نرم افزار طراحی لوگو

نرم افزار طراحی لوگو چیست؟ برای ساخت یک لوگوی حرفه‌ای علاوه بر ایده‌یابی و شناسایی هدف، باید با انواع نرم افزارهای طراحی لوگو آشنایی داشت و از کاربردهای هر یک آگاه بود. سپردن طراحی لوگو به یک طراح که ماهر باشد کار سختی است؛ زیرا طراح باید بتواند با نرم افزارهای طراحی لوگو کار کند. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزارها با این بخش از مقاله سلام گرافیک همراه باشید.

نرم افزار طراحی لوگو (Logo design software) ابزاری است که با استفاده از آن کار طراحی با کیفیت فوق العاده بالا و در زمان اندک انجام می‌شود. هر طراحی اگر اصولی پیش برود، به راحتی می‌توان به نتایج دقیقی دست پیدا کرد. کار با نرم افزار طراحی لوگو به شما در ساخت لوگوی اصولی کمک می‌کند. انواع مختلفی ازنرم افزار ها برای طراحی لوگو حرفه‌ای وجود دارد که انتخاب بهترین آن‌ها پس از کسب اطلاعات درباره قابلیت‌های نرم افزار امکان پذیر است. در این مقاله از استودیو خلاق سلام گرافیک قصد داریم به بررسی انواع مختلف نرم افزار طراحی لوگو و معرفی قابلیت‌ها و مزایای هر نرم افزار و اصول ساخت لوگو با نرم افزار صحبت کنیم.

نرم افزار طراحی لوگو (Logo design software) امکاناتی را در اختیار گرافیست قرار می‌دهد که بتواند آرم مورد نظر را متناسب با نوع کسب و کار دیزاین کند. این‌که کدام برنامه انتخاب مناسب‌تری است، به اهداف طراح لوگو بستگی دارد. برای مثال بهترین نرم افزار برای افرادی که به دنبال یادگیری هستند با گرافیست‌هایی که کار دیزاین را به منظور کسب درآمد انجام می‌دهند، متفاوت است.

یکی دیگر از نکاتی که به هنگام برگزیدن نرم افزار طراحی لوگو باید مدنظر قرار دهید، نوع سیستم عامل است. یعنی باید بررسی کنید که آیا سیستم ‌عامل مورد استفاده شما توانایی اجرای فرمت‌های خاص را دارد یا نه؟

علاوه‌بر همه این موارد چنانچه بخواهید آرمی را دیزاین کنید که دارای امکان چاپ باشد، لازم است به سراغ نرم افزارهای قوی‌تر بروید تا کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه چهار نمونه از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو برای کامپیوتر به شما معرفی می‌شود.

بهترین نرم افزار های طراحی لوگو

در ادامه لیست کارآمد ترین نرم افزارهای طراحی لوگو آمده است که با آن ها می‌توانید بهترین لوگو های فارسی و خارجی را به راحتی طراحی کنید:

نرم افزار  Adobe Photoshop

فتوشاپ یک نرم افزار طراحی لوگو محبوب است که در کنار دارا بودن قابلیت‌های عالی برای دیزاین سه بعدی، امکان انجام نقاشی دیجیتال را نیز فراهم آورده است.‌ همچنین در فتوشاپ ابزار قلم نوری وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان هر طرحی را به آسانی رسم کرد.

با استفاده از این نرم افزار طراحی لوگو گرافیست می‌تواند طرح مورد نظر خود را در محیط برنامه اجرا نموده و سپس با افزودن رنگ سازمانی برند و لایه‌های مختلف آن را به یک نماد حرفه‌ای تبدیل نماید. طراحی لوگو با فتوشاپ براش‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ ضمن این‌که با دیگر برنامه‌های شرکت ادوبی مانند   Illustrator نیز سازگار است.

نرم افزار  CorelDRAW

کورل در حال حاضر به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای گرافیکی شناخته می‌شود که اغلب توسط طراحان کارکشته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار طراحی لوگو از قابلیت‌های بی‌نظیری مانند قلم‌های حرفه‌ای  بهره می‌برد که امکان تبدیل طرح‌های دستی به وکتورهای گرافیکی را برای کاربران فراهم می‌کنند.

برنامه CorelDRAW را می‌توانید در سیستم عامل مک و ویندوز نصب نمایید تا از قابلیت‌های نامحدود آن در طراحی برخوردار شوید.‌ یکی از معایب طراحی لوگو با کورل این است که فرمت فایل خروجی استاندارد نیست، یعنی بدون نصب نرم افزار بر روی سیستم امکان اجرا کردن فایل‌های خروجی وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید فایل اصلی دیزاین را نیز به کارفرما تحویل بدهید، بهتر است که به سراغ این برنامه نروید.

نرم افزار  Adobe Illustrator

ایلاستریتور یکی از قوی‌ترین و بهترین برنامه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرم‌های جذاب و حرفه‌ای بسازید. این نرم افزار طراحی لوگو برای دیزاین وکتور بهترین گزینه است؛ علاوه‌برآن  امکان برخورداری از نمادهای مقیاس بندی شده را نیز برای گرافیست‌ها فراهم می‌آورد.

از طریق طراحی لوگو با ایلاستریتور به راحتی می‌توانید کلیه جنبه‌های دیزاین را مدیریت نمایید. به‌عنوان مثال در این برنامه قابلیتی به نامPuppet Wrap  وجود دارد که امکان اعمال تغییرات سریع در طرح نمادهای تجاری را فراهم می‌کند. در ضمن به کمک فونت‌های SVG OpenType قادرید رنگ‌های زیبایی را در دیزاین به وجود بیاورید.

از جمله امکانات این نرم افزار طراحی لوگو می‌توان به دارا بودن ابزار تایپ لمسی، ابزارهای مربوط به رسم بردار، قابلیت رنگ‌آمیزی به صورت Perspective و بسیاری ویژگی‌های دیگر اشاره کرد.

نرم افزار Indesign

ایندیزاین گزینه مناسبی برای طراحی نمادهای مبتنی بر متن به شمار می‌رود؛ زیرا دارای امکانات و قابلیت‌های بسیاری برای ایجاد یک تایپوگرافی پیشرفته است. با توجه به این‌که Indesign برای طراحی آرم‌های تجاری حرفه‌ای ارائه نشده، می‌توانید طراحی لوگو را در سایر برنامه‌ها انجام دهید، سپس طرح را به این نرم افزار منتقل نمایید تا بتوانید از قابلیت‌های ویژه تایپوگرافی آن استفاده کنید.

نرم افزار logo maker

logo maker نرم افزار قدرتمند طراحی لوگو آنلاین است که با استفاده از آن در چند مرحله ساده، بهترین لوگو را طراحی و ویرایش می‌کنید. تنها لازم است اطلاعاتی در مورد بیزینس خود به آن ارائه دهید.

نرم افزار تبدیل اسم به لوگو می‌تواند در زمان اندکی آرم مدنظر شما را طراحی کند. لوگو میکر از این دسته ابزار ها محسوب می‌شود.

بهترین نرم افزار طراحی لوگو با موبایل

امروزه اپلیکیشن‌های قدرتمندی برای انجام مراحل طراحی لوگو در تلفن‌های هوشمند ارائه شده که برخی از آن‌ها دارای امکانات خوبی هستند. از جمله مهم‌ترین نرم افزار های طراحی لوگو اندروید به صورت فارسی، می‌توان به اپلیکیشن لوگو میکر، دیزاینر، کانوا و اینشات اشاره کرد.

نرم افزار Adobe Spark

ادوبی اسپارک از جمله بهترین نرم افزار های طراحی لوگو موشن اندروید است. این ابزار دارای سه اپلیکیشن مختلف و یک وب اپلیکیشن است. برای ساخت لوگو امکانات گسترده ای از رنگ، فونت، قالب و انیمیشن های مختلف را فراهم کرده است.

کار با نرم افزار طراحی لوگو موبایلی راحت است و پیچیدگی چندان ندارد. بنابراین اگر یک گرافیست مبتدی هستید می‌توانید یکی از برنامه‌های نام برده را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید و کار طراحی لوگو را آغاز نمایید.

استودیو دیزاین گرافیکی سلام گرافیک با نرم افزار های مختلف و توانمند سفارش طراحی لوگو شما را مطابق با سبک های روز اجرایی می‌کند.

چه نرم افزاری برای طراحی لوگو به طور رایج استفاده می شود؟

از سری نرم افزار های رایج در طراحی لوگو، ایلاستریتور است.

مزایای استفاده از نرم افزار برای طراحی لوگو چیست؟

پیاده سازی طراحی لوگو در نرم افزار با سرعت بالاتری انجام می شود.

4.6/5 - (5 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام من سال اول هنرستانم رشتم گرافیکه. سیستمم ضعیفه کدوم یکی از این نرم افزارا که گفتین برای طراحی لوگو رو سیستمم جواب میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله