طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری (Visual identity design) فرآیند طراحی عناصری است که هویت بصری یک سازمان را تشکیل می‌دهند به بیان ساده‌تر عناصری که در زمان برقراری ارتباط با یک شرکت برای شما ملموس هستند اجزای هویت بصری آن سازمان و شرکت هستند و ما قصد طراحی این اجزا را داریم. از اجزای هویت بصری می‌توان به لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها، لیبل‌ها، سبک عکاسی، سبک تصویرسازی و آیکون‌ها اشاره کرد. استفاده از چه المان‌هایی در دیزاین هویت بصری از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؟ هنگام طراحی هویت بصری باید برای طراحی لوگو، دیزاین کارت ویزیت، رنگ سازمانی، سربرگ، طراحی و ساخت بسته بندی، دیزاین کاتالوگ، عکاسی و طراحی و ساخت پوستر اهمیت ویژه‌ای قائل شویم. طراحی هویت بصری مناسب می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمان و شرکت کمک کننده باشد. بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی هویت بصری کجاست؟ استودیو خدمات گرافیک سلام گرافیک خدمات ویژه‌ای برای طراحی هویت بصری سازمان شما در نظر گرفته است. در صورتی نیاز به چاپ هویت بصری دارید با ما تماس بگیرید.

سفارش آنلاین طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری برند کاری کاملاً تخصصی بوده و به کمک طراحان باتجربه و ماهر نیاز دارد. از این رو توصیه می‌شود که این کار را بر عهده شرکت‌های طراحی گرافیک بگذارید. 

تنها کافیست بهترین شرکت طراحی هویت بصری را انتخاب کرده و پس از سپری کردن جلسات مشاوره سفارش طراحی هویت بصری خود را ثبت کنید. هویت بصری برند شما پس از گذشت چند هفته تا چند ماه آماده ارائه خواهد بود. سفارش طراحی لوگو روشی عالی برای نمایش بصری هویت برند است.

برای ثبت سفارش طراحی هویت بصری به صورت آنلاین کافی است با شماره 09355054580 تماس حاصل کنید.

پلن پایه ساخت هویت بصری

تعداد ادیت: 2 بار

تعداد ویرایش: 5 بار

هزینه: 4.000.000 تومان

مدت زمان طراحی: 15 روز

پلن نقره‌ای ساخت هویت بصری

تعداد ادیت:4 بار

تعداد ویرایش: 7 بار

هزینه: 7.000.000 تومان

مدت زمان طراحی: 10 روز

پلن طلایی ساخت هویت بصری

تعداد ادیت: 6 بار

تعداد ویرایش: 9 بار

هزینه: 10.000.000 تومان

مدت زمان طراحی: 7 روز

چرا طراحی هویت بصری با سلام گرافیک؟

آگاهی بخشی به مخاطب

یک هویت بصری خوب باید مخاطب را با شخصیت و خدمات سازمان آشنا کند.

جذب مخاطب

دیگر خصوصیت مورد نیاز برای هویت بصری جذب مشتریان با ظاهر شیک است.

طراحی منحصر بفرد

سلام گرافیک با دیزاین خاص خود باعث تک شدن هویت بصری برند شما می‌شود.

هزینه مناسب

بهای دریافت خدمات طراحی از سلام گرافیک در حداقل ممکن در نظر گرفته شده است.

تجربه در هویت بصری

ما با دیزاین کردن موارد مختلف سازمان های متعدد به تصویر آن ها هویت بخشیدیم.

تحویل کار استاندارد

سلام گرافیک هویت دیداری طراحی شده را در فایل های مرسوم تحویل خواهد داد.

شرکت طراحی هویت بصری

شرکت سلام گرافیک را می‌توان به عنوان بهترین شرکت طراحی هویت بصری معرفی کرد، زیرا دارای یک تیم طراحی کاملا حرفه‌ای بوده که صفر تا صد امور طراحی را با هم‌فکری یکدیگر و به کمک ابزارها و نرم افزارهای حرفه‌ای انجام می‌دهند.

خدمات طراحی هویت بصری

همانطور که انسان‌ها دارای نام، نام خانوادگی، شماره ملی یا به عبارتی هویت هستند، برندها و کسب و کارها نیاز باید هویت داشته باشند. به عبارتی لوگو، رنگ، تایپوگرافی، عکاسی هویت بصری برند به حساب می‌آیند، زیرا مخاطبان به وسیله آن‌ها، برند را می‌شناسند. در دنیای کسب و کار برخی از صاحبان برندها با خدمات طراحی هویت بصری آشنا نیستند. به همین دلیل برای طراحی هویت بصری برند خود سراغ افراد آماتور می‌روند که نتیجه چنین کاری شکست در تبلیغات و بازاریابی است. در واقع هویت بصری عامل اصلی جذب مخاطب برای برندها و کسب و کارها بوده، به همین علت طراحی لوگو اختصاصی و دیگر تصاویر برند باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. مجموعه سلام گرافیک در کنار شما است تا به هویت بصری برند شما اعتبار ببخشد.

طراحی لوگو

طراحی لوگو اختصاصی و سایر سبک های دیزاین آرم با ظاهر شیک و مناسب

طراحی بسته بندی

دیزاین کردن بسته بندی برای کالا های مختلف تخصص سلام گرافیک است.

طراحی محیط کار

هماهنگ سازی محیط کاری سازمان با رنگ، شعار و فرهنگ سازمانی

طراحی کارت ویزیت

دیزاین کردن کارت ویزیت به طوری که با هویت کسب و کار همخوانی داشته باشد.

طراحی سربرگ

دیزاین اوراق و لوازم اداری مطابق با هویت برند تاثیر زیادی بر استقرار فرهنگ سازمانی دارد.

طراحی لیبل

آگاه کردن مشتریان برند از هویت برند با چاپ لیبل هماهنگ با هویت دیداری

ویدیوی چرا به هویت بصری نیاز داریم

هویت بصری تشکیل دهنده برند سازمان ما است، بدون هویت بصری به هیچ عنوان نخواهیم توانست کسب و کار خود را به موفقیت برسانیم. مجتبی ملاکی مدیر استودیو خلاق سلام گرافیک در رابطه با اهمیت استفاده شرکت‌ها از هویت بصری و اهداف هویت بصری می‌گوید.

پادکست هویت بصری 

هنوز نمی‌دانید چرا از هویت بصری برای کسب و کار خود استفاده می‌کنیم؟ از کارکرد هویت بصری در شرکت و مجموعه خود خبر ندارید؟ اگر قرار است هویت بصری مناسبی برای کسب و کار خودتان اقدام کنید، قبل از هر چیزی پادکست هویت بصری را چندین و چند بار گوش دهید.

ویژگی‌های یک طراحی هویت بصری خوب

وجود این مشخصات در هویت بصری نشان دهنده حرفه ای طراحی شدن آن است:

  • مطابق نیاز کسب و کار باشد
  • منطبق بر سلیقه بازار هدف باشد
  • اتود زنی های مناسب انجام شود
  • اجزای مورد نیاز طراحی شده باشند
  • از شلوغی پرهیز شده باشد و تعداد المان ها کم اما موثر باشد

مراحل طراحی هویت بصری

کسب اطلاعات بیزینس

برخی از داده های بیزینس برای استفاده شدن در هویت بصری مفید هستند.

مطالعه جامعه مشتریان

با بررسی کامل مشتریان برند، نیاز ها و سلیقه آن ها را شناخته و طبق آن دیزاین می‌کنیم.

تشخیص سبک طراحی

سبک مناسب هویت بصری توسط طراحان معین می‌شود.

دیزاین ابتدایی

طرح اولیه به صورت حرفه ای دیزاین می‌شود و قابلیت تغییر یا تکمیل دارد.

جویا شدن نظر مشتری

در مورد طرح اولیه نظر مشتری پرسیده می‌شود تا امکان تغییر طرح نهایی کاهش یابد.

دیزاین طرح نهایی

نقش اولیه مورد تایید شما تکمیل می‌شود و در زمان تعیین شده تحویل خواهد شد.

 

 

به خاطر سپاری شما و کسب و کارتان تنها از یک طریق اتفاق می‌افتد و آن هم داشتن هویت بصری مناسب و حرفه‌‍ای است. ما هویت ساز برند شماییم. هویت برند شما هسته اصلی شخصیت شرکت شما است و هویت بصری شما را نشان می دهد.

می‌دانیم که هر برند با یک معرفه و موضوع شناخته می‌شود. این کارکرد اصلی هویت سازی برای برند است. اگر برندتان هویت مناسب و حرفه‌ای نداشته باشد به خوبی نمی‌تواند اجرا کننده و بر طرف کننده کسب و کارتان باشد. طراحی هویت بصری برند با تیم حرفه‌ای سلام گرافیک 

رنگ‌ها اولین چیزی هستند که می‌توانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. علاوه بر این هر رنگ می‌تواند بیانگر پیام و احساسی خاص باشد. از این رو با استفاده از ترکیب رنگی مناسب می‌توانید به خوبی هویت کسب و کار خود را نشان داده و پیام‌های مورد نظرتان را به مشتریان برسانید.

طراحی هویت بصری برند آنچنان مهم است که به جرات می‌توان گفت تمام کسب و کارها در هر زمینه‌ای به آن احتیاج خواهند داشت. با دیزاین هویت بصری برند می‌توانید جای خود را در بازار محکم کرده و نظر مخاطبان را جلب کنید. فرقی نمی‌کند که در کدام شهر فعالیت می‌کنید. طرحی هویت بصری لازمه کسب‌وکار شماست. 

بله. بسته به نوع و زمینه فعالیت کسب و کارتان، طراحی اوراق اداری مثل طراحی سربرگ و طراحی فاکتور نیز می‌تواند جزو هویت بصری برند باشد.

اهمیت طراحی هویت بصری در کسب و کار

هویت بصری چیست؟ دیزاین هویت بصری یکی از ارکان‌های اصلی ساخت یک برند است. دلیل این اهمیت نیز این است که بیزینس‌ها در دنیای پررقابت امروزی به سرعت در حال پیشی گرفتن از یکدیگر هستند. بنابراین قطعا به یک ابزار قدرتمند نیاز دارید که شما را از دیگر رقیب‌هایتان متمایز کند. برای رسیدن به این تمایز قرار نیست خدمات خیلی خارق العاده یا منحصربه‌فرد ارائه دهید تا دیگران شما را به خاطر بسپارند.

با دیزاین هویت بصری می‌توانید حتی یک کالا یا محصول پررقیب را به راحتی بفروشید. همه چیز به هویت بصری شما و اینکه چگونه خود را به دیگران معرفی کرده‌اید بستگی دارد. فراموش نکنید که مردم دوست ندارند از جایی خرید کرده یا خدماتی دریافت کنند که هیچ نام و نشان و هویت مشخصی ندارد. پس اگر به دنبال تجارت در دنیای امروزی هستید باید هویت بصری سازمانی را جدی بگیرید.

پس از آنکه برند خود را راه اندازی کرده و آن را به افراد معرفی کردید، مردم در رابطه با شما و خدماتی که ارائه می‌دهید صحبت خواهند کرد. این شما هستید که با طراحی هویت بصری برندتان مشخص می‌کنید کسب و کارتان در نگاه دیگران چگونه جلوه کند. طراحی و هویت بصری را می‌توان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم برای رقابت با دیگر کسب و کارها دانست. هرچه خلاقیت در دنیای امروزی بیشتر می‌‌شود نیاز به ساخت هویت بصری برای برند نیز بیشتر حس می‌شود. 

هویت بصری اگر به درستی خلق شود می‌تواند پیام کسب و کارتان را به راحتی به دیگران منتقل کرده، اعتبار و وجهه تجاری شما را تقویت کند و به راحتی اعتماد و توجه مخاطبان را نیز جلب کند. از همین‌رو برای طراحی هویت بصری خود می‌توانید چند نمونه هویت بصری ببینید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید چگونه هویت و شخصیت برند خود را بسازید.

پیشنهاد ما این است که هویت سازمانی برندهای بزرگ مانند تپسی، اسنپ فود، دیجی کالا و… را به دقت بررسی کنید و ببینید چه المان‌هایی در ساخت این هویت‌های سازمانی موجب موفقیت آن‌ها شده است.

خدمات طراحی هویت بصری

بهترین طراحی هویت بصری

سفارش طراحی هویت بصری

سفارش آنلاین طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری حرفه ای

تیم طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری شیک

هویت بصری برند نقش پررنگی در  زمینه برند سازی و جذب مخاطب دارد. البته باید گفت هنگامی می‌تواند در زمینه جذب مخاطب موثر باشد که اصول اولیه طراحی هویت بصری برند به درستی رعایت شده باشد. شاید برای فردی که تخصص کافی در زمینه اصول طراحی و گرافیک نداشته باشد، این سوال مطرح شود که اصول طراحی هویت بصری چیست؟

همانطور که گفتیم هویت بصری معمولا شامل ۴ مورد که عبارتند از لوگو، تایپو گرافی، رنگ و عکاسی می‌شود. هریک از این چهار عنصر دارای اصول مشخصی هستند که در ادامه به طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است:

  • لوگو: لوگو برند باید منحصر بفرد، جذاب و چشم نواز باشد.
  • تایپو گرافی: سادگی، خوانا بودن و زیبایی اصول اصلی تایپو گرافی محسوب می‌شود.
  • رنگ: رنگ برند نیز باید مطابق سن و سلیقه مخاطبان آن و همچنین طبق اصول روانشناسی رنگ‌ها انتخاب شود.
  • عکاسی: عکاسی از محصولات نیز باید به کمک یک دوربین حرفه‌ای و توسط عکاس متبحر انجام شود.

طراحی هویت بصری چیست

طراحی هویت بصری شیک

بدون شک متقاضیان طراحی هویت بصری برند، با مشاهده عبارت طراحی هویت بصری ارزان در تبلیغات یک شرکت طراحی، به راحتی به آن اعتماد می‌کنند. اما باید گفت که چنین کاری کاملا اشتباه بوده چون معمولا هر ارزانی بی دلیل نیست و قطعا شرکت مربوطه برای کاهش هزینه طراحی هویت بصری از کیفیت کار خود می‌کاهد. با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که شرط اصلی اعتماد به شرکت‌های طراحی کیفیت کار آن‌ها است نه تعرفه‌های طراحی!

طراحی هویت بصری ارزان

وظایف شرکت هویت بصری

برای طراحی هویت بصری تنها یک گرافیست کافی نیست؛ شما به یک تیم فعال در این زمینه نیاز دارید. تیمی که در رابطه با ساخت هویت بصری تجربه و سابقه کافی داشته باشد و به درستی بداند که اهمیت هویت بصری چیست و چگونه می‌تواند با دیزاین درست هویت بصری موجب رشد و توسعه کسب و کارها شود.

با توجه به اهمیت بالای طراحی هویت بصری بهترین اقدام این است که این کار را به یک آژانس هویت بصری بسپارید. سلام گرافیک به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک و ساخت هویت بصری با چندین سال سابقه در زمینه انجام امور گرافیکی سفارش هویت بصری شما را به نحواحسن انجام می‌دهد.

وظایف شرکت طراحی هویت بصری

توصیه‌های مهم برای ساخت هویت بصری توسط آژانس‌ها 

طراحی هویت بصری برند کاری بسیار حساس است که باید در روند سفارش و انجام آن به چند توصیه مهم توجه داشته باشید. اگر به هنگام سفارش به این نکات توجهی نداشته باشید ممکن است در آینده‌ای نزدیک ناچار به صرف زمان و البته هزینه‌های بیش‌تری شوید. به همین دلیل ذکر نکاتی مثل میزان هزینه و زمان تحویل پروژه در قرارداد طراحی هویت بصری اهمیت زیادی دارد.  علاوه بر این بهتر است در همان ابتدای شروع به کار نسبت به سفارش طراحی هویت بصری برند خود اقدام کنید تا بیش‌ترین نتیجه را از تلاش‌های خود دریافت کنید. در ادامه برخی از نکاتی که بهتر است در این روند به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی می‌کنیم:

  • نوع فعالیت کسب و کار خود را در نظر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در سفارش طراحی هویت بصری به آن توجه داشته باشید نوع فعالیت کسب و کار است. دقت داشته باشید که هویت مجموعه شما و شخصیت آن باید در قالب هویت بصری منعکس شود. در واقع مخاطبان باید بتوانند با مشاهده المان‌های بصری برند شما به راحتی به هویت و نوع فعالیت کسب و کارتان پی ببرند. البته هر هویت بصری 4 عنصر اصلی شامل لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی برند، و همچنین المان‌های گرافیکی دارد. به طور مثال رنگ یک عنصر پایه‌ای است که در طراحی سربرگ، ساخت و دیزاین بسته‌بندی، و یا وبسایت از آن استفاده می‌شود. ترکیب تمام این 4 عنصر می‌تواند هویت بصری تمام اجزاء برند شما را تشکیل دهد.  به همین دلیل هم باید بتوانید تمام جزئیات برند خود را به خوبی در این 4 عنصر منعکس کنید. برای درک بهتر جزئیات مربوط به کسب و کار خود می‌توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • دلیل و انگیزه تاسیس مجموعه شما چیست؟
  • کلمه‌ی کلیدی برای توصیف سازمانتان چیست؟
  • شرکت شما چه برتری نسبت به رقیبان خود دارد؟
  • چه محصولاتی تولید می‌کنید؟ / چه خدماتی ارائه می‌دهید؟ 
  • مخاطبان هدفتان چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ به عنوان مثال اگر ارتباط شما بیشتر از طریق اینستاگرام است. هویت بصری اینستاگرام را در دستور کار خود قرار دهید.
  • برند شما بیش‌تر رسمی است یا دوستانه؟
  • شعار تبلیغاتی شما چیست؟
  •  نمونه کارهای پیشین طراحان را بررسی کنید

طراحی هویت بصری باید به دست متخصصان در این زمینه انجام پذیرد. اگر این کار را بر عهده افراد تازه‌کار و بی‌تجربه بگذارید کیفیت محصول نهایی به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. از این رو بهتر است سعی کنید از میان شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در این زمینه بهترین و باتجربه‌ترین مورد را انتخاب کنید. توصیه ما به شما بررسی نمونه کارهای پیشین طراحان است. با بررسی نمونه کارهای پیشین می‌توانید کیفیت و البته سبک کاری شرکت مورد نظر را بهتر درک کرده و تصمیم مناسب‌تری بگیرید. شرکت سلام گرافیک با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی لوگو، بسته‌بندی، کارت ویزیت، سربرگ، و دیگر المان‌های حائز اهمیت در هویت بصری در خدمت شما عزیزان است.

توصیه های مهم برای ساخت طراحی هویت بصری

ضرورت طراحی هویت بصری

انتخاب بهترین طراحی هویت بصری برند

پیش از انتخاب طراحی هویت بصری برای برند و مجموعه خودچند نمونه طراحی هویت بصری استودیو خلاق سلام گرافیک را مشاهده کنید و ایده بگیرید پس از آن سفارش خود را نهایی کنید!

انتخاب بهترین طراحی هویت بصری

مراحل طراحی هویت بصری

طراحی هویت بصری چیست؟

هویت بصری برند متشکل از تمامی ویژگی‌های بصری یا ظاهری یک برند بوده و چهار عنصر اصلی لوگو، تصویر، تایپوگرافی و رنگ را شامل‌ می‌شود. منظور از طراحی هویت بصری فرآیندی بوده که طی آن طراحان گرافیک به کمک ابزارهای مختلف تصویرسازی و طراحی، عناصر اصلی هویت بصری یک برند یا کسب و کار را خلق می‌نمایند. از آنجایی که هویت بصری برند اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد، طراحی عناصر آن باید توسط افراد متخصص در زمینه امور گرافیکی انجام شود. استودیو طراحی گرافیکی، سلام گرافیک، یک شرکت کاملا معتبر بوده که با خیال آسوده می‌توان طراحی هویت بصری برند و سایر موارد همچون خدمات طراحی لیوان تبلیغاتی، طراحی کاغذ یادداشت تبلیغاتی، طراحی بروشور و… را نیز به آن سپرد.

بهترین شرکت طراحی هویت بصری

چگونه هویت بصری طراحی کنیم؟

به چه روشی هویت بصری طراحی کنیم؟ سوالی که خیلی از طراحان گرافیک از ما می‌پرسند! روند طراحی هویت بصری وابستگی زیادی به اجزای آن دارد، اما در حالت کلی شناخت سازمان یا برندی که قصد طراحی هویت بصری برای آن را دارید اولین و مهم‌ترین موردی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. 

هویت بصری را چگونه طراحی کنیم

عده‌ای از بیزینس‌ها تصور می‌کنند داشتن یک لوگو یا کارت ویزیت به معنای هویت بصری خواهد بود؛ اما هویت بصری چیزی فراتر از این موارد است. برای درک روش طراحی هویت بصری ابتدا باید خودتان این هویت را بسازید.

دوست دارید مخاطبانتان چگونه شما را به خاطر بیاورند؟ به واسطه چه ویژگی یا تمایزی قرار است شما را انتخاب کنند؟ زمانی که توانستید ابتدا خودتان یک هویت و شخصیت مستقل برای کسب‌وکارتان ترسیم کنید، در مرحله بعد می‌توانید به کمک یک طراح هویت بصری هر آنچه که به آن نیاز دارید تا در فضای مجازی و حقیقی شما را به مخاطبانتان یادآوری کند را طراحی کنید.

برای آموزش طراحی هویت بصری ابتدا لازم است کار با نرم افزارهای طراحی گرافیک مانند فتوشاپ یا ایندیزاین را آموزش ببینید. همچنین اگر در خرید یک سیستم مناسب و قوی برای طراحی گرافیک نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید مقاله خرید سیستم برای طراحی گرافیک را مطالعه کنید.

افزایش آگاهی از برند، شناخت مخاطبان هدف، ایده گرفتن از نمونه‌های هویت بصری برندهای معروف از دیگر گام‌هایی است که باید برای ساخت یک هویت بصری موفق بردارید.

اولین قدم برای طراحی هویت بصری چیست؟ اگر به محض اینکه واژه طراحی هویت سازمانی یا هویت بصری به گوشتان می‌رسد، به مواردی چون کارت ویزیت یا لوگو فکر می‌کنید، احتمالا هنوز درک صحیحی از تفاوت لوگو و هویت بصری نداشته و فکر می‌کنید با طراحی یک لوگو کار ساخت هویت بصری به پایان می‌رسد.

 برای درک چگونگی طراحی هویت بصری ضروری است ابتدا در یک جلسه مشاوره طراحی هویت بصری شرکت کنید. در این جلسه متخصص هویت بصری پس از آنکه به خوبی شما را از تمامی اجزای هویت بصری آگاه کرد، روش طراحی هویت بصری را گام به گام برای شما تشریح می‌کند. در ادامه گام به گام چگونگی ساخت هویت بصری را توضیح داده‌ایم.

  • آگاهی از برند یا Brand Awareness

یکی از قدم‌های ساخت هویت بصری، اقدام به فعالیت‌های مرتبط با آگاهی از برند است. آگاهی از برند را با ساخت هویت بصری اشتباه نگیرید. در طراحی هویت بصری سعی طراحان گرافیک این است که برند شما را با یک مجموعه ویژگی مشخص در حافظه مخاطب ماندگار کنند. اما پیش از این ماندگاری در حافظه، ابتدا مخاطب باید آن برند را بشناسد و هدف آگاهی از برند نیز دقیقا رسیدن به همین شناخت است.

چرا برخی از بیزینس‌ها با وجود اینکه هزینه زیادی برای طراحی هویت بصری صرف می‌کنند، اما آنطور که باید مخاطب به آن‌ها توجه نمی‌کند؟ زیرا پیش از انجام فعالیت‌هایی که مرتبط با آگاهی از برند است، مستقیم به سراغ مراحل ساخت هویت بصری رفته‌اند.

  • شناخت بازار هدف

پس از آگاهی از برند، باید به شناخت و تحلیل بازار هدف بپردازید. چگونه می‌خواهید چهره و هویتی برای کسب‌وکارتان طراحی کنید درحالی‌که هیچ شناختی از مخاطبان این کسب ‌وکار و بازار هدف آن ندارید؟ شناخت بازار هدف به طراح هویت بصری کمک می‌کند تا طراحی‌های خود را به سمتی ببرد که سلیقه بازار هدف آن کسب‌وکار است.

  • آموزش کار با برنامه های مورد نیاز

برای آموزش طراحی هویت بصری اگر خود شما هستید که قرار است آن را طراحی کنید، آموزش کار با ابزارهای طراحی گرافیک الزامی است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، ابتدا باید بدانید اقلام هویت بصری شامل چه مواردی می‌شود. در مقاله‌ای دیگر به صورت کامل این مبحث را توضیح داده‌ایم. اما به صورت مختصر، مهم‌ترین مواردی که در چک لیست هویت بصری به چشم می‌خورد عبارتنداز:

    • طراحی لوگو

    • طراحی کارت ویزیت

    • طراحی بسته بندی

    • طراحی کاتالوگ

    • طراحی لیبل

    • طراحی پوستر

    • طراحی لباس سازمانی

برای طراحی اغلب موارد فوق آموزش کار با نرم افزارهای شرکت ادوبی مانند نرم افزارهای ایلوستریتور، نرم افزار فتوشاپ، نرم افزار ایندیزاین، نرم افزار کورل دراو و… ضروری است. 

  • از نمونه‌های متعدد ایده بگیرید

قدم بعدی در آموزش چگونگی طراحی هویت بصری، بررسی و تحلیل نمونه هویت بصری برند ده‌ها کسب‌وکار و سازمان است. قرار نیست تقلید کنید یا دقیقا مشابه آن‌ها طراحی کنید؛ بلکه صرفا قرار است از آن‌ها ایده بگیرید تا بتوانید طرح‌های نوآورانه و خلاقانه‌تری را ترسیم کنید. تحلیل هویت بصری برندهای معروف ایرانی و خارجی در این زمینه کمک بزرگی به یک کارشناس هویت بصری می‌کند.

سعی کنید متوجه شوید پشت هویت و شخصیت مستقلی که یک برند معروف برای کسب‌وکار خود طراحی کرده است، چه داستانی قرار دارد و سعی دارد چه پیام و هدفی را به مخاطب خود انتقال دهد. تمامی موارد هویت بصری از قبیل لوگو، کارت ویزیت، لیبل‌ها و… باید هماهنگ و همسو با شعار برند، در جهت رساندن یک پیام مشخص به مخاطب طراحی شده باشند. یک طراح گرافیک حرفه‌ای با کمی بررسی می‌تواند ارزش برند را درک کرده و از این ارزش‌ها در راستای ساخت هویت بصری برند کمک بگیرد.

طراح هویت بصری کیست؟

طراح هویت بصری به شخصی گفته می‌شود که با استفاده از ساختارهایی که در دسترس دارد، توجه به رنگ سازمانی، اقلام مورد نیاز و مواردی از این دست اقدام به طراحی و پیاده سازی هویت بصری می‌کند. یک طراح هویت بصری باید توانایی درک رنگ‌های سازمانی را داشته باشد.

طراحی کننده هویت بصری

طراح هویت بصری کیست؟ طراح هویت بصری Visual identity designer شخصی است که وظیفه آن طراحی اقلام هویت بصری برند مانند طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی بسته بندی، طراحی کاتالوگ تبلیغاتی، برند بوک و… است.

باتوجه به آنکه اجزای هویت بصری گوناگون هستند، شرح وظایف طراح هویت بصری نیز شامل موارد متعددی می‌شود. در لیست زیر به صورت کلی وظایف یک متخصص طراحی هویت بصری را نام برده‌ایم:

    1. تهیه چک لیست هویت بصری
    2. شرکت در جلسه مشاوره طراحی هویت بصری و ارائه چک لیست به مشتری
    3. ارائه توضیحات کامل در رابطه با اهداف استفاده از اقلام هویت بصری برای درک بهتر مشتری
    4. ارائه نمونه هویت بصری برند به مشتری
    5. پرس‌وجو راجع‌به ماهیت کسب و کار و درک نیازهای آن بیزینس
    6. تحلیل و بررسی رقبا طبق نیازهای برند
    7. تنظیم قرارداد طراحی هویت بصری به صورت دقیق و ذکر شفاف تمامی بندهایی که باید در قرارداد ذکر شود
    8. مشورت و تقسیم کار با دیگر اعضای تیم طراحی هویت بصری برای رسیدن به خروجی بهتر
    9. طراحی اقلام مورد نیاز هویت بصری نظیر لوگو، طراحی بسته بندی، کارت ویزیت، کاتالوگ و…
    10. ارسال طرح اولیه و دریافت تایید از سوی مشتری

متخصص هویت بصری کارشناسی است که کمک می‌کند چهره و هویت مستقلی برای برند خود بسازید. اگر می‌خواهید حضور مستمر و موثری در دنیای کسب و کارها داشته باشید، باید تصویر مشخصی از بیزینس خود در ذهن مخاطبانتان ایجاد کنید. اگر لوگو، کارت ویزیت، بروشور، یک رنگ سازمانی مشخص شده و یا حتی بسته‌بندی طراحی شده‌ای نداشته باشید، مشتری شما دقیقا به واسطه چه ویژگی قرار است شما را در ذهن باقی نگه دارد؟

طراح هویت بصری در یک تعریف ساده دقیقا کسی است که طراحی موارد فوق را بر عهده دارد. یک کارشناس طراحی هویت بصری می‌تواند به صورت مستقل کار کند و یا عضوی از یک تیم طراحی گرافیک باشد. المان‌های گرافیکی مورد نیاز کسب‌وکار شما چه برای استفاده در فضای مجازی و چه برای استفاده در فضای حقیقی، توسط طراح هویت بصری برند طراحی می‌شوند.

مهم‌ترین وظایف متخصص طراحی هویت بصری

مهم‌ترین وظایف طراح هویت بصری ابتدا تحلیل رقبا و شناخت کسب‌وکار شما است. پس از شناخت دقیق کسب و کار و تحلیل رقبا، طراح هویت بصری اقدام به طراحی لوگو، کارت ویزیت، بسته بندی، انواع لیبل، طراحی ست اداری، هدایای تبلیغاتی مانند طراحی تقویم، طراحی بروشور، طراحی موشن گرافیک آنلاین و… می‌کند.

ضروری است که یک کارشناس هویت بصری پیش از طراحی المان‌های گرافیکی مورد نیاز شما، به خوبی راجع‌به ویژگی‌‌ها و ماهیت کسب‌وکارتان تحقیق و پرس‌وجو کند. نیاز کسب‌وکارها با توجه به نوع و ماهیت‌ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ نمی‌توان استراتژی یکسانی برای طراحی هویت بصری همه برندها در نظر گرفت.

یک طراح هویت بصری تا زمانی که به شناخت و درک درستی از کسب‌وکار شما و نیازهای آن نرسد، نمی‌تواند استراتژی صحیحی برای طراحی تعیین کند. بنابراین یک کارشناس باتجربه در زمینه خدمات طراحی گرافیک ابتدا سعی می‌کند به خوبی کسب‌وکارتان و خدماتی که ارائه می‌کنید را بشناسد.

3.7/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *