عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی هدیه تبلیغاتی

طراحی هدیه تبلیغاتی نقش مهمی در برندینگ دارد، به همین دلیل صاحبان کسب و کارها تلاش می‌کنند که از این ابزارها برای رونق تجارت خود بهره ببرند. در این بین هزینه طراحی هدایا تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی این افراد است. تعرفه دیزاین هدیه تبلیغاتی به فاکتورهای مختلفی وابسته است که در ادامه ذکر خواهند شد.

نوع طرح

نوع دیزاین و میزان پیچیدگی آن یکی از اصلی‌ترین عواملی است که بر قیمت طراحی هدیه تبلیغاتی تاثیر می‌گذارد. برای مثال برخی از کارفرمایان تقاضا می‌کنند که هدایای تبلیغاتی آن‌ها دارای طراحی آرم تجاری نیز باشد که این مسئله قیمت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

از طرف دیگر بعضی از مشتریان درخواست دیزاینی یونیک، خاص و متفاوت از رقبا را دارند که به سرانجام رساندن آن زمانبر و وقت‌گیر است. در چنین مواقعی نیز با توجه به این‌که وقت بسیاری از کارشناس گرفته می‌شود، مسلما هزینه نهایی طراحی هدیه تبلیغاتی افزایش خواهد یافت.

میزان حرفه‌ای بودن گرافیست

فردی که عهده‌دار کار طراحی هدایا تبلیغاتی می‌شود، اثر مستقیمی بر هزینه‌های تحمیل شده به کارفرما دارد. زیرا دستمزد افراد حرفه‌ای در مقایسه با گرافیست‌های تازه‌کار و مبتدی بیشتر است.

مدت زمان تحویل پروژه

سرعت در ارائه خدمات نیز بر قیمت دیزاین موثر است. شرکت‌های حرفه‌ای می‌کوشند که پروژه درخواستی کارفرما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به او تحویل دهند. همچنین اگر مشتری بخواهد پروژه خود را زودتر از موعد ذکر شده در قرارداد تحویل بگیرد، نرخ افزایش می‌یابد.

تعداد ویرایش طرح

معمولاً گرافیست‌های باتجربه چندین مرتبه دیزاین اولیه را ویرایش می‌کنند تا بتوانند سلیقه مشتری را به طور کامل پوشش دهند. هر چه‌قدر که تعداد دفعات ادیت بیشتر شود، لازم است که کارفرما هزینه بیشتری را بپردازد.

Rate this page