با وجود آنکه ایدههای زیادی برای طراحی لی اوت اینستاگرام وجود دارد، انتخاب از میان آنها و همچنین ارائه بهترین طراحی باید با توجه به نکات و اصول زیادی انجام شود. اگر میخواهید صفحه اینستاگرام کسب و کارتان جذاب و چشمگیر باشد باید به نکاتی هر چند کوچک ولی بسیار مهم توجه داشته باشید. اگر نکات طراحی لی اوت اینستاگرام (golden-tips-for-instagram-layout-design) را رعایت کنید میتوانید مطمئن باشید که مخاطبان تمایل بیشتری به مشاهده پستهای شما پیدا خواهند کرد. در ادامه نکات مهمی را بررسی میکنیم که برای داشتن یک لی اوت عالی و جذاب در اینستاگرام باید به آنها توجه ویژهای داشته باشید:
به مخاطبان هدف خود توجه داشته باشید
یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید مخاطبان هدف هستند. هر کسب و کاری مخاطبان خاص و ویژه خود را دارد. به طور مثال اگر شما از طریق تولید و واردات لوازمالتحریر به کسب درآمد میپردازید مخاطبان هدف شما بیشتر کودکان و نواجوانان خواهند بود.
اگر میخواهید بهترین لی اوت اینستاگرام را طراحی کنید باید به سلیقه و نیازهای مخاطبان هدف خود توجه داشته باشید. ممکن است یک چیدمان شطرنجی برای اینستاگرام کسب و کار شما نتیجه بهتری نسبت به یک چیدمان رنگینکمانی داشته باشد. اگر همچنان نمیدانید بهترین لی اوت برای جلب نظر مخاطبان هدفتان چیست میتوانید از مشاوره شرکت گرافیکی سلام گرافیک استفاده کنید.
اهمیت رنگبندی را فراموش نکنید
رنگبندی از جمله مهمترین نکاتی است که باید در طراحی هر المان تبلیغاتی به آن توجه داشت. رنگبندی کلی صفحه اینستاگرام شما میتواند اولین چیزی باشد که نظر کاربران را جلب کرده و آنها را به مشاهده دقیقتر پستهایتان تشویق میکند. سعی کنید 2 یا 3 رنگ اصلی را که در همه تصاویرتان از آنها استفاده میکنید را انتخاب کنید. این رنگها در واقع تم صفحه اینستاگرام شما را مشخص خواهند کرد. سپس سعی کنید از تمام رنگهای انتخابی خود به میزان صحیح در تصاویرتان استفاده کنید تا در ظاهر کلی صفحه تعادل ایجاد شود. اگر میخواهید هویت برند خود را طریق تصاویر اینستاگرامتان نشان دهید بهتر است از رنگهای لوگو و برند خود کمک بگیرید.
از فونتهای برندتان استفاده کنید
بسیاری از کسب و کارهای اینستاگرامی در طراحی تصاویر صفحه اینستاگرام خود از نوشتههای گرافیکی نیز استفاده میکنند. عکسنوشتهها به یکی از تکنیکهای موثر در طراحی صفحه اینستاگرام تبدیل شدهاند. همچنین میتوانید از لی اوتی استفاده کنید که در آن ردیف وسط متن و ردیفهای کناری تنها تصویر هستند.
برای آنکه بتوانید نتیجه بهتری از عکسنوشتهها بگیرید بهتر است از فونتهای برندتان استفاده کنید. استفاده از فونتهای رسمی برند میتواند ارتباط نزدیکتری میان شما و مخاطبانتان ایجاد کند. سعی کنید اندازه نوشتهها را نیز به دقت انتخاب کنید تا کاربران برای خواندن آنها با مشکلی مواجه نشوند.
از تصاویر مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید
طراحی لی اوت اینستاگرام باید کاملاً مطابق با شیوه فعالیت کسب و کار و خدمات و محصولات ارائه شده از سوی آن انجام شود. انتخاب تصاویر مناسب نقش پررنگی در این زمینه ایفا میکند. اگر میخواهید یک لی اوت جذاب و گویا داشته باشید باید از تصاویر مرتبط با برند و کسب و کار خود استفاده کنید.
برای یافتن بهترین تصاویر مرتبط با سازمان یا شرکت خود میتوانید از تصاویر stock استفاده کنید. اما اگر زمان و بودجه کافی دارید توصیه ما به شما عکاسی اختصاصی است. میتوانید به همان شیوه و سبکی که میخواهید از محصولات خود عکسبرداری کرده و از انها برای پیج اینستاگرام خود استفاده کنید. برای دریافت خدمات عکاسی حرفهای و ویرایش تصاویر میتوانید با کارشناسان ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.
از مدلهای مختلف لی اوت استفاده کنید
ایدههای بسیار زیادی برای لی اوتهای مختلف اینستاگرامی وجود دارد. شما باید با توجه به نیازهای مخاطبان و محصولات و خدماتی که ارائه میدهید بهترین لی اوت را انتخاب کنید. سعی کنید از لی اوتی استفاده کنید که به خوبی فرهنگ سازمانی شما را نشان میدهد. متاسفانه برخی از مدیران اینستاگرامی با هدف ایجاد تنوع به صورت مداوم لی اوت صفحه خود را تغییر میدهند.
توصیه ما به شما انتخاب یک لی اوت عالی و استفاده از ان برای مدتی طولانی است. تغییر مداوم لی اوت و چینش تصاویر نه تنها عدم ثبات و برنامهریزی کسب و کار شما را به کاربران نشان میدهد، بلکه میتواند آنها را گیج و سردرگم کند. جهت دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین لی اوت میتوانید همین حالا با مشاوران ما در سلام گرافیک تماس بگیرید.
2 پاسخ
تشکر فراوان نکات ظریفی یاد دادین.
ارادت خانم حسینی عزیز! طراحی لی اوت اینستاگرام نیازمند رعایت کردن همین مواردی هست که کارشناس های سلام گرافیک ذکرکردن