طراحی هویت بصری در اردبیل از جمله فعالیت‌های بسیار مهمی است که کسب و کارهای فعال در این شهر باید به آن توجه داشته باشند. اما هویت بصری برند به چه معناست و چه اهمیتی برای کسب و کارهای اردبیلی دارد؟ هویت بصری برند یا همان Visual Brand Identity را می‌توان بخشی بسیار مهم از برندینگ دانست که مجموعه‌ای از تمامی المان‌ها و عناصر بصری است که برند برای مخاطبان خود ایجاد کرده است. طراحی هویت بصری کاری می‌کند که برند شما در ذهن مخاطبان نفوذ کرده و برای آن‌ها ماندگار باشد. طراحی هویت بصری برند اهمیت بسیار زیادی داشته و هیچ کسب و کاری بدون آن نمی‌تواند در دنیای رقابت‌های امروزی موفق عمل کند. از جمله مزایای طراحی هویت بصری در اردبیل می‌توان به جلب اعتماد کاربران، بهبود تجربه کاربری، و انتقال صحیح پیام‌های برند به مشتریان اشاره داشت. با شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید.

هویت بصری برند شامل اقلام گوناگونی است. هر کسب و کار و سازمان باید با توجه به شیوه فعالیت خود و نیازهای مخاطبان از اقلام مناسب هویت بصری استفاده کند. اما به طور کلی هویت بصری شامل 4 عنصر بسیار مهم است. دیگر اقلام از ترکیب این 4 عنصر حاصل می‌شوند. 4 عنصر مهم در طراحی هویت بصری شامل لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی، و المان‌های گرافیکی می‌شود. شما می‌توانید برای سفارش طراحی هویت بصری در اردبیل همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.

طراحی هویت بصری برند به چه معناست؟

امروزه روش‌های مورد استفاده از سوی کسب و کارها برای تبلیغ و جلب نطر مخاطبان با گذشته تفاوت‌های مهمی داشته است. یکی از این تفاوت‌های مهم توجه بیش‌تر کسب و کارهای بزرگ به هویت بصری برند یا همان Visual Brand Identity است. اما هویت بصری برند دقیقاً به چه معناست؟ هویت بصری همانطور که از نامش پیداست هویتی برای برند است که جلوه بصری دارد. زمانی که به برند کوکاکولا فکر می‌کند چه چیزهایی در ذهن شما شکل می‌گیرند؟ فونت عجیب و دست‌نوشته؟ رنگ قرمز؟ بطری‌های شیشه‌ای با شکلی خاص؟ هویت به معنای ذات، حقیقت، و شخصیت یک چیز است. هویت بصری به اندازه هویتی که هر انسان دارد مهم و قابل توجه است. تمامی اجزای هویت بصری یک برند همانند تصاویری که از هویت یک انسان داریم در ذهن ما تثبیت می‌شوند. هویت بصری یک برند نمایانگر حقیقت آن برند بوده و موجب می‌شود که برند مورد نظر هر چه بهتر در ذهن مخاطبان نفوذ کند.

همانطور که می‌دانید در دنیای امروزه بیش از هر چیز می‌توانید تصاویر خلاقانه و به روز را مشاهده کنیم؛ در چنین زمانی اهمیت هویت بصری برند بیش از پیش احساس می‌شود. برندها و کسب و کارهای گوناگون برای آنکه بتوانند در ذهن مخاطبان حک شوند باید هویت بصری خود را تقویت کنند. هویت برند یا همان Brand Identity به این بستگی دارد که مخاطبان هدف چه درکی از شخصیت و ذات برند پیدا می‌کنند. با تمام این تفاسیر می‌توان گفت که هویت بصری یک برند (Visual Brand Identity) بخشی مهم از برندینگ بوده و مجموعه‌ای از تمامی المان‌ها و عناصری است که آن برند برای مخاطبین خود ایجاد کرده است.

اهمیت طراحی هویت بصری در اردبیل

سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون در اردبیل برای آنکه از مزایای برندینگ در دنیای کسب و کار بهرمند شوند از این ابزار قدرتمند استفاده می‌کنند. اگر نگاهی مختصر به اطراف خود داشته باشید متوجه می‌شوید که هیچ کسب و کاری بدون نام نیست. تمامی کسب و کارها، چه اینترنتی و چه غیراینترنتی برای خود نام و نشانی مناسب پیدا می‌کنند. می‌توان انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار و برند را اولین قدم برای طراحی هویت بصری در اردبیل دانست. واضح است که هیچ شخصی علاقه‌ای به خرید محصولات بی‌نام و نشان و ناشناخته ندارد. همه افراد دوست دارند از برندهای شناخته شده و معروف در دنیا محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند. با توجه به همین نکته ساده می‌توان به راحتی به اهمیت بالای طراحی هویت بصری در اردبیل پی برد. برخی از مزایای Visual Brand Identity عبارت است از:

  • افزایش اعتبار در محیط کسب و کار
  • جلب نظر و اعتماد مشتریان
  • انتقال صحیح پیام سازمان به مشتریان
  • افزایش احساس شناخت و وفاداری کاربران به کسب و کار
  • بهبود تجربه کاربری

برای آنکه بتوانید به درستی در مسیر طراحی هویت بصری برند در اردبیل حرکت کنید باید پیش از هر چیز با دغدغه‌ها و نیازهای مشتریان خود اشنا باشید. هر سازمان و کسب و کار تنها در زمانی می‌تواند از مزایای برندینگ استفاده کند که هویت برند خود را متناسب با مخاطبان خود طراحی کند.

به طور مثال اگر مخاطبان شما جوان هستند به طور قطع باید طراحی المان‌های خود را به گونه‌ای انجام دهید که نظر آن‌ها را جلب کرده و این حس را به آن‌ها القا کند که شما به خوبی با نیازهای آن‌ها اشنایی دارید. کسب و کارهای سنتی و به روز زیادی در شهر اردبیل فعالیت دارند. این استان به دلیل داشتن ظرفیت‌های عظیم اقتصادی شرایط بسیار عالی برای فعالیت و موفقیت کسب و کارهای گوناگون ایجاد کرده است. از جمله کسب و کارهای موفق در این شهر می‌توان به انواع کسب و کارهای تولیدکننده و توزیع‌کننده مواد خوراکی از جمله تخمه آفتابگردان، حلوا، باقلوا، و شیرینی‌های سنتی این شهر اشاره داشت.

طراحی هویت بصری در اردبیل شامل چه اجزایی می‌شود؟

هویت بصری تنها به نام و لوگوی سازمان منتهی نمی‌شود. اقلام گوناگونی در این زمینه وجود دارند که باید در مسیر طراحی به آن‌ها توجه داشته باشید. اقلام هویت بصری برند را باید با توجه به نوع فعالیت کسب و کار خود و همچنین نیازهای مخاطبان و دغدغه‌های انان انتخاب کنید. هر هویت بصری را می‌توان متشکل از 4 مورد اصلی دانست. از ترکیب این 4 مورد می‌توانید دیگر اقلام لازم برای طراحی هویت بصری در اردبیل را نیز طراحی کنید. در ادامه به معرفی و بررسی این 4 مورد می‌پردازیم:

لوگو

لوگو در واقع بستر هویت شما و شخصیت اصلی داستان است. تمام روند طراحی هویت بصری برند از طراحی لوگو آغاز می‌شود. با این که لوگو جزء بسیار کوچکی از هویت بصری برند محسوب می‌شود، ولی نقش بسیار پررنگی داشته و تمامی اجزای هویت بصری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لوگو به تنهایی می‌تواند بار بزرگی از نمایش هویت یک برند را بر دوش بکشد.

با طراحی یک لوگوی اصولی و مناسب می‌توانید ادامه‌ی مسیر طراحی هویت بصری برند را هموارتر و سریع‌تر کنید. طراحی لوگو باید کاملاً حرفه‌ای و متناسب با فعالیت کسب و کار شما انجام شود. برای سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.

تایپوگرافی

هر برند و کسب و کاری در شرایط مختلف نیاز به نوشتن نام برند، شعار برند، و مشخصات خود پیدا خواهد کرد. شما نمی‌توانید هر زمان برای نوشتن مطالب گوناگون از فونت‌های مختلف و رندم استفاده کنید. یکی از اجزاء بسیار مهم برند تایپوگرافی است. شما باید فونت مناسب و خانواده قلم را برای استفاده در تمامی رسانه‌ها و متریال‌های تبلیغاتی انتخاب کنید.

می‌توانید با کمک طراحان تایپوگرافی فونتی مخصوص برای کسب و کار خود نیز طراحی کنید. این فونت می‌تواند در هر زمانی حضور پررنگ کسب و کار شما را به مخاطبان نشان دهد. در طراحی فونت و تایپوگرافی حرفه‌ای نیز باید به شیوه و زمینه فعالیت کسب و کار دقت شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای سفارش طراحی تایپوگرافی می‌توانید همین حالا با همکاران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.

المان‌های گرافیکی

از دیگر اقلام مهم و پایه در طراحی هویت بصری در اردبیل المان‌های گرافیکی هستند. هر برندی باید داستان مربوط به خود را داشته باشد. المان‌های تصویری بهترین شیوه برای بیان این داستان هستند. شما با استفاده‌ی منظم و برنامه‌ریزی شده از المان‌های گرافیکی مشخص و مخصوص خود می‌توانید داستان و فرهنگ کاری برند خود را به مخاطبان نشان داده و برندتان را در ذهن آن‌ها ماندگار کنید.

پالت رنگ

همانطور که می‌دانید رنگ از جمله عناصر اصلی و بسیار مهم در طراحی هویت بصری برند است. با استفاده از پالت رنگی مشخص و مخصوص می‌توانید ظاهری یکپارچه داشته باشید. شما شاید بتوانید در آینده با تغییر لوگو باز هم به جای سابق خود در دنیای کسب و کار برگردید، اما تغییر پالت رنگی و رنگ‌های سازمانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

رنگبندی مهم‌ترین عنصری است که مخاطبان در نگاه اول به آن توجه می‌کنند. مخاطبان با مشاهده رنگ‌های سازمان شما حتی بدون حضور لوگو می‌توانند به سرعت برندتان را به خاطر آورند. سعی کنید در انتخاب پالت رنگی حرفه‌ای عمل کرده و از انتخاب رنگ‌های متعدد خودداری کنید. داشتن دو یا سه رنگ اصلی در پالت رنگی کافی خواهد بود. اگر برای انتخاب بهترین پالت رنگی برای برند خود با مشکل روبرو هستید می‌توانید از همکاران ما در سلام گرافیک کمک بگیرید.

برند بوک در طراحی هویت بصری در اردبیل

تمامی فعالیت‌های بازاریابی یک برند از طریق کانال‌های ارتباطی در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرند. از این رو تمامی کسب و کارها و سازمان‌ها به یک کانال ارتباطی مناسب برای این کار احتیاج خواهند داشت. برندها برای انتقال پیام خود به کانال‌های ارتباطی به یک راهنمای مصور نیاز دارند. برند بوک از جمله اقلام طراحی هویت بصری در اردبیل است که نقش راهنمای تصویری را ایفا می‌کند برند بوک پیش‌نمایشی از تمامی فعالیت‌های برند را در اختیار مخاطبین قرار داده و یکپارچگی را در فعالیت‌های برند و محتوای بصری آن به خوبی حفظ می‌کند.

به طور مثال تصور کنید که می‌خواهید با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ برای تقویت هویت برند خود آغاز به همکاری کنید. چه چیزی می‌تواند تمامی توضیحات مربوط به برندتان را در یک پکیج کامل به شرکت مقابل ارائه دهد؟ با طراحی برند بوک می‌توانید مجموعه‌ای از تمامی فعالیت‌ها، ارزش‌ها، و اعتبار یک برند را به خوبی نشان دهید. برندبوک یا دفترچه راهنمای هویت بصری می‌تواند به آشنایی‌های اولیه دیگران از استراتژی‌ها سازمانی شما کمک کرده و همچنین هزینه‌های اضافی را برای کسب و کار شما کاهش خواهد دهد.

قیمت طراحی هویت بصری در اردبیل

قیمت طراحی هویت بصری در اردبیل را نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد؛ زیرا هزینه مربوط به آن از هر شرکت تا شرکتی دیگر بر اساس کیفیت ارائه شده متفاوت خواهد بود. بسیاری از مدیران و کارفرمایان ممکن است به هنگام آغاز به کار نگران تعرفه‌های طراحی هویت بصری باشند. علاوه بر این یافتن یک طراح هویت بصری حرفه‌ای که بتواند به خوبی از عهده این کار برآید کار اسانی نیست. اگر شما نیز درباره هزینه‌های این کار نگران هستید باید بدانید که در ابتدا به یک هویت بصری کامل احتیاج نخواهید داشت. شما می‌توانید بر اساس نیازهای کسب و کارتان و به تدریج  اقدام به طراحی هویت بصری برند کنید.

به طور مثال اگر کسب و کار شما فیزیکی است و محصولی را به مخاطب ارائه می‌کنید، طراحی لوگو و طراحی بسته بندی حرفه‌ای از جمله اولویت‌های شما خواهند بود. اما اگر خدمات شما غیرحضوری و اینترنتی است، طراحی وبسایت و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی اولویت بیش‌تری خواهد داشت. در نهایت تعرفه طراحی هویت بصری در اردبیل به المان‌های گوناگون از جمله اقلام مورد نیاز و کیفیت ارائه شده از سوی طراح بستگی خواهد داشت. برای دریافت خدمات حرفه‌ای طراحی هویت بصری برند با قیمت عالی می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

زمان لازم برای طراحی هویت بصری به گستردگی شرکت و همچنین اقلام لازم برای هویت بصری بستگی خواهد داشت. اما به طور میانگین 2 الی 4 هفته برای طراحی هویت بصری برند کافی خواهد بود.

اقلام هویت بصری با توجه به زمینه فعالیت شرکت شما متفاوت خواهد بود. از جمله اقلام می‌توان به بگ خرید فروشگاه، لباس فرم، اوراق اداری، تابلوهای تبلیغاتی، باکس تحویل غذا، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و… اشاره داشت.

4.5/5 - (4 امتیاز)