ابزارهای طراحی کاراکتر

ابزارهای طراحی کاراکتر به گرافیست‌ها کمک می‌کنند که بتوانند شخصیت کتاب‌ها، اسباب بازی‌ها، فیلم‌ها و حتی برندهای مختلف را به صورت حرفه‌ای دیزاین نمایند. امروزه استفاده از طراحی شخصیت برای کسب و کارهای مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا بدون داشتن یک کاراکتر محبوب، بیزینس شما هیچ فرقی با رقبا ندارد.

کاراکترها ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که در کنار سرگرم کردن مشتریان، فضایی را به وجود می‌آورند تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را با راه‌کاری کاملاً نوآورانه به جامعه هدف معرفی نمایید. در ادامه این بخش از مجله سلام گرافیک همراه ما باشید تا شما را با تعدادی از نرم افزارهای طراحی و ساخت کاراکتر آشنا کنیم.

مهم‌ترین نرم افزارهای طراحی کاراکتر کدامند؟

برای کاراکتر سازی نرم افزارهای مختلفی به کار برده می‌شوند که هر کدام از نظر قابلیت‌ها و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، با دیگری متفاوت هستند. از جمله مهم‌ترین این نرم افزارها می‌توان به Photoshop، Adobe Illustrator، 3DCoat وNevercenter Silo  اشاره کرد. از این برنامه‌ها علاوه بر طراحی شخصیت تبلیغاتی می‌توانید برای طراحی انیمیشن نیز بهره ببرید. در ادامه به شرح مختصری از هر کدام از ابزارهای طراحی کاراکتر خواهیم پرداخت.

نرم افزار Photoshop

در حال حاضر فتوشاپ به عنوان یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین ابزارهای طراحی کاراکتر شناخته می‌شود. این برنامه به خاطر رابط کاربری آسان و برخورداری از ابزار و اشکال متنوعی که در اختیار کاربر می‌گذارد، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. از جمله مزایای طراحی کاراکتر در Photoshop صرفه جویی در هزینه، ادیت راحت، سرعت زیاد در انجام کار، قابلیت تغییر رنگ‌ها و لایه‌ای بودن مراحل انجام پروژه هستند.

نرم افزار Adobe illustrator

یکی دیگر از تخصصی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم افزارهای طراحی کاراکتر ایلوستریتور است که عمدتا برای طراحی کاراکتر دو بعدی کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که طراحی کاراکتر انیمیشن و دیزاین انواع کاراکترهای مربوط به بنرهای تبلیغاتی و… را نیز می‌توانید از طریق این نرم افزار منحصربه‌فرد انجام دهید.

انجام پروژه دیزاین با ایلاستریتور مزایای بسیاری به همراه دارد؛ برای مثال سرعت عمل گرافیک به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. علاوه‌برآن این برنامه مجهز به یک پالت رنگی بسیار پیشرفته است که طراحی شخصیت را حرفه‌ای و مشتری پسند می‌کند. پشتیبانی از زبان فارسی، وجود افکت‌های جذاب، قابلیت دیزاین به شکل کارتونی نیز بر محبوبیت نرم افزار ایلاستریتور افزوده است.

نرم افزار DCoat3

یکی از ابزارهای طراحی کاراکتر که به طور گسترده برای طراحی شخصیت‌های دو بعدی و سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد،DCoat 3 است. این برنامه امکانات بسیاری را در اختیار گرافیست قرار می‌دهد تا بتواند کاراکتر سازی را به صورت کاملا اصولی انجام دهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مانند امکان ایجاد لایه‌بندی‌های مجزا، سرعت قابل قبول در طراحی، قدرت بی‌نظیر در پردازش تصاویر و Optionهای عالی موجب شده کهDCoat 3 به یکی از بهترین ابزارهای طراحی کاراکتر تبدیل شود.

نرم افزار Nevercenter Silo

Nevercenter Silo یکی از بهترین برنامه‌ها برای مدل سازی کارکتر سه بعدی به شمار می‌رود. این برنامه برای طراحی انواع شخصیت‌های سه بعدی، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های جالب Nevercenter Silo این است که می‌توانید به کمک آن سطوح تیز و ناهمگن را به راحتی اصلاح کنید.

جمع‌بندی

در حال حاضر ابزارهای طراحی کاراکتر مختلفی وجود دارد که گرافیست‌ها می‌توانند از طریق آن‌ها انواع شخصیت‌های کارتونی، مسکات و حتی شخصیت‌های گیم‌های کامپیوتری را دیزاین کنند. در بالا تعدادی از مهم‌ترین این نرم افزارها را معرفی کردیم تا بتوانید متناسب با طرح مورد نظر خود از آن‌ها استفاده نمایید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله منظور از کاراکتر چیست را بخوانید.

شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک با برخورداری از کادر مجرب و حرفه‌ای این آمادگی را دارد که طراحی کاراکتر شما را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت انجام دهد. کارشناسان این مجموعه به انواع ابزارهای طراحی کاراکتر مسلط هستند و در نهایت دیزاینی کاملا حرفه‌ای و متناسب با جامعه هدف را به شما ارائه خواهند داد. سلام گرافیک سفارش های طراحی کاراکتر را می پذیرد.

 آیا در هنگام سفارش می‌توان نرم افزار طراحی کاراکتر را مشتری به دلخواه انتخاب کند؟

 بله، در سایت سلام گرافیک این امکان برای کارفرمایان محترم فراهم شده که بتوانند به هنگام انعقاد قرارداد نوع نرم افزار مورد استفاده را برگزینند.

معروف ‌ترین نرم افزارهای طراحی گرافیک کدامند؟

نرم افزارهای فتوشاپ و ایلوستریتور به دلیل قابلیت‌ها و امکانات فراوان، رابط کاربری آسان و صدها مزیت دیگر جزء مشهورترین و در عین حال محبوب‌ترین برنامه‌های طراحی کاراکتر هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله