آیا همه کسب و کارها نیاز به طراحی لوگو دارند؟

همان طور که در طراحی لوگو بیان شد، برای تشکیل هویت برند و همچنین ماندگاری در ذهن مخاطب بهتر است از طراحی لوگو برای برند خود استفاده کرد. فرقی ندارد کسب وکار کوچک است یا کسب و کار بزرگی را مدیریت می‌شود، طراحی لوگو یک قدم اصلی و اساسی در تشکیل هویت برند است.

لوگو نشان‌دهنده هویت یک برند و ارزش‌های آن است. برای کسب و کارهای کوچک، داشتن یک نام تجاری قدرتمند فرصتی طلایی است که متاسفانه در اغلب اوقات به راحتی از دست می‌رود.

به همین دلیل هم هر کسب و کار بزرگ و کوچکی به یک لوگو حرفه‌ای برای معرفی بهتر خود و تبلیغات اثربخش‌تر نیاز دارد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها طراحی لوگو را یکی از اولویت‌های خود قرار نمی‌دهند و تصور می‌کنند که هنوز به لوگو نیازی ندارند.

این تصور کاملاً اشتباه بوده و می‌تواند ضربه‌ای مهلک به موفقیت کسب و کار شما وارد کند. ممکن است تصور کنید که می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری روی لوگویی حرفه‌ای، هزینه آن را صرف مسائل و مشکلات دیگری کنید. اگر بدانید لوگو چیست و برای شما چه برآورد هایی دارد قطعا ااز آن غافل نخواهید شد.

اما باید به خاطر داشته باشید که تنها در صورت داشتن یک لوگو حرفه‌ای و جدی گرفتن اهمیت آن است که می‌توانید یک کسب و کار حرفه‌ای و قدرتمند را راه‌اندازی کنید.

با نگاهی ساده به آمار حاصل از تحقیقات انجام شده در این زمینه می‌توان به اهمیت بالای لوگو برای تمام مشاغل و شرکت‌ها پی برد:

  • حدود 93 درصد از مشتریان با مشاهده لوگو یک برند و تحریک چشمی به خرید محصولات آن ترغیب می‌شوند.
  • حدود 80 درصد مشتریان با دیدن رنگ لوگو مورد علاقه خود تمایل بیش‌تری نسبت به خرید پیدا می‌کنند.
  • حدود 7 درصد از مشتریان با به خاطر آوردن رنگ لوگو یک برند تصمیمی به خرید گرفته‌اند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

برخی از دلایل مهمی که می‌تواند اهمیت طراحی لوگو حرفه‌ای برای هر کسب و کاری را به خوبی نشان دهد عبارت است از:

اولین برداشت موثر و سازنده

همانطور که گفته شد لوگو شما نماینده کسب و کار و به منزله چهره شماست. هر کسب و کاری تنها و تنها یک بار فرصت ایجاد احساس خوب در مخاطبان را دارد. در واقع لوگو روشی عالی برای تاثیرگذاری بیش‌تر بر مشتریان بالقوه است. داشتن یک آرم حرفه‌ای و مناسب می‌تواند چیزهای زیادی درباره شما به مخاطبان گفته و بر روی اولین برداشت آن‌ها از کسب و کار شما تاثیرگذار باشد.

تقویت وفاداری و اعتماد مشتریان

عاملی مهم که موجب موفقیت هر کسب و کاری می‌شود وفاداری مشتریان است. جلب اعتماد و وفاداری مشتریان کار ساده‌ای نیست. داشتن لوگویی حرفه‌ای می‌تواند کمکی بزرگ در این زمینه باشد.

یک آرم حرفه‌ای و اصولی می‌تواند مخاطبان را از نظر فکری درگیر کسب و کار شما کند. زمانی که محصولات و هدایای گوناگونی را با لوگو خود به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنید، در واقع قدردانی خود را نشان دادن و وفاداری و اعتماد آنان را تقویت می‌کنید.

حفظ نام برند

لوگو ابزاری مهم برای حفظ نام برند است. اگر می‌خواهید مشتریان و مخاطبانتان هیچگاه شما را فراموش نکنند باید طراحی آرم حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. اگر مشتریان تجربه خوبی از استفاده از محصولات و خدمات شما داشته باشند، با مشاهده لوگو این تجربیات را با دیگر افراد و نسل‌های بعدی نیز به اشتراک می‌گذارند.

به همین دلیل هم هر کسب و کاری نیاز به لوگویی مناسب دارد تا بتواند احساسات مثبت در مشتریان را تقویت کرده و آن را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کند. با داشتن یک لوگوی حرفه‌ای در کنار خدمات و محصولات مطلوب می‌توانید وفاداری و اطمینان مشتریان را در آینده نیز تضمین کنید.

حفظ برند توسط لوگو

نشانه‌ای برای حرفه‌ای بودن

اگر نگاهی به کسب و کارها و مشاغل بزرگ اندازید متوجه می‌شوید که هیچ بیزینس بزرگی بدون لوگو وجود ندارد. لوگوها در عین سادگی بخش بسیار مهمی از کسب و کار شما را در بر می‌گیرند.

آرم در واقع نماینده شما در جامعه و در میان مصرف‌کنندگان است. هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون داشتن لوگویی مناسب، ادعا بر حرفه‌ای بودن خود داشته باشد. در واقع لوگو جزئی مهم از اعتبار و حرفه‌ای بودن شما است و می‌تواند بر احساس مشتریان نسبت به کسب و کارتان تاثیرگذار باشد.

البته این نکته را باید درنظر بگیرید یک لوگو موفق چه ویژگی دارد و چه نکات مهمی را باید در طراحی لوگو رعایت کرد.

آیا شرکت های کوچک هم نیاز به لوگو دارند ؟

اگر شما صاحب یک مغازه در محله خود هستید و یا یک شرکت تولیدی بزرگ در سطح بین المللی دارید، تفاوتی در روند برند سازی نیست و باید هر دو لوگوی منحصر به فردی داشته باشید.

طراحی لوگو چه تاثیری در بیزنس دارد؟

با طراحی لوگو و طی کردن قدم های برند سازی، شما می‌توانید اعتماد را در بین مخاطبین ایجاد کنید و بدین طریق سود زیادی بکنید و شناخته تر بشوید.

5/5 - (2 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید