طراحی هویت بصری در ارومیه یکی از مهمترین کارهایی است که کسب و کارهای فعال در این شهر باید برای موفقیت خود به آن توجه داشته باشند. هویت بصری برند (Visual brand identity) به زبان ساده در واقع به اقلام بصری برند گفته میشود که اهداف و پیامهای کسب و کار را به مخاطبان منتقل میکنند. هویت بصری برند موجب میشود که مشتریان بتوانند کسب و کار شما را به خوبی به خاطر سپرده و به آن اعتماد داشته باشند. طراحی هویت بصری در ارومیه شامل اجزا و اقلام گوناگونی است که از جمله آنها میتوان به لوگو، ترکیب رنگی، اوراق اداری، فرم رسمی، و… اشاره داشت. معمولاً تمامی اجزای هویت بصری برند از جمله فونتهای به کار رفته و ترکیبات رنگی، همگی در دفترچه هویت بصری یا همان برند بوک درج میشوند.
با نگاهی سریع به برندهای بزرگ و موفق در سرتاسر جهان میتوانید به خوبی اهمیت بالای هویت بصری را درک کنید. بدون داشتن هویت بصری کسب و کار شما بینام و نشان بوده و نمیتواند در مقابل دیگر رقبا موفق عمل کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر طراحی هویت بصری برند و اهمیت آن بپردازیم. با سلام گرافیک همراه شوید.
طراحی هویت بصری در ارومیه به چه معناست؟
بهتر است پیش از انکه به تعریف طراحی هویت بصری بپردازیم هویت برند را شرح دهیم. هویت برند یا همان brand identity به تمامی المانها و عناصر یک برند گفته میشود که مخاطبان میتوانند با استفاده از حواس پنجگانه خود آنها را احساس کنند. به طور مثال شما میتوانید به هنگام فکر کردن به برند کوکاکولا رنگ و فونت این برند و همچنین طعم خاص آنها را به وضوح به خاطر آورید. با توجه به تحقیقات انجام شده میتوان گفت که حدود 75 درصد از درک انسان از طریق مشاهده شکل میگیرد. از این رو مهمترین بخش از برند را میتوان قسمتی دانست که به صورت بصری ظاهر میشود. به این بخش از هویت برند، هویت بصری برند گفته میشود. هویت بصری برند در واقع تمامی المانهای برند است که کاربران و مشتریان میتوانند آنها را به صورت بصری مشاهده کنند.
هویت بصری برند شامل موارد گوناگونی میشود که از جمله آنها میتوان به لوگو، شعار، لوگوتایپ، رنگبندی، امضای برند، و همچنین تایپوگرافی اشاره داشت. هویت بصری برند چیزی است که میتواند برند شما را از دیگر کسب و کارها متمایز کند. تنها با داشتن یک شخصیت متمایز و خاص است که میتوانید در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. طراحی هویت بصری در ارومیه میتواند تصویری خاص از کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان تداعی کند. در عصر امروزه با توجه به رقابت شدیدی که میان کسب و کارها شکل گرفته است باید با استراتژی کاملاٌ حرفهای پیش رفته و هوشمندانه عمل کنید. در این مسیر طراحی هویت بصری برند میتواند راه حلی همهجانبه و کامل باشد. شما میتوانید برای دریافت خدمات طراحی هویت بصری در ارومیه همین حالا با همکاران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.
اهمیت طراحی هویت بصری در ارومیه
تنها کافیست نگاهی به دنیای کسب و کارها بیندازید. تقریباً میتوان گفت که هیچ کسب و کار بدون اسمی در این میان وجود ندارد. تمامی شرکتها، سازمانها، و کسب و کارها برای خود نام و نشانی خاص انتخاب میکنند. میتوان انتخاب یک نام اختصاصی و منحصر به فرد برای کسب و کار را اولین قدم در طراحی هویت بصری در ارومیه دانست. واضح است که هیچ مخاطبی دوست ندارد از کالا یا خدمات بینام و نشان و بدون هویت استفاده کند. همه خریداران دوست دارند کالاهای مورد نظر خود را از برندهای معروف و شناخته شده در دنیا تهیه کنند؛ حتی اگر این به معنای پرداخت هزینه بیشتر باشد. با طراحی هویت بصری برند میتوانید کسب و کار خود را بهتر به مخاطبان شناسانده و در تبلیغات بهتر عمل کنید. هویت بصری برند میتواند اعتبار را در محیط کسب و کار افزایش داده و اعتماد مخاطبان را جلب کند.
البته بهتر است اشاره داشته باشیم که سازمانها تنها زمانی میتوانند از مزایای برندینگ برخوردار شوند که هویت برند خود را متناسب با مخاطبان طراحی کنند. از این رو یکی از قدمهای بسیار مهم پیش از طراحی هویت بصری برند آشنایی کامل با نیازها و دغدغههای مشتریان است. با توجه به این موضوع میتوان مهم ترین اصل در طراحی هویت بصری در ارومیه را نیازهای مخاطبان و طرز تفکر آنان دانست. بهتر است برای طراحی هویت بصری برند کسب و کار خود به افراد قابل اطمینان و شرکتهای معتبر مراجعه کنید. شرکت سلام گرافیک با سالها تجربه کار تخصصی و حرفهای در این زمینه آماده خدمترسانی به شما عزیزان است.
لوگو در طراحی هویت بصری برند
طراحی لوگو یکی از اجزای هویت بصری برند است که اهمیت بسیار ویژهای داشته و میتواند تصویری حرفهای از کسب و کار را در ذهن مخاطبان ثبت کند. لوگو یا همان ارم تجاری در واقع نمادی است که میتواند هر کسب و کاری را از دیگر رقبایش متمایز کند. لوگوها انواع گوناگونی داشته و میتوانند به صورت نوشته، تصویر، و یا ترکیبی از این دو باشند. توجه داشته باشید که لوگوی هر کسب و کار باید کاملاً منحصر به فرد و ویژه باشد. یکی از نکاتی که میتواند به موفقیت لوگوی سازمان شما کمک کند ساده بودن آن است. بسیاری از طراحان حرفهای بر این عقیدهاند که هر اندازه لوگوی سازمان شما سادهتر باشد به یادماندنیتر بوده و تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که لوگوی طراحی شده باید بتواند ارزشهای مختلف یک کسب و کار را به خوبی به نمایش گذارد.
شما با استفاده از نمادها میتوانید تصویری که مد نظر دارید را در ذهن مخاطبان تثبیت کنید. علاوه بر این به خاطر سپردن تصاویر و نمادها توسط انسان بسیار آسانتر از متن خواهد بود. از این رو توصیه میشود که هیچگاه اهمیت لوگو در طراحی هویت بصری در ارومیه را دست کم نگرفته و به آن توجه ویژهای داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع میتوانید نگاهی به برندهای معروف دنیا داشته باشید که هر یک با لوگویی منحصر به فرد نمایش داده میشوند.
ترکیب رنگی در طراحی هویت بصری در ارومیه
یکی دیگر از اجزای هویت بصری که اهمیت بسیار زیادی دارد ترکیب رنگی است. امروزه بسیاری از طراحان حرفهای معتقدند که تاثیر ترکیب رنگی بر ذهن مخاطبان اگر بیشتر از لوگو نباشد کمتر از آن نخواهد بود. تنها کافیست نگاهی به برندها و کسب و کارهای شناخته شده در اطراف خود بیندازید. با نگاهی ساده متوجه میشوید که یکی از مهمترین عواملی که آنها را از دیگر رقبا متمایز کرده است استفاده از رنگهایی خاص و مشخص در تمامی المانهای تبلیغاتی است. به طوری که در دنیای تبلیغات زمانی که به رنگ آبی روشن اشاره شود بسیاری از مخاطبان به سرعت برند توییتر را به یاد میآورند. همچنین رنگ قرمز و مشکی نمایندهای برای برند کوکاکولا است. شما نیز میتوانید با استفاده از رنگهای مناسب و مشخص در طراحی هویت بصری در ارومیه به صورت ناخودآگاه مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.
اما چگونه باید بهترین ترکیب رنگی را انتخاب کنیم؟ انتخاب رنگ برای طراحی هویت بصری برند نکات و اصول زیادی دارد که باید به آنها توجه داشت. برای انتخاب بهترین رنگ باید به شعارها و ارزشهای کسب و کار خود توجه داشته باشید. همانطور که میدانید هر رنگ میتواند بیانگر پیامی خاص به مخاطبان خود باشد. از این رو شما میتوانید به راحتی و با استفاده از رنگهای مناسب شعارها و ارزشهای خود را به دیگران القا کنید. به طور مثال رنگ سفید بیانگر آرامش، صلح، و امید است. اگر گسب و کار شما با طبیعت در ارتباط است شاید بخواهید از رنگ سبز استفاده کنید. اگر محصولات شما برای بانوان تولید میشوند نیز میتوانید از رنگهایی مانند صورتی یا بنفش استفاده کنید. برای انتخاب بهترین ترکیب رنگی برای طراحی هویت بصری در ارومیه میتوانید از کمک مشاوران ما در سلام گرافیک استفاده کنید.
قیمت طراحی هویت بصری در ارومیه
از انجایی که هویت بصری کار کاملاً تخصصی بوده و اجزای گوناگونی را شامل میشود، ممکن است هزینه و تعرفهی انجام آن برخی ازکارفرامایان را نگران کند. اگر شما نیز درباره هزینههای طراحی هویت بصری در ارومیه نگران هستید بهتر است اشاره داشته باشیم که بدون داشتن هویت بصری هرگز نمیتوانید با دیگر کسب و کارهای حاضر در بازار رقابت کنید. داشتن هویت بصری حرفهای به شما اجازه میدهد که محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کرده و تمامی هزینههایی که کردهاید را در عرض چند سال دوباره دریافت کنید. برای سفارش طراحی هویت بصری در ارومیه با بهترین قیمت میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.