انواع سررسیدهای تبلیغاتی

آیا می‌دانید سررسیدهای تبلیغاتی انواع گوناگونی دارند؟ برای طراحی سررسیدهای تبلیغاتی باید ابتدا هدف اصلی خود از تبلیغ را شناسایی کنید. طراحی انواع سررسید نیاز به دانش و مهارت دارد. کارشناسان گرافیک بر این باورند که سررسیدها محل خوبی برای تبلیغات هستند اما به شرطی که اصولی باشد. توصیه می‌شود ادامه مقاله از طراحان گرافیک سلام گرافیک برای آشنایی شما با انواع سررسیدهای تبلیغاتی را بخوانید.

انواع سررسیدهای تبلیغاتی (Types of advertising deadlines)ابزاری است که کسب و کارهای در زمان های خاصی باری معرفی بیزینس خود استفاده میکنند. برخی از کسب و کارها ترجیه می‌دهند به همراه تقویم‌های کوچک و کاربردی از سررسیدهای تبلیغاتی نیز استفاده کنند. سررسیدها توسط بسیاری از افراد برای یادداشت مطالب گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. سررسیدها را می‌توان بر اساس اندازه به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک می‌پردازیم:

سررسید وزیری

سررسیدهای وزیری یکی از انواع سررسیدهای تبلیغاتی هستند که معمولاً در اندازه 23×16.5 سانتی‌متر چاپ می‌شوند و فضای زیادی برای یادداشت مطالب گوناگون در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. از این رو این سررسید را می‌توان از جمله انواع محبوب و رایج میان مردم دانست. البته افرادی که بخواهند سررسید خود را با خود حمل کنند معمولاً از دیگر انواع کوچک‌تر سررسیدها استفاده می‌کنند. سررسیدهای وزیری برای قرار گرفتن روی میز کار و مطالعه مناسب هستند.

Letter head set – Stationery3

سررسید رحلی

سررسیدهای رحلی که با نام سررسید مدیران نیز شناخته می‌شوند از جمله انواع بسیار بزرگ سررسیدها هستند که معمولاً در اندازه 28×21 سانتی‌متر تولید می‌شوند. این سررسیدها فضای زیادی برای نوشتن در اختیار مخاطب قرار می‌دهند؛ اما به دلیل اندازه بزرگ کمی دست و پاگیر بوده و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. علاوه بر این اندازه بزرگ این نوع سررسید کمی هزینه چاپ سررسید و طراحی آن را افزایش می‌دهد.

سررسید رقعی

سررسیدهای رقعی معمولاً در اندازه 21×14 سانتی‌متر تولید شده و به دلیل اندازه مناسبی که دارند توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع سررسید را می‌توانید به دلیل خوش‌دستی و سبک‌وزنی در دست همگان مشاهده کنید.

سررسید جیبی

سررسیدهای جیبی از جمله انواع سررسیدهای تبلیغاتی محبوب هستند که همانطور که از نامشان پیداست در سایزهای کوچک تولید می‌شوند. سررسیدهای جیبی را می‌توانید در ابعاد 10×14.5 سانتی‌متر یافت کنید. این نوع سررسید برای کسانی که می‌خواهند همواره سالنامه و یادداشت‌های خود را به همراه داشته باشند انتخابی عالی است.

سررسید خشتی

سالنامه‌های خشتی یکی از انواع سررسیدهای تبلیغاتی هستند که در اندازه‌های 19×19 یا 22×22 سانتی‌متر تولید شده و مربعی هستند. این نوع سررسید به دلیل ابعاد و شکل خاص خود مورد استقبال زیادی قرار نگرفته و امروزه کم‌تر به چاپ می‌رسد. علاوه بر این هزینه چاپ و طراحی صفحات این نوع سالنامه نیز کمی زیاد است.

Letter head set – Stationery1

سررسید پالتویی

سالنامه‌های پالتویی معمولاً در اندازه 17×11.5 سانتی‌متر تولید می‌شوند و همانند سررسیدهای جیبی اندازه مناسبی داشته و به راحتی حمل می‌شوند. این سالنامه‌ها به دلیل جیبی بودن و هزینه کم‌تری که دارند نسبت به دیگر انواع سالنامه‌ها از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند.

مزایای انواع سررسیدهای تبلیغاتی

معایب هر نوع سررسید تبلیغاتی

اهمیت استفاده از انواع مختلف سررسید تبلیغاتی

4.7/5 - (4 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

    1. معمولا برای افرادی که دائما نیاز دارن چک بکنن تاریخ و مواردی که قرارا در تاریخ مشخصی انجام بدن و همیهش در سفر و جابجایی هستند

    1. سلام به شما محمد عزیز. معمولا برای چاپ سررسید از کاغذهای تحریر استفاده میشه؛ اما در گرم‌های متفاوت بسته به نیاز معمولا 80 گرم و 100 گرم و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله