پشتیبانی ۲۴/۷ ✅ با تیم حرفه‌ای
راهکارهای نوین بسته بندی✅ مشاوره 100 درصد رایگان
بررسی رقبا ✅ تحلیل بازار هدف
بهبود فروش محصول ✅ کار با برندهای بزرگ ایرانی و خارجی

طراحی بسته بندی محصول

طراحی بسته بندی محصولات فرآیندی است که در آن طراح بسته بندی با ابزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و ایلاستریتور اقدام به ساخت یک باکس، جعبه، پاکت یا پک برای یک محصول خاص می‌کند. بسته بندی با هدف‌های مختلفی از قبیل محافظت از کالا، افزایش مدت زمان ماندگاری، افزایش فروش و… طراحی می‌شود. بسته بندی محصولات هنر طراحی محصولات استبهترین شرکت طراحی بسته بندی کدام شرکت است؟ نیاز به خدمات طراحی بسته بندی بندی حرفه‌ای دارید؟ شرکت طراحی و بسته بندی سلام گرافیک آماده ارائه خدمات ساخت بسته بندی به شماست. دیزاین بسته محصول (packaging design) با هدف‌های مختلفی انجام می‌شود. شرکت دیزاین بسته بندی سلام گرافیک با ارائه نمونه کارهای عالی یک از عالی‌ترین شرکت‌های پکیجینگ محصولات شناخته می‌شود. بهترین بسته بندی را با بهترین شرکت طراحی کننده بسته بندی تجربه کنید!

نمونه طراحی بسته بندی

نمونه بسته بندی می‌خواهید؟ چند نمونه بسته بندی از نمونه کار بسته بندی انجام شده توسط استودیو خلاق سلام گرافیک را مشاهده کنید. نمونه جعبه محصول با قیمت بسته بندی بسیار مناسب!

محتوایی که می‌خوانید

خدمات طراحی بسته بندی

خدمات طراحی بسته بندی شامل چه مواردی می‌شود؟ چرا از خدمات ساخت جلد محصول سلام گرافیک استفاده کنیم؟ مهمترین خدمات شرکت ساخت بسته بندی سلام گرافیک چیست؟ مهم‌ترین سرویس‌های ساخت جعبه محصول سلام گرافیک را ببینید. خدمت بسته بندی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از سلام گرافیک بخواهید.  شرکت بسته بندی سلام گرافیک خدمات بسته بندی در تهران نیز انجام می‌دهد. 

طراحی بسته بندی حرفه‌ای

طراحی بسته بندی حرفه‌ ای بخواهید. زیبایی و حرفه‌ای بودن محصول مزیت است، تمامی پاکت‌های طراحی شده در سلام گرافیک در حرفه‌ای‌ترین حالت و با زیبایی خاص پیاده سازی می‌شوند.

نکات مهم در ساخت بسته بندی

پاکت محصولات مختلف اصلی‌ترین دلیل موفقیت سایت طراحی گرافیک سلام گرافیک است. تجربه بالا در کنار دانش فنی مکمل یکدیگر برای داشتن یک جعبه عالی و مناسب لازم است.

سایت طراحی بسته بندی

سایت طراحی باکس و پکیجینگ سلام گرافیک ارائه دهنده انواع بسته بندی‌های متنوع در خدمت شماست. در این سایت طراحی پکیج محصول کیفیت و زیبایی را برای محصولات خود به ارمغان بیاورید.

طراحی بسته بندی چیست

بسته بندی چیست؟ طراحی پاکت محصول استفاده  از تصویر، رنگ مواد، ساختار کلی، فونت، پایپوگرافی و تمامی مواردی است که یک محصول پکیج حرفه‌ای داشته باشد. در حالت کلی پکیجینگ ساخت محفظه‌ای است برای بازاریابی، محافظت، حمل و نقل بهتر، ماندگاری بیشتر و توزیع بهتر کالا است. 

طراحی کردن پاکت به هنری گفته می‌شود که در آن طراح گرافیک با استفاده از دانش و تلاش خود سعی می‌کند یک بسته مناسب ایجاد کند. 

 جذابیتی که در طراحی جعبه به کار گرفته می‌شود، مشتری را به خود جذب می‌کند. به طور کلی پکیجینگ دیزاین (packaging design) یعنی به کارگیری هوش، خلاقیت، ابزارهای طراحی گرافیکی و… برای دیزاین انواع بسته و جعبه برای بازاریابی صحیح محصولات. 

طراحی خلاقانه جعبه محصول

ویدئو طراحی بسته بندی 

مجتبی ملاکی؛ طراح بسته بندی ارشد در رابطه با ساخت جلد محصول و دلایل انتخاب یک بسته مناسب را بیان می‌کند. 

پادکست سفارش دیزاین پکیجینگ (design packaging)

نمی‌دانید که در زمان سفارش بسته بندی به چه مواردی باید توجه کنید؟ سفارش جعبه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟  مجتبی ملاکی  کارشناس ارشد دیزاین گرافیک صفر تا 100 روند پیاده سازی بسته بندی را برایتان می‌گوید. می‌توانید کارهای سلام گرافیک را در وب سایت packaging of the world ببینید.

شرکت طراحی بسته بندی

شرکت پکیجینگ دیزاین سلام گرافیک با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طرحی پاکت محصول در حال حاضر به یکی  از شرکت‌های فعال طراحی و چاپ بسته محصول تبدیل شده است. سفارش آنلاین بسته بندی با سلام گرافیک را تجربه کنید.

طراحی جعبه تنها بر المان‌های گرافیکی چاپ شده بر روی محصول تمرکز ندارد، بلکه به شکل فیزیکی و متریال‌های استفاده شده نیز توجه دارد. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ برای دیزاین بسته‌بندی محصولات خود از کمک آژانس‌های تبلیغاتی و طراحی استفاده می‌کنند. چگونه می‌توانیم بهترین شرکت طراحی بسته‌بندی را انتخاب کنیم؟

کیفیت انجام کار و سرعت تحویل پروژه تنها مواردی نیستند که باید در انتخاب بهترین شرکت طراحی مد نظر داشته باشید. بلکه باید به نحوه ارتباط با مشتری و پاسخگویی مناسب نیز توجه داشته باشید. برای اینکه از کیفیت کار یک مجموعه طراحی اطمینان کافی حاصل کنید بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

درباره سوابق و تجربه‌های کمپانی بسته‌بندی سوال کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید برای انتخاب بهترین شرکت طراحی جعبه مد نظر داشته باشید سوابق و تجربیات طراحان است. این که این شرکت پکیجینگ به قوانین بسته بندی آشنا باشد و آن را رعایت کند مورد مهمی است. 

از مشتریان شرکت طراح بسته محصول سوال کنید

تجربه مشتریان پیشین از خدمات شرکت مورد نظر است. همانطور که گفته شد نحوه پاسخگویی به مشتری و پشتیبانی طراحان نیز عامل مهمی است که باید مد نظر داشته باشید.

شرکت افق فراویژن به عنوان تولید کننده دستگاه‌های حضور و غیاب هوشمند، تمام کار طراحی‌اش در استودیو سلام گرافیک انجام شده است.

بررسی نمونه کارهای شرکت سازنده جعبه محصول

توجه به نمونه کارهای شرکت می‌تواند دید مناسبی از کیفیت و سبک کار طراحان به شما دهد. بسیاری از شرکت‌های معتبر طراحی نمونه کارهای پیشین خود را بر روی وبسایت یا دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهند تا مشتریان بتوانند به راحتی آن‌ها را ارزیابی کنند.

طراحی و بسته بندی محصولات

بسته‌بندی مناسب می‌تواند اولین چیزی باشد که مشتریان را جذب می‌کند. علاوه بر این بسته‌بندی می‌تواند حمل و نقل و همچنین حفاظت از محصول را آسان‌تر کند. با پیشرفت سریع تکنولوژی در در زمینه‌های مختلف به ویژه صنعت چاپ و کاغذ، محدودیت‌های پیشینی که برای طراحی ظاهر فیزیکی بسته‌ها وجود داشت از میان برداشته شد. به گونه‌ای که امروزه می‌توان هرگونه بسته‌بندی با هر شکل و ظاهری را به چاپ رسانید. از جمله فاکتورهای مهمی که باید در طراحی بسته‌بندی محصولات به آن‌ها توجه داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی محصولات و بسته بندی کردن ان ها

خلاقیت در ساخت بسته بندی

بسته‌بندی به دلیل ارسال پیام تولیدکنندگان به مصرف‌کنندگان بدون هیچگونه واسطه به عنوان فروشنده خاموش شناخته می‌شود. مهم‌ترین هدف از طراحی بسته‌بندی جلب نظر مخاطب و تشویق وی به خرید محصول است که معمولاً با استفاده از المان‌های گرافیکی و طراحی زیبا و خلاقانه انجام می‌شود.

محصولاتی که از بسته‌بندی جذاب‌ و خلاقانه‌ای برخوردار هستند می‌توانند نظر مشتریان بیش‌تری را به خود جلب کرده و فروش بهتری داشته باشند. وجود تکنولوژی پیشرفته و کمک طراحان باتجربه، همگی به تولیدکنندگان برای تولید محصولی خلاقانه که بتواند در اولین نگاه توجه همگان را به خود جلب کند کمک می‌کنند.

استفاده از علامت تجاری مجموعه  

لوگو مهم‌ترین جزء از هویت بصری یک برند است که می‌تواند ارزش‌ها و اهداف یک مجموعه را به مخاطبان نشان دهد. استفاده از لوگوی حرفه‌ای و جذاب می‌تواند علاوه بر افزایش آگاهی مشتریان درباره برند مورد نظر، به فروش بیش‌تر محصولات نیز کمک کند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که در طراحی بسته‌بندی محصولات حتماً از لوگو مجموعه نیز استفاده شود.

استفاده از لوگو باید به گونه‌ای باشد که بتواند تا حد ممکن خصوصیات محصول بسته‌بندی شده را بیان کرده و هماهنگی بیش‌تری میان محصول و بسته‌بندی آن ایجاد کند. معمولاً شکل و ترکیب رنگی لوگو با بسته‌بندی محصول نیز هماهنگ خواهد بود.

رعایت سادگی در پکیجینگ دیزاین

برخی تصور می‌کنند که استفاده از طرح‌های شلوغ می‌تواند توجه افراد بیش‌تری را به خود جلب کند. این در حالی است که طرح‌های شلوغ به هیچ وجه خوشایند مشتریان نبوده و آن‌ها را سردرگم خواهد کرد. استفاده از طرح‌های شلوغ و درهم می‌تواند نتیجه عکس در میزان فروش محصولات داشته باشد. بهتر است در طراحی بسته‌بندی هر محصولی مانند طراحی بسته بندی عسل یا زعفران، سادگی و هماهنگی المان‌های به کار گرفته شده به خوبی رعایت شوند. علاوه بر این درج تمام اطلاعات لازم درباره محصول نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرکت طراحی بسته بندی سلام گرافیک

صداقت در درج مشخصات بسته بندی 

حتما شما نیز تا کنون محصولاتی را مشاهده کرده‌اید که شکل چاپ شده بر روی بسته‌بندی آن‌ها هیچ شباهتی به خود محصول نداشته است. متاسفانه برخی از کسب و کارها برای جذب مشتریان بیش‌تر و افزایش فروش خود تصاویری را بر روی بسته‌بندی درج می‌کنند که هیچ شباهتی به محصول واقعی ندارد. واضح است که خریداران با باز کردن بسته‌بندی و مشاهده محصول ناامید می‌‌شوند.

اگر محصول خود را چندین برابر بهتر از آنچه که هست نمایش دهید در واقع مشتریان و مخاطبان خود را فریب داده‌اید و در نهایت آن‌ها را از برندتان دلگیر خواهید کرد. این موضوع در نهایت به خراب شدن تصویر ذهنی مشتریان و کاهش شدید فروش منتهی می‌شود. مصرف‌کنندگان ترجیه می‌دهند محصولی ساده و معمولی را که صداقت بیش‌تری دارد خریداری کنند. البته اگر می‌خواهید محصول خود را تنها کمی بهتر و زیباتر نمایش دهید هیچ مشکلی نخواهد بود؛ اما در این کار باید حد و مرزها را به خوبی رعایت کرده و رفتاری صادقانه را پیش بگیرید.

بسته محصوب را شاد و طنز آلود کنید

در طراحی بسته‌بندی محصولات خود از کمی طنز و المان‌های بامزه استفاده کنید این کار را دریغ نکنید. جعبه‌های بامزه در عین سادگی بسیار دلنشین هستند و موجب جذابیت بیش‌تر محصول می‌شوند. استفاده از المان‌های طنز نه تنها برای محصولات کودکان، بلکه در بسته و جعبه محصولات بزرگسالان نیز نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت. البته بهتر است پیش از آن نوع محصول و روحیه مخاطبان آن را نیز مد نظر داشته باشید.

باز شدن آسان در بسته بندی طراحی شده

آخرین نکته‌ای که بهتر است در طراحی بسته‌بندی محصول به آن توجه شود باز شدن آسان بسته است. طراحی بسته‌بندی که در عین زیبایی و جذابیت به راحتی باز شده و محصول را در اختیار مشتری قرار دهد می‌تواند احساس امنیت و راحتی را به مصرف‌کننده منتقل کند.

اگر پاکت محصول شما حساس و ضعیف به نظر برسد این احساس به مخاطب القا می‌شود که محصول درون آن آسیب دیده و از کیفیت کافی برخوردار نیست. بهتر است بسته‌بندی شما به گونه‌ای باشد که بدون کمک گرفتن از هیچگونه وسیله جانبی به راحتی باز شود. توصیه می‌شود که در طراحی و ساخت بسته‌بندی محصولات هیچگاه کاربردی بودن را فدای زیبایی نکنید.

سفارش طراحی بسته بندی

در قفسه‌های فروشگاه‌ها انواع گوناگونی از هر محصول با بسته‌بندی‌های گوناگون وجود دارد. هر یک از شرکت‌های تولیدکننده این محصولات در تلاشند با روشی مقرون به صرفه کالای خود را بیش‌تر به فروش رسانند. بسته‌بندی منحصر به فرد و جذاب محصولات می‌تواند روشی عالی برای این کار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارها بودجه‌ای مخصوص جهت سفارش بسته‌بندی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. اما برای سفارش طراحی بسته‌بندی محصولات خود باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

سفارش بسته بندی

پیش از سفارش بسته بندی

پیش از آنکه بسته‌بندی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و قرارداد بسته بندی ببندید، باید به چند پرسش مهم درباره کسب و کار و محصولات خود پاسخ دهید:

  • چه محصولی را می‌فروشید؟

چه چیزی را به مشتریان عرضه می‌کنید؟ آیا کالای شما بزرگ است یا کوچک؟ آیا کالایتان مقاوم است یا ظریف و شکننده؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند درک مناسبی از نوع بسته‌بندی و اولین قدم برای سفارش دیزاین آن باشد. به طور مثال اگر کالای تولیدی شما ظریف و شکننده است، باید از بسته‌بندی محکم و مقاومی استفاده کنید که بتواند به خوبی از کالا محافظت کند. اگر محصول شما شکل متعارفی ندارد، نمی‌توانید از بسته‌های آماده برای آن استفاده کنید و باید یک بسته‌بندی اختصاصی طراحی کنید.

  • محصول خود را به چه کسانی عرضه می‌کنید؟

طراحی و دیزاین بسته‌بندی محصولات برای افزایش فروش و تبلیغات موثر است. در واقع شخصی که تلاش دارید متقاعد کنید مشتریان شما هستند. به همین دلیل هم بهتر است پیش از شروع پروژه بسته‌بندی، ابتدا علایق و خصوصیات مشتریان خود را بشناسید. مشتریان شما بیش‌تر خانم‌ها هستند یا آقایان؟ کالای شما مخصوص بزرگسالان است یا کودکان؟ آیا مشتریان شما به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند؟ مشتریان شما از قشر مرفه هستند یا بودجه مشخصی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود دارند؟

  • محصول خود را چگونه به مشتریانتان عرضه می‌کند؟

روش‌های گوناگونی برای عرضه محصولات به مشتریان وجود دارد. اگر کالای خود را در بوتیک یا فروشگاهی بزرگ به فروش می‌رسانید باید از یک بسته‌بندی جذاب، زیبا، و تجملی استفاده کنید تا نگاه مشتریان در کنار انبوهی از محصولات دیگر رقیبان به آن جذب شود. اما اگر قصد دارید محصول خود را به صورت اینترنتی به فروش رسانید باید از بسته‌بندی مطمئن استفاده کنید تا کالا درون آن آسیبی نبیند.

برای ثبت سفارش بسته بندی به چه اطلاعاتی نیازی است؟

برای ثبت هر سفارشی باید اطلاعاتی را از پیش آماده کرده و در اختیار طراح قرار دهید.  اگر قصد سفارش طراحی بسته بندی زعفران دارید، دریافت مشاوره می‌تواند به شما برای دریافت این اطلاعات کمک کند. دیزاین بسته‌بندی محصولات نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. برخی از این اطلاعات عبارت است از:

شرکت طراحی بسته بندی

انتخاب بهترین بسته‌بندی 

با نگاهی مختصر به صنعت بسته‌بندی می‌توانید طیف وسیعی از انواع بسته‌بندی‌ها را مشاهده کنید که هر یک برای کالای خاصی مناسب بوده و مزایای مخصوصی دارند. برای انتخاب بهترین بسته‌بندی باید پیش از هر چیز نوع کالای خود را در نظر داشته باشید. اگر کالای شما مایع است ممکن است با گزینه‌های کم‌تر و محدودتری برای بسته‌بندی آن مواجه باشید. بهتر است اجازه ندهید که این محدودیت جلوی قوه خلاقیت شما را بگیرد. البته معمولاً طراحی بسته‌بندی با شکلی خاص به هزینه بیش‌تری احتیاج خواهد داشت؛ اما می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال داشته باشد.

علاوه بر این بهتر است به عملکرد و نوع بسته‌بندی رقیبانتان نیز توجه داشته باشید. اگر بتوانید از بسته‌بندی‌های خاص‌تری استفاده کنید در واقع خود را از رقیبان جدا کرده و متمایز ظاهر می‌شوید. در انتها باید بودجه خود را نیز برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین بسته‌بندی در نظر داشته باشید. بهتر است نوع بسته‌بندی را با بودجه خود و سلایق مشتریانتان متناسب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید.   

نظر مخاطبان در رابطه با بسته جعبه محصول

پیش از آنکه بخواهید بسته‌بندی مورد نظر خود را به مرحله اجرا برسانید، بهتر است نظر سهامداران و افرادی که هیچ شناختی از برند شما ندارند را جویا شوید. گاهی افرادی که اطلاعاتی درباره محصول و برند شما ندارند می‌توانند به نکاتی پی ببرند که شما هیچگاه به آن‌ها توجه نکرده‌اید. سعی کنید با پرسیدن سوالات هدفمند به میزان موفقیت خود در طراحی بسته‌بندی پی ببرید. اگر متوجه ضعف‌هایی در بسته‌بندی خود شدید می‌تواند مجددا به مراحل قبلی برگشته و این ضعف‌ها را بهبود دهید. فرض کنید که ما یک بسته بندی خشکبار طراحی کرده‌ایم، بازخورد افراد می‌تواند کمک کننده باشد. 

شناسایی لایه‌ها برای ساخت بسته محصول

پیش از آنکه به سراغ سفارش بسته‌بندی محصول خود روید باید درباره لایه‌های بسته‌بندی بدانید.

پکیجینگ برای محصولات اینترنتی و فروش حضوری

در پاکت کردن محصولات فروش حضوری جلوه زیبا اهمیت بیشتری دارد چرا که بخش بزرگی از حمل و نقل محصول بر عهده مصرف کننده است و پس از خرید مصرف کننده محصول را اصولا به سلامت به مقصد دلخواه خود می‌برد. در بسته بندی محصولات فروش اینترنتی باید توجه داشت که به دلیل نیاز به حمل و نقل محصول توسط شرکت‌های ارسال محصول مثل پست، تیپاکس و… نیاز است که استحکام و قوی بودن کارتن در اولویت اولیه قرار بگیرید.

همچنین از خاطر نبرید که اگر تمام محصول شما قرار است به یکی از این دو روش به فروش برسد توجه کردن به این نکته می‌تواند از مشکلات بسیاری جلوگیری کند. این که محصول شما در یک فروشگاه خاص به فروش می‌رسد یا در فروشگاه‌های مختلف می‌تواند حتی در نوع پکیج و همچنین ظاهر بسته محصول تغییراتی ایجاد کند. توجه به قوانین دیزاین پاکت محصولات در کشور مقصد محصول از دیگر مواردی است عدم توجه به آن می‌تواند ضررهای بسیاری را برای شما و همچنین مجموعه صادر کننده محصول به بار آورد.

سفارش آنلاین دیزاین بسته بندی 

نیاز به سفارش آنلاین بسته بندی دارید؟ شرکت دیزاین گرافیک پاکت محصول سلام گرافیک واقع در مشهد آماده ارائه انواع بسته بندی در شهر مشهد به شما همراهان گرامی است. اگر نیاز به اطلاعات در رابطه با گسترده بسته بندی دارید با ما تماس بگیرید.

چرا سفارش طراحی پکیج محصولات در مجموعه سلام گرافیک؟ یک به یک می‌شماریم! دیزاین کاور محصولات و ارائه باکس در بهترین حالت ممکن نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد. ارائه نمونه‌ کارهای مختلف برند سلام گرافیک در حوزه ساخت جعبه نشان از کیفیت کاری بالا و همچنین اعتماد برندهای بزرگ به شرکت سلام گرافیک است. تحقیق و بررسی مداوم و گرفتن بازخورد از پروژه‌های دیزاین پاکت قدیمی همگی باعث شده است که سلام گرافیک توانایی ارائه بسته بندی‌های خلاقانه و حرفه‌ای را دارا باشد. در زیر به چند ویژگی برند سلام گرافیک در طراحی پرداخته‌ایم.

  1. صرفه جویی در زمان (طراحی باکس محصول فوری)
  2. صرفه جویی در هزینه
  3. عدم نیاز به پیگیری شما
  4. طراحی حرفه‌ای و اصولی کارتن
  5. 99 درصد رضایت مشتریان قبلی
  6. حفظ اطلاعات شما نزد استودیو
  7. فروش بیشتر محصول

مراحل طراحی بسته بندی

برای داشتن یک طراحی حرفه‌ای نیاز داریم که مراحل ساخت بسته بندی را به خوبی بدانیم. از ایده‌ بسته بندی گرفته تا دیگر موارد را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  1. بریف تولید کار طراحی

اولین قدم برای ساخت یک جعبه حرفه‌ای برای محصول مشتری، به دست آوردن اطلاعات است. عموما طراح با استفاده از یک بریف گرافیک، روند جمع آوری اطلاعات را انجام می‌دهد.

  1. شناخت محصول

شناخت اصولی و مناسب محصول یکی از اقداماتی است که هر گرافیک‌کار باید آن را قبل از پیاده سازی بسته محصول انجام دهد. استفاده از محصول، پیدا کردن چالش‌های محصول و همچنین نقاط قوت محصول از آن دست مواردی است که باید به خوبی قبل از ایده پردازی برای ساخت جعبه محصول به آن توجه کافی داشت.

  1. نگاه به دیگر رقبا

این که از ایده‌های رقبای محصول به خوبی آگاه و شناخت داشته باشید به شما کمک خواهد کرد که بدون چالش و مشکل، بتوانید طراحی را شروع کنید، عدم شناخت رقبا و ایده‌هایی که برای محصول و بسته محصول پیاده کرده‌اند می‌تواند فروش محصول شما را و همچنین روند طراحی جعبه محصول را با چالش رو به رو کند.

  1. خریدار و اطلاعات خریدار

آگاهی کامل از خریداران و مشتریان محصول به طراح کمک خواهد کرد که طرحی منطبق بر اساس مشتری ایجاد کند، محصولی را در نظر بگیرید که جامعه هدف مشتریانش خانواده‌های با میزان درآمد متوسط است. طراحی بسته محصول لاکچری برای این نوع از محصول می‌تواند تمامی مشتریان این محصول را از خرید منصرف کند. توجه به نوع مشتری، نوع فرهنگ، کیفیت کاری مورد نظر، میزان درآمد و مواردی از این قبیل باعث می‌شود که طراحی درست و اصولی پیاده شود.

  1. ایده پردازی و اتود زدن

در این مرحله از طراحی جعبه محصول، نوبت به ایده پردازی و شروع روند اتود زدن اولیه برای محصول می‌شود.

  1. اجرای بسته

پس از طی شدن مراحل بالا برای ساخت باکس، مرحله اجرای بسته شروع خواهد شد. در این مرحله، طراح با اطلاعات بالا شروع می‌کند به پیاده سازی یک پاکت مناسب و حرفه‌ای.

  1. چاپ و تولید بسته محصول

مرحله چاپ بسته بندی از آن دست مراحل حساس و خاص در مراحل طراحی کاور است که اگر به خوبی به آن توجه نشود، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به کسب و کار شما بزند. کوچیک‌ترین اشتباه در روند چاپ می‌تواند کل محصول و بسته را زیر سوال ببرد. عموما همکاری داشتن با چاپخانه‌های سراسر ایران و داشتن دانش چاپ به شما کمک خواهد کرد که مشکلی در روند چاپ پیش نیاید.

  1. بازخورد و دریافت فیدبک

با چاپ مرحله‌های ساخت جعبه تمام نمی‌شود و آخرین مرحله از مراحل پیاده سازی جعبه محصول، مرحله دریافت بازخورد و فیدبک هنوز باقی خواهد ماند. در این مرحله باید پس از گذشت چند ما از تحویل کار، از کرفرما و در صورت امکان از مشتریان بخواهید که حس و تجربه خود در زمان ایجاد محصول و بسته بندی محصول را برایتان شرح دهند.

طراح بسته بندی

طراح بسته بندی به معنای شخصی است که مدیریت طرح و تولید پکیج برای محصولات را به عهده دارد. این شخص می تواند شامل طراحان صنعتی، طراحان باکس، مهندسان مدیریت جعبه محصول و کارشناسان بسته بندی باشد.

طراح بسته بندی (Packaging designer) چه کسی است؟ طراح بسته بندی به شخصی گفته می‌شود که فرآیند طراحی و ساخت جعبه محصول را پیگیری می‌کند. یک طراح پک محصول وابسته به آن که چه مهارت‌‌هایی دارد، قیمت دیزاین کاور محصولات را می‌تواند متفاوت در نظر بگیرد.

شخص طراح کاور وظایف و مهارت‌‌هایی باید داشته باشد که به واسطه‌ی آن بتواند به بهترین نحوه پکیجینگ را پیاده سازی کند.

شرکت‌های مختلفی در حال حاضر کار پکیج انجام می‌دهند، یک شرکت طراحی کاور محصول باید توانایی این را داشته باشد که با استفاده از طراحان حرفه‌ای کارتن خود کار پکیج را به صورت حرفه‌ای پیش ببرد.

طراح بسته بندی

 

مجتبی ملاکی طراح کاور

طراح باکس یا فرد پکیجینگ دیزاینر به شخصی گفته می‌شود که کار و فرآیند ساخت جلد محصول را به صورت حرفه‌ای برای یک محصول انجام می‌دهد. شخص طراح جعبه باید به مهارت‌های گوناگونی مسلط باشد که از جمله این مهارت‌ها می‌توان به آشنایی با رنگ‌ها، آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی و… اشاره کرد.

مجتبی ملاکی و سمیرا خادم به عنوان دو نیروی دیزاینر بسته بندی شرکت سلام گرافیک در شهر مشهد، در حال حاضر توانسته‌اند بسته‌های متنوعی برای مجموعه‌های گوناگون ارائه دهند.

طراح بسته بندی کیه؟

 

طراح بسته بندی کیست؟

وظایف طراح بسته بندی 

طراحان بسته‌بندی در واقع تلاش می‌کنند که محصول را در بهترین حالت خود نمایش داده تا بتوانند نظر مشتریان بیش‌تری را به محصول مورد نظر جلب کنند.

معمولاً طراح بسته‌بندی علاوه بر ظاهر گرافیکی بسته‌بندی، شکل و اندازه آن را نیز مشخص می‌کند. طراحان بسته‌بندی حرفه‌ای و باتجربه با صنعت چاپ و انواع کاغذهای چاپ نیز آشنا هستند.

طراحان بسته‌بندی با اعضای تیم مارکتینگ و دیزاین ارتباط نزدیکی دارند تا بتوانند بهترین ایده‌ها برای پاسخ به نیازهای مشتریان را خلق کنند.

علاوه بر این طراحان بسته‌بندی باید دانش مناسبی در زمینه انواع متریال‌های بسته‌بندی و ویژگی‌های هر یک داشته باشند.

بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند با تکنیک‌های تبلیغاتی و بازاریابی محصولات نیز آشنایی کافی دارند و می‌توانند ترندهای مارکت و نیازهای مشتریان را به خوبی شناسایی کنند.

مهارت‌های پکیچ دیزاینر

  • تسلط به نرم افزارهای گرافیکی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در قدم اول هر طراح بسته بندی به آن توجه داشته باشد، تسلط کامل و تمام به ابزار بسته بندی و نرم افزارهای گرافیکی است. نرم افزارهای گرافیکی مختلفی وجود دارد که از جمله این نرم افزارها می‌توان به نرم افزارهای زیر اشاره کرد.

  • فتوشاپ (photoshop)
  • ایلاستریتور (illustrator)
  • ایندیزاین (indesign)
  • کورل دراو (corel drew)
  • شناسایی رنگ‌ها و ترکیب‌های آن

شناسایی رنگ‌ها و آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها از جمله مواردی است که یک سازنده جعبه محصول باید به آن به صورت حرفه‌ای مسلط باشد. هر رنگ در گرافیک و طراحی یک بسته‌بندی معنا و مفهوم متفاوتی دارد و تاثیرات روانی هر رنگ بسته به طریقه‌ی به‌کار بردن طراح گرافیست در طراحی عملکرد خاص خود را دارد. 

  • آشنایی با استراکچرها

آشنایی با استراکچر بسته بندی از جمله مهارت‌های یک طراح و دیزاینر بسته محصول است که باید به راحتی بتواند با آن کار خود را پیش ببرد. 

اصول طراحی بسته بندی محصولات

اصول پکیجینگ دیزاین (principles-of-packaging-design) را یک دیزاینر پاکت محصول باید به خوبی بداند تا در طراحی های خود پیاده سازی کند. اولین چیزی که در یک محصول مورد دید قرار می گیرد، دیزاین کاور محصولات است. در نتیجه کارتن باید بسیار جذاب و شکیل باشد تا در نظر مخاطب برای خرید جلب توجه کند. هر کدام از کارشناس های دیزاین بسته بندی به اصولی خاص پایبندند. 

رعایت برخی از اصول پکیجینگ دیزاین به موفقیت بیشتر کسب و کار و فروش بهتر محصولات کمک می کند. از مهم ترین اصولی که برای طراحی کاور باید رعایت شود:

اصول طراحی بسته بندی برای طراحان

 

اصول طراحی بسته بندی برای طراحان

  • سایز بسته بندی

برای دیزاین کاور محصولات خود از سایزی استاندارد استفاده کنید تا محصول شما بدقواره دیده نشود.

  • طراحی حرفه ای

از مهم ترین مواردی که به فروش بهتر محصول شما کمک می کند، یک طراحی شکیل و حرفه ای است. دیزاین بی نقص، شامل استفاده از رنگ متناسب با بسته بندی، شلوغ نبودن بیش از حد طرح و … است که خود طراح حرفه ای باید بداند و در طرح ظروف محصول خود رعایت کند. دیزاین بسته بندی حرفه ای می‌تواند ارزش بسته بندی شمارا دوچندان کند.

جمع‌آوری اطلاعات

  • تعیین هدف

قبل از اینکه ساخت کارتن رو شروع کنید به این سوالات  پاسخ بدهید که :

    • چه کالایی را می‌فروشید؟ قصد بسته بندی ماکارونی را دارید یا بسته بندی زیتون؟ بزرگ است یا کوچک؟ 

    • چه کسی کالا شما را می‌خرد؟ برای خانم است یا آقایان؟ برای بزرگسالان است یا کودکان؟ مشتریان در چه قشری از جامعه هستند؟

    • چگونه محصول خود را روانه بازار می‌کنید؟ در فروشگاه‌ها به فروش می‌رود یا اینترنتی می‌فروشید؟

  • جمع‌آوری اطلاعات

بعد از آنکه مشخص شد شما دقیقاً چه نوع بسته بندی برای مثال برای سفارش بسته بندی حبوبات می‌خواهید نوبت به آن رسیده است که نکاتی که برای ظروف محصول اهمیت دارد را سرجمع کنید.

    • رنگ: باید بدانید که بسته‌بندی شما چه رنگی باید داشته باشد.

    • فونت: استفاده از فونت در دیزاین بسته مناسب که خوانایی لازم را داشته باشد برای مخاطب بسیار مهم است.

    • لوگو: بسته‌بندی شما، نمایانگر برند شماست پس باید تمام پارامترهایی که برند شمارا توصیف می‌کند استفاده کنید. 

    • انتخاب متن‌ها: قطعاً روی بسته‌بندی متن‌هایی قرار می‌گیرد اطلاعات ارزش غذایی، روی نمونه بسته بندی دارو نکات مربوط به نگه‌داری و… .

    • تصویر: کاور شما نشان می‌دهد که داخل آن چه محتویاتی قرار گرفته است، پس باید عکس درست و مناسبی انتخاب کنید.

    • علائم و نشانه بسته بندی: گاهی اوقات برای خوانایی بییشتر و رساندن پیام به مشتریان، از علامت‌های کوچکی روی بسته محصول استفاده می‌شود مثلاً در کارتن زغال علامت خطر،بارکد کالا و …

    • انتخاب نوع بسته‌بندی: قبل از آغاز ساخت کارتن باید از تیم مشاوره ظروف محصول اطلاعات لازم در مورد انواع بسته بندی مناسب کالا خود را بپرسید.

    • تعیین بودجه: شاید مهم‌ترین قدم در دیزاین بسته محصول، بودجه باشد.

    • انتخاب طراح: بعد از بررسی همه موارد با مشاوره طراح کاور محصول، حال نوبت به آن رسیده که یک تیم مناسب را انتخاب کنید و طراحی را به آن بسپارید. 

روش‌های بسته بندی

شرکت سلام گرافیک با انجام بسته بندی‌های متعدد جزو بهترین شرکت‌های طراحی بسته بندی است.

وابسته به نوع محصول شیوه پک کردن محصول می‌تواند متفاوت باشد، همچنین محل فروش، خریدار و… روی این شیوه تاثیر گذار است.

نوع بسته بندی مرحله اول مرحله دوم مرحله سوم مرحله چهارم
طرح طلایی طراحی دریافت اطلاعات از مشتری طراحی و تایید مشتری ارسال به چاپ خانه تحویل به مشتری + بازخورد بسته
طرح نقره‌ای طراحی دریافت اطلاعات از مشتری طراحی نمونه ارسال به چاپ خانه تحویل به مشتری
طرح برنزی طراحی دریافت اطلاعات طراحی بسته ارسال به چاپ خانه تحویل به مشتری
طرح ویژه سلام گرافیک دریافت اطلاعات از مشتری و بازار طراحی نمونه‌های مختلف خدمات چاپ و نظارت بر چاپ ارسال بسته بندی به بازار و دریافت بازخورد
4.2/5 - (81 امتیاز)

23 پاسخ

  1. با سلام و وقت بخیر من تعریف شما رو از طریق دوستان و آشنایانم که تجربه همکاری با شما رو داشتن شنیدم و همگی از جعبه‌های محصولاتشون بسیار راضی بودند و من هم از خلاقیت شما در این زمینه بسیار لذت بردم و لازم دونستم این تجربه رو با سایر افراد به اشتراک بزارم و پیشنهاد کنم که اگر به دنبال جایی برای متفاوت بودن در بحث بسته بندی هستند بدون شک شما رو انتخاب کنند. امیدوارم که بتونم به زودی همکاری خوبی رو با شما شروع کنم. موفق و موید باشید.

    1. سلام خانم وطن دوست عزیز:
      ممنونم از لطف دوستانتون و همچنین لطف و نظر شما. حتما همکاری عالی رو خواهیم داشت.

  2. خلاقیت خیلی خوبی تو طراحی های بسته محصولات مختلف تون دیدم، خیلی به نظرم جالب بود که برای انواع محصولات طراحی ایدر نظر گرفته بودین! من برای ترسیم بسته اکسسوری‌ها و قاب‌های هنری که تولید میکنم از مشاوره رایگان بسته بندی شما استفاده کردم و خیلی راضی ام مرسی از شما.

    1. ممنونم غزاله عزیز، خلاقیت در طراحی و ساخت بسته بندی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. خیلی خیلی خوشحالیم که مشاور ما کار ساز بوده.

  3. من نیاز به یک جعبه برای محصولاتم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید. شرکت‌های مختلفی رو به عنوان مجموعه بسته بندی تست کردم ولی نتیجه مناسبی نگرفتم حقیقتا، شماره تماس و ایمیلم رو از طریق فرم تماس با ما براتون ارسال کردم

  4. سلام بسیار تیم خوبی دارین امیدوارم همیشه موفق باشین. من یک قرارداد با شما داشتم در رابطه با طراحی کردن یک بسته بندی شیرینی. بسیار تیم طراحی ماهری دارین و من شمارو به تمام دوستانم معرفی کردم . موفق باشین.

    1. سلام، ممنونم ماهان عزیز؛ خیلی خیلی خوشحالیم که تجربه مناسبی از ارائه تیم بسته بندی سلام گرافیک داشتین. و همچنین ممنونیم ازتون برای معرفی ما به دوستان و آشنایانتون

  5. برای طراحی قالب یه کار میخواستم یه فرم جدید داشته باشم اما متاسفانه هر شکتی رو سرچ کردم کارهای روتین و معمولی بودن ممنون میشم اگر در این حوزه میتونید کمکمون کنید

    1. سلام علی عزیز:
      شماره شما رو به متخصص بسته بندی شرکت ارائه دادیم که باهاتون تماس حاصل کنند.

  6. سلام وقت بخیر . یکی از دوستان من یک کسب و کار خانگی در زمینه بدلیجات دست ساز راه انداخته و نیاز به جعبه هایی در ابعاد 10در10 داره. خودش عقیده داره که جعبه هایی از جنس چوب بسته بندی محصولاتش رو زیباتر میکنه ولی بنظر من بهتره جعبه هاش از جنس مقوایی باشن. لطف میکنید منو راهنمایی کنید؟ کدوم جعبه مقرون به صرفه تر درمیاد؟

    1. سلام سحر عزیز: وابسته به نوع محصول که محصول شما بدلیجات هست، بسته‌های مختلفی رو می‌شه انجام داد، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به صفحه بسته بندی چوبی بزنید. در حالت کلی چون محصول شما خاص و زیبایی داره، بهتره از همان بسته چوبی استفاده کنید.

  7. ایا بسته بندی قهوه هم انجام میدین؟ یک طرح شیک برای بسته های قهوه ام میخام لطفا اگه نمونه کار دارین در این زمینه بذارین ممنون

  8. سلام وقتتون بخیر . من یه محصول داشتم که میخاستم برای ارسال محصولم برای مشتریام یه طراحی جعبه خاص داشته باشم خیلی وقته دنبال یه مجموعم که بتونن کارخاص و لوکسی روبرام انجام بدن ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام خانم توکلی عزیز: همکاران طراح بسته بندی با شما تماس خواهند گرفت به زودی

  9. سلام
    من میخواستم معلومات مختصری در مورد شرکت شما در مورد نحواه‌ای کار و فعالیت شما و متخصان شما بگیرم اگر خلص معلوماتی در این مورد و کار کنان خوبتان ارائه کنید ممنون تان میشویم اینها را بخاطر یک تحقیق لازم دارم هدف من از این کار بررسی شرکت های هست که بصورت حرفه‌ای در بخش بسته بندی کالاهای تجارتی در افغانستان فعالیت میکنند. ممنون میشوم اگر همکاری کنید.

  10. سلام روزتون بخیر.من یه بسته بندی شکیل برای عسل میخوام.ممنون میشم راهنماییم کنید

  11. سلام و عرض خسته نباشید جناب ببخشید شما در زمینه سانویچ سرد طراحی بسته بندی انحام میدیدن و این که نمومنه کار دارین ممنون ازتون .

  12. یکی از بهترین سایت هایی که در این حوزه فعالیت میکنند . کانتنتی جذاب و کامل بود
    ارادتمند

  13. نمونه بسته بندی‌های مناسبی در وب سایت شما دیدم، برای ثبت سفارش بسته بندی باید چه کاری انجام بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *