انواع چیدمان پیج اینستاگرام

انتخاب یکی از انواع چیدمان پیج اینستاگرام می تواند تاثیر زیادی در جذب کاربر داشته باشد. طراحی چیدمان یا قالب اینستاگرام به دلیل اهمیت بالایی که دارد توسط کارشناس های طراحی گرافیک پیاده سازی می شود. طراحی چیدمان پیج اینستاگرام باید تحت شخصیت برند شما پیاده سازی شود.

روش‌های گوناگونی برای انتخاب قالب اینستاگرام وجود دارد، خط وسط، کاشی وار و… شما برای زیبایی بیشتر صفحه اینستاگرام خود کدام روش چیدمات پیج را انتخاب می‌کنید؟انواع چیدمان پیج اینستاگرام (types-of-instagram-page-layouts) بسیار متنوع است. شرکت گرافیکی سلام گرافیک به صورت تخصصی در حوزه طراحی قالب اینستاگرام فعالیت می کند.

چیدمان شطرنجی پیج اینستاگرام (Chess Style layout instagram)

مدل چیدمان شطرنجی یکی از رایج‌ترین روش‌های چیدن پست در پروفایل اینستاگرام است. در این روش پست‌ها به صورت یکی در میون چیده می‌شوند. پیج‌های ایرانی و خارجی بزرگی را می‌توانید پیدا کنید که از این روش برای چیدمان صفحه اینستاگرام خود استفاده می‌کنند.

استفاده از مدل یکی در میون یا همون مدل شطرنجی قالب اینستاگرام می‌تواند برای هر نوع پیجی به کار گرفته شود و تفاوتی ندارد که موضوع محتوای مورد ارائه شما چیست،  از خوبی‌های این مدل استایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. طراحی راحت و آسان
  2. زیبایی بصری بالا
  3. قالب تست شده و مناسب
  4. استفاده راحت بدون پیچیدگی
  5. کنتراست و تفاوت زیاد
  6. قابلیت ارائه محتوا جداگانه در هر پست

چیدمان سطری پیج اینستاگرام (Instagram page line layout)

در این مدل چیدمان پیج اینستاگرام که با نام‌های قالب سطری اینستاگرام، قالب سه به سه اینستاگرام معروف است، پست‌ها به صورت خطی در افق طراحی می‌شوند. این گونه از طراحی پست‌ها کاربرد بسیار زیادی در ارائه محتوای به هم وابسته دارد. همچنین پیج‌های فروشگاهی که قصد ارائه محصول یکسان با ویژگی‌های متفاوت دارند می‌توانند به راحتی از این نوع چیدمان خطی در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنند.

پیج‌های آموزشی هم معمولا برای ساخت آموزش‌های دنباله‌دار از این نوع طراحی پست استفاده می‌کنند.

از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گونه طراحی پست که نام استایل سه به سه شناخته می‌شود می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

  • طراحی راحت و کاربردی
  • مناسب پیج‌های فروشگاهی و آموزشی
  • قابلیت ارائه محتوای دنباله‌دار
  • زیبایی بصری بالا
  • چیدمان رایج و پر استفاده
  • استفاده راحت و آسان
  • طراحی نسبتا آسان و مناسب
  • و…

چیدمان آسانسوری پیج اینستاگرام (Elevator Style layout instagram)

این نوع چیدمان ظاهر پیج اینستاگرام می‌تونه کار طراحی رو یک مقدار سخت کند، در استایل آسانسوری هر 6 پست تکمیل کننده یک ظاهر واحد است. این نوع از طراحی قالب اینستاگرام برای صفحه‌هایی مناسب است که می‌خواهد برنامه مشخصی برای انتشار پست نداشته باشند، به عنوان مثال ارسال 6 پست در یک روز و یک هفته بدون هیچ ارسال پستی! ظاهر متفاوت این نوع طراحی می‌تونه خیلی شما را نسبت به رقبا و پیج‌های همکار متفاوت کند.

از ویژگی‌های طراحی قالب آسانسوری پیج اینستاگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی متفاوت و مناسب
  • مناسب پیج‌های فروشگاهی و ارائه محصول
  • زیبایی بصری بالا
  • طراحی سخت و تقریبا پیچیده
  • و…

چیدمان ستونی پیج اینستاگرام (Column Style layout instagram)

در این مدل طراحی ظاهر پیج اینستاگرام که با نام طراحی ستونی معروف است، هر ستون از پست‌ها یک طراحی خاص دارند. این شیوه چیدمان ظاهری در پروفایل اینستاگرام یکی از روش‌های رایج چیدن پروفایل است. خوبی استفاده از این روش چیدمان این است که شلوغی خاصی به صفحه شما وارد نمی‌شود و یک بدی دارد و آن هم تکمیل شدن ظاهر پروفایل شما در هر سه پست است.

این شیوه طراحی جذابیت بصری بالایی برای کاربران ندارد و این امکان وجود دارد که باعث خستگی کاربران شود. از ویژگی‌های طراحی قالب اینستاگرام به شیوه ستونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراحی راحت و آسان
  • ظاهر یکنواخت پیچ
  • جذابیت بصری پایین
  • شیوه رایج ارائه محتوا
  • و…

چیدمان خط وسط پیج اینستاگرام (Middle Line Style layout instagram)

در این شیوه استایل دهی ستون وسط طراحی و ظاهر یکسانی دارد و طراحی دو ستون کناری با هم دیگر ست هستند. در این شیوه ساخت قالب برای پروفایل اینستاگرام تمام توجه کاربر به پست‌های میانی جلب خواهد شد. این شیوه طراحی قالب در اینستاگرام عموما برای پیج‌های فروشگاهی کاربرد ویژه‌ای دارد به این صورت که دو پست کناری محصول برای فروش گذاشته می‌شود و پست وسط آموزش یا محتوای سرگرم کننده قرار داده می‌شود. پس از هر سه پست ظاهر گرافیکی پیج تکمیل می‌شود.

ویژگی‌های استایل خط وسط موارد زیر خواهد بود.

  • طراحی ساده و آسان
  • تمرکز مخاطب بر پست وسط
  • ظاهر تقریبا خسته کننده
  • مناسب برای پیج‌های فروشگاهی
  • جذابیت بصری کم
  • و…

چیدمان رنگین کمان پیج اینستاگرام (Rainbow layout of Instagram page)

در این شیوه چیدمان ظاهر صفحه اینستاگرام، با اسکرول کردن به پایین طیف رنگی پست‌ها تغییر می‌کند. در این شیوه که اصطلاحا با نام طراحی قالب رنگین کمانی معروف شده است، تمامی رنگ‌های موجود در فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. عموما برای هر 3، 6 یا 9 پست یک طیف رنگی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های این شیوه طراحی قالب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زیبایی بصری فوق العاد بالا
  • طراحی مشکل و تقریبا سخت
  • تکمیل پروفایل در هر 3، 6 یا 9 پست
  • حرفه‌ای شدن پروفایل
  • و…

چیدمان مورب پیج اینستاگرام (Diagonal layout of Instagram page)

این شیوه چیدمان پست‌ها در اینستاگرام بسیار رایج و زیبا است. در این شیوه، پست‌ها به صورت مورب با یکدیگر یک وجه اشتراک دارند. حال این وجه اشتراک می‌تواند بر اساس رنگ باشد یا بر اساس محتوا یا هر چیز دیگری. حتی می‌شود تنها از لحاظ شیوه نوشتاری با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

چیدمان پازلی پیج اینستاگرام (Instagram page puzzle layout)

یکی دیگر از رایج‌ترین شیوه‌های طراحی تم اینستاگرام، طراحی لی اوت پازلی است. در این شیوه طراحی، یک عکس به 9 قسمت مساوی تقسیم می‌شود و هر قسمت در یک پست قرار می‌گیرد. این شیوه طراحی شاید ظاهر پروفایل شما را مناسب و حرفه‌ای نشان دهد. اما هر تک پست در صورتی که به درستی طراحی نشود تنها گوشه‌ای از یک تصویر خواهند بود و این برای فالوورها و افرادی که از اکسپلور پست شما را می‌بینند مناسب نیست. عموما این شیوه طراحی تیم اینستاگرام برای پیج‌های شرکتی و رسمی مناسب است.

ویژگی‌های چیدمان پازلی اینستاگرام

  • طراحی پروفایل با جذابیت بالا
  • ارتباط هر 9 پست با هم
  • طراحی راحت و آسان
  • مورد استفاده برای صفحات شرکتی
  • و…

چیدمان مرزی پیج اینستاگرام (Instagram page border layout)

در این شیوه طراحی تم اینستاگرام، تمامی پست‌ها با یک مرز یک الی 2 سانتی متری از اندازه واقعی پست طراحی می‌شوند. این شیوه طراحی باعث می‌شود که پست‌ها در یک صفحه سفید قرار بگیرید. وجود این فاصله بین عکس‌ها باعث می‌شود که در ظاهر پروفایل شما طراحی خاصی دیده شود.

ویژگی‌های تم مرزی اینستاگرام

  • تیم خلاقانه
  • طراحی راحت و آسان
  • زیبایی بصری بالا
  • تم مینیمال و ساده
  • و…

تاثیر چیدمان پروفایل اینستاگرام در مخاطب

بی‌شک ظاهر گرافیکی پیج از درجه اهمیت بالایی برای کاربران برخوردار است. زیبا بودن طراحی لی اوت اینستاگرام نه تنها خواهد توانست باعث جذب کاربران بیشتری به سمت صفحه شما شود بلکه می‌تواند باعث شود که محتوای تولید شده در اینستاگرام شما بیشتر دیده شود (لایک، کامنت، اشتراک و… گذاشته شود) در حالت کلی می‌توان گفت که زیبا بودن طراحی قالب اینستاگرام باعث خواهد شد که اتفاقات خوشایند زیر برای پیج شما رقم بخورد.

  • فالوورهای صفحه شما بیشتر شود
  • نرخ تبدیل فالوورها به مشتری بیشتر شود
  • ماندگاری کاربر در صفحه شما بالا رود
  • مخاطبان تعامل بیشتری با صفحه داشته باشند
  • صفحه شما به عنوان یک صفحه سرگرم کننده شناخته شود
  • محتوای شما بیشتر از قبل دیده شود
  • پیدا کردن محتوا و یک پست خاص برای کاربران راحت‌تر شود
  • ماندگاری بیشتر اطلاعات صفحه شما در ذهن مخاطب
  • نرخ کلیک در اکسپلور بیشتر شود
  • و…
5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

6 پاسخ

    1. از چیدمان‌های مختلفی می‌شه استفاده کرد، چیدمان کاشی وار، چیدمان ستونی، ولی بهترین شیوه چیدمان همون کاشی وار است چون کنتراست رنگی مناسبی برای پیج فروشگاهی شما در اینستاگرام ایجاد میکنه

    1. سلام علی عزیز ممنون از اینکه با دقت بررسی کردی و خوشحالیم که برات مفید واقع شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله