شرکت طراحی گرافیک سلام گرافیک

همه کسب و کارها نیاز به طراحی لوگو دارند

همان طور که در طراحی لوگو بیان شد، برای تشکیل هویت برند و همچنین ماندگاری در ذهن مخاطب بهتر است از طراحی لوگو برای برند خود استفاده کرد. فرقی ندارد کسب وکار کوچک است یا کسب و کار بزرگی را مدیریت می‌شود، طراحی لوگو یک قدم اصلی و اساسی در تشکیل هویت برند است.
همه کسب و کارها نیاز به طراحی لوگو دارند

لوگو نشان‌دهنده هویت یک برند و ارزش‌های آن است. برای کسب و کارهای کوچک، داشتن یک نام تجاری قدرتمند فرصتی طلایی است که متاسفانه در اغلب اوقات به راحتی از دست می‌رود.

به همین دلیل هم هر کسب و کار بزرگ و کوچکی به یک لوگو حرفه‌ای برای معرفی بهتر خود و تبلیغات اثربخش‌تر نیاز دارد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها طراحی لوگو را یکی از اولویت‌های خود قرار نمی‌دهند و تصور می‌کنند که هنوز به لوگو نیازی ندارند.

این تصور کاملاً اشتباه بوده و می‌تواند ضربه‌ای مهلک به موفقیت کسب و کار شما وارد کند. ممکن است تصور کنید که می‌توانید به جای سرمایه‌گذاری روی لوگویی حرفه‌ای، هزینه آن را صرف مسائل و مشکلات دیگری کنید. اگر بدانید لوگو چیست و برای شما چه برآورد هایی دارد قطعا ااز آن غافل نخواهید شد.

اما باید به خاطر داشته باشید که تنها در صورت داشتن یک لوگو حرفه‌ای و جدی گرفتن اهمیت آن است که می‌توانید یک کسب و کار حرفه‌ای و قدرتمند را راه‌اندازی کنید.

با نگاهی ساده به آمار حاصل از تحقیقات انجام شده در این زمینه می‌توان به اهمیت بالای لوگو برای تمام مشاغل و شرکت‌ها پی برد:

  • حدود 93 درصد از مشتریان با مشاهده لوگو یک برند و تحریک چشمی به خرید محصولات آن ترغیب می‌شوند.
  • حدود 80 درصد مشتریان با دیدن رنگ لوگو مورد علاقه خود تمایل بیش‌تری نسبت به خرید پیدا می‌کنند.
  • حدود 7 درصد از مشتریان با به خاطر آوردن رنگ لوگو یک برند تصمیمی به خرید گرفته‌اند.

برخی از دلایل مهمی که می‌تواند اهمیت طراحی لوگو حرفه‌ای برای هر کسب و کاری را به خوبی نشان دهد عبارت است از:

اولین برداشت موثر و سازنده

همانطور که گفته شد لوگو شما نماینده کسب و کار و به منزله چهره شماست. هر کسب و کاری تنها و تنها یک بار فرصت ایجاد احساس خوب در مخاطبان را دارد. در واقع لوگو روشی عالی برای تاثیرگذاری بیش‌تر بر مشتریان بالقوه است. داشتن یک آرم حرفه‌ای و مناسب می‌تواند چیزهای زیادی درباره شما به مخاطبان گفته و بر روی اولین برداشت آن‌ها از کسب و کار شما تاثیرگذار باشد.

تقویت وفاداری و اعتماد مشتریان

عاملی مهم که موجب موفقیت هر کسب و کاری می‌شود وفاداری مشتریان است. جلب اعتماد و وفاداری مشتریان کار ساده‌ای نیست. داشتن لوگویی حرفه‌ای می‌تواند کمکی بزرگ در این زمینه باشد.

یک آرم حرفه‌ای و اصولی می‌تواند مخاطبان را از نظر فکری درگیر کسب و کار شما کند. زمانی که محصولات و هدایای گوناگونی را با لوگو خود به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنید، در واقع قدردانی خود را نشان دادن و وفاداری و اعتماد آنان را تقویت می‌کنید.

حفظ نام برند

لوگو ابزاری مهم برای حفظ نام برند است. اگر می‌خواهید مشتریان و مخاطبانتان هیچگاه شما را فراموش نکنند باید طراحی آرم حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. اگر مشتریان تجربه خوبی از استفاده از محصولات و خدمات شما داشته باشند، با مشاهده لوگو این تجربیات را با دیگر افراد و نسل‌های بعدی نیز به اشتراک می‌گذارند.

به همین دلیل هم هر کسب و کاری نیاز به لوگویی مناسب دارد تا بتواند احساسات مثبت در مشتریان را تقویت کرده و آن را به نسل‌های بعدی نیز منتقل کند. با داشتن یک لوگوی حرفه‌ای در کنار خدمات و محصولات مطلوب می‌توانید وفاداری و اطمینان مشتریان را در آینده نیز تضمین کنید.

حفظ برند توسط لوگو

نشانه‌ای برای حرفه‌ای بودن

اگر نگاهی به کسب و کارها و مشاغل بزرگ اندازید متوجه می‌شوید که هیچ بیزینس بزرگی بدون لوگو وجود ندارد. لوگوها در عین سادگی بخش بسیار مهمی از کسب و کار شما را در بر می‌گیرند.

آرم در واقع نماینده شما در جامعه و در میان مصرف‌کنندگان است. هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون داشتن لوگویی مناسب، ادعا بر حرفه‌ای بودن خود داشته باشد. در واقع لوگو جزئی مهم از اعتبار و حرفه‌ای بودن شما است و می‌تواند بر احساس مشتریان نسبت به کسب و کارتان تاثیرگذار باشد.

البته این نکته را باید درنظر بگیرید یک لوگو موفق چه ویژگی دارد و چه نکات مهمی را باید در طراحی لوگو رعایت کرد.

آیا شرکت های کوچک هم نیاز به لوگو دارند ؟

اگر شما صاحب یک مغازه در محله خود هستید و یا یک شرکت تولیدی بزرگ در سطح بین المللی دارید، تفاوتی در روند برند سازی نیست و باید هر دو لوگوی منحصر به فردی داشته باشید.

طراحی لوگو چه تاثیری در بیزنس دارد؟

با طراحی لوگو و طی کردن قدم های برند سازی، شما می‌توانید اعتماد را در بین مخاطبین ایجاد کنید و بدین طریق سود زیادی بکنید و شناخته تر بشوید.

5/5 - (2 امتیاز)
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی
ابوالفضل ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فهرست مطالب این مقاله