انواع تقویم‌های تبلیغاتی

آیا در مورد انواع مختلف تقویم تبلیغاتی چیزی می‌دانید؟ امروزه ابزارهای گوناگونی برای تبلیغات استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها تبلیغات در تقویم‌ها است. طراحی تبلیغات تقویمی انواع گوناگونی دارد که هر یک دارای مزایا و معایبی است. کارشناسان گرافیک سلام گرافیک در این مقاله به شما در مورد انواع تقویم تبلیغاتی می‌گویند.

انواع تقویم‌ تبلیغاتی (Types of promotional calendars) کدام است؟ چند نوع تقویم تبلیغاتی داریم؟ یکی از مواردی که باید برای سفارش و طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی انجام دهید انتخاب نوع مناسب آن است. امروزه بر اساس نیازهای مخاطبان انواع تقویم‌ها و سررسیدها با اندازه‌ها و ویژگی‌های گوناگون تولید می‌شوند. ما در شرکت طراحی گرافیکی سلام گرافیک سعی کرده‌ایم تا به صورت دقیق با انواع تقویم‌های تبلیغاتی آشنا شوید.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن مخاطبان هدف کسب و کار خود و همچنین منابع مالی در دسترس بهترین نوع تقویم را انتخاب کنید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین انواع تقویم‌های تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم:

تقویم رومیزی

تقویم‌های رومیزی را می‌توان از جمله انواع بسیار رایج تقویم‌ها دانست که در بسیاری از کسب و کارها و توسط بسیاری از کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تقویم‌ها همانطور که از نامشان پیداست برای قرار گرفتن روی میز طراحی می‌شوند. تقویم‌های رومیزی را می‌توانید در استایل‌ها و اندازه‌های گوناگون با طراحی‌های ویژه و خاص سفارش دهید. بسیاری از مدیران از این نوع تقویم بر روی میز کار خود استفاده می‌کنند تا بتوانند علاوه بر مشاهده تاریخ روز و مناسبات، مطالب مورد نظر خود را نیز بر روی آن یادداشت کنند.

یکی از معایب این تقویم‌ها این است که به دلیل وجود فضای سفید کافی تقریباً قسمت زیادی از میز را اشغال می‌کنند.

Types of promotional calendars

تقویم دیواری

تقویم‌های دیواری از دیگر انواع تقویم‌ها هستند که به صورت وسیع توسط کارمندان و دیگر افرادی که در خانه به تقویم نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این تقویم‌ها همانطور که از نامشان پیداست بر روی دیوار نصب می‌شوند. تقویم‌های دیواری علاوه بر کاربردی که دارند هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و از این نظر برای بسیاری از مخاطبان ایده‌آل هستند. این تقویم‌ها در انواع گوناگون تولید می‌شوند.

شما می‌توانید با توجه به مخاطبان هدف خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید از تقویم‌های دیواری یک ساله و یا یک ماهه استفاده کنید. در تقویم‌های دیواری یک ساله تمام ماه‌های سال تنها در یک صفحه نمایش داده می‌شوند؛ در حالی که در تقویم‌های یک ماهه در هر صفحه اطلاعات مربوط به تنها یک ماه نمایش داده می‌شود.

Types of promotional calendars3

تقویم جیبی

یکی از انواع محبوب تقویم‌ها که برای طراحی تقویم و سررسید تبلیغاتی توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد تقویم جیبی است. تقویم‌های جیبی در سایزهای کوچک تولید می‌شوند تا به راحتی در جیب جای گیرند. بسیاری از افراد از این تقویم‌ها برای دسترسی راحت‌تر استفاده می‌کنند تا همواره بتوانند ان را در همه مکان‌ها با خود حمل کنند.

البته این تقویم‌ها به دلیل محدودیت اندازه فضای کافی برای نوشتن مطالب را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهند.

مزایای استفاده از انواع تقویم تبلیغاتی

معایب استفاده از هر نوع تقویم تبلیغاتی

بهترین نوع تقویم تبلیغاتی

4.3/5 - (6 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

6 پاسخ

    1. سلام سمیرای عزیز ! بنا به طرحی که قراره پیاده سازی بشه، نرم افزار متفاوته ولی اصولا طراحی تقویم با نرم افزار ایلاستریتور انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله