تکنیک های تصویر سازی

تصویرسازی تکنیک های مختلف و اصولی برای پیاده سازی دارد. تکنیک هایی که در طراحی تصویرسازی استفاده می شود توسط یک کارشناس خبره طراحی تصویرسازی پیاده می شود. تصویرسازی تکنیک های متفاوتی دارد که هرکدام به نسبت طرح و نیاز کاربر می تواند انتخاب شود.

تصویر سازی، هنری گسترده است. به همین علت تکنیک‌های زیادی در آن استفاده می‌شود. از مهم‌ترین تکنیک های تصویر سازی (illustration-techniques) می‌توان به اسکیچ، دیجیتال، کلاژ یا پاستیل اشاره کرد. هر هنرمند اصولاً چند تا از تکنیک های تصویرسازی را بلد است یا حدودی به آن آشناست. طراح‌های تصویر سازی مجموعه سلام گرافیک به اکثر این تکنیک‌ها آشنا هستند و در برخی زمینه‌ها تبحر فوق‌العاده‌ای دارند.

تکنیک های طراحی تصویر سازی

انواع تکنیک‌های تصویرسازی

تکنیک های تصویر سازی، آثار هنری زیبایی را ایجاد می‌کنند. باید بتوان با استفاده از این تکنیک ها، یک تصویر حرفه ای پیاده سازی کرد. در صورتی که قصد آشنایی با ویژگی های یک تصویرسازی خوب را دارید در این مقاله به برخی از این تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم. امروزه آموزش تصویرسازی با استفاده تکنیک های زیر به صورت آنلاین در یوتیوب یا آپارات موجود است.

تکنیک تصویر سازی با اسکیچ

یک تصویرگر ماهر در ابتدا خطوط را با طرح اولیه‌ای ایجاد می‌کند. این خطوط در انتها به اسکیچ ختم می شود. اسکیچ با استفاده از مداد، زغال یا مدادرنگی کشیده می‌شود. پس از اینکه طرح اسکیچ خود را با استفاده از این ابزار ها پیاده کردید، می‌توانید با اکریلیک، جوهر یا آبرنگ رنگ کنید.

تکنیک تصویر سازی دیجیتال محور

یکی دیگر از روش‌های تصویر سازی استفاده از نرم‌افزارهای فتوشاپ یا ایلاستریتور است. پیشرفت علم و تکنولوژی هم شامل عرصه هنری به‌خصوص عرصه تصویرسازی شده است. نرم‌افزارهای کامپیوتری زیادی برای تصویرسازی ایجاد شده است که همگی بسیار کاربردی هستند. امروزه با استفاده از تبلت دیجیتال و قلم نوری، تصویرسازی را انجام می‌دهند.

تکنیک تصویرسازی با کلاژ

تصویرسازی با کلاژ شاید کمتر استفاده شود اما هنوز هم هست. در تصویر سازی با کلاژ، تکه‌های مختلف کاغذ رنگی، پارچه یا روزنامه استفاده می‌شود که در نهایت به خلاقیت‌های متعددی ختم می‌شود. استفاده کردن از کاغذهای رنگی یا پارچه در قسمتی از تصویرسازی موجب می‌شود تا قسمت رنگی بیشتر موردتوجه قرار بگیرد.

تکنیک تصویرسازی با کلاژ

تکنیک تصویرسازی با پاستیل و رنگ

نقاشی با پاستیل و رنگ یکی دیگر از روش‌های تصویرسازی است. از پاستیل می‌توان همراه آبرنگ یا گواش استفاده کرد. استفاده از این تکنیک حین تصویرسازی موجب برجسته نشان‌دادن تصویر می‌شود. این نوع تصویرسازی اصولا تصویرسازی کتاب کودکان یا تصویرسازی کودک نوجوان را در بر می گیرد.

تکنیک های تصویرسازی با مداد رنگی
تکنیک های تصویرسازی تبلیغاتی

تفاوت تصویر سازی با نقاشی

تصویر سازی چیست

تکنیک‌های تصویر سازی

طراحی تصویر سازی وکتور

طراحی تصویر سازی مد

طراحی تصویر سازی دیجیتال

طراحی تصویر سازی دو بعدی

طراحی تصویر سازی سه بعدی

طراحی تصویر سازی بسته بندی

طراحی تصویر سازی تبلیغاتی

طراحی تصویر سازی مجله

طراحی تصویر سازی بزرگسال

طراحی تصویر سازی کتاب

انواع تصویر سازی

قرارداد طراحی تصویر سازی

قیمت طراحی تصویر سازی

آیا استفاده از تکنیک های سنتی تصویرسازی منسوخ شده است؟

خیر، هرکدام از روش‌های تصویرسازی، زیبایی خاص خود را دارند. بنا به طرح و هدفی که دارید، می‌توانید مشخص کنید کدام روش برای پروژه شما مناسب‌تر است.

بهتر است برای سفارش پروژه تصویرسازی، از چه روشی استفاده کنیم؟

هرکدام از تکنیک های تصویرسازی برای موضوعی مناسب است. برای مثال طراحی کاراکتر بهتر است با استفاده از نرم‌افزار پیاده‌سازی شود. بهتر است با کارشناسان تصویرسازی سلام گرافیک تماس بگیرید تا تکنیک لازم برای طرح شما انتخاب شود.

4.8/5 - (9 امتیاز)
سمیرا خادم
سمیرا خادم
سمیرا خادم هستم طراح گرافیک و کارشناس طراحی گرافیک از دانشگاه بجنورد، مدت 2 سال است که فعالیت خودم را توی استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک شروع کرده‌ام. در حال حاضر به عنوان تصویر سازی و طراحی تصویرسازی بسته بندی در شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک مشغول به فعالیت هستم.
مقالات مرتبط بخوانید!

9 پاسخ

    1. سلام . میشه اسکن کرد کارو و در سیستم اصلاح رنگی انجام داد و یا میشه دوباره طرح رو در نرمافزار اجرا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله