اصول طراحی لیبل

اصول و قواعد طراحی لیبل

اغلب تمامی شرکت‌های تجاری به دنبال یک لیبل برای برند خود هستند. به همین جهت آشنایی با اصول طراحی لیبل (principles-of-label-design)، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اینکه برند شما از چه لیبلی برای تبلیغات استفاده می‌کند، در میزان خرید و ایجاد انگیزه برای مشتریان بسیار مؤثر خواهد بود. به همین دلیل برندهای به نام و معروف از لیبل به‌عنوان استراتژی مؤثر در فروش استفاده می‌کنند. طراحی حرفه ای لیبل با استفاده از این اصول، توسط طراح لیبل سلام گرافیک پیاده سازی می شود.

به‌طورکلی طراحی خوب برای لیبل یک محصول یا برند یکی از کلیدی‌ترین قسمت‌های فروش محسوب می‌شود. اگر شما هم به طراحی و اصول طراحی لیبل علاقه‌مند هستید، می‌توانید از مطالب موجود در سایت سلام گرافیک استفاده نمایید.

آشنایی با اصول طراحی لیبل به‌صورت حرفه‌ای

همچنان که در قسمت قبل توضیح دادیم، لیبل به‌نوعی برچسب برای معرفی برند محصول گفته می‌شود. اغلب از نشان تجاری، ویژگی‌های محصول و یا عکس اصلی از خود کالا برای طراحی لیبل استفاده می‌شود. وجود لیبل بر روی محصول شما، می‌تواند به آگاهی مشتری از نوع فرایند به‌کاررفته در تولید محصول و یا تاریخ تولید و انقضای کالا کمک زیادی کند. به همین دلیل آشنایی با اصول طراحی لیبل کمک زیادی به فروش محصول شما خواهد کرد.

یکی از نکاتی که در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید، نوع معرفی ویژگی‌های محصول است. زیرا این معرفی‌ها می‌تواند در موجه‌سازی محصولات و قانع کردن خریدار تأثیر به سزایی داشته باشد. به همین جهت قبل از شروع به کار باید با تمام نکات و اصول طراحی لیبل و ویژگی‌های محصولات موردنظر آشنایی کافی داشته باشید.

طراحی لیبل اغلب با چه اهدافی همراه است؟

معمولاً اهداف متفاوتی برای یک طراحی مناسب تعیین می‌شود. اکثر لیبل‌هایی که برای محصولات متفاوت طراحی می‌شوند، دربرگیرنده‌ی اطلاعاتی مانند نام محصول، برند موردنظر، مزایای استفاده از محصول و یا اطاعات مربوط به برقراری ارتباط با صاحب برند است. همچنین شما به‌عنوان طراح لیبل می‌توانید لوگوی اصلی محصول یا نام برند موردنظر را نیز در طراحی خود استفاده نمایید.

به همین جهت لیبل یکی از مواردی است که با استفاده از آن می‌توان مشتریان بسیاری را برای خرید محصول جذب کرد. زیرا مخاطبین به دنبال اطلاعات کاربردی از محصول موردنظر هستند و لیبل طراحی شده به‌راحتی این اطلاعات را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

اغلب در فروشگاه‌ها از لیبل برای تفکیک محصولات بر اساس برند تجاری، نوع محصول و یا تفکیک برندی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل آشنایی با اصول طراحی لیبل کمک زیادی به موفقیت شما در فروش محصولات خواهد کرد. باید بدانید که ظاهر لیبل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اولین چیزی که مشتری را جذب می‌کند ظاهر آن است. در اصول طراحی لیبل زیباسازی، به‌عنوان یکی از ابزارهای مناسب برای تبلیغات نیز معرفی می‌شود.

چه نکاتی در طراحی اصولی لیبل مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

شما به‌عنوان طراح همیشه باید به نکاتی که کار شما را به منحصربه‌فرد خواهد کرد، توجه ویژه‌ای داشته باشید. طراحی لیبل نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود؛ بنابراین اگر قصد دارید با اصول طراحی لیبل بیشتر از قبل آشنا شوید، به نکات بیان شده در ادامه توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک خواهند کرد که بهترین طراحی را در صنعت طراحی لیبل داشته باشید.

  1. استفاده از خلاقیت در طراحی لیبل:

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان طراحی باید به آن توجه داشته باشید، استفاده مناسب از قدرت خلاقیت در زمان طراحی است. زیرا طراحی همراه با خلاقیت می‌تواند، لیبل شما را نسبت به سایر محصولات متمایز نماید. اغلب محصولاتی با طراحی متفاوت، فروش ویژه‌ای نسبت به سایر برندها خواهند داشت.

  • بررسی عملکرد سایر رقبا:

قبل از شروع کار حتماً با رقبای خود آشنا شوید. عملکرد آنها را در صنعت موردنظر بررسی نمایید. باتوجه‌به این موضوع باید تلاش کنید طرح انتخابی شما برای لیبل، به‌هیچ‌عنوان به طرح لیبل رقبا شباهتی نداشته باشد.

  • بهره‌مندی از متمایز بودن:

در تمامی حالات متفاوت بودن در طراحی، برای شما برگ برنده محسوب می‌شود. باید در طراحی لیبل شجاع باشید. سعی کنید اولین طراح انتخاب شما نباشد. بلکه تمامی ایده‌های موجود در ذهن خود را بر روی صفحه بیاورید. درست در این لحظه خلاقیت شکوفا خواهد شد.

  • انتخاب رنگ مناسب طراحی اصولی لیبل

یکی از اولین مواردی که به چشم بیننده محصول خواهد آمد، رنگ به‌کاررفته در لیبل است. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیزی با روان‌شناسی رنگ‌ها آشنایی کافی داشته باشید. زیرا برای طراحی لیبل هر محصولی باید از طیف رنگی به‌خصوص به خود آن استفاده شود تا بتوان نگاه و ذهن مخاطب را به طور هم‌زمان معطوف محصول موردنظر کرد.

  • قید شدن اطلاعات به‌صورت واضح

اغلب بیننده به دنبال اطلاعات کلیدی و موردنیاز خود بر روی لیبل می‌گردد. پس بسیار مهم است که این اطلاعات به‌صورت واضح و کامل بر روی لیبل شما قید شده باشد.

همان‌طور که در قسمت بالا توضیح دادیم، لیبل و آشنایی با اصول طرحی لیبل جزو اولین مواردی است که می‌توان از آن برای جذب مشتری استفاده کرد. زیرا لیبل می‌تواند بسته‌بندی محصول را کامل‌تر کند. همچنین این موضوع در نحوه تصمیم‌گیری مشتری برای خرید محصول نیز تأثیر زیادی خواهد داشت. زیرا اطلاعات درج شده بر روی لیبل می‌توان تعیین‌کننده موضوع باشند. به همین دلیل بهتر است بادقت و سلیقه بیشتری به طراحی لیبل بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت سلام گرافیک مراجعه کرده. اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

اصول طراحی لیبل توسط کارشناس های سلام گرافیک پیاده سازی می شود؟

بله، کارشناس های سلام گرافیک با استفاده از تجربه ای که دارند به اصول طراحی لیبل آشنا هستند.

از مهم ترین اصول طراحی لیبل به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

قبل از پیاده سازی اصول طراحی لیبل بهتر است با نمونه طراحی لیبل آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله