انواع بیلبورد

انواع بیلبورد شامل بیلبورد با مدل‌ها و کاربردهای متفاوت تبلغاتی و اطلاع‌رسانی می‌شود، بیلبوردهای شهری، لمپوست‌ها و بیلبوردهای آنلاین و آفلاین از پرطرفدارترین مدل‌های روز یلبورد هستند. سلام گرافیک قصد دارد انواع متنوع بیلبورد و طرح و کارایی هر کدام را برای افزایش آگاهی شما در این مقاله بیان کند تا بتوانید به فروش بیشتر محصول و بازدید خدمت خود کمک کنید.

آیا با انواع بیلبورد (types of billboard) آشنایی دارید؟ امروزه در سرتاسر شهر شاهد انواع تبلیغات بیلبورد مثل بیلبوردهای چرخشی، چهار وجهی، دیجیتال، سه بعدی و دیواری برای کسب‌وکارهای گوناگون هستیم. برخی از این مدل‌های تبلیغات بیلبوردی بازدهی بسیار بالایی برای یک شرکت دارند. یکی از رایج‌ترین آن‌ها بیلبوردها هستند. این سازه‌های غول‌پیکر و بزرگ نورپردازی شده در دسته‌بندی‌های مختلفی در سطح شهر و جاده‌ها وجود دارند که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه با استودیو سلام گرافیک همراه باشید تا به بررسی انواع بیلبورد شهری و هدف از ایجاد آن‌ها بپردازیم.

مدل‌های مختلف بیلبورد با چه هدفی ساخته شدند؟

بیلبوردها یا تابلوی تبلیغات یا آگهی‌نما که در مقاله بیلبورد چیست و چه کاربردهایی دارد مفصل به موضوع تعریف بیلبورد و مزایای بیلبورد پرداختیم، یکی از ابزارهای تبلیغاتی هستند که امروزه در سرتاسر شهر انواع مختلف آن را مشاهده می‌کنید. این تابلوهای تبلیغات به‌منظور ایجاد آگهی و انتقال یک مفهوم یا معرفی یک محصول یا خدمت به کار می‌روند.

پس از آن که نیاز صاحبان کسب‌وکار به‌خصوص شغل‌های جدید و شرکت‌های تازه‌تأسیس به افزایش آگاهی عمومی برای معرفی خود در سطح شهر زیاد شد، عده‌ای به فکر خلق ایده‌های تبلیغ جدید افتادند و به‌این‌ترتیب پرینت تابلو بیلبورد های تبلیغاتی بوجود آمد. بنرها کاربرد زیادی برای مدیران سازمان‌ها داشتند؛ اما برای استفاده در سطح شهر و جاده ایده‌ی چندان مناسبی نبودند.

به همین دلیل بیلبوردهای تبلیغاتی روی کار آمدند. بیلبوردها نیز در ابتدا فقط روی یک ستون بنا می‌شدند و فضای بزرگی را برای ارائه آگهی در اختیار کاربران قرار نمی‌دادند. هدف مهم صاحبان شغل از تبلیغ، ترویج دادن کسب و کار و معرفی حرفه‌ای محصول خود در ابعاد گسترده‌تر بود؛ بنابراین طراحان گرافیک تصمیم گرفتند طراحی بیلبورد خلاقانه را به‌منظور دید کافی در روز، دید واضح در شب، دیده‌شدن از فاصله‌های دورتر و… به ابعاد بزرگ‌تری تغییر دهند.

اکنون شاید با خود فکر کنید که چرا بیلبوردهای جدید خلق شدمد و هدف از ساخت آن‌ها چه بود؟ خلق انواع تبلیغات بیلبوردی باعث برطرف‌شدن نیازهای تبلیغاتی مالکان حرفه‌های مختلف شد. بیلبوردهای عابر پیاده در کنار خیابان برای آن دسته از افرادی مورداستفاده قرار می‌گیرد که جلب‌توجه ماشین‌های رهگذر و عابران برایشان اهمیت دارد. بیلبوردهای کوچک‌تر با هدف قبلی اما به‌مراتب با هزینه کمتری استفاده می‌شوند.

بیلبوردهای بزرگی که با عنوان عرشه پل، به پل‌های موجود در خیابان و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند، در دید تمام سرنشینان داخل ماشین از فواصل دورتر قرار می‌گیرند و هزینة اجاره‌ کردن بیلبورد در آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل است که طراحی تبلیغات بیلبورد بر اساس ابعاد و اندازه تابلو بسیار مهم است. اگر طراحی آرم شرکت هم به‌خوبی انجام شده باشد، از چند صد متر عقب‌تر از روی بیلبورد قابل‌مشاهده است

بیلبوردها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

آیا می‌دانید بیلبوردها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ بیلبوردها به‌طورکلی در دو دسته‌ی افقی و عمودی طراحی می‌شوند و هرکدام توسط طراح گرافیک در انواع مختلفی مدل‌سازی می‌شود. نمونه بیلبورد در همه جای شهر دیده می‌شود. در ادامه سلام گرافیک به بررسی انواع دسته‌بندی بیلبورد می‌پردازد:

بیلبوردهای عادی

اولین دسته بیلبوردها، بیلبوردهای عادی هستند که بیشترین کاربرد را در صنعت تبلیغات دارند. تمام تابلوهای مستطیل شکل نورپردازی شده‌ای که بر روی یک پایه به نسبت بلند و استوار آهنی در حاشیه سطح شهر مشاهده می‌شود، همان بیلبوردهای تبلیغاتی عادی هستند. از این بیلبوردها در همه‌جای شهر استفاده می‌شود و به نسبت سایر بیلبوردها از هزینه‌ طراحی بیلبورد کمتری برخوردار هستند.

عرشه پل هوایی

همه‌ی ما چندین بار در خیابان‌های بزرگ و بزرگراه‌های مختلف شهر، پل‌های هوایی را مشاهده کردیم که معمولاً محل عبور و تردد عابرین و در برخی شرایط ماشین‌ها هستند. بیلبوردهای مستطیلی بزرگی که روی این پل‌ها نصب می‌شوند، جزو دسته عرشه پل قرار می‌گیرند. طراحی بیلبورد و طراحی تصویرسازی درست تبلیغ در این محل می‌تواند بازدید شگفت‌آوری برای شما رقم بزند.

تلویزیون‌های شهری

تلویزیون‌های شهری همان‌طور که از نامشان پیداست، تبلیغاتی مانند پخش در یک تلویزیون بزرگ و پرنور است که به بیلبوردهای عادی شبیه هستند؛ با این تفاوت که بیلبوردهای عادی درواقع یک عکس هستند و تحرکی ندارند؛ اما تلویزیون‌های شهری تصاویری متحرک و یا ویدئویی کوتاه و جذاب دارند و معمولا در چهارراه‌های مهم و وسیع شهرها نصب می‌شوند. کلیپ‌های این دسته از بیلبوردها را می‌توان به دو صورت آنلاین و آفلاین مدیریت کرد. 

لمپوست‌ها

لمپوست‌ها در واقع همان بنرهای سوار بر سازه‌های فلزی حاشیه‌ی خیابان یا وسط بلوارهای شلوغ و پرتردد هستند. گاهی نیز در پارک‌های بزرگ شهر مشاهده می‌کنید و معمولا در دو جنس پلاستیکی و پارچه‌ای و در ابعاد یک متر در 3 متر به چاپ می‌رسند. طراحی و ساخت بنر لمپوست‌ها به اندازه طراحی حرفه‌ای پوستر اهمیت زیادی دارند.

استرابوردها

یکی دیگر از دسته بندی‌های بیلبورد تبلیغاتی، استرابوردها هستند. این دسته از نظر ساختار طراحی با بیلبوردهای دیگر تفاوت دارد. استرابوردها بنرهایی در ابعاد گوناگون و دلخواه هستند که عرض و ارتفاع مشخصی ندارند و طراح به هر نحوی که بخواهد اقدام به طراحی می‌کند. پایه فلزی استرابورد ازیک‌طرف ثابت و از طرف دیگر متحرک و قابل تنظیم به هر اندازه‌ای است.

لایت باکس

یکی از کوچک‌ترین بیلبوردها را می‌توان لایت باکس نام برد. لایت باکس‌ها تابلوهای تبلیغاتی مدرن جهان امروزی هستند که در ابعادی کوچک‌تر از سایر بیلبوردها طراحی می‌شوند. این تابلوها مانند یک باکس مستطیل شکل ایستاده روی پایه یا نصب شده روی دیوار طراحی شده‌اند و داخل باکس لامپ‌هایی برای روشن‌کردن سطح بیرونی وجود دارد تا در شب به‌راحتی قابل دید باشند. لایت باکس را معمولاً در فرودگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، سالن انتظار راه‌آهن، جلوی فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ و… می‌توانید مشاهده کنید. در شهرهای بزرگ که تمامی این امکانات را دارا هستند تابلوهای لایت باکس موجود هستند. طراحی بیلبورد در استان خراسان رضوی شامل طراحی لایت باکس نیز می‌شود.

بیلبوردهای آنلاین و آفلاین

بیلبوردهای آفلاین همان تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر هستند که به صورت چاپی روی سازه‌های آهنی نصب و پیاده‌سازی شده‌اند. هیچ‌گونه امکان تغییری روی این بیلبوردها وجود ندارد مگر اینکه به طور کامل عوض شود و بنر دیگری روی پایه قرار گیرد.

در مقابل بیلبوردهای آنلاین، در هر ساعت و تایم از شبانه روز قابلیت تغییر در چیدمان عناصر را دارند. این نوع تابلوهای آگهی‌نما معمولا به اینترنت متصل شده و از راه دور تنظیم می‌شوند. تلویزیون‌های شهری یکی از انواع بیلبورد ها هستند که به صورت آنلاین قابلیت دسترسی و تغییر دارند.

نوع های بیلبورد تبلیغاتی

تا کنون در مورد انواع دسته‌بندی بیلبوردها صحبت کردیم و حالا وقت آن است که در مورد انواع طرح بیلبورد تبلیغاتی بدانیم. انواع مختلف بیلبوردهای تبلیغاتی عبارت‌اند از:

همان‌طور که گفته شد، بیلبوردهای مختلفی در سرتاسر خیابان‌های شهرها به چشم می‌خورد. بیلبورد در کلانشهر تهران بسیار ملموس و در دیدرس مخاطبان است. دانستن انواع آگهی نما و تعریف هرکدام به ما کمک می‌کند که در انتخاب بهترین بیلبورد برای اطلاع‌رسانی و پخش آگهی مصمم‌تر تصمیم بگیریم. کارشناسان گرافیک سلام گرافیک با بهره‌گیری از دانش طراحی مدل‌های بیلبورد، می‌دانند که هر یک از عناصر مختلف بنر تبلیغاتی بیلبورد، تاثیر منحصربه‌فردی روی افراد می‌گذارد. می‌توانید از خدمات مشاوره ساخت بیلبورد با انتخاب دقیق نوع بیلبورد، به افزایش بازدید و فروش محصولات خود کمک کنید.

بهترین نوع بیلبورد تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی کدام است؟

بیلبوردها متنوع هستند و شما بر اساس میزان بودجه و ساختار سازمان خود می‌توانید یکی از انواع بیلبوردهای مینی، تلویزیون شهری، لایت باکس و… را انتخاب کنید.

آیا می‌توان از بیلبورد برای جذب نیرو استفاده کرد؟

بله. بیلبوردها مثل سایر ابزارهای تبلیغات محیطی هستند و می‌توان هر نوع تبلیغ و خدمتی را روی آن‌ها درج و به نمایش گذاشت. لیست این خدمات و محصولات در نمونه قرارداد طراحی بیلبورد ذکر می‌شود.

4.3/5 - (13 امتیاز)
سمیرا خادم
سمیرا خادم
سمیرا خادم هستم طراح گرافیک و کارشناس طراحی گرافیک از دانشگاه بجنورد، مدت 2 سال است که فعالیت خودم را توی استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک شروع کرده‌ام. در حال حاضر به عنوان تصویر سازی و طراحی تصویرسازی بسته بندی در شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک مشغول به فعالیت هستم.
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام و درود هزینه طراحی بیلورد رو چطوری محاسبه میکنید ؟ بر چه اساسی قیمت یک طرح بیشتر یا کمتر میشه ؟

    1. سلام و عرض ادب، در مقاله هزینه طراحی بیلبورد بیان شده برای راهنمایی دقیق تماس بگیرید. 09355054580

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله