طراحی هویت بصری در اهواز چیست و چه اهمیتی دارد؟ مهمترین اجزای هویت بصری برند کدامند؟ لوگو و رنگهای سازمانی چه نقشی در طراحی هویت بصری دارند؟ طراحی هویت بصری برند یا همان Brand Visual Identity را به زبان ساده میتوان طراحی هر گونه المان بصری دانست که میتواند هویت و شخصیت برند را به مخاطبان معرفی کند. محصولات و خدمات شما بدون داشتن هویت بصری بی نام و نشان خواهند بود و واضح است که بسیاری از مشتریان ترجیه میدهند از محصولات برندهای شناخته شده و معتبر استفاده کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده حدود 75 درصد از ادراک انسانها توسط حس بینایی است. این حقیقت به معنای اهمیت هر چه بیشتر طراحی هویت بصری برند برای کسب و کارها است.
هویت بصری اجزا و عناصر گوناگونی دارد که هر یک نقش مهمی در معرفی کسب و کار شما ایفا خواهند کرد. اولین قدم برای طراحی هویت بصری انتخاب نام مناسب است. نام کسب و کار شما واژهای خواهد بود که مخاطبان و مشتریان هنگام مشاهده لوگو آن را به خاطر میآورند. از جمله عناصر بسیار مهم برای طراحی هویت بصری در اهواز میتوان به طراحی لوگو، انتخاب رنگهای سازمانی، فرم رسمی، و همچنین اوراق اداری اشاره داشت. به خاطر داشته باشید که طراحی هویت بصری برند باید توسط متخصصان و طراحان باتجربه و مطابق با شیوه کسب و کار و نیازهای مخاطبان هدف شما انجام شود. برای سفارش طراحی هویت بصری در اهواز میتوانید همین حالا با همکاران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید. در ادامه به بررسی بیشتر Brand Visual Identity خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
طراحی هویت بصری برند چیست؟
اگر در زمینه بازارایابی و تبلیغات فعالیت داشته و یا صاحب یک کسب و کار هستید حتما تا کنون عبارت هویت بصری برند را شنیدهاید. اما هویت بصری برند به چه معنا بوده و چگونه میتواند به کسب و کار شما کمک کند؟ بهتر است پیش از تعریف هویت بصری برند واژه برند را تعریف کنیم. توجه داشته باشید که برند یک کالا نیست، بلکه در واقع مجموعهای از عملکردها و ارتباطاتی است که صاحب شرکت و یا فروشنده سعی میکند با مخاطبان خود داشته باشد. برند را میتوان برداشت افراد از یک نام دانست که شامل تمام احساسات، مفاهیم، و ویژگیهایی است که به آن نام گره خوردهاند. برند همان چیزی است که کاربر به هنگام شنیدن، حس کردن، دیدن، و یا هر گونه ارتباط با آن تشویق به خرید میشود. با این تفاسیر برند را میتوان تجربه کلی مشتری از محصولات و خدمات شما دانست.
هویت بصری برند یا همان Brand Visual Identity را میتوان مجموعهای از فعالیتهایی دانست که به شرکت یا کسب و کار شما کمک میکنند که در عرصه رقابت در بازار آماده شود. هویت بصری در واقع مجموعهای از تمامی عناصر برند مانند لوگو، پوستر، تبلیغات محیطی، رنگهای سازمانی، و… است که توسط کاربران دیده میشوند. شرکتها باید با دقت و با استراتژی مناسب و هدفمند به طراحی این اجزا بپردازند تا بتوانند تصویری مناسب از خود به مردم معرفی کنند. هر هویت بصری دیزاین مخصوص خود را دارد تا کارفرما بتواند با استفاده از آن محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کند. صاحبان کسب و کارها میتوانند برای این کار به طراحان حرفهای مراجعه کرده و ارزشها و ویژگیهای کسب و کار خود را در اختیار آنان قرار دهند تا طراحان بتوانند به بهترین شیوه تصویری از برند را به نمایش گذارند.
چرا طراحی هویت بصری در اهواز مهم است؟
طراحی هویت بصری برند (Brand Visual Identity) آنچنان مهم است که کسب و کارهایی که به آن توجهی نمیکنند نمیتوانند موفقیت زیادی در زمان فعالیت خود کسب کنند. محصولاتی که هویت بصری ندارند و توسط مخاطبان شناخته نمیشوند را میتوان تقریباً بی نام و نشان و بدون هویت دانست. واضح است که مشتریان بیشتر تمایل به خرید محصولاتی دارند که به خوبی شناخته شده باشند. طبق تحقیقات انجام شده حدود 75 درصد از ادراکات انسانها از طریق بینایی است. به همین دلیل هم اکثر کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها در شهر اهواز بر روی طراحی هویت بصری در اهواز تمرکز میکنند. البته یک برند میتواند چندحسی بوده و علاوه بر بینایی دیگر حواس مخاطبان را نیز درگیر خود کند تا نتیجه بهتری دریافت شود. به طور مثال طعم یا بوی خاص برخی از محصولات از نمونههای هویتهای چندحسی هستند.
اگر بتوانید هویت بصری برند خود را به درستی و مطابق با اصول طراحی کنید میتوانید پیام سازمان را به صورت صحیح به کاربران انتقال داده و به راحتی اعتماد آنها را جلب کنید. طراحی هویت بصری همچنین میتواند اعتبار در محیط کسب و کار را نیز افزایش داده و تجربه کاربری را نیز بهبود دهد. علاوه بر این زمانی که برند شما از هویت بصری عالی برخوردار باشد حس شناخت کاربران نسبت به برند افزایش پیدا کرده و وفاداری بیشتری به محصولات شما پیدا خواهند کرد. با این اوصاف میتوان به جرئت گفت که کسب و کارها و سازمانهایی که اهمیتی به طراحی هویت بصری برند نمیدهند در کار خود موفق نبوده و نمیتوانند آنطور که باید توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب کنند. شما میتوانید برای طراحی هویت بصری در اهواز همین حالا با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.
عناصر و اجزای هویت بصری برند
هویت بصری برند اجزا و عناصر گوناگونی دارد که برای موفقیت هر چه بیشتر باید به تمام آنها توجه داشته باشید. البته بهتر است اشاره داشته باشیم که مهمترین اقلام هویت بصری برند برای هر کسب و کاری متفاوت بوده و با توجه به فعالیت و نیازهای مخاطبین هدف مشخص میشود. اولین چیزی که میتوان یک برند را معرفی کند نام آن برند است. اهمیت نام برند آنچنان بالا است که حتی شرکتهایی به صورت تخصصی در حوزه نامگذاری فعالیت میکنند. انتخاب نام مناسب را میتوان اولین قدم برای طراحی هویت بصری در اهواز دانست. پس از انتخاب نام طراحی لوگو را میتوان مهمترین قدم دانست. لوگو معرف شخصیت برند است که باید توسط طراحان ماهر و با توجه به اصول و نکات زیادی طراحی شود.
از دیگر شاخصههای هویت بصری برند میتوان به پالت رنگی سازمان یا کسب و کار اشاره داشت. اگر رنگهای برند را به صورت صحیح و مطابق با فعالیت کسب و کار و نیازها و ویژگیهای مخاطبان انتخاب کنید میتوانید برند خود به خوبی معرفی کرده و آن را تا همیشه در یادها زنده نگه دارید. در ادامه دو مورد از مهمترین اجزای طراحی هویت بصری برند در اهواز را به شکلی دقیقتر بررسی میکنیم:
لوگو در طراحی هویت بصری در اهواز
لوگو (Logo) یا همان ارم تجاری در واقع علامت یک کسب و کار است که میتواند ماهیت شرکت را نشان دهد. شرکتها و سازمانها میتوانند کسب و کار خود را با استفاده از لوگو معرفی کنند. لوگو باید به گونهای طراحی شود که بتواند به خوبی زمینه فعالیت و ارزشهای کسب و کار را به مخاطبان نشان دهد. یک لوگوی خوب به راحتی در ذهن مخاطبان حک خواهد شد. زمانی که مشتریان لوگوی برند شما را مشاهده کنند به سرعت نام و زمینه فعالیت کسب و کار شما را به خاطر خواهند آورد.
لوگو انواع گوناگونی دارد که از جمله آنها میتوان به لوگوتایپ، لوگومارک، و همچنین لوگوی ترکیبی اشاره داشت. انتخاب لوگوی مناسب نیز بهتر است با توجه به ویژگیهای کسب و کار شما انجام شود. به خاطر داشته باشید که لوگو میتواند در شناساندن نام شما به مشتریان و همچنین نشان دادن کیفیت محصولات و خدمات تاثیر زیادی داشته باشد. اگر خواستار طراحی یک لوگوی کاملاً حرفهای هستید میتوانید با همکاران ما در سلام گرافیک تماس گرفته و همین حالا سفارش خود را ثبت کنید.
رنگ سازمانی در طراحی هویت بصری در اهواز
اولین چیزی که پس از مشاهده یک المان گرافیکی نظر شما را جلب میکند رنگهای آن هستند. رنگها تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب داشته و نقش پررنگی در طراحی هویت بصری در اهواز بازی میکنند. انتخاب پالت رنگی بخش بزرگ و قابل توجهی از طراحی هویت بصری برند را شامل میشود. حتما میدانید که هر رنگ میتواند تاثیری روانشناختی بر ذهن مخاطبان داشته و پیام خاصی را به آنها القاء کند. استفاده از رنگهای نادرست موجب معرفی غلط کسب و کار شما شده و مشتریان را از برندتان دور میکند.
سعی کنید در انتخاب رنگهای سازمان شرکت خود از کمک متخصصان استفاده کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است با تغییر لوگو اسیبی به کسب و کارتان نرسد، اما تغییر رنگ ریسک بسیار بزرگی است که کمتر کسی به سراغ آن میرود.
قیمت طراحی هویت بصری برند به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها مهارت و تجربه طراح و کیفیت کار نهایی است. سعی کنید در سفارش طراحی هویت بصری کیفیت را در راس قرار دهید. برای اطلاع از تعرفه طراحی هویت بصری میتوانید با همکاران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.