طراحی بسته بندی در فرانسه باید چه ویژگی داشته باشد؟ یکی از بهترین مقاصد اروپایی، چه برای تحصیل، چه مهاجرت و حتی صادرات محصولات مختلف ایرانی، کشور فرانسه است. فرانسه به دلیل جمعیت بالا و گستردگی گوناگونی نژاد، برای هر نوع محصولی با هر تولید کننده مبدا، طرفداران خاص خود را دارد. همین امر سبب شده بسیاری نه فقط برای گردشگری بلکه برای تجارت نیز فرانسه را در اولویت لیست خود قرار دهند. اگر شما هم به دنبال یک نمونه طراحی بسته بندی اصولی برای صاردات محصولات به این کشور هستید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا با جزییات ذکر اطلاعات و لیبل گذاری محصول بیشتر آشنا شوید. با طراحی گرافیک سلام گرافیک همراه باشید. آیا نیاز به طراحی بسته بندی در تهران دارید؟ نیاز به خدمات طراحی بسته بندی در تمامی شهرها و کشورهای دنیا با سلام گرافیک. برای اطلاع دقیق از قیمت طراحی بسته بندی 1400 با ما تماس بگیرید. 09355054580

hi-graphic

درباره فرانسه

کشور فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، یکی از پرجمعیت‌ترین نواحی اروپایی (دومین بعد از آلمان) است که از جنوب با آندورا، موناکو و اسپانیا و از شرق با ایتالیا، سوئیس، آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ مرز زمینی دارد. این کشور با پایتخت پاریس، حدود 65 میلیون نفر جمعیت داشته و زبان رسمی آن، فرانسوی، یکی از خوش‌آهنگ‌ترین زبان‌های دنیاست که به زبان عشاق نیز معروف است. جالب است بدانید که فرانسه بعد از پایان قرون وسطی به یکی از ابرقدرت‌های اروپا تبدیل شد.

قوانین برچسب گذاری روی بسته‌ بندی محصول در فرانسه

همه برچسب‌ها باید به راحتی قابل درک باشند و بدون هیچ گونه اختصاری به جز مواردی که در مقررات یا کنوانسیون‌های بین المللی تجویز شده است، نوشته شوند. برچسب‌های روی محصولات فرانسه باید در محلی واضح درج شده باشند نه در محلی که لوگوی برند، باعث شلوغ شدن و عدم خوانایی اطلاعات شود. همچنین باید توجه داشت که اطلاعات محصول و لیبل‌ها به راحتی خراشیده، پاره یا کنده نشوند.

به طور کلی ذکر موارد زیر روی بسته بندی محصولات بازار خرده فروشی فرانسه، ضروری است:

  1. هشدارهای مصرف
  2. ترکیبات
  3. تاریخ تولید و انقضا
  4. محل تولید (کشور و برند تولیدکننده)
  5. نحوه نگهداری
  6. نمادهای مهم از جمله: قابل بازیافت بودن یا نبودن- آتش‌زا بودن یا نبودن و…
  7. جدول حقایق تغذیه برای محصولات خوراکی
  8. وزن خالص
  9. و سایر نکات استانداردی که برای محصولات به طور کلی ذکر می‌شود.

زبان روی بسته بندی محصولات فرانسه

همانطور که گفتیم، زبان فرانسوی، زبان اول و رسمی این کشور است. از این رو رعایت نگارش تمامی نکات محصول، اعم از برچسب‌ها و توضیحات به همراه هر نوع بروشوری که محصول را همراهی می‌کند، به زبان فرانسوی لازم و ضروری است. البته ارائه محصول با زبان‌های دیگر در کنار فرانسوی، مثل آلمانی یا انگلیسی بلامانع است. هدف از این اقدام ارائه اطلاعات ، حفاظت از مصرف کننده و امکان خرید و استفاده از محصول یا خدمات با داشتن آگاهی کامل از ماهیت و ضمانت محصول است.

گواهینامه‌ها و استانداردها برای بسته بندی در فرانسه

رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا در عرضه بسته بندی درست نیز برای محصولات فرانسه دخیل است. در این مورد، قوانین بسیار گسترده‌ای ذکر شده است که در مواردی برای کل اتحادیه اروپا و در مواردی دیگر برای یک کشور خاص مدنظر است. از این رو بهتر است کلیه اطلاعات مربوط به استانداردهای بازار خرده فروشی اتحادیه اروپا را به دقت مطالعه کرده تا در روند صادرات محصولات خود، دچار چالش نشوید.

امیدواریم مطالعه این مقاله به شما کمک کرده باشد. همچنین از شما دعوت می‌کنیم طراحی بسته بندی تخصصی و اصولی را به یک تیم طراحی با تجربه مثل سلام گرافیک بسپارید تا ایده‌آل‌ترین نوع بسته بندی برای محصول شما به صورت اختصاصی طراحی شود.