نمونه کاتالوگ

نمونه طراحی کاتالوگ از پرکاربردترین ابزارهای کسب‌وکار محسوب می‌شود. صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها باید برای معرفی و توضیحات محصول خود کاتالوگی مرتبط و ساده طراحی کنند. کاتالوگ کتابچه راهنمایی است که برای معرفی مختصر از محصولات مناسب است. کاتالوگ توسط گرافیست حرفه‌ای باید طراحی و تنظیم شود. گرافیست باید در انتخاب رنگ، فونت و انتخاب نوع کاغذ دقت کند. همچنین یک گرافیست باید نمونه کارهای طراحی کاتالوگ داشته باشد تا پیش از سفارش به کارفرما نشان دهد تا با سبک‌کار و کیفیت کار گرافیست آشنا شود.

طراحی کاتالوگ لاکچری از پرکاربردترین و پرتقاضاترین ابزار در صنعت تولیدات مختلف به ‌شمار می‌رود. نمونه های طراحی کاتالوگ (sample-design-catalog) مختلفی از شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و سالن‌های آرایشی، پوشاک و… می توان ایجاد کرد. این کسب و کار ها از نمونه کسب‌وکارهایی هستند که برای معرفی و به اشتراک گذشتن اطلاعات خود نیاز به کاتالوگ دارند. نمونه طراحی کاتالوگ اصلی‌ترین معیار یک طراح گرافیک برای شناخت کیفیت کار خود به کارفرما است. هرکدام از نمونه های طراحی کاتالوگ می تواند قطع و فرم بندی های مختلفی داشته باشد. قطع کاتالوگ و فرم بندی در طراحی کاتالوگ به نسبت محصول و طرح مورد نظر متفاوت پیاده سازی می شود.

دیزاین کاتالوگ یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است و مشاهده نمونه طراحی کاتالوگ شرکت‌ها و طراحان مختلف می‌تواند الهام بخش شما باشد. نمونه‌کار دیزاین کاتالوگ برای انواع محصولات، خدمات و… برای هر نوع برند را در سایت سلام گرافیک مشاهده کنید. نمونه کاتالوگ صنعتی، علمی، رستورانی، تجاری و… بخشی از نمونه‌کارهای طراحی تیم ما است.

کارفرما قبل از سفارش به طراح کاتالوگ نمونه طراحی‌هایی که گرافیست در اختیارش قرار می‌دهد را مشاهده می‌کند. در این نمونه طراحی‌ها هنر دست طراح، میزان دقت و کیفیتی که بکار برده است نمایان می‌شود.

همچنین باید گفت این نمونه طراحی ارزش‌گذاری می‌شود و خود حدود هزینه طراحی کاتالوگ را به کارفرما نمایش می‌دهد؛ بنابراین نمونه‌های طراحی کاتالوگ یک گرافیست خیلی مهم و باارزش هستند.

نمونه های طراحی کاتالوگ می تواند شامل نمونه های قالب کاتالوگ یا انواع جنس کاتالوگ باشد.

هرکدام از انواع کاتالوگ ها ممکن است با استفاده از نرم افزار خاصی طراحی و پیاده سازی شود. نرم افزار طراحی کاتالوگ در بین کارشناس های خبره اصولا فتوشاپ است. بهتر است در ادامه با ویژگی ها و مزایای نمونه طراحی کاتالوگ با فتوشاپ آشنایی پیدا کنیم.

نمونه طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

کاتالوگ‌های معرفی محصول بسته به تخصص طراح با نرم‌افزار‌های خاصی طراحی می‌شوند. نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور و کورول برای طراحی مناسب و کاربردی هستند.

استودیو گرافیکی سلام گرافیک با به‌کارگیری از نیروهای متخصص و مجرب در زمینه طراحی فعالیت می‌کند.

شما می‌توانید نمونه‌های طراحی کاتالوگ با فتوشاپ که توسط این شرکت انجام شده است را ببینید. در ادامه با دانلود نمونه‌های طراحی کاتالوگ همراه سلام گرافیک باشید.

کاتالوگ امروزه مورد استقبال خیلی از مشاغل است. کاتالوگ مانند یک کتابچه راهنما برای یک معرفی کوتاه و ساده استفاده می‌شود. همراه این مقاله باشید تا شما را با نمونه کار طراحی کاتالوگ آشنا کنیم.

برخی از نمونه های طراحی کاتالوگ می تواند به صورت دیجیتال پیاده سازی شود. طراحی کاتالوگ دیجیتال توسط کارشناس های سلام گرافیک در برخی از حوزه ها پیاده سازی شده است.

قبل از بررسی نمونه های طراحی کاتالوگ، لازم است از تفاوت کاتالوگ و بروشور بدانید.

نمونه طراحی کاتالوگ طلا و جواهر

در صنعت طلا و جواهرات استفاده از کاتالوگ بسیار فراوان است. بروشورها و کاتالوگ‌های جواهرسازی‌ها طبق تم و رنگ مشخصی که خود کارفرما تعیین می‌کند طراحی می‌شود. معمولاً این تم بر اساس سبک طلاجات و گالری طلایی که سفارش کاتالوگ داده است انتخاب می‌شود.

نمونه طراحی کاتالوگ علمی – آموزشی

این کاتالوگ‌ها طبق هدف آن مؤسسه آموزشی طراحی و تصویرسازی می‌شود. همچنین رده سنی مخاطب در طراحی کاتالوگ تأثیر دارد. به طور مثال در کاتالوگی که برای کودکان طراحی می‌شود، بیشتر طراحی کاراکتر در آن بکار برده می‌شود و از متن کمتری در آن استفاده می‌کنند. در کاتالوگ برای سنین بزرگسال بیشتر خدمات تصویرسازی انجام می‌دهند و از متن همراه با تصاویر استفاده می‌کنند.

طراحی کاتالوگ صنعتی

در طراحی کاتالوگ‌های صنعتی بیشتر از تصاویر خود محصول استفاده می‌کنند و به طور خلاصه توضیحی درباره نحوه استفاده و کارایی آن ذکر می‌کنند. در کاتالوگ‌های صنعتی نیز می‌توانند از تمی که خود محصول دارد و یا در شرکت آن استفاده می‌شود بکار گیرند تا کاتالوگ کاملاً خاص و مختص به همان صنعت و محصول شناخته شود.

کاتالوگ ساعت

کاتالوگ ساعت از آن دسته کاتالوگ‌هایی است که باید بادقت و یک نظم منسجم طراحی شود. از هر برند جداگانه به همراه مشخصات هر ساعت آورده شود. قیمت‌ها و مشخصات باید به‌صورت صعودی کنار هم قرار گیرند.

طراحی کاتالوگ‌های زنانه و مردانه باید کمی با یکدیگر متفاوت باشند. کاتالوگی مناسب بانوان است که در آن از طراحی بیشتری استفاده شود. کاتالوگ مردانه نیز باید بسیار ساده و روان باشد و فقط نکات اصلی مانند مدل، مشخصات و قیمت موردتوجه قرار گیرد.

طراحی کاتالوگ نمای ساختمان

در طراحی این کاتالوگ‌ها فقط از تصویر استفاده می‌شود. نمونه کارهای مهندس معمار به‌صورت عکس‌های باکیفیت در هر صفحه با وضوح و کیفیت بالا چاپ می‌شوند. در پاورقی هر صفحه لوگو شرکت ساختمانی درج می‌شود.

طراحی کاتالوگ رستوران و کافی‌شاپ

بروشورها و کاتالوگ‌های رستورانی با تعداد برگ کمی چاپ می‌شوند. چاپ کاتالوگ برای هر مجموعه و نمونه ای متفاوت از دیگری خواهد بود. از عکس غذاها همراه با نام و توضیحی مختصر از محتویات بکار رفته در آن استفاده می‌کنند. سایز این کاتالوگ‌ها معمولاً A4 و A5 هستند. پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های روشن در طراحی منوی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بکار گرفته شود تا خوانایی و وضوح متن برای مشتریان نمایان باشد.

طراحی کاتالوگ مبلمان

طراحی کاتالوگ سرویس خواب و مبلمان هم جزء کاتالوگ‌های پرکاربرد محسوب می‌شود. در طراحی این کاتالوگ‌ها باید از عکاسی حرفه‌ای استفاده شود تا عکس‌ها با زوایای دقیق و کامل گرفته شوند. طراحی گرافیک در آن حائز اهمیت است. دو سبک طراحی مدرن و کلاسیک در مبلمان بکار می‌رود که کاتالوگ آن‌ها باید متفاوت از یکدیگر طراحی شوند.

طراحی کاتالوگ پوشاک

در کاتالوگ پوشاک باید از عکس لباس‌ها به همراه رنگ‌بندی آن در هر صفحه استفاده شود. پس‌زمینه‌های کاتالوگ‌ها بهتر است رنگ تیره داشته باشد تا نما و رنگ لباس به‌خوبی مشخص شود.

هرکدام از طراحی هایی که در این قسمت مطالعه کردید، طبیعتا برای کسب و کاری است. طراحی کاتالوگ در کسب و کار شما سودی خواهد داشت و به نحوی بر تبلیغات شما تاثیرگذار است. طراحی کاتالوگ های تبلیغاتی هم با دیگر کاتالوگ های محصول اصولا متفاوت است.

قیمت هرکدام از این نمونه های طراحی کاتالوگ متفاوت است. قیمت طراحی کاتالوگ مجموعه سلام گرافیک از رنج 1 میلیون تومان شروع می شود و به همین ترتیب اضافه می شود.

نکات مهم در زمان دیدن نمونه‌های طراحی کاتالوگ

برای داشتن یک طراحی موفق باید یکسری نکات را پیش و حین کار رعایت کنید. مهم‌ترین نکته شناسایی هدف است. اینکه کارفرما از طراحی این کاتالوگ چه هدفی دارد؟ چه چیزی برای او در کاتالوگش مهم و کلیدی است؟ زیرا یک کاتالوگ باید باهدف و سلیقه کارفرما طراحی شود تا رضایت 100درصدی او را جلب کند.

وظیفه گرافیست است که هنگام طراحی با فتوشاپ از فونتی استفاده کند که مناسب با موضوع کاتالوگ باشد و نگاه مخاطب را خسته نکند.

جنس و نوع کاغذ در کیفیت کاتالوگ تأثیر بالایی دارد. بهتر است باتوجه‌به نوع کاتالوگ از جنس کاغذ مناسب برای وضوح و کیفیت بهتر استفاده کنید.

گرافیست می‌تواند طرح اولیه را روی کاغذ طراحی کند و به کارفرما نشان دهد تا نظر او را بررسی کند. سپس طرح اصلی را با فتوشاپ پیاده‌سازی کند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتری از کاتالوگ دارید، می توانید مقاله کاتالوگ چیست؟ را مطالعه کنید. ایده برای طراحی کاتالوگ را می توانید از این بخش مشاهده کنید.

حتما پس از انتخاب نمونه کاتالوگ، به بررسی قرارداد طراحی کاتالوگ بپردازید.

نمونه طراحی کاتالوگ را از کجا تهیه کنیم؟

شما می‌توانید نمونه کاتالوگ‌های طراحی شده توسط استودیو سلام گرافیک را از سایت این مجموعه دانلود کنید.

برای طراحی کاتالوگ ماشین از چه نمونه طراحی باید کمک بگیریم؟

نمونه کاتالوگ‌های صنعتی از نمونه‌های مناسب برای معرفی محصولاتی چون ماشین هستند.

4.5/5 - (2 امتیاز)