طراحی لوگو با نرم افزار کورل

طراحی لوگو با کورل (Corel Draw) در کیفیت بسیار بالایی قابل انجام است؛ زیرا کورل یک نرم افزار گرافیکی قدرتمند است که برای ساخت و پیاده سازی طرح های گرافیکی برداری ساخته شده است. البته برخی از طراحان لوگو امکان دارد که از نرم افزار های گرافیکی دیگری برای دیزاین لوگو استفاده کنند. اما لازم است بدانید که دیزاین لوگو با کورل بسیار عالی و راحت است.

امروزه انواع مختلفی از نرم افزارهای طراحی لوگو وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای امکاناتی عالی هستند. کورل یکی از این برنامه‌ها است که قابلیت‌های فراوانی را برای ساخت آرم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مقاله از استودیو طراحی گرافیکی قصد داریم که نحوه دیزاین آرم تجاری را با استفاده از این ابزار پرکاربرد آموزش دهیم، پس لطفا ما را همراهی کنید.

مراحل طراحی لوگو با کورل

مراحل طراحی لوگو با نرم افزار کورل به شرح ذیل است:

گام اول: ایجاد یک سند خالی

در آغاز کار یک سند خالی ایجاد نمایید. برای سایز سند می‌توانید مقادیر 600*800 را برگزینید و برای حالت رنگ اصلی هم CMYK را مدنظر قرار دهید.

گام دوم: استفاده از قالب پیش فرض

یکی از روش‌ها برای طراحی آرم تجاری استفاده از قالب‌های پیش فرض کورل است که از منوی File قابل دسترسی هستند. پس از کلیک روی منوی  Fileگزینه New from Template را انتخاب کنید. اکنون با کلیک روی دسته لوگوها، می‌توانید یکی از قالب‌های پیش فرض را به دلخواه خود برگزینید.

گام سوم: آپلود الگو یا قالب لوگو

در این مرحله باید قالب را کپی کنید و آن را در سند خالی جای‌گذاری نمایید. این امکان برای‌تان فراهم است که الگوی مورد نظر خود را به صورت خودکار در سند آپلود کنید.

گام چهارم: کار با ابزارهای شکل دهی

برنامه کورل دارای یک‌سری ابزارهایی شکل دهی است که برای طراحی لوگو عالی هستند. در صورتی‌که نیاز به طرح بیضی داشته باشید، می‌توانید Ellipse را انتخاب کنید و برای مستطیل نیز روی  Rectangleکلیک نمایید.

گام پنجم: اضافه کردن نام نماد

روی ابزار متن کلیک کنید و نام نماد را به بخش داخلی اشکال بیفزایید. با فشردن همزمان کلیدهای ترکیبی CTRL+A  رنگ دلخواه خود را نیز به لوگو اضافه کنید.

گام ششم: پر کردن طرح اولیه با الگوها

می‌توانید پر کردن دیزاین اولیه را با استفاده از الگوها انجام‌ دهید. به این منظور گزینه Interactive Fill  Tools را انتخاب نمایید تا یک پنجره ابزار به شما نشان داده شود. روی هر کدام از الگوها که خواستید کلیک کرده و آن را بر روی طرح اعمال کنید.

گام هفتم: اضافه کردن سایه افکت‌ها

افکت‌های دلخواه خود را می‌توانید از طریق ابزار Drop Shadow به دیزاین بیفزایید. با حرکت دادن فلش روی تصویر، سایه در جهت مورد نظر شما اعمال می‌شود.

گام هشتم: اضافه کردن الگوهای بیت مپ

الگوهای بیت مپ باعث می‌شوند که جذابیت بصری لوگو بیشتر شود. افزودن این الگوها با کلیک روی گزینه  Pattern Fill Bitmap که در قسمت بالای سند وجود دارد، انجام می‌گیرد.

گام‌ نهم: اعمال تصاویر پس زمینه

برای قرار دادن تصاویر پس زمینه روی منوی File کلیک کنید و سپس آیتم Import را برگزینید. پس از پیدا کردن تصویر پس زمینه روی آن راست کلیک کنید و از منوی ظاهر شده گزینه Order را انتخاب نمایید. سپس روی To Back Of Page کلیک کنید. اکنون می‌توانید تصویر را به پس زمینه لوگو انتقال دهید.

گام‌ دهم: تغییر پس زمینه لوگو

روی فضای سفید طرح کلیک نمایید و زمینه آرم تجاری را تغییر دهید. این کار با فشردن دکمه F11 هم انجام می‌گیرد.

گام یازدهم: بیرون کشیدن متن

روی متن کلیک کنید و دکمه‌های ترکیبیCtrl + Q  را به طور همزمان بفشارید، سپس متن را بیرون بکشید.

گام دوازدهم: اعمال افکت‌های کانتور

استفاده از افکت‌های کانتور کمک می‌کند که دیزاینی متفاوت و خاص داشته باشید. این افکت‌ها را می‌توانید از طریق گزینه Contour اعمال نمایید. کافی است روی Contour کلیک کنید و سپس فلش ایجاد شده را بکشید تا بتوانید متن دیگری را در متن اصلی لوگو به‌وجود بیاورید.

گام سیزدهم: ایجاد کردن جلوه‌ها

برای ایجاد جلوه در لوگو روی گزینه Blend و بعد Bevel کلیک کنید؛ سپس آیتم Plastic Effects را انتخاب نمایید. به منظور اضافه شدن افکت روی متن باید متن مورد نظر را با ابزار Select به حالت فعال درآورید. با حرکت دادن متن در جهت بالا یا پایین جلوه‌های زیبایی در آن ایجاد می‌شود.

گام چهاردهم: اضافه کردن جلوه پلاستیکی به متن

افزودن جلوه پلاستیکی از طریق گزینه Effects و سپس کلیک روی Texture و Plastic انجام می‌گیرد. اکنون موفق شده‌اید لوگویی را در نرم افزار کورل طراحی کنید که دارای جلوه پلاستیکی است.

چنانچه در استفاده از نرم افزار کورل تخصص ندارید اما قصد دیزاین نشان واره دارید، می‌توانید سفارش طراحی لوگو را به شرکت خلاق سلام گرافیک بسپارید تا صاحب بهترین آرم شوید.

آیا نرم افزار کورل برای طراحی لوگو مناسب است؟

این موضوع به طراح و طرح لوگو بستگی دارد اما ممکن است بنا به نرم افزارهای دیگر کمی سخت تر باشد.

برای چه لوگوهایی بهتر است از کورل استفاده کنیم ؟

برای لوگوهای کوچک و سبک می توان از نرم افزار کورل استفاده کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله