاربران فضای سفید کافی در نظر داشته باشید

یکی از نکات مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مخاطبان می‌خواهند از تقویم یا سررسیدی که به آن‌ها اهداء کرده‌اید استفاده کنند. از این رو بهتر است از طراحی‌های شلوغ و دست و پاگیر دوری کرده و فضای کافی برای یادداشت‌های روزانه را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

متاسفانه برخی از شرکت‌ها تمام صفحات سررسیدهای تبلیغاتی خود را با واترمارک برند خود پر می‌کنند. این کار می‌تواند تاثیری منفی بر نظر مخاطبان نسبت به کسب و کار شما داشته باشد. در هیچ شرایطی راحتی مخاطبان را فراموش نکرده و آن را در راس کار خود قرار دهید.

تاکید بر نام برند خود را فراموش نکنید

آخرین نکته‌ای که قصد داریم برای طراحی تقویم و سررسیدهای تبلیغاتی به آن اشاره داشته باشیم اهمیت تاکید بر نام برند است. فراموش نکنید که هدف از طراحی و چاپ سررسیدهای تبلیغاتی جلب نظر مخاطب و تشویق وی به استفاده از محصولات و خدمات کسب و کار است. از این رو توصیه می‌شود که از هر فرصتی برای اشاره به نام برند خود استفاده کنید.

می‌توانید لوگو شرکت خود را در اندازه‌ای استاندارد در تمام صفحات سررسید چاپ کنید. دقت داشته باشید که چاپ لوگو یا نام برند مزاحم استفاده مخاطبان از تقویم یا سررسید نشود. درج لوگو یا نام برند در مکان‌های مناسب می‌توان کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان حک کرده و تاثیری شگفت‌انگیز به دنبال داشته باشد.

4.4/5 - (5 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!

4 پاسخ

      1. سلام فائزه عزیز… طراحی تقویم می تونه یه بخش کوچک از برندسازی رو در بر بگیره و برای دیده شدن در بین دوستان و عموم افراد کارسازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله