طراحی لوگو با فتوشاپ

چطور می‌توان با فتوشاپ، لوگو طراحی کرد؟ طراحی لوگو با فتوشاپ یکی از کارهایی است که طراحان لوگو انجام می‌دهند. لوگو بیان کننده هویت تجاری یک سازمان و شرکت است؛ بنابراین باید در طراحی آن نهایت دقت به کار گرفته شود. طراحان گرافیک سلام گرافیک قصد دارند در این مقاله شما را ربا اصول اولیه طراحی لوگو با فتوشاپ و نکات کلیدی طراحی آشنا کنند.

طراحی لوگو با فتوشاپ (Logo design with Photoshop) چگونه است؟ آیا با فتوشاپ می‌توان لوگوهایی خاص برای شرکت طراحی کرد؟ یکی از انواع طراحی‌ها، طراحی لوگو است که با نرم‌افزارهای گوناگون انجام می‌شود. نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل دراو و… می‌توانند برای ساخت لوگو به کار روند. طراحی لوگو با فتوشاپ نیاز به شرکت کردن در دوره‌های آموزشی فتوشاپ دارد.

طراحی لوگو با فتوشاپ (Logo design with Photoshop)  به عقیده بسیاری از گرافیست‌ها بهترین گزینه است؛ زیرا این برنامه پرطرفدار قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که مراحل طراحی لوگو را با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به زبانی ساده و قابل فهم بیان کنیم.

طراحی لوگو با فتوشاپ

اصول طراحی لوگو در فتوشاپ

پس از پیدا کردن ایده ساخت لوگو، مراحل دیزاین را مطابق مراحل زیر پیش ببرید:

1. ایجاد لایه پس زمینه

نرم افزار فتوشاپ را اجرا کنید و کلیدهای ترکیبی  Ctrl+N  را  به طور همزمان بفشارید تا یک لایه جدید ایجاد شود. سپس مقادیر عرض و ارتفاع صفحه را مشخص نمایید؛ گزینه 1000px  می‌تواند مناسب باشد. اکنون باید رنگ پس زمینه را انتخاب کنید و بعد از آن هم نامی را برای صفحه برگزینید.

2. اضافه کردن شعار برند

از طریق منوی Layer روی گزینه New کلیک نمایید و سپس ابزار مربوط به متن را از قسمت سمت چپ نرم افزار فتوشاپ انتخاب کنید. پس از آن شعار برند را تایپ نمایید؛ با توجه به تاثیر فونت در طراحی لوگو بسیار مهم است که در این مرحله یک سبک خوانا را با رنگ مناسب برگزینید.

برای این‌که بتوانید مکان متن تایپ شده را به دلخواه خود تغییر دهید و آن را در جای مناسب بگذارید، می‌توانید این کار را با کلیک روی حرف  V بزرگ در لایه متن انجام دهید.

3. افزودن شکل اصلی به نماد

در این گام از طراحی لوگو در فتوشاپ باید شکل اصلی نماد را با توجه به زمینه فعالیت کسب و کار به آن بیفزایید. به این منظور کلیدهای ترکیبی Ctrl+O را بفشارید تا بتوانید عکس مورد نظر را در فتوشاپ باز کنید.

سپس برای انتخاب ابزار جادویی فتوشاپ دکمه w را از روی صفحه کلید فشار دهید. اکنون روی لایه عکس راست کلیک نمایید و از منوی ظاهر شده روی Layer via Copy بزنید. با این کار لایه جدیدی ساخته می‌شود که باید آن را به قسمت لایه‌های فایل اصلی بکشید.

4. انجام تنظیمات مربوط به متن و شکل لوگو

در مرحله بعد باید پیکربندی متن لوگو را انجام دهید، برای مثال می‌توانید سایز فونت را بزرگتر انتخاب کنید یا محل آن را به طور دقیق تنظیم نمایید. همچنین آن‌قدر جای تصویر را تغییر دهید تا در نهایت محل آن به نظرتان عالی برسد.

5. گرفتن خروجی

برای خروجی گرفتن از لوگوی طراحی شده روی Quick Export as PNG کلیک کنید و سپس روی گزینه File بزنید.‌ سپس باید فایل آماده شده را با فرمت دلخواه ذخیره کرده و در اختیار کارفرما قرار دهید.

خب کار طراحی لوگو با فتوشاپ به پایان رسید؛ البته این آموزش تنها قطره‌ای از امکانات و قابلیت‌هایی است که این برنامه حرفه‌ای ارائه می‌دهد. برای آموزش کامل در این زمینه و تسلط به اصول طراحی لوگو می‌توانید در دوره‌های آموزشی سایت سلام گرافیک شرکت کنید.

نکات کلیدی در زمینه طراحی لوگو با فتوشاپ

به هنگام طراحی لوگو با فتوشاپ باید به نکات گفته شده در زیر توجه داشته باشید تا کیفیت خروجی کار قابل قبول باشد:

  • دور تصاویر پیکسلی را خط بکشید

سعی کنید تا آنجا که ممکن است به سراغ استفاده از تصاویر پیکسلی نروید. مگر این که اطمینان حاصل نمایید در مراحل بعد هم می‌توانید به همان کیفیت دست پیدا کنید.

  • وضوح مناسبی را برای نمادهای کوچک درنظر بگیرید

یک لوگو صرف نظر از سایز آن باید وضوح خوبی داشته باشد. در برخی از وب‌سایت‌ها آرم‌هایی با ابعاد کوچک در پاورقی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در چنین مواقعی حتما چک کنید که کیفیت و وضوح نماد قابل قبول باشد.

  • انتخاب فونت

در فتوشاپ این امکان وجود دارد که تعداد زیادی فونت را به متن لوگو اضافه کنید، اما این بدان معنا نیست که مجاز به انجام این کار هستید. بکوشید که هنگام دیزاین آرم با فتوشاپ بیشتر از دو فونت را به کار نبرید و در عین حال از سبک‌های فانتزی هم دوری نمایید.

نرم افزار فتوشاپ در زمینه ساخت آرم بسیار توانمند است اما ممکن است برای برخی از طرح ها نیاز به طراحی لوگو با کورل باشد. در واقع هر نرم افزاری در یک سبک کاری موفق تر عمل می‌کند.

سفارش طراحی لوگو با فتوشاپ

طراحان سلام گرافیک، سفارش لوگو را در تمام مدل ها اعم از ساخت لوگو اسم با فتوشاپ یا طراحی لوگو های ساده را انجام می‌دهند. کسب و کار هایی که در شهر های مختلف هستند می‌توانند برای ثبت سفارش با ما در تماس باشند.

نرم افزار فتوشاپ برای طراحی لوگو مناسب است؟

نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزار های حرفه ای است که برای طراحی لوگو کاربردی خواهد بود.

سلام گرافیک آموزش طراحی لوگو با فتوشاپ را ارائه می دهد؟

بله، مجتبی ملاکی کارشناس ارشد طراحی لوگو مهارت طراحی لوگو با فتوشاپ را طی دوره ای یاد می دهد.

4.5/5 - (6 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب
    طراحی لوگو اسم با فتوشاپ برای پرسنال برندینگ خوبه؟ پیشنهادین در این باره دارین؟

  2. سلام من تازه میخوام طراحی لوگو رو شروع کنم ولی یه سوال واسم پیش اومد
    ایا قیمت طراحی لوگو با فتوشاپ با طراحی در ایلاستریتور متفاوت هست؟

  3. سلام مهندس من چندین ساله طراحی لوگو رو با فتوشاپ دارم انجام میدم. برای اینکه یه لول بخوام حرفه ای تر طرح بزنم پیشنهادتون چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله