قیمت صفحه آرایی کتاب

تعرفه های صفحه بندی یا صفحه آرایی کتاب به عوامل و پارامتر های مختلفی بستگی دارد. طراحی و صفحه آرایی کتاب می تواند شامل تصویر، جدول، عکس و ... باشد که هرکدام می تواند در قیمت صفحه آرایی کتاب تاثیرگذار باشد. برخی دیگر از هزینه های صفحه آرایی کتاب به مواردی مانند قطع کتاب، تعداد صفحات کتاب، زمان صرف شده و... بستگی دارد.

قیمت صفحه آرایی کتاب (book layout price) تعرفه‌ای است که باید به طراح گرافیست پرداخت کنید تا صفحات کتابتان را به صورت اختصاصی برای شما طراحی کند. تعرفه صفحه آرایی کتاب از 300.000 تومان به ازای هر صفحه شروع شده و براساس افزودن فاکتورهای متعددی به طراحی ممکن است به صفحه 800 هزار تومان برسد.

عنوانزمان اجراقیمت
طراحی صفحه آرایی معمولیبسته به تعداد صفحاتاز 300.000 تومان به ازای هر صفحه
طراحی صفحه آرایی حرفه‌ایبسته به تعداد صفحاتاز 500.000 تومان به ازای هر صفحه
طراحی صفحه آرایی + تصویرسازیبسته به تعداد صفحاتاز 1.000.000 تومان به بالا (بسته به کیفیت تصویرسازی)

آیا می‌دانید عوامل موثر بر قیمت صفحه آرایی کتاب چیست؟ به عوامل متعددی بستگی دارد. طراحی یک صفحه از کتاب از عناصر مختلفی چون متن، نمودار، فرموۀ، جدول، تصویر و… تشکیل شده است.

از همین‌رو برای برآورد قیمت دقیق صفحه آرایی کتاب لازم است که ابتدا موضوع و محتوای صفحه و ساختار کلی طراحی آن مشخص شود. توجه داشته باشید که وجود قسمت‌ها و بخش‌های مختلف در یک کتاب نیز می‌تواند بر روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار باشد. بنابراین تقسیم صفحات و لایه بندی متن نیز از جمله عواملی است که پیش از شروع به صفحه آرایی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی صفحه‌ آرایی کتاب

طراحی صفحه آرایی کتاب تاثیر مستقیمی در افزایش فروش آن دارد؛ اما یکی از دغدغه‌های ذهنی مشتریان  تعرفه‌ای است که برای دیزاین در نظر گرفته می‌شود. چه مواردی قیمت نمونه کارهای صفحه آرایی کتاب را تعیین می‌کند؟ پارامترهای مختلفی بر قیمت طراحی صفحه آرایی کتاب موثرند که مهم‌ترین این مولفه‌ها در ادامه بحث آورده شده است.

میزان پیچیدگی متن کتاب

متن بعضی از کتاب‌ها دارای جداول، نمودارها و فرمول‌های خاصی هستند که صفحه‌آرایی آن‌ها مستلزم صرف وقت بسیار زیادی است. از آنجا که این موضوع وقت زیادی از گرافیست می‌گیرد؛ به تبع قیمت دیزاین صفحات افزایش خواهد یافت. همچنین فارسی یا انگلیسی بودن متن صفحات نیز هزینه طراحی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نرم افزار مورد استفاده

طراحی پامفلت و صفحه آرایی کتاب در ایندیزاین در مقایسه با نرم افزار ساده و پیش‌و‌پا افتاده‌ای نظیر ورد کیفیت خروجی کار را افزایش می‌دهد. بنابراین نرخ طراحی در نرم افزارهای حرفه‌ای بیشتر است.

وجود پاورقی و عکس در صفحات

دیزاین پاورقی وقت طراحان را می‌گیرد به همین دلیل تعرفه طراحی صفحه آرایی را افزایش می‌دهد. همچنین عکس‌هایی که برای یک کتاب به کار برده می‌شوند، ممکن است که خام یا اصلاح شده باشند. به منظور ویرایش تصاویر گرافیکی نیاز است که طراح مدت زمان بسیاری با نرم افزارهای مربوطه کار کند که این کار هزینه دیزاین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رنگ‌بندی صفحات

تاثیر رنگ در طراحی صفحات کتاب بسیار زیاد استو بعضی اوقات گرافیست‌ها باتوجه به نیاز و درخواست مشتری و به منظور زیبایی صفحات کتاب، رنگ‌بندی خاصی  برای صفحات به کار می‌برند که این امر بر تعرفه طراحی صفحه آرایی کتاب موثر است.

زمان تحویل کتاب

اگر عجله داشته باشید و بخواهید پروژه طراحی را زودتر از موعد مقرر تحویل بگیرید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در چنین مواقعی کارشناسان مجبور هستند فشرده‌تر کار کنند تا سفارش شما را به موقع آماده نمایند.

تعداد صفحات و قطع کتاب

هر چه‌قدر که قطع کتاب و تعداد صفحات آن بیشتر باشد، فرآیند دیزاین طولانی‌تر شده و هزینه‌های پرداختی را افزایش می‌دهد.

از دیگر عوامل بسیار مهمی که قیمت طراحی صفحه بندی کتاب تهران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، نوع تصاویری است که در کتاب از آن‌ها استفاده می‌شود؛ این تصاویر ممکن است به صورت خام، اصلاح شده یا گرافیکی باشند. بطور کلی مهم‌ترین عوامل موثر در هزینه صفحه آرایی کتاب عبارتنداز:

  • قطع کتاب
  • تعداد صفحات کتاب
  • زمان مورد نیاز برای تحویل کتاب
  • ساده یا پیچیده بودن متن کتاب
  • صفحه آرایی کتاب به انگلیسی یا فارسی
  • وجود پاورقی در متن
  • وجود فرمول در متن
  • وجود جدول، عکس، نمودار
  • رنگ بندی صفحه آرایی کتاب

با توجه به اینکه جزئیات صفحه آرایی یک کتاب بسیار زیاد است، برای پیش بینی قیمت نهایی بهتر است ابتدا تمام نیازها و هدف خود را به تیم سلام گرافیک بگویید تا ما پس از بررسی آن‌ها تعرفه نهایی صفحه آرایی کتاب را به شما اعلام کنیم. برای سفارش صفحه آرایی کتاب و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با شرکت گرافیکی سلام گرافیکی با شماره 09355054580 با ما تماس بگیرید.

قیمت صفحه آرایی حرفه ای کتاب چقدر است؟

مهم‌ترین ویژگی دیزاین صفحات کتاب حرفه‌ای بودن آن است. اگر به دنبال صفحه آرایی باکیفیت هستید، طبیعتا نباید به سراغ تیم‌ها یا گرافیست‌های تازه کار بروید. صفحه آرایی خوب و حرفه‌ای نکات و قواعدی دارد که باید به درستی به‌کار گرفته شوند.

تعرفه صفحه آرایی کتاب در مشهد

تعرفه صفحه آرایی کتاب براساس فاکتورهای مشخصی تعیین می‌شود. به همین خاطر قیمت طراحی صفحات کتاب در مشهد یا تهران توسط تیم سلام گرافیک تفاوتی با یکدیگر ندارند. اگرچه شرکت‌های واقع در شهرهای مختلف ممکن است هر یک قیمتی متفاوت اعلام کنند اما سلام گرافیک خدمات خود را در تمامی شهرها با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. برای طراحی صفحه آرایی تهران یا دیگر شهرها با ما تماس بگیرید.

3.4/5 - (5 امتیاز)
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی
مجتبی ملاکی هستم؛ کارشناس ارشد طراحی گرافیک و مدیر استودیو طراحی گرافیک سلام گرافیک، 8 سالی است که در حوزه طراحی گرافیک مشغول به فعالیت هستم و تا به حال در حوزه‌های طراحی بسته بندی، طراحی لوگو، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و... کار به صورت حرفه‌ای انجام داده‌ام.
مقالات مرتبط بخوانید!

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله