بنر سایت چیست؟

بنر سایت یک ابزار است که از طریق تصاویر و متن‌ها، پیام‌ها و مهم‌ترین محتواهای وب‌سایت را به کاربران انتقال می‌دهد. این بنرها به صورت گرافیکی در وب‌سایت قرار می‌گیرند و با بنر چاپی متفاوت هستند. بنر سایت به کمک طراحی‌های خاص می‌توانند توجه کاربران را به موارد مهم مانند اخبار، خدمات یا صفحات ویژه جلب کنند.

از طریق بنرهای سفارشی می‌توانید کاربران را مطلع کنید یا آن‌ها را به بخش‌های خاصی از وب‌سایت هدایت نمایید. در این مورد تیم سلام گرافیک با کادری متشکل از طراحان حرفه‌ای مسلط به طراحی و اصول بازاریابی، به شما ‌کمک می‌کنند بنری حرفه‌ای، کارآمد و مطابق سابقه‌ برای سایت خود داشته باشید.

بنرها به عنوان یکی از ابزارهای اساسی در دنیای تبلیغات دیجیتال شناخته می‌شوند. این بنرها با ترکیب موارد گرافیکی و متنی جذاب، توانایی ارائه پیام‌های تبلیغاتی متنوعی را دارند. آنها همچنین وظیفه جذب نخستین توجه مخاطبان را در وب‌سایت‌ها برعهده دارند.

در واقع، بنرها می‌توانند به عنوان ویترین یک فروشگاه آنلاین در دنیای مجازی مطرح شوند. انتخاب مکان مناسب و طراحی جذاب این بنرها بسیار حیاتی است؛ زیرا اولین تعامل مشتری با یک وب‌سایت معمولاً از طریق آن‌ها رخ می‌دهد. بنابراین، بهینه‌سازی و توجه به جزئیات در طراحی و محتوای بنرها برای دستیابی به اهداف کسب‌وکار امری بسیار حیاتی و حساس است. با ما در دفتر طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید.

انواع بنر سایت

بنرها در اقتصاد کسب‌وکارها نقش مهمی ایفا می‌کنند و به عنوان هفت دسته اصلی شامل اقتصادی، اختصاصی، فتومونتاژ، سه بعدی، ثابت، متحرک و بنرهای ترکیبی تقسیم می‌شوند. در ابتدا، هر کسب‌وکاری باید با توجه به بودجه و هدف خود، نوع مناسب بنر را انتخاب کند. حالا برای اطلاعات بیشتر در مورد این چهار دسته بنر، می‌توانیم به توضیحات زیر بپردازیم.

بنر اقتصادی

ساخت بنر سایت اقتصادی به عنوان یک گزینه مناسب برای تبلیغات، قابلیت جذب مخاطبان با انواع سلیقه‌ها را داراست. در زمینه طراحی، استفاده از چیدمان المان‌ها و فضایی که به بهترین شکل پیام را منتقل کند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین، در نظر داشتن این نکته ضروری است که طراحی بنرهای سایت اقتصادی باید به تمامی نیازها و سلیقه‌ها پاسخ دهد.

بنر اختصاصی

بنر سایت اختصاصی به دقت با گرافیک و طراحی سایت شما هماهنگ می‌شود. این تطابق رنگی و هارمونی طراحی، جلب توجه و جذابیت بصری بنر را افزایش می‌دهد. در طراحی مینیمال، پیام شما به صورت واضح و مفهوم به مخاطبان منتقل می‌شود. اغلب کسب‌وکارهای بزرگ در عرصه بازاریابی دیجیتال از بنرهای اختصاصی برای تبلیغات خود بهره می‌برند.

بنر فتومونتاژ

بنر سایت فتومونتاژ از ترکیب عکس‌های مختلف به یک موضوع یکپارچه پرداخته و قدرت بیان پیام تبلیغاتی را به شیوه‌ای جذاب ارائه می‌دهد. این نوع بنر توانایی ایجاد تاثیر ماندگار در ذهن مخاطبان را داراست و به ویژه در سازمان‌ها مورد ترجیح بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

بنر سه بعدی

بنر سایت سه بعدی از المان‌های سه بعدی بهره می‌برد که بسیار جذاب برای مخاطبان است. این نوع بنر بیشتر برای سایت‌هایی با طراحی مدرن مناسب است.

استفاده از المان‌های سه بعدی در این بنرها، توانایی جلب توجه کاربران و هدایت آن‌ها به سمت هدف تبلیغاتی سایت را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، این نوع بنرها در سایت‌های مدرن امروزی به عنوان یک گزینه محبوب برای تبلیغات استفاده می‌شوند.

بنر ثابت

بنرهای تبلیغاتی ثابت عمدتاً تصاویر استاتیک هستند که محصولات یا خدمات شما را به تصویر می‌کشند. این بنرها به طراحی نسبتاً ساده‌تری نیاز دارند و همین موجب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی می‌شود. یکی از مزایای بزرگ بنرهای تبلیغاتی ثابت، سرعت انتقال پیام به مخاطبین است. اما در عین حال، شما دارای فضای محدودتری برای معرفی کسب‌وکار خود هستید. در بنرهای ثابت، معمولاً باید با استفاده از تعداد محدودی کلمه، کسب‌وکارتان را معرفی و پیام‌تان را به کاربران منتقل کنید.

بنر متحرک

بنرهای تبلیغاتی متحرک یا GIF‌ها ترکیبی از چند تصویر ثابت هستند که به ترتیب قرار گرفته و یک تصویر پویا و متحرک ایجاد می‌کنند. این نوع بنرها در تبلیغات آنلاین بسیار محبوب هستند. یکی از مزیت‌های بزرگ بنرهای متحرک این است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند. این بنرها اغلب با استفاده از انیمیشن‌های جذاب، کسب و کار شما را معرفی می‌کنند و توانایی جلب توجه بیشتری دارند. به همین دلیل نرخ کلیک روی این بنرها معمولاً بیشتر است.

بنر ترکیبی HTML

بنر ترکیبی HTML نیز یک ترکیب هنری از طراحی گرافیکی و کدنویسی محسوب می‌شوند. در این نوع بنرها، از عناصری مانند متن، تصویر، ویدیو و کدهای HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ایجاد تبلیغات استفاده می‌شود. ویژگی برجسته بنرهای HTML این است که می‌توانید انواع رسانه‌ها شامل موسیقی و انیمیشن‌های جذاب در آن‌ها قرار دهید.

به عنوان نکته مهم، طراحی بنرهای HTML به دلیل پیچیدگی بالا و استفاده از مهارت‌های گرافیکی و کدنویسی، هزینه‌بر و زمان‌بر است. اما از طرف دیگر، این بنرها قابلیت ایجاد انیمیشن‌های جذاب و پویا را دارند که مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

بنر تعاملی

بنرهای تعاملی این امکان را فراهم می‌کنند که با کاربران ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها خواسته می‌شود تا انتخاب‌هایی را انجام دهند. این انتخاب‌ها به کاربر اجازه می‌دهند به صفحات خاصی در سایت شما وارد شوند.

به عبارت دیگر، کاربران با انتخاب گزینه‌ها می‌توانند به صفحات مختلفی در وبسایت شما منتقل شوند که به نیازها و ترجیحات آن‌ها نزدیک‌تر است. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند مسیریابی میان دو مکان را انتخاب کند و در نتیجه به صفحه‌ای هدایت شود که بلیط‌های موجود برای این مسیر نمایش داده می‌شود.

شرکت سلام گرافیک همه بنرهای سایت را که در بالا بیان کردیم، برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا با توجه به هدف و بودجه تبلیغاتی، بهترین نتیجه را ایجاد کند. مشاوران با تجربه‌ی این شرکت در زمینه طراحی بنر سایت، به شما کمک می‌کنند تا بنرهایی با بازدهی بالا داشته باشید. همچنین، رعایت نکات بصری و فنی در طراحی بنرها به جذابیت آنها افزوده و کارآیی تبلیغاتی را افزایش می‌دهد.

کاربرد بنر سایت

بنر، نوعی بیلبورد دیجیتال در دنیای اینترنت است که معمولاً در وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرد. این بنرها با استفاده از تصاویر و افکت‌های نرم‌افزاری به دید بصری جذابیت می‌بخشند تا ترافیک و بازدیدهای وب‌سایت را افزایش دهند. طراحی مناسب بنر با استفاده از رنگ‌ها، متن‌های جذاب و خلاقیت می‌تواند پیام مورد نظر را به کاربران منتقل کند.

بنرها با ارتباط به وب‌سایت‌ها جهت افزایش ترافیک به کار می‌روند. این نوع بنرها می‌توانند همانند بنرهای چاپی، برای آگاهی‌دهی در مورد محصولات، تعریف برند و دیگر مقاصد استفاده شوند. با این حال، بیشتر بنرها در حال حاضر به وب‌سایت‌های دیگر لینک دارند و امکان کلیک کردن روی آن‌ها وجود دارد.

وب‌سایت‌هایی با ترافیک بالا و محتوای جذاب، مکان مناسبی برای نمایش بنرهای تبلیغاتی هستند. اما در انتخاب وب‌سایت میزبان بنرهای خود، ملاحظه دیگری نیز بسیار مهم است و آن مخاطبان وب‌سایت میزبان است. تطابق مخاطبان وب‌سایت با محتوا و پیام بنر از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مزایای بارز بنرهای تبلیغاتی آنلاین نسبت به آگهی‌های فیزیکی، امکان اندازه‌گیری آسان تاثیرگذاری آن‌ها است. یکی از کارایی بنرها، نرخ کلیک یا CTR است. این نرخ از تعداد کاربرانی که بر روی بنر کلیک کرده‌اند، محاسبه می‌شود. افزایش CTR به معنای افزایش تاثیرگذاری و کارآمدی بنرها است، و به همین دلیل توجه به این شاخص بسیار حیاتی است.

طراحی بنر سایت

باید به یاد داشت که طراحی بنرهای جذاب و زیبا بسیار حائز اهمیت است و باید با سلیقه مخاطبان و محتوای وب‌سایت همخوانی داشته باشد. برای طراحی بنرهای تبلیغاتی می‌توانید به کمک فریلنسرها و طراحان حرفه‌ای در شرکت سلام گرافیک مراجعه کنید.

بنر سایت اولین عنصری است که کاربران با آن در سایت شما روبرو می‌شوند. طراحی بنر سایت اساسی است و باید هماهنگ با گرافیک و محتوای سایت باشد. در عین حال، نظرات و ترجیحات مشتریان نیز باید در طراحی بنر سایت مدنظر قرار گیرند.

اگر اهمیت کافی به طراحی بنر سایت داده نشود، ممکن است کاربران از سایت دل بکنند و تصمیم به ترک آن بگیرند. یک بنر ساده، واضح و هماهنگ با موضوع سایت می‌تواند پیام و محتوای سایت را به کاربران منتقل کند و آنها را به سایت جذب کند.

بعد از انجام مراحل طراحی و بهینه‌سازی (سئو) سایت، طراحی بنرهای جذاب نیز از موارد حیاتی است. با ایجاد بنرهای جذاب، می‌توانید نه تنها نرخ پرش کاربران را کاهش دهید، بلکه مشتریان جدید بیشتری جذب کنید. در واقع، طراحی بنرهای جذاب می‌تواند به بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو کمک کند و با استفاده از لینک‌های مناسب در پشت بنرها، تاثیر مثبتی بر سئو سایت داشته باشد.

در طراحی بنر سایت، تطبیق با گرافیک کلی سایت و استفاده از رنگ‌های سازمانی سایت بسیار مهم است. هدف اصلی بنر سایت ترکیب مناسب با چشم کاربران است و باید توجه آن‌ها را به خود جلب کند. این هماهنگی با نظرات و نیازهای کاربران از اهمیت ویژه برخوردار است. عدم توجه به این نکات می‌تواند به مشکلات در جذب کاربران و از دست دادن آن‌ها منجر می‌شود.

طراحی دقیق بنر سایت می‌تواند تأثیر زیادی بر روی گرافیک کلی سایت شما داشته باشد. این بنر اولین چیزی است که کاربران وقتی وارد سایت می‌شوند، مشاهده می‌کنند و به طور مستقیم تصمیم می‌گیرند که در سایت بمانند یا نه. بنابراین، طراحی بنر سایت باید توانایی جلب توجه کاربران و ارائه پیشنهادات جذاب را داشته باشد.

بنر سایت، معمولاً نمایانگر کلیه محتوا و اطلاعات سایت شما است. با در نظر گرفتن اهمیت این نقش، تلاش در طراحی بهتر بنر سایت به ارتقاء گرافیک کلی سایت کمک خواهد کرد. در این دوران اینترنتی، که به عنوان یک شهر بزرگ به کاربران نمایش داده می‌شود تا نظرات و ترجیحات بسیاری از افراد را جذب کند، بهبود طراحی گرافیکی سایت مهم است. اگر بنر سایت خود را به بهترین شکل طراحی کنید و پیشنهادات جذابی ارائه دهید، می‌توانید تعداد بیشتری مشتری جلب کنید و درآمد سایت خود را افزایش دهید.

ملاک‌های طراحی یک بنر مناسب عبارتند از:

یک بنر سایت باید ویژگی‌هایی داشته باشد که به عنوان یک بنر کارآمد از آن استفاده شود. در زیر به خصوصیات یک بنر مناسب می‌پردازیم.

  • متناسب با حال و هوای سایت: یک بنر خوب باید به مفهوم و تم سایت شما مربوط باشد.
  • ایجاد حس: باید تعیین کنید که آیا می‌خواهید کاربران هیجان زده، کنجکاو یا مطمئن شوند.
  • انتقال مفهوم کسب و کار: بنر باید تمام مفاهیم کسب و کار را به کاربران انتقال دهد.
  • استفاده از ویدئو: استفاده از ویدئو می‌تواند جلب توجه کاربران را افزایش دهد. یک ویدئو خوب مربوط به فعالیت شما تعداد بازدید و جذب کاربر برای سایت را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.
  • انتخاب نقطه کانونی مناسب: نقطه کانونی مناسب برای بنر به کاربران کمک می‌کند تا به آسانی به اطلاعات مهم هدایت شوند.
  • انتقال مفهوم برند با عکس: اگر بنر برای انتقال مفهوم برند استفاده می‌شود، باید عکس‌های مناسبی انتخاب شوند.
  • مکانی برای متن و عکس: مکان‌گذاری مناسب متن و عکس در بنر باعث جلب توجه کاربر به برند می‌شود و برند بهتر نمایش داده می‌شود.
  • رنگ‌آمیزی بنر: انتخاب رنگ‌های مناسب و تطابق با تم اصلی سایت، برند را تاکید می‌کند.
  • استفاده از عکس با سایز مناسب: عکس‌های با سایز مناسب باید استفاده شوند تا سرعت لود صفحه تحت تاثیر قرار نگیرد. باید توجه کرد که سایز عکس از استانداردهای لازم تبعیت کند.
  • طراحی ریسپانسیو: بنر باید به گونه‌ای طراحی شود که در صفحات نمایش با اندازه‌های مختلف به خوبی نمایش داده شود.
  • دسترس‌پذیری مناسب: تگ ALT و توضیحات مناسب برای ویدئوها و عکس‌ها در بنر باید در نظر گرفته شوند.

از این ملاک‌ها برای طراحی بنر مناسب باید استفاده شود تا به کاربران پیام مورد نظر به بهترین شکل منتقل داده شود. با توجه به مطالب ارائه شده، بنر سایت ویترین سایت محسوب می‌شود. در واقع اولین توجه مخاطب به بنر سایت بوده که در جذب کاربر بسیار حائز اهمیت است. بنابراین یک بنر با طراحی مناسب می‌تواند تاثیر چشمگیری در بالا بردن تعداد مخاطبان سایت داشته باشد. استفاده از طراحان حرفه‌ای و خبره کمک شایانی به داشتن بنر سایت مناسب و متعاقب آن یک سایت پربازدید می‌کند.

Rate this post
Picture of محمد معین
محمد معین
محمد معین هستم، طراح کاراکتر هستم. تقریبا 7 سالی می‌شه که توی حوزه طراحی سه بعدی و کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. در حال حاضر در استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک به عنوان طراح ارشد کاراکتر مشغول به فعالیت هستم. اینجا در رابطه با علایقم می‌نویسم.
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله