ریدیزاین در گرافیک

اهمیت ریدیزاین چیست؟ ریدیزاین یا بازطراحی را چه زمانی انجام می‌دهیم؟ یکی از کارهای حساسی که متخصصان گرافیک انجام می‌دهند، ریدیزاین لوگو و طراحی‌های گرافیک است. زمانی که نیاز به گسترش یک برند یا طراحی داشته باشیم، از ریدیزاین استفاده می‌کنیم. اما کاربردهای ریدیزاین و ابزارهای ریدیزاین چه هستند؟ همه چیز را در این مقاله از طراحان سلام گرافیک بخوانید.

ریدیزاین در گرافیک (redesign in graphic ) چیست؟ ریدیزاین گرافیک چگونه انجام می شود؟ ریدیزاین طراحی گرافیک استاندارد باید به چه صورت پیاده سازی شود؟ پاسخ تمام این سوالات توسط کارشناس های سلام گرافیک تهیه و جمع آوری شده است تا به شما داده شود. ریدیزاین در طراحی گرافیک شامل تمام بخش های گرافیک می شود. در ادامه با سلام گرافیک همراه باشید تا از ریدیزاین در طراحی گرافیک اطلاعات بیشتری کسب کنید. ریدیزاین طراحی گرافیک صنعتی با ریدیزاین طراحی گرافیک تبلیغات یا دیزاین گرافیک تجاری تفاوتی ندارد و هرکدام طبق یک اصول خاص طراحی گرافیک پیش می روند.

ریدیزاین طراحی گرافیک رایانه ای چیست؟

در دنیای طراحی و تبلیغات، هر لحظه ترفند یا طرح های جدید و جذابی ارائه می شود. هرکدام از این طرح ها، پس از مدتی نیاز به بازسازی و پیاده سازی طرح جدید دارد. از آنجایی‌که هدف از طراحی گرافیک جلب توجه و رضایت مخاطبان است، بهتر است بهترین روش برای بازسازی طرح‌ها انتخاب شود. ریدیزاین در طراحی گرافیک یکی از زیرشاخه‌های رشته گرافیک است که به کسب و کار یا سازمان شما، کمک می کند تا همیشه به روز و حرفه ای جلوه کنید.

ریدیزاین یکی از راه‌های کسب درامد از طراحی گرافیک است و از سری موضوعاتی است که در دنیای امروز، به جذب مشتریان کمک می کند. به روز بودن در زمینه های مختلف گرافیک، کمک می کند تا برندسازی شما بهتر انجام شود؛ بنابراین اگر روزی نیاز به ریدیزاین داشتید، حتما از یک مشاور طراحی گرافیک کمک بگیرید.

البته توجه داشته باشید که ریدیزاین در طراحی گرافیک به این معنا نیست که طرح های گرافیکی اولیه به طور کل از بین برود؛ بلکه تنها تغییراتی جزئی برای آن ها در نظر گرفته خواهد شد. برای این منظور شرکت‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند؛ اما به دلیل دشواری و سختی کار بهتر است به هر شرکت و تیمی اعتماد نکنید و کار بازسازی طرح خود را به یک شرکت حرفه‌ای بسپارید که با استخدام طراح گرافیست حرفه‌ای، بهترین طرح‌ها را ارائه دهد.

ریدیزاین طراحی گرافیک شامل ریدیزاین چه عناصری است؟

همانطور که می دانید طراحی گرافیک شامل حوزه های مختلفی است که هرکدام از آنها می تواند شامل ریدیزاین شوند. احتمالا باید بیشتر از ریدیزاین طراحی لوگو شنیده باشید. ریدیزاین انواع مختلف حوزه های گرافیک، بستگی به ریدیزاین لوگو دارد. برای مثال در طراحی ست اداری یا طراحی هویت بصری برند اصولا از لوگو استفاده می شود و در صورت ریدیزاین لوگو، به صورت خودکار ریدیزاین دیگر موارد هم انجام می شود. ریدیزاین طراحی گرافیک شامل ریدیزاین طر

احی لوگو، ریدیزاین طراحی بسته بندی، ریدیزاین هویت بصری و … می شود.

اهمیت ریدیزاین در طراحی

امروزه به دلیل بالارفتن و زیادشدن تنوع در انواع طراحی، دیزاینرها برای جلب‌توجه کاربران و بینندگان، با استفاده از ابزارهای طراحی مجبور به ری‌دیزاین طراحی‌ها می‌شوند. یک طراح باید بداند گرافیک چیست تا بتواند به بهترین شکل ممکن ریدیزاین را انجام دهد. یکی از اهمیت‌های ریدیزاین طراحی این است که گرافیست می‌تواند حقوق طراحی گرافیک را برای خود تعیین کند و با تعیین قیمت دیزاین گرافیک، از این راه کسب درامد کند.

اگر به تاریخچه برندهای معروف و معتبر دنیا نگاه کنید، متوجه تغییر شکل ظاهری لوگوی آن‌ها می‌شوید. علت اصلی آن هم تغییر سلیقه و بالارفتن توقع مخاطبان با پیشرفت تکنولوژی است. لوگوی شرکت پپسی، IBM، اپل، مک‌دونالد و… از جمله شرکت‌هایی هستند که بازطراحی لوگوی خاص آن‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید بدانید گرافیست‌ها چگونه کار می‌کنند، به انواع طرح‌هایی که تا به امروز دچار تغییر شده‌اند نگاه کنید. بازسازی لوگو و هر طراحی که برای کاربر شناخته شده باشد بسیار کار سخت و دشواری است؛ اما گرافیست‌های حرفه‌ای با استفاده از اتود گرافیکی و دانش جدید علم گرافیک و آگاهی از اهمیت ریدیزاین، کار بازطراحی را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

کاربردهای ریدیزاین در گرافیک

در عمل ریدیزاین طراحی گرافیک تمام شاخصه‌ها و عناصر اصلی باید حفظ شود تا کاربر را در به‌یادآوردن طراحی قبلی گیج نکند. تنها با ارتقای دیزاین گرافیک می‌توان نمونه کارهای طراحی گرافیک بیشتری برای انواع طراحی مانند طراحی مدل‌های مختلف بسته‌بندی محصولات، طراحی لوگو، طراحی صفحات وب‌سایت، دیزاین هویت بصری و… ایجاد کنید. از جمله کاربردها و دلایل استفاده از ریدیزاین در طراحی گرافیک عبارت است از:

  • گسترش کسب‌وکار
  • تغییر در روند کار شرکت
  • بازخورد مثبت و منفی کاربران
  • تغییر سلیقه و افزایش توقع مخاطبان
  • ایجاد راهبرد جدید برای اهداف شرکت
  • تغییر در استانداردهای جهانی
  • تکراری شدن طرح لوگو و بسته‌بندی
  • ارتقای سطح برای رقابت با رقبا
  • ادغام محصول یا خدمت جدید
  • نامفهوم بودن طرح برای کاربر

بهترین زمان برای ریدیزاین یک طراحی

با دانستن اهمیت و دلایل استفاده از ریدیزاین طراحی گرافیک، اکنون بهتر است از خود بپرسید که آیا طرحی که هم اکنون برای لوگو یا بسته بندی یا هر طرح دیگری که دارید، مانند قبل نظر مشتریان را جلب می‌کند؟ آیا بازخوردهای مناسب و مثبتی از سوی مشتریان دارید؟ آیا روند شرکت شما صعودی است و همه چیز مانند قبل خوب پیش می‌رود؟ با پرسیدن سوال‌هایی مشابه به این سوالات درمی‌یابید که آیا زمان مناسب بستن قرارداد طراحی گرافیک برای ریدیزاین فرا رسیده یا خیر.

بهترین زمان برای ریدیزاین یک طراحی وقتی است که نمودار صعودی شما رو به پایین باشد و مانند قبل نتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. از این رو باید کار بازسازی طرح خود را با تحقیق و بررسی به طراح و تیمی بسپارید که بتوانند با استفاده از دانش به‌روز و مد جهانی و سیستم مناسب طراحی گرافیک، کار ریدیزاین را انجام دهند. بهتر است همیشه مسئله مد روز بودن و تاثیرگذاری روی کاربران با استفاده از طراحی گرافیک محیطی را جدی بگیرید.

ابزارهای ریدیزاین طراحی گرافیک

هدف از باز طراحی یا ریدیزاین چیست؟

ریدیزاین طراحی گرافیک توسط کارشناس های سلام گرافیک انجام می شود؟

بله، کارشناس های طراحی گرافیک به ریدیزاین طراحی گرافیک ( لوگو، هویت بصری، ست اداری و … ) می پردازد.

ریدیزاین طراحی گرافیک تنها برای کسب و کار های تجاری است؟

خیر، در صورتی که لوگوی یا طرح گرافیکی شخصی یا صنعتی دارید، می توانید نسبت به ریدیزاین آن اقدام کنید.

4.7/5 - (6 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

8 پاسخ

  1. با درود و خست نباشید ریدیزاین یک لوگو منظور طراحی دوباره همون لوگو هست یا کلا یک لوگو دیگه شبیه همون رو طراحی میکنید ؟ متشکر از سلام گرافیک

    1. سلام وقت بخیر فرایند ریدیزاین در هر پروسه حالا چه لوگو چه مورد دیگه ای به جهت ایجاد یک رشد که اتفاق افتاده انجام میشه و بر گرفته از طرح قبلی میتونه باشه یا کلا ریبرندیگ باشه

    1. سلام وقت بخیر قطعا ریدیزاین هزینه کمتری خواهد داشت البته که اگر لوگو از قبل خوب طراحی نشده باشه شاید هزینه بیشتری از ساخت یک لوگو هم داشته باشه

    1. سلام. اگه برند دارای هویت بصری باشه کل مجموعه ریدیزاین میشه که بروشور هم زیر مجموعه هویت بصری ست.

  2. سلام خسته نباشید اپل هم لوگوشو چندین بار تغییر داده فکر میکنید ممکنه حالا که انقد معروف شده دوباره هم لوگوشو تغییر بده؟ اصلا لازمه که کمپانی های بزرگ به فکر ریدیزاین طراحی گرافیکیشون باشن؟ هدفشون دقیقا چیه

    1. سلام ممنون. بله.از یک جهت میتونه جنبه خبری داشته باشه و از جهت دیگه بعضی از برند ها با اضافه کردن بخش جدید مجبور به تغییر و ریدیزاین لوگو میشن . و در بعضی مواقع هم لوگو ریدیزاین میشه چون در زمان خودش خوب بوده اما الان لازم تغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله