ارزان‌ترین قیمت در بازار✅ ضمانت تایید طرح
ثبت سفارش آسان بدون نیاز به مراجعه✅ پشتیبانی همه روزه
امکان ایجاد تغییرات در طرح اولیه✅ اتود رایگان
بیشترین تعداد پروژه انجام شده✅ عقد قرارداد رسمی

صفحه آرایی کتاب

نیاز به خدمات صفحه آرایی کتاب دارید؟ برای کتاب خود نیاز به جلد دارید؟ از خدمات طراحی جلد کتاب سلام گرافیک با خبر هستید؟ می‌دانید بهترین شرکت صفحه آرایی کتاب در ایران کدام شرکت است؟ صفحه آرایی کتاب یکی از مهم‌ترین مراحلی است که می‌تواند به خوبی باعث دیده شدن کتاب شما شود. استودیو سلام گرافیک خدمات طراحی و صفحه آرایی کتاب را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. همین حالا با ما تماس بگیرید. 

تاریخ بروزرسانی: سپتامبر 11, 2023

خدمات طراحی صفحه آرایی کتاب

ممکن است تصور کنید جلد کتاب تنها چیزی است که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. اما جلد یک کتاب، تمام آن چیزی نیست که باید به آن اکتفا کنیم و نیاز است تا به زیبایی صفحات داخلی کتاب نیز توجه شود. به همین علت، طراحی و صفحه آرایی کتاب در کنار جلد، یک عنصر بسیار مهم تلقی می‌شود. البته صفحه‌آرایی محدود به کتاب نیست و در تولید سایر نشریات مانند طراحی مجله، طراحی بروشور، طراحی و ساخت کاتالوگ، ساخت رزومه شرکت، پایان‌نامه و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اهداف متفاوتی برای صفحه آرایی یک کتاب وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش جذابیت کتاب
  • آسان کردن درک محتوای مطالب
  • مجاب شدن مخاطبان به پیگیری و مطالعه محتوای کتاب
  • انتقال مفاهیم و اطلاعات درون کتاب به بهترین شکل ممکن

تاثیر رنگ در صفحه آرایی کتاب

شرکت طراحی صفحه آرایی کتاب

با پرس‌و‌جو در بازار یا یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید افراد و شرکت‌هایی را که در زمینه طراحی صفحه آرایی کتاب فعالیت دارند را بیابید. با این وجود، ممکن است در انتخاب یک شرکت معتبر که با اصول طراحی صفحه آرایی کتاب آشنا و آن‌ها را به خوبی پیاده‌سازی کند دچار تردید شوید. مجموعه سلام گرافیک مشهد یکی از بهترین موسساتی است که خدمات گرافیکی مانند خدمات تصویر سازی، خدمات طراحی هویت بصری، خدمات طراحی هدایای تبلیغاتی و… را به‌صورت تخصصی ارائه می‌دهد و می‌توانید صفحه آرایی برای کتاب و نشریه خود را به تیم متبحر این مجموعه، بسپارید. تمام تلاش افراد این مجموعه در جهت کسب رضایت مشتریان و ارائه بهترین نتایج با ساختاری متفاوت است.

ویژگی‌های صفحه آرایی حرفه ای

بهترین طراحی صفحه آرایی کتاب

ویژگی‌های یک صفحه آرایی خوب را می‌دانید؟ برای طراحی بهترین صفحه آرایی کتاب نیاز است تا برخی اصول و قواعد که در این زمینه وجود دارد را علاوه‌بر طراح، فردی که قصد انجام سفارش را دارد نیز با آن‌ها آشنا باشد. اولین نکته انتخاب نرم افزار طراحی صفحه آرایی کتاب است که به‌عنوان ابزار کار با آن سر‌و‌کار داریم. طرح های صفحه آرایی کتاب را می‌توان حتی با نرم‌افزار ورد (Word) ایجاد کرد اما نتیجه دلخواهی را که از آن انتظار دارید دریافت نمی‌کنید. تیم‌های حرفه‌ای مانند سلام گرافیک از نرم‌افزار‌های تخصصی این حوزه مانند Adobe indesign، Microsoft publisher، QuarkXpress و… استفاده می‌کنند که باعث خلق بهترین صفحه آرایی کتاب می‌شود. از برخی قواعد دیگر که در انجام سفارش صفحه آرایی کتاب وجود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت دسته‌بندی کتاب‌ها
  • انتخاب طراح حرفه‌ای
  • انتخاب قطع مناسب کتاب
  • انتخاب فونت مناسب و سایز آن برای عنوان کتاب

همچنین باید به این مورد نیز اشاره کرد اگر به حوزه گرافیک علاقه‌مند هستید، استودیو سلام گرافیک با برگزاری دوره‌های آنلاین و حضوری در شهر مشهد می‌تواند به شما کمک کند. طراحی جلد کتاب، تصویرسازی و طراحی تخصصی کاراکتر خدمات دیگری هستند که در کنار صفحه آرایی کتاب در سلام گرافیک آموزش داده می‌شود.

طراحی صفحه آرایی کتاب حرفه ای

کسانی که قصد چاپ کتاب خود را دارند به‌خوبی از تاثیر صفحه آرایی کتاب در بازاریابی آگاه هستند. لذا باید نهایت دقت را در‌خصوص رعایت اصول صفحه آرایی کتاب داشته باشید. بیشتر افراد تفاوت‌های میان یک طراحی معمولی و حرفه‌ای را درک می‌کنند، اما آنچه سبب تمایز میان آن‌ها می‌شود، توجه به جزئیات و برخی نکات ریز است. برای نمونه استفاده از عکس در طراحی صفحه آرایی کتاب یکی از اصول ابتدایی است که باید رعایت شود. ایجاد یک عکس باکیفیت که متناسب با موضوع باشد، به‌جای کپی و استفاده از عکس‌های فاقد کیفیت که با طراحی اصلی هماهنگی ندارند می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. افراد مجرب تیم سلام گرافیک، تمامی مراحل طراحی در حوزه‌های مختلف را مانند خدمات طراحی مهر، طراحی فاکتور، طراحی و ساخت بسته‌بندی و صفحه آرایی برای کتاب و نشریه را از ابتدا و بدون هیچ‌گونه کپی‌برداری انجام می‌دهند.

مشخصه های صفحه آرایی خوب

تیم طراحی صفحه آرایی کتاب

معمولاً اولین چیزی که در انتخاب یک تیم حرفه‌ای برای سفارش طراحی صفحه آرایی کتاب مورد توجه افراد قرار می‌گیرد داشتن رزومه و نمونه طراحی صفحه آرایی کتاب است. سلام گرافیک با سابقه طولانی در زمینه ساخت پیکتوگرام، طراحی کاراکتر، طراحی تبلیغات از اعتبار بالایی در میان افراد و شرکت‌ها برخوردار است. از خدمات طراحی صفحه آرایی کتاب این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی صفحه آرایی کتاب به انگلیسی
  • ارائه طرح آماده صفحه آرایی کتاب در کمترین زمان ممکن
  • ویرایش فایل لایه باز صفحه آرایی کتاب در صورت نیاز مشتری
  • طراحی صفحه آرایی کتاب دیجیتال برای مجلات اینترنتی

قوانین صفحه آرایی کتاب

طراحی صفحه آرایی کتاب چیست؟

طراحی صفحه‌ آرایی کتاب چیست؟ طراح صفحه آرایی کتاب کیست؟ در صفحه آرایی کتاب لایه باز از چه نرم‌افزاری استفاده می‌شود؟، صفحه‌آرایی کتاب چقدر طول می‌کشد؟. سوالاتی از این قبیل معمولا توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. صفحه‌آرایی هنر چینش المان‌های بصری در صفحات است. مهمترین خصوصیت صفحه آرایی کتاب حرفه ای، را می‌توان وجود نظم و ترتیب خاص و منحصر ‌به ‌فردی که در آن وجود دارد، بیان کرد. نحوه انتخاب و استفاده از عکس، فونت، رنگ و… در انواع کتاب‌ها متفاوت است. برای مثال در طراحی صفحه آرایی کتاب تبلیغاتی و کتاب کودک بیشتر بر روی جذابیت آن و در کتاب‌های علمی بر روی نوشته‌ها تمرکز می‌کنند. زمان مورد نیاز صفحه آرایی برای چاپ کتاب به عواملی مانند نوع طراحی، تعداد صفحات، ابعاد کتاب و… بستگی دارد و به‌طور معمول به ۲۰ الی ۳۰ روز زمان نیاز دارد. بسیاری از افراد یا شرکت‌ها که از فایل لایه باز صفحه آرایی کتاب استفاده می‌کنند، ممکن است سفارش را بسیار سریع‌تر از تصور ارائه دهند که معمولاً هیچ طراحی خلاقانه‌ای در آن وجود ندارد و صرفاً استفاده از طرح‌های تکراری است.

طراحی صفحه آرایی کتاب شیک

بدون شک برای طرح های صفحه آرایی کتاب بدون نقص، داشتن مهارت و تجربه بسیار اهمیت دارد. برای نمونه هنگام انتخاب رنگ در طراحی صفحه آرایی کتاب باید مرتبط با موضوع و محتوای آن باشد. ویژگی‌های هر کتاب مانند فونت در طراحی صفحه آرایی کتاب معمولاً براساس نوع مخاطبان آن تغییر می‌کند. خلق ایده برای طراحی صفحه آرایی کتاب می‌تواند تفاوت میان یک طرح مبتدی و شیک را به‌خوبی نمایش دهد. قطع کتاب، رده سنی، جامعه هدف و… از مواردی هستند که باید در سفارش صفحه آرایی کتاب لحاظ شوند.

اصول صفحه آرایی کتاب

طراحی صفحه آرایی کتاب ارزان

تعرفه طرح های صفحه آرایی کتاب به ازای هر صفحه و براساس پارامتر‌های متعددی مانند نوع متن، اندازه کتاب، استفاده از پاورقی و… تعیین می‌شود. البته بسیاری از شرکت‌ها برای دریافت هزینه طراحی صفحه آرایی کتاب قیمت‌های نامتعارف و دور از انتظار بیان می‌کنند. همچنین برخی مشتریان پس از دریافت سفارش خود، صفحه آرایی کتاب لایه باز را نیز درخواست می‌کنند که برخی شرکت‌ها یا طراح‌های فریلنسر گرافیک، برای ارائه آن به مشتری نیز هزینه جداگانه‌ای دریافت می کنند. قیمت طراحی صفحه آرایی کتاب در مجموعه سلام گرافیک حدود 1000 تومان برای هر صفحه است. البته وجود عواملی دیگری می‌تواند در تعیین قیمت موثر باشند:

  • تحویل سفارش طراحی صفحه آرایی کتاب زودتر از موعد مقرر
  • صفحه آرایی یک کتاب به‌صورت رنگی یا سیاه ‌و‌ سفید
  • صفحه آرایی کتاب به انگلیسی
  • استفاده از طرح آماده صفحه آرایی کتاب

صفحه آرای کتاب با ایندیزاین

آیا استفاده از طرح‌های فایل لایه باز صفحه آرایی کتاب توصیه می‌شود؟

این فایل‌ها برای کسانی‌که قصد آموزش دارند و کتاب‌های آن‌ها به‌طور رسمی چاپ نمی‌شود، ایده‌آل است. لذا برای طراحی اصولی می‌توانید آن را به تیم سلام گرافیک بسپارید. سلام گرافیک صفحه آرایی کتاب با نرم افزار ایندیزاین را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد.

آیا صفحه آرایی برای چاپ کتاب ضروری است؟

بله. طراحی صفحه آرایی کتاب باید برای همه کتاب‌هایی که مجوز اخذ می‌کنند و به‌صورت رسمی چاپ می‌شوند، انجام شود که می‌توانید از مجموعه سلام گرافیک برای دریافت این خدمات و دیگر خدمات طراحی استفاده کنید.

صفحه آرایی کتاب با توجه به موضوع کتاب

یکی از مواردی که در چگونگی طراحی و صفحه آرایی کتاب‌ها تاثیرگذار است، دسته بندی کتاب‌ها است. به عبارتی باید با توجه به دسته بندی کتاب‌ها آن‌ها را صفحه آرایی کرد. چراکه صفحه آرایی کتاب کودک قطعا باید متفاوت‌تر از صفحه آرایی کتاب رمان باشد. بطور کلی کتاب‌ها از نظر موضوعی و سنی به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. از نظر موضوعی آن‌ها را می‌توان به دسته‌های داستانی، شعر، عمومی، تخصصی، آموزشی و کمک آموزشی، واژه نامه و دایره المعارف تقسیم بندی کرد. کتاب‌ها از نظر گروه سنی نیز به دو دسته کودک و نوجوان و بزرگسالان تقسیم می‌شوند.

یک صفحه آرایی اصولی صفحه آرایی است که با توجه به دسته بندی آن کتاب صورت بگیرد. مخاطبان یک کتاب رمان خلق و خو و روحیات متفاوت‌تری از مخاطب کتاب‌های شعر دارند؛ بنابراین صفحه آرایی این کتاب‌ها باید با توجه به شخصیت و علاقه‌مندی‌های این مخاطبان صورت بگیرد.

برای درک بیشتر اهمیت صفحه آرایی کتاب با توجه به دسته بندی آن، تصور کنید صفحه آرایی کتاب کودک مشابه با صفحه آرایی کتاب شعر یا کتاب بزرگسالان باشد. آیا فونت یا اشکال و تصاویری که برای یک کتاب شعر مناسب است برای کودکان نیز مناسب بوده و می‌تواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند؟ یک طراح گرافیک حرفه‌ای به خوبی تفاوت‌های صفحه آرایی کتاب داستان با صفحه آرایی یک کتاب تخصصی را می‌داند. شناخت دقیق مخاطب کتاب، گروه سنی و نیاز و انتظاری که از کتاب دارد تعیین می‌کند طراحی صفحه آرایی باید چگونه باشد.

صفحه آرایی کتاب به انگلیسی

مهم‌ترین تفاوتی که میان صفحه بندی کتاب‌های انگلیسی و فارسی وجود دارد، فونت آن است. تمام اصول صفحه آرایی که در یک کتاب فارسی رعایت می‌شود باید در کتاب‌های انگلیسی زبان نیز رعایت شود. برای صفحه بندی یک کتاب به زبان انگلیسی باید توجه بیشتری به انتخاب فونت مناسب، رعایت فاصله استاندارد و انتخاب اشکال و تصاویر مناسب شود. احتمالا کتاب‌های دو زبانه زیادی را دیده باشید؛ به عنوان مثال برخی از کتاب‌های شعر یا کتاب داستان کودکان به صورت دو زبانه نوشته می‌شوند. در صفحه آرایی این کتاب‌ها باید توجه بیشتری به خرج داد. ترکیب متون فارسی به همراه ترجمه آن‌ها باید در متناسب‌ترین حالت ممکن در کنار دیگر عناصر طراحی قرار بگیرد.

سفارش صفحه آرایی کتاب

برای سفارش صفحه آرایی کتاب به استودیو خلاق سلم گرافیک می‌توانید از طریق شماره تماس 09355054580 با ما در استودیو خلاق سلام گرافیک تماس بگیرید. سلام گرافیک با تجربه بالایی که در زمینه صفحه بندی کتاب دارد ویژگی های صفحه آرایی خوب را می‌داند. صفحه بندی‌های انجام شده از سوی سلام گرافیک ویژگی‌هایی دارد که عبارتنداز:

  • توجه خواننده را به خود جلب می‌کند و وی را ترغیب کرده تا انتهای مطلب را مطالعه کند.
  • مخاطب را متوقف نمی‌کند.
  • از اهمیت ترکیب بندی در صفحه آرایی کتاب به خوبی آگاه است.
  • صریح و روشن است و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد.
  • به راحتی پیام خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.
  • از عناصر طراحی به درستی و در جای مناسب خود استفاده می‌کند.

ترکیب بندی صفحه آرایی کتاب

شرکت سلام گرافیک با بیش از 10 سال سابقه یکی از بهترین شرکت‌های جلد کتاب و صفحه آرایی کتاب است. 

وابسته به نوع طراحی، شرکت طراحی کننده، حجم کتاب و… چیزی بین 20 روز الی 30 روز زمان نیاز است برای صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب با ما تماس بگیرید. 

3.9/5 - (25 امتیاز)