کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت یکی از ابزار هایی است که برای تبلیغات کسب و کار می تواند بسیار کارساز باشد. کارت ویزیت پیامد های مثبت و جذابی را برای سازمان یا کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد و از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل اهمیت بالای کارت ویزیت برای کسب وکار ها، بهتر است طراحی آن را به کارشناس های حرفه ای طراحی کارت ویزیت بسپارید. کارشناس های سلام گرافیک به صورت تخصصی چندین سال است که در این حوزه فعالیت می کنند.

با کارت ویزیت آشنایی دارید؟ کارت ویزیت چیست (what-is-a-business-card) و چه کاربردی دارد؟ آیا در برندسازی یا جذب بیشتر کاربر تاثیرگذار است؟ بیزینس کارت‌ها توسط طراح کارت ویزیت جهت معرفی افراد، شرکت‌ها و … و همچنین معرفی راه‌های ارتباطیشان به مشتری‌ها طراحی و ارائه می‌شود. کارت ویزیت در دیکشنری آمریکایی Merriam Webster به معنای کارتی است که بر روی آن اطلاعات مرتبط به کسب و کار مانند نام و آدرس و مسئولیت فرد و … ثبت می‌شود.

از طرف دیگر کارت ویزیت را می‌توان هویت یک شرکت و یا کسب و کار به حساب آورد، به همین دلیل است که تا به امروز و با افزایش تکنولوژی هنوز هم اکثر کسب و کارها حداقل یک نوع کارت ویزیت برای معرفی کسب و کار خود طراحی کرده، چاپ می‌کنند و آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. به جز معرفی کسب و کار از کارت ویزیت به جهت معرفی تخصص‌های فرد، ارائه کارت تخفیف برای محصولات و خدمات محصولات و نحوه تعامل دو طرفه بین دو فرد نیز استفاده می‌شود. شرکت گرافیکی سلام گرافیک مشاوره طراحی کارت ویزیت تخصصی و سفارش پروژه در این زمینه را با نازل‌ترین قیمت طراحی کارت ویزیت انجام می دهد.

کارت ویزیت‌ها معمولا دارای ساختار مستطیل شکل بوده و سایز کارت ویزیت در ایران در حدود 8.5 در 4.5 سانتی‌متر است. گفتنی است که در حال حاضر چاپ کارت‌ ویزیت در اشکال و متریال مختلفی ممکن است و تنها در حالت مستطیل شکل نمانده‌اند. این دسته از کارت‌های ویزیت را می‌توان در دسته کارت‌های خلاقانه قرار دارد. ایده کارت ویزیت نیز به جذاب بودن و خلاقانه بودن آن می‌افزاید.

تعریف کارت ویزیت

تعریف کارت ویزیت چیست؟

با انواع کارت ویزیت آشنایی دارید؟ شاید تا به امروز شما تنها کارت ویزیت‌های چاپی را دیده باشید که دارای جنس‌ها و طرح‌های مختلفی هستند. از آن جایی که امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند بالا شده و بسیاری از این گوشی‌ها و یا سیستم‌های کامپیوتری خود استفاده مکرر می‌کنند، کارت ویزیت‌الکترونیکی نیز به وجود آمده‌اند که با استفاده از ایمیل و … به دست افراد داده می‌شوند. گفتنی است با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی هنوز هم استفاده از کارت ویزیت‌های چاپی در بین مردم عمومیت بیشتری دارد.

جنس کارت ویزیت انواع مختلفی دارد و کارت‌ها در جنس‌های مختلفی چاپ می‌شوند که انتخاب جنس آن به نظر مشتری و بودجه‌ای که دارد برمی‌گردد. این جنس‌ها می‌تواند از نوع کارت ویزیت گلاسه، بافت‌دار، لمینت، سلفون، شیشه‌ای، PVC و معمولی باشد. کارت ویزیت‌های بافت‌دار دارای بافت پارچه‌ای مانندی هستند و امروزه بیشتر فورشگاه‌های لباس و یا تولیدی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند تا با نوع حرفه‌شان نیز تناسب داشته باشد. گفتنی است جنس این کارت ویزیت‌ها معمولا از کتان است.

لمینت‌ها پوشش خاصی هستند که بر روی کارت ویزیت کشیده می‌شود تا رنگ و شکل آن به صورت ثابت باقی بماند. روکش‌های لمینت می‌تواند به صورت شفاف، مات، برجسته و یا معمولی باشد. کارت ویزیت‌های سلفون کارت‌های معمولی هستند که بر روی آن‌ها سلفون کشیده است. روکش‌های سلفون‌ها می‌توانند از نوع مات، مخملی و براق باشند که در این بین سلفون‌های مخملی به دلیل جنس جالبی که دارند، در بین مشتری‌ها طرفداران بیشتری دارند. کارت ویزیت‌های شیشه‌ای کارت‌های شفافی هستند که این میزان شفافیت با توجه به نظر مشتری می‌تواند تغییر کند.

کارت ویزیت‌های PVC از معروف‌ترین کارت‌های ویزیت تولید شده است. این نمونه کار طراحی کارت ویزیت با محیط زیست هماهنگ هستند و به دلیل محکم و ضد آب بودن در بین سفارش‌دهندگان طرفداران بیشتری دارند. کارت‌های پی وی سی می‌توانند به صورت متالیک، براق و یا مات تولید شوند. کارت‌های ویزیت معمولی نیز بدون روکش هستند و معمولا برای نوشتن به صورت دستی استفاده می‌شوند. همچنین خوب است بدانید که در برخی موارد خاص از جنس‌های چوبی و فلزی نیز در تولید کارت ویزیت‌ها استفاده می‌شود که به دلیل خاص بودن این دو نوع جنس کمتر از جنس‌های که پیشین ذکر شدند، قابل استفاده هستند.

از آن جایی که کارت‌های ویزیت محدودیت در فضای چاپ دارند، بهتر است از هر دو طرف آن استفاده شود به طوری که در یک طرف به معرفی اسم کسب و کار به همراه لوگو پرداخته و در طرف دیگر آدرس، شماره تلفن، ایمیل و … را درج کنید. این نوع طراحی و رعایت جزئیات آن با استفاده از نرم افزارهای طراحی کارت ویزیت صورت می‌گیرد.

برای این که برای کسب و کار خود کارت ویزیت خوبی داشته باشید، باید این کارت ویزیت دارای طراحی مناسبی باشد تا به کمک آن بتوانید توجه مخاطب را جلب کنید. برخی نکات طراحی کارت ویزیت وجود دارد که رعایت مجموع آن‌ها می‌تواند تاثیرگذاری کارت ویزیت را افزایش دهد.

  • خوانا و درشت بودن عنوان‌های اصلی یکی از مهم‌ترین اصول مرتبط به طراحی کارت ویزیت است. عنوان باید به قدری درشت باشد تا بیننده در نگاه اول با نام برند آشنا شود.
  • در کنار خوانا بودن عنوان، متن‌های نوشته شده نیز باید خوانا باشند تا مخاطبان به راحتی بتوانند اطلاعاتی که بر روی کارت ویزیت نوشته شده است را بخوانند. از این رو نوشته‌های چاپ شده بر روی کارت ویزیت نباید به قدری ریز باشد تا افرادی که عینکی هستند قادر به خواندن اطلاعات چاپ شده بر روی کارت ویزیت نباشند.
  • استفاده از تصاویر مناسب با شغل مربوطه نیز از دیگر مواردی است که در حین طراحی کارت ویزیت باید به آن توجه شود تا کارت ویزیت طراحی نامناسبی نداشته باشد. این تصاویر و یا به بیان دیگر وکتورها باید به صورت حرفه‌ای طراحی شوند تا بهترین تاثیر را بر روی مخاطب بگذراند. باید قبل از ارائه بیزینس کارت نهایی، موکاپ کارت ویزیت بسازید و به مشتری نشان بدهید.
  • استفاده از رنگ‌بندی مناسب نیز از دیگر اصول مهم طراحی کارت ویزیت است. رنگ‌بندی باید به گونه‌ای باشد تا چشم مخاطب در سریع‌ترین حالت ممکن بخش‌های مختلف کارت ویزیت را از هم تشخیص دهد.
  • استفاده از لوگوی برند بر روی کارت ویزیت می‌تواند تاثیرگذاری آن را در ذهن مخاطبین افزایش دهد.
  • در کنار تمامی موارد گفته شده در رابطه با طراحی، چاپ اطلاعات مهم نیز دارای اهمیت بالایی است تا طراحی کارت ویزیت و تاثیرگذاری آن به خوبی انجام شود. بهتر است تمامی اطلاعات مورد نیاز برای مشتریان بر روی کارت ویزیت چاپ شود و از چاپ اطلاعات غیر ضروری خودداری شود. از این اطلاعات می‌توان به معرفی حیطه کاری، نام شرکت و اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل، شماره تماس، آدرس وب‌سایت و … را اشاره کرد. می‌توان در جلسه قرارداد طراحی کارت ویزیت جزئیات این اطلاعات و نحوه نمایش آن‌ها را برای کارفرما شرح داد.

مزایای استفاده از کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت‌ها به راحتی قابل حمل هستند و توزیع آن‌ها راحت است. برای کسب‌وکار شما جنبه تبلیغاتی دارند و در ذهن مخاطب تاثیر اولیه خوبی می‌گذارند.

در کارت ویزیت چه جزئیاتی ذکر می‌شوند؟

در کارت ویزیت، لوگو، نام برند، اطلاعات تماس و شبکه‌های اجتماعی ثبت می‌شوند.

4.2/5 - (6 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

    1. درود رضای عزیز … کارشناس های طراحی کارت ویزیت سلام گرافیک پاسخگوی شما خواهند بود.

    1. رو کاغذ‌های مختلفی می‌شه چاپ کرد وابسته به نیازتون نوع کاغذ می‌تونه متفاوت انتخاب بشه. کاغذ ایندربرد یکی از رایج ترین کاغذها برای چاپ کارت ویزیت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله