سایز کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت (Business Card Size) یکی از نکاتی است که افراد هنگام سفارش کارت ویزیت به آن فکر می‌کنند. کارت ویزیت چیست؟ کارت ویزیت یا بیزینس کارت یکی از روش‌هایی است که صاحبان مشاغل با آن کسب و کارشان را تبلیغ می‌کنند. بیشتر مردم فکر می‌کنند کارت ویزیت، مستطیلی شکل با اندازه یکسان است. اما باید بگوییم که کارت ویزیت‌ها انواع و اندازه‌های مختلفی دارند. از انواع کارت ویزیت می‌توان به کارت ویزیت گلاسه، کارت ویزیت لمینت و… اشاره کرد.

 شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک در مشهد یکی از شرکت‌هایی است که کار ساخت کارت ویزیت را انجام می‌دهد و می‌توانید کارت ویزیت دلخواه خود را سفارش بدهید. طراح کارت ویزیت به خوبی با اصول طراحی و سایز و انواع کارت ویزیت آشنا است و بهترین طراحان کارت ویزیت در سلام گرافیک مشغول فعالیت هستند در این مقاله همه مواردی که هنگام طراحی کارت ویزیت باید بدانید را بیان می‌کنیم و به بررسی انواع کارت ویزیت و ابعاد مختلف بیزینس کارت می‌پردازیم.

سایزهای استاندارد کارت ویزیت چیست؟

استانداردهای کارت ویزیت در اشکال مختلف، متفاوت است. اما یکی از سایزهای رایج کارت ویزیت، ۹ در ۶ است. خروجی این کارت بعد از برش ۵/۸ در ۵/۵ می‌شود که دقیقا اندازه کارت‌های بانکی و کارت‌های مترو و اتوبوس است. این سایز باعث می‌شود کارت به راحتی در کیف پول جا شود و حمل آن را آسان می‌کند. شما می‌توانید در سایت سلام گرافیک با مشاهده طرح کارت ویزیت، طرح دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید.

همچنین می‌توانید پیش از سفارش از مشاوره طراحی کارت ویزیت این مجموعه نیز استفاده کنید تا با سایز کارت ویزیت استاندارد، جنس کارت ویزیت و طرح و ابعاد رایج کارت ویزیت آشنا شوید. ذکر این نکته ضروری است اگر به طراحی گرافیکی علاقه‌ دارید و دارای ایده کارت ویزیت هستید، می‌توانید با این مجموعه همکاری کنید و آموزش‌های لازم را ببینید.

اندازه کارت ویزیت مستطیل

کارت ویزیت مستطیل شکل، یکی از رایج‌ترین کارت ویزیت‌های مورد استفاده است که معمولا در سایزهای ۵/۸ در ۴/۸ و ۸/۵ در ۵/۵ وجود دارند. شما می‌توانید سایز کارت ویزیت مستطیل را خودتان انتخاب و خیال خود را از طرح و اندازه کارت دلخواه خود راحت کنید. برای سفارش این محصول و اطلاع از قیمت طراحی کارت ویزیت می‌توانید با مجموعه سلام گرافیک تماس بگیرید. همچنین می‌توانید در مشهد به صورت حضوری مراجعه کرده و قرارداد طراحی کارت ویزیت را امضا نمایید.

اندازه کارت ویزیت مربع

امروزه کارت ویزیت مربع طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع کارت دو اندازه استاندارد دارد و ابعاد کارت ویزیت مربع معمولا ۵/۵ در ۵/۵ و ۹/۵ در ۶/۵ است. با تماس با سلام گرافیک می‌توانید سایز کارت ویزیت مربع دلخواه خود را تعیین کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

اندازه کارت ویزیت دایره‌ ای

کارت ویزیت دایره ای یکی از جدیدترین کارت ویزت‌ها است که کسب و کارهای خاص از آن استفاده می‌کنند و معمولا در ۴ سایز مختلف با قطر ۳، ۴، ۵/۵ و ۷/۵ طراحی و چاپ می‌گردد.

اندازه کارت ویزیت دور گرد

کارت ویزیت دورگرد به علت برش گردی که در اطراف کارت وجود دارد به این نام معروف شده است. اندازه طول و عرض کارت ویزیت دورگرد این کارت معمولا ۵/۸ در ۵/۵ است. برای تعیین ابعاد کارت ویزیت دلخواه خود با سلام گرافیک تماس بگیرید.

اندازه‌های رایج بیزینس کارت در نقاط مختلف جهان

 اندازه کارت ویزیت در کشورهای جهان متفاوت است:

  • کانادا و امریکا: 8/8 در 8 سانتیمتر
  • ایرلند، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، پرتغال، آلمان، اتریش، بلژیک، اسلوونی، اسپانیا، هلند، سوئیس: 498/8 در 499/5 سانتیمتر
  • ژاپن: 098/9 در 499/5 سانتیمتر
  • مالزی، چین، هنگ کنگ، سنگاپور: 999/8 در 397/5 سانتیمتر
  • دانمارک، استرالیا، تایوان، سوئد، نیوزلند،نروژ، کلمبیا، هند، ویتنام: 99/8 در 499/5 سانتیمتر
  • ازبکستان، کره جنوبی، اوکراین، بلغارستان، قزاقستان، مجارستان، آرژانتین، برزیل، روسیه، مکزیک، صربستان: 999/8 در 998/4 سانتیمتر

نکاتی که هنگام تعیین سایز کارت ویزیت باید رعایت شود

ابعاد کارت ویزیت در مدل‌های مختلف با هم متفاوت است و انتخاب سایز کارت ویزیت بر اساس سلیقه و نوع کارت ویزیت انتخابی شما است؛ اما نکات ابعاد بیزینس کارت به شرح زیر است:

  • به راحتی قابل حمل باشد.
  • در کیف پول جا شود.
  • چاپ آن راحت باشد.
  • قیمت مناسب داشته باشد.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ

یکی از نرم افزارهای طراحی کارت ویزیت، فتوشاپ است که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند. سایز کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی کارت ویزیت الکترونیکی نیازمند رعایت چند نکته است:

  • رزولیشن کارت ویزیت باید حداقل ۳۰۰ و سیستم رنگی طراحی CMYK باشد.
  • همه نسب‌ها باید در کارت ویزیت رعایت شود.
  • سایز فونت کارت ویزیت نباید کوچک‌تر از 6pt باشد.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی کارت ویزیت باید رعایت شود حاشیه امن کارت ویزیت در فتوشاپ است. حاشیه امن فاصله‌ای است که باعث می‌شود که پس از چاپ کارت ویزیت هنگام بریدن صدمه‌ای به کارت ویزیت وارد نشود. پس سایز استاندارد کارت ویزیت در فتوشاپ باید چند میلیمتر با سایز کارت چاپ‌شده تفاوت داشته باشد. تاثیر سایز کارت ویزیت در طراحی بسیار مهم است و حتی چند میلیمتر ممکن است باعث صدمه به کارت اصلی شود. موکاپ کارت ویزیت، به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک می‌کند تا یک خروجی بدون اشتباه داشته باشید.

سایز کارت ویزیت بر قیمت آن تاثیرگذار است؟

بله هر چه سایز کارت ویزیت بزرگتر باشد به متریال بیشتری برای ساخت نیاز دارد در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد؛ اما سلام گرافیک خیال شما را بابت یک هزینه مقرون‌به‌صرفه راحت می‌کند.

بهترین سایز کارت ویزیت کدام است؟

سایز استاندارد کارت ویزیت 8.5 در 5.3 سانتی‌متر است تقریباً برابر با سایز کارت‌های بانکی.

5/5 - (1 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله