کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت الکترونیکی (Electronic business card) یک ابزار تبلیغاتی بسیار قوی است که به کمک آن می‌توانید برند خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنید. هدف از خدمات طراحی کارت ویزیت این است که تعامل خود را با جامعه هدف برنامه ریزی نمایید. کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟ به طور کلی هر نوع کارتی که از طریق وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر، موبایل و ایمیل مورد استفاده قرار گیرد؛ نوعی کارت ویزیت دیجیتال محسوب می‌شود. در آژانس تبلیغاتی سلام گرافیک طراحان کارت ویزیت حرفه‌ای از خلاقانه‌ترین ایده کارت ویزیت در دیزاین استفاده می‌کنندتا بتوانید یک کانال ارتباطی قوی با مخاطبان ایجاد کنید. در این نوشتار قصد داریم به معرفی کارت ویزیت الکترونیکی و کاربردهای آن بپردازیم.

کارت ویزیت هوشمند چیست؟

کارت ویزیت چیست؟ امروزه مدیران باهوش برای رونق و ارتقاء کسب و کار خود از کارت ویزیت و خصوصاً ویزیت الکترونیکی استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید بیزینس کارت الکترونیکی چیست، در ادامه همراه ما باشید. هدف از طراحی کارت ویزیت دیجیتال این است که بتوانید یک فایل بسیار ساده که حاوی اطلاعات تماس شما باشد، در اختیار داشته باشید و هر زمان که خواستید آن را با مشتریان به اشتراک بگذارید.

از آنجا که انتقال اطلاعات زیاد ممکن است که باعث دلزدگی مشتریان شود، کارشناسان شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک می‌کوشند که دیزاین این کارت‌ها سبک و ساده باشد.

 کارت ویزیت الکترونیکی‌ دیجیتال چه کاربردی دارد؟

کارت ویزیت الکترونیک دارای کاربردهای فراوانی است و هیچ محدودیتی در طرح‌های کارت ویزیت هوشمند نیز وجود ندارد. برای مثال توسط کارت‌های ویزیت CRM می‌توانید شماره موبایل افرادی که به حوزه فعالیت شما علاقه‌مند هستند، در اختیار داشته باشید. سپس از این شماره‌ها برای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و فروش بیشتر محصولات خود بهره ببرید.

همچنین از طریق کارت‌های ویزیت USSD این امکان برای‌تان فراهم است که با شماره گیری یک کد، اطلاعات بیزینس خود را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید. کارت ویزیت چاپ دیجیتال به راحتی در فضای مجازی منتشر می‌شود و می‌توانید آن‌ها را در دیزاین‌های مختلف که قابلیت آپدیت داشته باشند، ایجاد نمایید.

مزایای کارت ویزیت الکترونیکی

مزایای کارت ویزیت الکترونیکی عبارتند از:

  • تبلیغات با این روش نیاز به هزینه بسیار کمی دارد.
  • متن بیزینس کارت دیجیتال را هر زمان که بخواهید، می‌توانید به دلخواه خود ویرایش کنید.
  • این امکان را دارید که لینک وب‌سایت، پیج اینستاگرام و یا سایر شبکه‌های اجتماعی خود را در متن بگنجانید.
  • نرخ کلیک سایت یا صفحه اینستاگرام شما افزایش پیدا می‌کند. برای مثال اگر آیدی اینستاگرام خود را روی یک کارت ویزیت چاپی درج نمایید، کمتر کسی این حوصله را دارد که پیج شما را در اینستاگرام جستجو کند. اما با قرار دادن لینک در کارت ویزیت الکتریکی بسیاری از افراد به محض دریافت آن روی لینک مربوطه کلیک می‌کنند.
  • پس از سفارش طراحی کارت ویزیت هوشمند نیاز به چاپ کارت ویزیت ندارید و در این بین هزینه‌های جاری کاهش می‌یابد.

به‌طور کلی بیزینس کارت دیجیتال آپشن‌های زیادی دارد، از جمله این‌که نیازی به چاپ‌های پی‌درپی و صرف هزینه زیاد نخواهید داشت.

 معایب کارت ویزیت الکترونیکی

کارت ویزیت اینترنتی در کنار تمام مزایایی که نصیب شما می‌کند، یک‌سری معایب را نیز به‌همراه دارد. از جمله معایب کارت ویزیت الکترونیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چنانچه بخواهید کارت ویزیت الکترونیکی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید، لازم است که به یک‌سری مشخصات آن‌ها مانند ایمیل و شماره تلفن دسترسی داشته باشید.
  • ممکن است جامعه هدف شما سنتی باشند و نتوانند با کارت ویزیت الکترونیکی ارتباط برقرار نمایند.
  • همچنین ممکن است برنامه‌ای که بیزینس کارت هوشمند را از طریق آن به اشتراک می‌گذارید، باگ داشته باشد و شما را با چالش مواجه کند.

 ویژگی‌های بیزینس کارت الکترونیکی

یکی از ویژگی‌های انواع کارت ویزیت هوشمند این است که قابل ویرایش هستند و می‌توانید آن‌ها را مطابق میل خود تغییر دهید. مثلاً چنانچه آدرس شرکت یا فروشگاه شما تغییر پیدا کند، به سهولت این موضوع را از طریق ادیت متن بیزینس کارت به اطلاع مشتریان می‌رسانید. در صورتی‌که کارت ویزیت شما از نوع فیزیکی مانند کارت ویزیت گلاسه یا هر نوع جنس کارت ویزیت دیگری باشد، مجبور هستید که برای چاپ کارت ویزیت هزینه‌های بسیاری را متحمل شوید.

در سایت سلام گرافیک این امکان برای‌تان فراهم شده که بتوانید بدون پرداخت هزینه از کارت ویزیت الکترونیکی رایگان استفاده نمایید. با توجه به این‌که دنیا به سرعت در جهت دیجیتال شدن حرکت می‌کند، از طریق این نوع کارت‌های دیجیتال می‌توانید اطلاعات لازم را به جامعه به هدف خود انتقال دهید. این مجموعه برای علاقه‌مندان به فراگیری کارهای گرافیکی دوره‌های مختلفی در زمینه آموزش نرم افزارهای طراحی کارت ویزیت، طراحی لیوان تبلیغاتی، طراحی سربرگ، طراحی پاکت نامه و همچنین صفحه آرایی کتاب برگزار می‌کند.

در شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک شما ابتدا انواع موکاپ کارت ویزیت های مختلف را در سایت مشاهده کرده و در صورت تمایل دیزاین دلخواه خود را سفارش می‌دهید. حتی می‌توانید اقدام به دانلود رایگان و پولی آن نمایید. حال اگر بخواهید که طرحی اختصاصی داشته باشید، می‌توانید این موضوع را با گرافیست‌های این مجموعه مطرح کنید تا طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ به صورت ویژه برای شما انجام شود. قیمت طراحی کارت ویزیت هوشمند نیز با توجه به سایز کارت ویزیت و میزان پیچیدگی دیزاین تعیین می‌شود.

مزایای ساخت کارت ویزیت آنلاین برای اینستاگرام چیست؟

طراحی بیزینس کارت هوشمند در سلام گرافیک باعث می‌شود که پیج فروشگاهی شما حرفه‌ای به نظر برسد. علاوه بر آن به راحتی می‌توانید با قرار دادن یک لینک در فایل محصولات یا خدمات خود را به مشتریان معرفی نمایید. همچنین این امکان برای‌تان فراهم است که برای آخرین پست‌های اشتراک گذاشته شده در صفحه اینستاگرامی، لینک مجزا قرار دهید.

آیا می‌توان کارت ویزیت الکترونیکی خود را زودتر از تاریخ ذکر شده تحویل گرفت؟

اگر عجله دارید و بخواهید که دیزاین کارت ویزیت الکترونیکی خود را زودتر از مهلت مقرر تحویل بگیرید، می‌توانید در جلسه مشاوره طراحی کارت ویزیت ذکر کنید که این موضوع در قرارداد طراحی کارت ویزیت ثبت شود.

5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله