مراحل طراحی لیبل

مراحل طراحی لیبل

مراحل طراحی لیبل (Stage of label design) سلسله مراتبی است که باید در زمان طراحی لیبل آن را طی کرد تا روند ساخت لیبل به صورت دقیق انجام شود. مراحل ساخت لیبل جزو کلیدی‌ترین مراحل برای تهیه لیبل محسوب می‌شود که باعث ایجاد نمونه کارهای لیبل حرفه‌ای می‌شود.

اینکه شما به‌عنوان طراح اصلی تمام مراحل را به‌درستی اجرا کنید، باعث آفرینش کاری خاص و فوق‌العاده خواهد شد. لیبل می‌تواند محصول شما را نسبت به سایر محصولات در غرفه فروشگاه متمایز نماید. زیرا تنها چیزی که در ذهن مشتری باقی خواهند ماند، لیبلی است که بر روی بسته‌بندی چسبانده می‌شود. شما می‌تواند جهت آشنایی بیشتر با مراحل طراحی لیبل تجاری با مشاوران طراحی گرافیک ما در سلام گرافیک مشورت نمایید. اگر با کارکرد لیبل برای محصولات آشنا نیستید و نمی‌دانید لیبل چه کارکرد دارد، پیشنهاد می‌کنم مقاله تعریف لیبل محصول را بخوانید.

گام به گام تا طراحی لیبل

شما به‌عنوان طراح لیبل تجاری باید برای شروع به سراغ مشتریان خود بروید. با آن‌ها صحبت کرده و نیاز آن‌ها را بشناسید. در برخی موارد مشتریان ایده‌های جذابی برای طراحی لیبل به شما ارائه خواهند داد. اما برای ادامه اجرای مراحل طراحی لیبل باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  1. آشنایی با لوگوی شرکت تولیدکننده محصول موردنظر
  2. تعیین متنی که قرار است درون لیبل شما چاپ شود.
  3. نوشتن چک‌لیست نهایی برای اتمام مراحل طراحی لیبل
گام به گام تا طراحی لیبل

انتخاب نوع طراحی و همچنن سبک لیبل

یکی از قدم‌هایی که باید قبل از ساخت لیبل انجام شود، انتخاب نوع لیبل محصول است. لیبل‌های محصول دارای انواع مختلفی است. این نوع خود می‌تواند در تعرفه، میزان فروش و همچینن قیمت نهایی خود محصول تاثیرگذار باشد.

قیمت سنجی برای طراحی

یکی از مراحلی که برای ساخت لیبل باید به صورت سلسله مراتبی طی کنید، قیمت لیبل محصول است، این که این طراحی لیبل قرار است چه مقدار هزینه بردارد.

بستن قرارداد برای شروع فرآیند طراحی

استفاده از یک فرمت قرارداد طراحی حرفه‌ای برای طراحی لیبل یا هر نوع کار گرافیکی دیگر، یکی از موارد است که باید به آن توجه کافی داشت. در مقاله قرارداد طراحی گرافیک و در صفحه قرارداد طراحی لیبل فایل آماده برای استفاده این دو مورد را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

نکات مهم درباره مراحل طراحی لیبل

شما به‌عنوان طراح لیبل، قطعاً به لیبل‌های سایر محصولات توجه ویژه‌ای دارید. به‌خوبی می‌دانید که نوع کیفیت و طراحی ظاهری لیبل تبلیغاتی برای مخاطب و محصول شما بسیار مهم خواهد بود. در اکثر شرکت‌های تجاری و تبلیغاتی این طراح گرافیک است که باید متوجه نکات مربوط به طراحی لیبل باشد. آن‌ها باید تمام انرژی و نبوغ خود را برای طراحی منحصربه‌فرد لیبل تبلیغاتی یا تجاری صرف نمایند.

طراحان گرافیک در شرکت‌های تجاری و سلام گرافیک به‌خوبی با تأثیر لیبل و بسته‌بندی بر روی مشتریان و میزان خرید آن‌ها آشنایی دارند. به همین جهت نکاتی را به عنوان پایه‌ای‌ترین مراحل طراحی لیبل تعیین کرده و بر اساس آن به کار خود ادامه می‌دهند. در ادامه با برخی از این نکات آشنایی پیدا خواهید کرد.

در مقاله نقش لیبل در طراحی بسته بندی اطلاعات کاملی در رابطه با این موضوع کردیم و همچنین بیان کردیم که تفاوت لیبل و بسته بندی چیست.

  1. قابل استفاده بودن لیبل بسته‌بندی برای محصول

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که اکثر محصولات دارای بسته‌بندی مناسبی نیستند. شما به‌عنوان طراح اصلی باید بسته‌بندی و لیبلی را طراحی کنید علاوه بر مورداستفاده بودن برای محصول، پس از آن نیز تا حدودی مفید باشد. اگر بخواهیم در این باره مثالی بزنیم می‌توانیم به شکلات‌های برند Game نیز اشاره کنیم. این برند از توپی با ظاهر سنگ‌کاری شده برای بسته‌بندی شکلات استفاده می‌کند. این بسته‌بندی در نهایت باعث سرگرمی کودک شما خواهد بود.

  • ایجاد تطابق بین لیبل و محصول موردنظر

همان‌طور که می‌دانید  هر محصول بسته‌بندی به‌خصوص خود را دارد. قبلاً هم گفتیم که بسته‌بندی مناسب می‌تواند مشتریان شما را چندین برابر کند. پس به‌عنوان طراح باید تلاش کنید که حداکثر تطابق را بین لیبل و محصول برقرار نمایید. از همین جهت مشاوران ما در سلام گرافیک نکاتی را به‌عنوان راهنمای طراحی لیبل در سایت قرار داده‌اند.

  • ایجاد انگیزه برای خرید مشتری

در اصول بازاریابی ایجاد انگیزه برای مشتری، یک راهکار کلیدی و نهایی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با جست‌وجو در بازار محصولات موردنظر، بسته هدیه و یا اشانتیون برای محصول خود تهیه کرده و آن را به‌عنوان یک ابزار برای فروش بیشتر بر روی بسته‌بندی محصول قرار دهید.

  • استفاده از رنگ‌های درست در طراحی لیبل

همان‌طور که قبلاً برای شما توضیح دادیم، طبق اصول روان‌شناسی رنگ‌ها قادرند فکر مشتریان شما را تحت‌تأثیر قرار دهند. پس شما به‌عنوان  طراح لیبل در زمان اجرای گام‌های طراحی لیبل باید رنگ‌های انتخابی خود دقت زیادی داشته باشید. استفاده از رنگ‌های تیره در طراحی زیاد خوشایند نخواهد بود. باید سعی کنید از رنگ‌هایی پرشور و نسبتاً خنثی به طور هم زمان استفاده نمایید.

اگر قصد دارید خودتان کار طراحی و ساخت لیبل محصولات خود را انجام دهید و به نوعی بازاریابی محصول را دست بگیرید، می‌توانید از مقاله اصول طراحی لیبل کمک بگیرید.

بررسی تأثیر مراحل طراحی لیبل در میزان فروش محصولات تجاری

اگر زمانی که در فروشگاه راه می‌روید به برخی از قفسه‌ها دقت کنید، متوجه می‌شوید که همه محصولات به‌راحتی به فروش نمی‌رسند. بلکه برخی از آن‌ها ماه‌ها و سال‌ها در غرفه خاک خورده و کهنه شده‌اند. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که محصولی که دارای فروش خوبی است، قطعاً لیبل مناسبی برای آن طراحی شده است. اجرای درست مراحل طراحی لیبل باعث خلق اثری بی‌نظیر برای افزایش فروش محصولات شما خواهد شد.

همان‌طور که قبلاً گفته شد، شناخت مشتریان و هدف آن‌ها یکی از کلیدی‌ترین مراحل طراحی لیبل تبلیغاتی و تجاری محسوب می‌شود. شما با اجرای این مورد تقریباً بیش از نیمی از راه را طی کرده‌اید. مورد بعد که در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید انتخاب درست مواد اولیه برای ساخت لیبل است. باید تلاش کنید جنسی که برای لیبل انتخاب می‌کنید دارای متریال مناسب و باکیفیت باشد.

برای ثبت سفارش طراحی لیبل در هر شهر به ویژه طراحی لیبل محصول در تهران و همچنین طراحی لیبل محصولات در مشهد با استودیو طراحی لیبل سلام گرافیک تماس حاصل کنید.

در زمینه طراحی لیبل می‌توانید از فضای مجازی و یا نرم‌افزارهای مناسب این کار نیز استفاده نماید. باتوجه‌به این موضوع سلام گرافیک می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پیشرفت شما در این زمینه باشد.

تمام مواردی که بیان شد در صورتی باعث رشد فروش یک محصول می‌شود که علاوه بر طراحی و ساخت لوگوی حرفه‌ای برای محصول، مواردی از قبیل رنگ لیبل محصول، فونت لیبل محصول، متریال لیبل محصول، عکس روی لیبل، اندازه و سایز لیبل محصولات،

آیا طراحان در سلام گرافیک در زمینه اجرای مراحل طراحی لیبل تجاری مهارت کافی دارند؟

باید بدانید که این مجموعه از مجرب‌ترین کادر طراحی برای این موضوع استفاده کرده است. شما با برقراری ارتباط با کارشناسان ما در این مجموعه می‌توانید راهنمایی لازم جهت طراحی منحصربه‌فرد لیبل را دست آورید.

آیا امکان چاپ لوگوی اصلی بر روی لیبل وجود دارد؟

بله شما می‌توانید طرح اصلی لوگو و یا برند خود را انتخاب کرده و از آن به‌عنوان قسمتی از لیبل استفاده نمایید. این کار قطعاً در میزان فروش و بازار محصول تأثیر بسزایی خواهد داشت. پس بهتر است لوگوی موردنظر نیز با محصول در ارتباط باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!
دیدگاهتان را بنویسید