عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی (Advertising photography) چیست؟ خدمات عکاسی تبلیغاتی به معنی عکاسی از محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار به منظور معرفی آن محصول یا خدمت است. انواع نوع عکاسی از محصول یا خدمات یک برند شکلی از تبلیغات بوده که پلتفرم انتشار آن تلویزیون، روزنامه، مجلات، شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها، پوسترها و… است.

هدف از عکس تبلیغاتی، نشان دادن ویژگی‌های برجسته یک محصول یا خدمت با خلق عکس‌های زیبا و تشویق افراد به خرید یا استفاده از این خدمات است. گاهی اوقات احساسی که یک تصویر منتقل می‌کند را نمی‌توانید حتی با صدها کلمه بیان کنید؛ به‌ویژه اگر آن عکس با هدف تبلیغات و رعایت اصول عکاسی تبلیغاتی گرفته شده باشد.

با کمک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می‌توانید شاهد افزایش چشمگیر فروش محصولات خود باشید. در دنیای کسب‌وکارهای امروزی نمی‌توانید بفروشید مگر آنکه یک تصویر مناسب، جذاب و خیره کننده از محصول یا خدمات خود در مرض دید افراد بگذارید. در انجام عکاسی تبلیغاتی علاوه بر خلاقیت و ذوق هنری، دانش فنی هم نیاز است. یک عکاس تبلیغاتی باید به خوبی بتواند ارزش‌های یک برند و هدف آن برند در قالب تصاویر به مخاطب منتقل کند.

نحوه انتخاب رنگ‌ها، پشت صحنه، نورپردازی، زاویه مناسب و استفاده صحیح از تکنیک‌های عکاسی باید از توانمندی‌های یک عکاس تبلیغاتی باشد. ترکیب استعداد هنری و دانش عکاسی تجاری بهترین نتیجه ممکن را در این شاخه از عکاسی رقم می‌زند. اگر به یک عکاس صنعتی و تبلیغاتی برای عکاسی از محصولاتتان نیاز دارید، با ما در استودیوسلام گرافیک تماس بگیرید.

انواع عکاسی تبلیغاتی

اگرچه عکاسی تبلیغاتی بیشتر با عنوان عکاسی از محصولات شناخته شده است، اما فقط محدود به فروش محصول نمی‌شود. عکاسی از خدمات و محصولات هر برند و بیزینسی در شاخه عکاسی تبلیغاتی قرار می‌گیرد؛ چه آن برند محصولی برای فروش داشته باشد و چه نداشته باشد. با این تعریف عکاسی تبلیغاتی، انواع آن به شرح زیر است:

  • عکاسی محصول
  • عکاسی غذا
  • عکاسی سفر
  • عکاسی مد
  • عکاسی صنعتی

عکاسی محصول: رایج‌ترین نمونه عکاسی تبلیغاتی است که همیشه و همه جا به چشم می‌خورند. هر کسب‌وکاری که محصولی فیزیکی برای ارائه داشته باشد، می‌تواند با عکاسی تبلیغاتی فروش خود را چند برابر کند. تصور کنید یک وسایت یا صفحه‌ای در اینستاگرام راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید با انتشار تصاویری از محصولاتتان آن‌ها را بفروشید. در چنین شرایطی دو راه دارید:

  • خودتان از محصولاتتان عکاسی کنید.
  • از یک عکاس تبلیغاتی بخواهید که عکاسی محصولتان را انجام دهد.

بی‌شک گزینه دوم، تاثیر بیشتری بر میزان فروشتان خواهد داشت. اینترنت فضایی برای مقایسه است. کاربران به راحتی می‌توانند در عرض چند دقیقه به فروشگاه‌های مختلف سر زده و از فروشگاهی خرید کنند که به نظرشان جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌رسد. در عکاسی تبلیغاتی از محصول با رعایت نکاتی چون بک‌گراند مناسب، نورپردازی صحیح و استفاده از تکنیک‌های خلاقانه شما حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسید.

برندتان نیز در نظر و نگاه مشتری ارزشمندتر جلوه می‌کند تا زمانی که با یک دوربین معمولی عکس بگیرید و بدون هیچ خلاقیتی آن‌ها را در وبسایت خود منتشر کنید.

عکاسی غذا: در این نوع عکاسی تبلیغاتی، از غذاها و نوشیدنی‌ها عکاسی می‌شود. این نوع عکاسی برای تبلیغ رستوران‌ها بسیار رایج‌ است. همچنین اگر به عنوان یک فود بلاگر فعالیت می‌کنید و می‌خواهید همانند دیگر بلاگرهای غذای معروف دنیا از این راه به درآمد زیادی برسید، باید از غذا و نوشیدنی‌ها به‌گونه‌ای عکاسی کنید که توجه افراد را جلب کنید.

عکاسی مد: در این نوع عکاسی تبلیغاتی، عکس برداری از مدل‌های یک برند صورت می‌گیرد. عکاسی مد برای مزون‌ها، فروشگاه‌های پوشاک، لوازم آرایشی و… انجام می‌شود. هدف از عکاسی تبلیغاتی در زمینه مد انتشار این تصاویر در صفحات اینستاگرام، مجله‌‎ها و کاتالوگ‌هاست. قیمت عکاسی تبلیغاتی از نوع مدلینگ، بسته به میزان حرفه‌‎ای بودن آن تعیین می‌شود.

عکاسی صنعتی: همان‌طور که از نامش مشخص است، این نوع از عکاسی تبلیغاتی با عکاسی از تجهیزات صنعتی و ابزارآلات مرتبط است. برندهای صنعتی با این نوع عکاسی می‌توانند قدرت محصولات و خدمات خود را به رخ بکشند.

عکاسی سفر: این شیوه عکاسی تبلیغاتی در رونق صنعت گردشگری تاثیر بسزایی دارد. این روزها اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پر شده‌اند از تصاویر جذاب و زیبای جاذبه‌‎های دیدنی شهر و کشورهای مختلف. با این شیوه عکاسی تبلیغاتی می‌توان صنعت گردشگری شهر و روستاهای توریسی را رونق داد.

برای آن که یک عکاس حرفه‌ای شوید باید آموزش ویدئویی فتوشاپ سلام را مشاهده کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
Picture of کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله