استرابورد چیست؟

استرابورد (straboard) یک نوع سازه بادبانی و پرتابل یا استند تبلیغاتی ایستاده و عمودی است که یکی از روش‌های تبلیغات محیطی محسوب می‌شود. فرق استرابورد و بیلبورد در ابعاد و نحوه نصب آن‌هاست. بنر تبلیغاتی بیلبورد عموما به صورت افقی چاپ می‌شود درحالی که استرابورد یک استند ایستا و معمولا مستطیلی شکل است که به صورت عمودی و در ابعادی کوچک‌تر از بیلبورد طراحی می‌شود.

 به هنگام سفارش طراحی استند تبلیغاتی باید به محلی که این استند قرار است در آنجا نصب شود توجه داشته باشید. بیلبوردها عموما مناسب اتوبان‌ها، آزادراه‌ها و خیابان‌های عریض هستند که احتمالا بر روی پل‌های هوایی نمونه‌های زیادی از آن‌ها را مشاهده کرده‌اید. درحالی که استرابورد را به دلیل سایز کوچک‌تری که دارد، در معابر و خیابان‌های کم عرض‌تر نیز می‌توان نصب کرد. استفاده از تابلو استرابورد در خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد یک راه تبلیغاتی موثر است چراکه تبلیغ شما روزانه توسط شمار زیادی از افراد دیده می‌شود.

به دنبال یک شرکت طراحی حرفه‌ای برای سفارش ساخت استرابورد هستید؟ با ما در استودیو سلام گرافیک تماس بگیرید. طراحان استرابورد ما شما را راهنمایی کرده و به سوالاتتان در خصوص نحوه نصب بنر روی استرابورد یا قیمت دیزاین بنر استرابورد پاسخ می‌دهند.

کاربرد تابلو استرابورد چیه؟

تاثیر تبلیغات محیطی در شناخته شدن برندها و افزایش فروش آن‌ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. با وجود پلتفرم‌های آنلاین و تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال، باز هم نمی‌توان اهمیت تبلیغات محیطی را نادیده گرفت. روش‌های بسیاری برای انجام تبلیغات محیطی در سطح شهر وجود دارد. از پخش تراکت گرفته تا سازه استرابورد و بیلبورد. بیلبوردها یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغات محیطی هستند اما به دلیل هزینه سنگینی که دارند، همه کسب‌وکارها نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

تابلوهای استرابورد را می‌توان نمونه کوچک شده بیلبورد با همان کاربرد و کارایی دانست. این سازه‌ها در قسمت‌های مختلفی از شهر نصب شده و به راحتی می‌توانند توجه افراد را به محتوای خود جلب کنند. کاربرد تابلو استرابورد عبارت است از:

  • تبلیغات
  • اطلاع رسانی در سطح شهر

در ابتدا شهرداری و دیگر ارگان‌های این‌چنینی بیشترین استفاده را از استرابوردها برای اطلاع رسانی در سطح شهر داشتند. خیلی زود پای این استندهای تبلیغاتی ایستاده به دنیای تبلیغات برندها و کسب‌وکارها نیز باز شد. این روزها اغلب استرابوردهایی که در گوشه و کنار خیابان‌ها به چشم می‌خورند، حاوی محتوای تبلیغاتی هستند. اگر صاحب یک بیزینس یا برند تجاری هستید و می‌خواهید روزانه شمار زیادی از افراد تبلیغات برند شما را ببینند، می‌توانید اقدام به سفارش طراحی استرابورد و اجاره سازه استرابورد کنید.

تاریخچه استفاده از استرابورد

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره شد، سازه‌های استرابورد اولین بار توسط شهرداری مورد استفاده قرار گرفتند. این سازمان برای اطلاع رسانی در سطح گسترده یا اکران‌های فرهنگی در سطح شهر دست به ساخت سازه‌ای زد که شبیه به بیلبورد بود اما در سایز و اندازه‌ای کوچک‌تر از بیلبورد طراحی و ساخته شد. استرابورد ترکیب کلمات استراتژی + بیلبورد است. در تعریفی دیگر استرابوردها را می‌توان نمونه اقتصادی ساخت بیلبورد هم دانست. اگر به تازگی کسب‌وکاری راه اندازی کرده‌اید اما بودجه کافی برای اجاره بیلبورد ندارید، می‌توانید یک استرابورد اجاره کنید.

مزایای استرابورد

ساخت استرابورد در راستای برنامه‌های تبلیغاتی از مزایای بی‌شماری برخوردار است. اگر کمی به محتوای استرابوردها توجه کرده باشید، متوجه شدید که برندها تا چه اندازه از پتانسیل این سازه‌های تبلیغاتی به نحواحسن استفاده می‌کنند. برخی از مزایای استفاده از استند استرابورد عبارت است از:

  • نحوه نصب بنر روی استرابورد بسیار ساده است. بنابراین سریع‌النصب بودن را می‌توان یکی از مزایای این استند دانست.
  • قیمت طراحی استرابورد و اجاره یک سازه به نسبت بیلبورد مناسب‌تر است.
  • بیلبوردها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند همه جا امکان نصب ندارند اما استرابورد را در اغلب جاها می‌توان نصب کرد.
  • استرابورد نسبت به بیلبورد در ارتفاع کمتری نصب می‌شود به همین خاطر بیشتر در معرض دید مخاطب قرار دارد.
  • نصب این سازه به دلیل ابعاد و وزن پایین، کم خطرتر است.
  • این سازه فضای زیادی را اشغال نکرده و موجب زشت شدن ظاهر شهر نمی‌شود.
  • به دلیل سایز کوچک‌تر، نیاز به تعداد زیادی پروژکتور و نور ندارد بنابراین در مصرف برق نیز صرفه‌جویی می‌شود.

چرا ساخت استرابورد تبلیغاتی را توصیه می‌کنیم؟

اگر به درستی بتوانید از ظرفیت این استندهای تبلیغاتی استفاده کنید، تاثیر چشمگیری در رشد برندتان خواهند داشت. در کمپین‌های تبلیغاتی خود با یک استراتژی درست می‌توانید استفاده‌های زیادی از این استند داشته باشید. موارد زیر مهم‌ترین اهداف نصب استرابورد در کمپین تبلیغاتی برندها به شمار می‌روند:

  • آگاهی از برند  Brand Awareness

اگر به تازگی در دنیای برندهای تجاری قدم گذاشته باشید، با وجود رقبای قدیمی که دارید احتمالا کارتان برای دیده شدن بسیار سخت خواهد بود. شما به یک برنامه استراتژیک برای افزایش آگاهی از برند خود نیاز دارید تا به واسطه آن توسط افراد بیشتری شناخته شوید. با اجاره چندین استرابورد در اقصی نقاط شهر به راحتی می‌توانید برند و خدماتتان را به دیگران معرفی کنید.

  • اجرای کمپین‌های فروش Sales campaign

اگر هدفتان صرفا فروش است، باید یک کمپین فروشی برنامه ریزی شده داشته باشید. تبلیغات میحطی بخش جدایی ناپذیر از کمپین‌های فروش است. استرابورد یکی از قوی‌ترین ابزارهایی است که درصد موفقیت کمپین فروشتان را افزایش می‌دهد.

  • یادآوری برند Brand Recall

اگر می‌خواهید جایگاهی در رقابت کسب‌وکارها داشته باشید، نباید اجازه دهید مخاطبانتان شما را فراموش کنند. با توجه به اینکه هر روزه بر تعداد برندهای مختلف افزوده می‌شود، نیاز است که کمپین‌هایی برای یادآوری برند خود نیز داشته باشید. یک نمونه طراحی استرابورد گزینه بسیار ایدئالی برای این منظور است.

نحوه نصب بنر روی استرابورد چگونه است؟

برای استفاده از یک استرابورد شما هیچ کاری نیاز نیست که انجام دهید. تنها کافیست سفارش طراحی استرابورد را به شرکت های طراحی یا تبلیغاتی بدهید. طراحی تصویر یا متن تبلیغاتی بر عهده طراح گرافیست است. سپس این طرح برای چاپ استرابورد (چاپ بنر استرابورد) به چاپخانه ارسال می‌شود.

 مرحله نهایی بر عهده شرکت‌های تبلیغاتی است که بیلبورد یا استرابورد اجاره می‌دهند. وظیفه ساخت سازه‌های استرابورد و نصب آن‌ها در معابر شهری و در نهایت نصب بنر روی استرابورد بر عهده این شرکت‌هاست.

5/5 - (1 امتیاز)
Picture of کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله