موشن گرافیک 3 بعدی

موشن گرافیک 3 بعدی نوعی از دیزاین موشن گرافیک است که در آن از المان‌های سه بعدی استفاده می‌شود. به نوعی می‌توان گفت یکی از انواع مدل‌های موشن گرافیک، موشن گرافیک سه بعدی است. موشن گرافیک 3 بعدی در نرم افزارهای گرافیکی پیشرفته و با متحرک سازی تصاویر به وجود می‌آید. در این دسته از ویدئوها عمق تصاویر به نحوی طراحی می‌شوند که حجم اشیا را به خوبی نشان می‌دهند. امروزه موشن گرافیک سه بعدی یکی از متدهای جدید برای ارتباط با مخاطبان محسوب می‌شود. به همین دلیل به طور گسترده در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، انواع انیمیشن‌ها، تولید ویدئوهای آموزشی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برنامه‌های گرافیکی مختلفی برای ساخت موشن گرافیک 3 بعدی به کار برده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان نرم افزار Adobe After Effects، نرم افزار Autodesk Combustion، نرم افزار Adobe Flash و… را نام برد. گرافیست‌های ماهر سلام گرافیک به کمک این نرم افزارها تیزرهای موشن گرافیک سه بعدی را که معمولاً بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه هستند، طراحی می‌کنند و با کیفیت عالی در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهند. وجود یک سناریوی حرفه‌ای موشن گرافیک و همچنین استفاده از نریتور حرفه‌ای برای کارهای 3 بعدی از جمله مواردی است که باعث می‌شود کار موشن گرافیک سه بعدی به صورت حرفه‌ای پیش برود. بهترین طراحی های گرافیکی را با استودیو طراحی سلام گرافیک تجربه کنید.

تفاوت موشن گرافیک سه بعدی با موشن گرافیک دو بعدی

موشن گرافیک 3 بعدی با انواع 2 بعدی تفاوت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. هزینه طراحی موشن گرافیک سه بعدی در مقایسه با دو بعدی گران‌تر است؛ زیرا طراحان باید مدت زمان بیشتری را به دیزاین ویدئوهای سه بعدی اختصاص دهند.
  2. در موشن گرافیک سه بعدی امکان تغییر زوایای دید وجود دارد؛ از این‌رو پویایی این نوع ویدئوها نسبت به  فیلم‌های دو بعدی بیشتر است.
  3. یکی دیگر از تفاوت‌ها به روند طراحی موشن گرافیک سه بعدی در نرم افزارهای گرافیکی ارتباط پیدا می‌کند. یک‌سری جلوه‌های ویژه در برنامه‌های گرافیکی ارائه شده‌اند که مختص موشن گرافیک 3 بعدی هستند.

اگر اطلاعات کمی در رابطه با موشن گرافیک دارید و نمی‌دانید موشن گرافیک چیه و چه کارکردی دارد مقاله لینک شده را بخوانید.

کاربرد موشن گرافیک 3 بعدی

با توجه به این‌که موشن گرافیک‌های سه بعدی ارزش بصری بسیار زیادی دارند؛ در برندسازی، صنعت سینما و…  مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربردهای مختلف این ویدئوهای گرافیکی در ادامه ذکر می‌شوند.

  • کاربرد در تبلیغات

یکی از کاربردهای اصلی موشن گرافیک سه بعدی در بازاریابی و تبلیغات برندهای مختلف است. یک ویدئوی حرفه‌ای در عرض چند ثانیه می‌تواند آگاهی مشتریان از برند را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

  • کاربرد در پزشکی

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه پزشکی، دارویی و مراقبت‌های بهداشتی از  موشن گرافیک 3 بعدی برای ارائه فیلم‌های آموزشی خود بهره می‌برند. برای مثال به لطف این روش پرینت‌های سه بعدی از پروتزها و  ایمپلنت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

  • کاربرد در سرگرمی

این روزها استفاده از موشن گرافیک سه بعدی در رسانه‌های سرگرمی افزایش چشمگیری داشته است. این ویدئوهای جذاب به صنعت بازی‌های رایانه‌ای راه پیدا کرده‌اند؛ به طوری‌که امروزه اکثر گیم‌ها در سبک سه بعدی ارائه می‌شوند.

  • کاربرد در سینما و تلویزیون

موشن گرافیک 3 بعدی در صنعت سینما و تلویزیون برای ساخت سکانس‌های آغازین فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به کار برده می‌شود.

  • ایجاد هویت بصری پویا و زنده

استفاده از موشن‌های سه بعدی و حتی از لوگوهای متحرک و زنده می‌تواند هویت بصری حرفه‌ای برای کسب و کار شما ایجاد کند.

نمونه موشن گرافیک سه بعدی

چند نمونه کار موشن گرافیک سه بعدی طراحی شده در استودیو طراحی سلام گرافیک ببینید.

سفارش موشن گرافیک 3 بعدی

موشن گرافیک سه بعدی هنر جدیدی است که کاربرد وسیعی در حوزه‌های گوناگون مانند نمایش سه بعدی آرم‌های تجاری، بازاریابی برندها و مواردی از این قبیل دارد. با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیر ویدئوهای گرافیکی سه بعدی صاحبان کسب و کارها از این ابزار برای مجاب کردن مشتریان نسبت به خرید محصولات خود استفاده می‌کنند.

اگر به دنبال متحول کردن بیزینس خود و رسیدن به فروش بیشتر هستید،  سفارش ساخت موشن گرافیک سه بعدی را در سایت سلام گرافیک ثبت نمایید. در این آژانس تبلیغاتی موشن گرافیک 3 بعدی با هزینه‌ای نازل و به طور اختصاصی برای شما ساخته می‌شود. بنابراین می‌تواند احساسات مخاطبان را تحریک کرده و پیام برند را سریع به آن‌ها انتقال دهد. از طرف دیگر مشتریان شما با کلیک بر روی دکمه پلی اطلاعات مورد نیاز خود را به سهولت دریافت می‌کنند.

مشاوره برای ساخت موشن گرافی سه بعدی

برای دریافت مشاوره رایگان طراحی موشن گرافیک سه بعدی کافی است با ما تماس بگیرید.

هزینه طراحی سه بعدی سازی موشن گرافیک

نرخ طراحی موشن گرافیک سه بعدی کمتری بیشتر از هزینه موشن گرافیک‌های 2 بعدی است.

قرارداد برای ساخت موشن گرافی 3 بعدی

برای دریافت موشن گرافیک حرفه‌ای نیاز دارید که یک قرارداد حرفه‌ای ساخت موشن گرافیک ببندید.

نرم افزارهای مورد نیاز برای ساخت 3 بعدی موشن

نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک را می‌شناسید، برای پیاده سازی یک موشن گرافیک 3 بعدی وجود نرم افزارهای طراحی سه بعدی می‌تواند مناسب و حرفه‌ای باشد.

برای دریافت خدمات طراحی موشن گرافیک مشهد با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (4 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله