اینفوگرافیک چیست؟

آیا می‌دانید اینفوگرافیک چیست؟ استفاده از این روش برای انتقال اطلاعات چقدر می‌تواند مناسب باشد؟ برای انتقال اطلاعات به مخاطب روش‌های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن‌ها اینفوگرافیک است. اطلاعات گرافیکی، روشی همگانی و قابل استفاده برای تمام سنین است. سلام گرافیک در این مقاله از مزایا و معایب، کاربردها و هر آنچه در مورد اینفوگرافیک باید بدانید بیان می‌کند.

اینفوگرافیک چیست؟ اینفوگرافیک (infographic) از ترکیب دو کلمه information به معنای اطلاعات و graphics به معنای گرافیک تشکیل شده. امروزه اینفوگرافیک به تصاویری گفته می‌شود که در آن اطلاعات، آمار، و یا هرگونه دانشی در قالب تصویر و با استفاده از نمودارهای گرافیکی، آیکون‌های گوناگون، و همچنین چارت‌های مختلف ارائه شود.

هدف از طراحی و سفارش اینفوگرافیک ارائه اطلاعات گوناگون به مخاطبان و ساده‌سازی فهم آن اطلاعات است. با استفاده از اینفوگرافیک می‌توانید اطلاعات مورد نظر خود را به شیوه‌ای جذاب و دلنشین به مخاطبان ارائه کنید. از دیگر مقاصد طراحی اینفوگرافی‌ها می‌توان به اطلاع‌رسانی، آموزش، ارائه راهنماهای کاربردی، ارائه نتایج تحقیقات علمی و نظرسنجی‌ها، جلب توجه مخاطبان به موضوعی خاص، ارائه نقشه و مسیریابی، اجتماع چند نوع اطلاعات مختلف در یک تصویر و صدها مورد دیگر اشاره داشت.

یکی از نمونه‌های بسیار رایج اینفوگرافیک که حتما تاکنون بسیار مشاهده کرده‌اید ارائه نقشه‌های ساده از خطوط راه‌آهن یا مترو در سرتاسر شهر است. در این نوع اینفوگرافیک می‌توانید به راحتی تکنیک‌های تسهیل ارائه مطالب از جمله استفاده از رنگ‌های گیرا و مناسب و همچنین متون خلاصه شده را مشاهده کنید.

المان‌های گرافیکی زیادی هستند که می‌توانند در اینگونه تصاویر به کار گرفته شوند. معمولاً انجام طراحی اینفوگرافی‌ها به دست طراحان متخصص در این زمینه انجام می‌پذیرد. شما نیز می‌توانید برای سفارش طراحی اینفوگرافیک همین حالا با کارشناسان ما در شرکت طراحی گرافیکی سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

تعریف اینفوگرافیک چیست؟

انواع اینفوگرافیک

ساخت اینفوگرافیک در تهران

نرم افزار ساخت اینفوگرافیک

  • نرم افزار Canva
  • نرم افزار Piktochart
  • نرم افزار Easel.ly
  • نرم افزار Visme
  • نرم افزار Illustrator
  • نرم افزار Venngage
  • نرم افزار Infogram
  • نرم افزار Genial.ly
  • نرم افزار Adobe spark
  • نرم افزار Creately
  • نرم افزار BeFunky
  • نرم افزار Biteable
  • نرم افزار Lucidpress
  • نرم افزار PicMonkey
  • نرم افزار Animaker

وابسته به آن که از چه نرم افزاری برای ساخت اینفوگرافیک استفاده می‌شود هزینه اینفوگرافیک می‌تواند متفاوت باشد.

آموزش ساخت اینفوگرافیک

و پس از طی شدن مراحل ساخت، نوبت به پرینت و چاپ اینفوگرافی می‌رسد.

ویژگی‌های یک اینفوگرافیک حرفه‌ای

یک اینفوگرافیک مناسب و حرفه‌ای در قدم اول باید واضح باشد. در مقاله گرافیک چیه و چه کاربردی دارد در رابطه با وضوح پیام در گرافیک صحبت کرده‌ایم.

ساخت اینفوگرافیک در مشهد

برای طراحی اینفوگرافیک بهتر است از کدام نرم افزار استفاده کنیم؟

همان‌طور که در مقاله به بررسی نرم افزارها پرداخیتم، نرم افزارهای گوناگونی برای طراحی اینفوگرافیک وجود دارند که بسته به سلیقه و راحتی شما، می‌توانید یکی ازآن‌ها را انتخاب کنید. ایلاستریتور و کانوا گزینه‌های مناسبی برای این نوع طراحی هستند.

تفاوت اینفوگرافیک و موشن گرافیک در چیست؟

اینفوگرافیک تمامی اطلاعات و آمار را به صورت تصاویری ثابت به بیننده منتقل می‌کند؛ در حالیکه خدمات موشن گرافیک در ترکیب با اینفوگرافیک، المان‌های متحرک به آن اضافه کرده است.

4.7/5 - (4 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

6 پاسخ

        1. سلام ناهید عزیز بله برای طراحی اینفوگرافیک بهتر به یکی از نرم افزار های فتوشاپ یا ایلاستریتور آشنا باشین

  1. اینفورگرافی برای چه مشاغلی نیاز هست ؟
    برای کسی که شغل ازاد داره هم میتونه کمک کننده باشه ؟

    1. عموما از اینفوگرافیک برای ارائه مطالب در قالب تصویر استفاده می‌شه، فرقی نداره چه نوع کسب و کاری دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله