جنس کارت ویزیت

جنس کارت ویزیت (Business Card Material) یکی از نکاتی است که هنگام سفارش کارت ویزیت باید به آن توجه داشته باشید؛ اما کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت یا بیزینس کارت، ابزار قدرتمندی در تبلیغات است که با وجود پیشرفت دنیای دیجیتال همچنان افراد حرفه‌ای برای نشان دادن کسب و کار خود، از آن استفاده می‌کنند.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک در مشهد، کار طراحی کارت ویزیت را به نحو احسنت انجام می‌دهد. در این مجموعه، بهترین طراحان گرافیک مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنند بهترین طرح‌ها را ارائه دهند.

مشخصات متریال کارت ویزیت

مشخصات متریال کارت ویزیت به شرح زیر است:

  • کاغذ باکیفیت: کاغذهای ضخیم و با کیفیت برای کارت ویزیت انتخاب مناسبی باشد.
  • کاغذ بازیافتی: استفاده از این کاغذ به حفظ محیط زیست کمک زیادی می‌کند.
  • کتان: کتان از گیاه کتان به دست می‌آید و جنس مقاومی دارد.
  • چرم: این ماده با اینکه گران است اما استحکام بالایی دارد و بسیار با ارزش است.
  • چوب: جنس چوب با دوام است و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.
  • فلز: فلز دوام بالایی دارد و می‌تواند جلب توجه کند؛ اما هزینه بالایی دارد.
  • پی وی سی ـ شیشه‌ای: طلق شفاف پی وی سی، ورقه‌های پلی کربنات هستند که جزو خاص‌ترین جنس برای کارت ویزیت به شمار می‌روند.
  • غذا: کارت‌های ویزیت می‌توانند از نوع خوراکی باشند؛ مانند شکلات، لواشک یا بیسکوئیت.

انواع جنس کارت ویزیت از نظر متریال

انواع جنس کارت ویزیت شامل موارد زیر هستند:

کارت ‌های کاغذی

کارت‌های کاغذی خود چند نوع دارند و  انواع جنس کاغذ طراحی کارت ویزیت به شرح زیر است:

  • کاغذ موضعی استخوانی: کارت ویزیت‌های موضعی استخوانی انتخاب بسیار خوبی برای کارت ویزیت هستند؛ این کارت‌ها استحکام بالایی دارند و به آن لمینت برجسته نیز گفته می‌شود.
  • گلاسه با روکش یووی: کارت ویزیت گلاسه از گزینه‌هایی است که قیمت مناسبی دارد و از استحکام راضی کننده‌ای برخوردار است. این کارت جزو رایج‌ ترین جنس کارت ویزیت است.
  • کارت ویزیت کتان: کاغذ این کارت دارای بافت خاصی است و با قیمت مقرون‌به‌صرفه می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای انتخاب شما باشد.
  • کارت ویزیت سوسماری: بافتی که بر روی این کارت ویزیت به کار رفته است، شبیه پوست سوسمار است. این کارت ترکیبی از کارت‌های کتان با روکش سلفون است.
  • کارت ویزیت لمینت مات و براق: این کارت ضخامت بالایی دارد و در دو نوع مات و براق استفاده می‌شود. این کارت نیز جزو جنس ‌های رایج کارت ویزیت است.

کارت ویزیت چرم

این کارت جزو کارت‌های لوکس و گران به شمار می‌رود و مقاومت بسیار بالایی دارد و یک کارت ویزیت‌ خاص است.

کارت ویزیت چوبی

این کارت ویزیت با توجه به شیک و بادوام بودن و همچنین بوی خوب آن، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی باشد که دنبال خاص بودن هستند.

کارت ویزیت پی وی سی

کارت ویزیت پی وی سی در دو نوع شفاف و برفکی موجود است و استحکام بالایی دارد و جزو کارت ویزیت‌های شیک است.

کارت ویزیت خوراکی

یکی از عجیب‌ترین انواع جنس بیزینس کارت، کارت ویزیت خوراکی است. شاید در نگاه اول این کارت ویزیت اقتصادی نباشد؛ اما فکر کنید کسی هنگام خوردن لواشک، شکلات و دیگر خوراکی‌ها محصول شما را ببیند؛ تبلیغ شما برای مدت‌ها در ذهن او می‌ماند.

کارت ویزیت فلزی

این کارت نیز با دوام و خاص است؛ هزینه بالایی دارد و ممکن است برای هر کسب و کاری به صرفه نباشد.

عوامل تاثیرگذار در انتخاب جنس کارت ویزیت

 آشنایی با جنس انواع کارت ویزیت می‌تواند به شما در انتخاب جنس کارت ویزیت کمک شایانی کند. نکاتی که به شما در انتخاب جنس کارت ویزیت کمک می‌کند، شامل موارد زیر است:

کدام جنس کارت ویزیت بهتر است؟

انتخاب بهترین جنس طراحی کارت ویزیت کار دشواری به نظر می‌رسد؛ زیرا هرکدام از کارت ویزیت‌ها مزایا و معایبی دارند و شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید تمام جوانب هرکدام را بسنجید و کارت ویزیت دلخواه خود را انتخاب نمایید. همچنین هنگام انتخاب کارت ویزیت به نوع فعالیت خود نگاه کنید. به طور مثال برای برخی از مشاغل کارت ویزیت‌های چوبی و چرمی می‌تواند خاص باشد و برای برخی دیگر کارت ویزیت‌هایی مانند گلاسه و مات و… بسیار کاربردی است.

اگر شما با جنس انواع کارت ویزیت آشنا باشید، انتخاب راحت‌تری خواهید داشت. همچنین باید بدانید که تاثیر جنس کارت ویزیت در طراحی و چاپ بسیار بالا است. شما می‌توانید با مشاوره طراحی کارت ویزیت از تیم سلام گرافیک، انتخاب درست‌تری داشته باشید. همچنین با مشاهده چند نمونه کارت ویزیت و موکاپ کارت ویزیت مورد نظر می‌توان پی برد برای چاپ کارت ویزیت کدام جنس مناسب‌تر است.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک در مشهد، با استفاده از بهترین نرم افزارهای کارت ویزیت، بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین اگر دارای ایده کارت ویزیت هستید، می‌توانید با این مجموعه همکاری کنید و آموزش‌های لازم مانند کارت ویزیت الکترونیکی را ببنید.

جنس کارت ویزیت بر هزینه نهایی آن اثر دارد؟

با توجه به جنس و طرح کارت ویزیت این هزینه‌ها در سلام گرافیک متفاوت است و معمولا هزینه آن بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است. با این حال برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان سلام گرافیک تماس حاصل فرمایید.

مدت زمان آماده شدن سفارش طراحی کارت ویزیت به جنس آن بستگی دارد؟

آماده شدن سفارش طراحی در سلام گرافیک همانطور که در قرارداد طراحی کارت ویزیت ذکر می‎شود انجام شده و معمولا بین ۳ الی ۷ روز کاری به‌طول می‌انجامد. باتوجه به جنس کارت ویزیت، چاپ آن ممکن است زمان‌بر باشد.

3/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله