طراحی هویت بصری در اصفهان به چه معناست و چه اهمیتی دارد؟ برای داشتن یک هویت بصری موفق برای برند خود باید چه مراحلی را طی کنیم؟ آیا طراحی هویت بصری به پیشرفت کسب و کار ما کمک خواهد کرد؟ همانطور که حتماً میدانید امروزه بسیاری از مشتریان تمایلی به خرید محصولات بینام و نشان و بدون هویت ندارند. بسیاری از افراد به خرید محصولات شناخته شده از برندهای معروف علاقمند هستند؛ حتی اگر این کار به معنای صرف هزینه بیشتر باشد. با توجه به این موضوع میتوان به راحتی به اهمیت و تاثیر بالای برند پی برد. هویت بصری برند به زبان ساده تمامی المانهای بصری برند هستند که میتوانند کسب و کار را معرفی کرده و آن را به مخاطبان بشناسانند. تمامی کسب و کارهای معروف و موفق در جهان یک هویت بصری مشخص دارند که با آن توسط تمامی مخاطبان خود شناخته میشوند.
طراحی هویت بصری در اصفهان مراحل و قدمهای مشخصی دارد که باید آنها را طی کنید. همچنین هویت بصری برند اقلام و اجزای گوناگونی دارد که هر یک با توجه به نوع فعالیت کسب و کار شما به کار گرفته میشود. از جمله اجزای هویت بصری میتوان به لوگو، پالت رنگی، فونت و تایپوگرافی، اوراق اداری، و همچنین لباس فرم رسمی اشاره داشت. معمولاً جزئیات تمامی این موارد در دفترچه هویت بصری درج میشوند. در ادامه قصد داریم به بررسی بیشتر طراحی هویت بصری و نکات مربوط به آن بپردازیم. با سلام گرافیک همراه شوید.
طراحی هویت بصری برند به چه معناست؟
بهتر است پیش از آنکه به طراحی هویت بصری برند را تعریف کنیم درباره معنای واژگان هویت برند و برند صحبت کنیم؛ زیرا در بسیاری از مواقع این مفاهیم با یکدیگر اشتباه گرفته میشوند. برند در واقع شامل احساس باطنی، ادراک، و همچنین ذهنیت شخص درباره یک محصول، سازمان، و یا خدمت میشود. اما هویت برند آن چیزی است که میتواند استراتژی برندسازی را مشخص کرده و به فعالیتهای بازاریابی جهت دهد. با بیانی دیگر هویت برند را میتوان شامل تمامی المانهای بصری، غیربصری، ملموس، و غیرملموس دانست که از جمله آنها میتوان به لوگو، بسته بندی، نماد، موسیقی، و صدای برند اشاره داشت. برندها معمولاً این اقلام را به منظور تثبیت تصویر ذهنی و درک درست از خود در نظر میگیرند. با توجه به این مسائل زمانی که یک برند هویت خود را مشخص کرده و یک تجربه موفقیتامیز را خلق میکند میتواند موجب تمایز از دیگر رقبا شود.
بخشی از طراحی هویت برند که تنها نمایش بیرونی داشته و به صورت بصری درک میشود را طراحی هویت بصری یا همان visual brand identity مینامند. با توجه به تمامی این مفاهیم هویت بصری برند را به زبان ساده میتوان هر آن چیزی از عناصر برند دانست که با احساس بینایی مخاطبان در ارتباط بوده و میتواند ویژگیهای برند را به خوبی تقویت کند. همانطور که میدانید درصد زیادی از درک انسان از طریق مشاهده و با حس بینایی کسب میشود. با توجه به این موضوع با طراحی حرفهای هویت بصری برند میتوانید به راحتی در ذهن مخاطبان حک شده و اعتماد آنها را جلب کنید. برای سفارش طراحی هویت بصری در اصفهان میتوانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.
اهمیت طراحی هویت بصری در اصفهان
در دنیای امروزه کسب و کارهای زیادی وجود دارند که در زمینههای مشابه فعالیت کرده و همگی محصولاتی با کیفیت بالا در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. در چنین زمانی چیزی که میتواند موفقیت کسب و کار شما را تضمین کند تمایز از دیگر رقبا نزد مخاطبان و جلب توجه آنان است. حتما میدانید که بسیاری از مشتریان به خرید محصولات مورد نیاز خود از برندهای شناخته شده و معروف تمایل بیشتری دارند. بدین ترتیب اگر بتوانید یک هویت بصری حرفهای و اصولی داشته باشید میتوانید به راحتی نظر مخاطبان را جلب کرده و در ذهن آنها حک شوید. این کار در نهایت موجب بیشتر شناخته شدن شما و در انتها فروش و سود بیشتر خواهد شد.
کسب و کار شما در هر زمینهای که باشد بدون داشتن هویت بصری کسب و کاری بینام و نشان بوده و نمیتواند توجه و اعتماد مخاطبان را جلب کند. اگر نمیخواهید به فراموشی سپرده شوید باید از همان ابتدا با قدرت و برنامه آغاز به کار کنید. اولین قدم برای طراحی هویت بصری برند را میتوان انتخاب نامی منحصر به فرد و جذاب دانست. علاوه بر این طراحی لوگو نیز از جمله قدمهای ابتدایی در این مسیر است که بدون شک برای هر کسب و کاری واجب خواهد بود.
مراحل طراحی هویت بصری موفق برای برند
همانطور که اشاره کردیم طراحی هویت بصری برند در اصفهان کاری کاملاً تخصصی است که باید طبق مراحل و اصولی که تعیین شده است انجام شود. اگر طراحی هویت بصری برند بدون توجه به اصول و به صورت ناشیانه انجام شود نه تنها نتیجه مناسبی از آن نخواهید گرفت، بلکه ضررهای جبرانناپذیری هم به وجهه کسب و کار شما وارد خواهد شد. برای داشتن یک هویت بصری موفق باید مراحل مشخصی را طی کنید که در ادامه آنها را معرفی کرده و بررسی میکنیم:
1. شناخت مخاطبان
اولین مرحله شناخت پرسونای مخاطبان است. شما باید بفهمید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه خواستهها و نیازهایی دارند، و چه مسائلی باعث خوشحالی یا ناراحتی آنها میشود. هر اندازه که بیشتر مخاطبین خود را بشناسید با راحتی بیشتری با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. برای شناخت مخاطبان نیازمند تحقیقات وسیع خواهید بود. از جمله سوالاتی که باید در این مرحله به آنها پاسخ دهید میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- مخاطبان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ جنسیت آنها چیست؟ چه شغلی دارند؟ چه میزان تحصیلاتی دارند؟ چقدر درآمد کسب میکنند؟
- مخاطبان شما بیشتر در چه محدودههایی زندگی کرده و چه سبک زندگی دارند؟
- مخاطبان شما چه مشکلات و نیازهایی داشته و به دنبال چه راهحلهایی هستند؟
- ارزشها و علاقمندیهای مخاطبان شما چه بوده و چه چیزهایی موجب ناراحتی آنان میشود؟
2. شناخت کسب و کار و ارزشهای آن
پس از انکه مخاطبان خود را شناختید نوبت به شناخت کسب و کار میرسد. تمامی شرکتها محصولات و خدماتی خاص را ارائه میدهند؛ اما بسیاری از آنها چرایی کار خود را نمیدانند. این در حقیقت چرایی فعالیت شرکتها است که میتواند آنها را از یکدیگر متمایز کند. اگر میخواهید طراحی هویت بصری در اصفهان را به صورت حرفهای انجام دهید باید اهداف و ارزشهای کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. در این مرحله میتوانید سوالات زیر را از خود بپرسید:
- هدف ما از ارائه این محصولات و خدمات چیست؟
- قصد ایجاد چه بهبودی را در زندگی مشتریان خود داریم؟
- امیدواریم چه مسائل و مشکلاتی را برای مشتریان کاهش دهیم؟
3. تعیین شخصیت برند
برندها نیز مانند انسانها شخصیتی خاص دارند که انها را از یکدیگر متمایز میکند. در مرحله سوم باید صفاتی که شخصیت برند شما را تعیین میکنند مشخص کنید. به طور مثال برند شما قدیمی است یا جدید؟ شخصیتی مردانه دارد یا زنانه؟ علاوه بر این موارد میتوانید از صفاتی مانند خونسرد، ملایم، محتاط، و… نیز برای توصیف شخصیت برند خود استفاده کنید. برای انکه بتوانید شخصیت برند خود را بهتر درک کنید از خود بپرسید که چه شخصی با چه ویژگیهایی نشاندهنده برند شما خواهد بود؟ اگر قرار بود فردی را به عنوان نماینده برند انتخاب کنید آن فرد چه ویژگیهایی خواهد داشت؟
4. شناخت هویت حسی برند
قدم چهارم تشخیص احساسی است که شما به مخاطبان خود منتقل میکنید. رابطه احساسی که با مخاطبان خود برقرار میکنید اهمیت بسیار زیادی در شکلگیری هویت بصری برندتان خواهد داشت. همچنین ایجاد رابطه احساسی با مشتریان میتواند برند شما در ذهن آنها ماندگارتر کند. برای شناخت هویت حسی برند خود میتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:
- دوست دارید مخاطبانتان با عناصر تبلیغاتی شما چه احساسی برقرار کنند؟
- چه احساسی در داستان برند شما وجود دارد؟
5. طراحی تصویری هویت برند
در آخرین مرحله میتوانید با استفاده از تمامی اطلاعات به دست آمده به طراحی هویت بصری در اصفهان بپردازید. اگر توانسته باشید تا این مرحله به تمامی سوالات پاسخ درستی دهید در واقع توانستهاید هویت برند خود را بسازید. اکنون میتوانید با خیالی راحت به سراغ طراحی هویت بصری برند خود رفته و با یک طراحی و دیزاین مناسب حضوری قدرتمند و استوار در عرصه رقابت داشته باشید. بسیاری از شرکتها برای داشتن بهترین هویت بصری برای برند خود آن را برونسپاری میکنند. برای سفارش طراحی هویت بصری در اصفهان میتوانید با همکاران ما در سلام گرافیک تماس گرفته و همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.