طراحی لوگو دو زبانه

طراحی لوگو دوزبانه چیست؟ لوگوی دو زبانه برای یک شرکت یا سازمان چه اهمیتی دارد؟ طراحی لوگو یکی از کارهای مهمی است که قبل از شروع یک کسب وکار باید در نظر گرفته شود. طراحی لوگو انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها دو زبانه است. یک شرکت بین المللی برای دیده‌شدن در سطح حهانی باید از یک نشان تجاری دو زبانه استفاده کند. در این مقاله از سلام گرافیک هر آنچه در مورد لوگوی دو زبانه وجود دارد را بخوانید.

طراحی لوگو دو زبانه (Bilingual logo design) به لوگویی گفته می‌شود که هم در کشور مبدا و هم در سایر کشور ها برای تجارت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر طراحی لوگوی ارمنستان را انجام می‌دهید باید زبان ارمنی را هم لحاظ کنید.این لوگو دقیقا مشابه لوگو اصلی با همان رنگ و المان ها است همچنین استانداردهای بین المللی در آن رعایت می‌شود. در لوگو دوزبانه بخش نوشته فارسی و انگلیسی برند شما فقط متفاوت است. در ادامه با استودیو طراحی سلام گرافیک همراه باشید تا اطلاعات لازم در مورد طراحی لوگو دوزبانه را کسب کنید.

لوگو دوزبانه چیست؟

در طراحی لوگو دو زبانه گرافیست برای یک برند خارجی اقدام به طراحی لوگو فارسی یا برای یک برند ایرانی آرم تجاری انگلیسی یا هر زبان دیگری را طراحی می‌کند. به عبارت دیگر در این روش هر دو بخش فارسی و لاتین به شیوه‌ای متفاوت در نام تجاری آورده می‌شود.

این نوع دیزاین برای آن دسته از کسب و کارهایی کاربرد دارد که قصد دارند در سطح بین‌المللی فعالیت داشته باشند. از این‌رو طراحی لوگو دو زبانه در نرم افزارهای گرافیکی باید به نحوی انجام گیرد که مخاطبان کشور مبدا و مقصد به راحتی بتوانند پیام برند را دریافت کنند.

طراحی لوگوتایپ دوزبانه

در عصر حاضر با گسترش ارتباطات بسیاری از برندها نیاز به طراحی لوگوتایپ دوزبانه دارند. این نوع دیزاین چالش‌هایی دارد که کسب اطلاعات در مورد آن‌ها به شما کمک می‌کند که به هنگام طراحی لوگو با فتوشاپ و سایر نرم‌افزارها آگاهانه‌تر عمل نمایید. برخی از این چالش‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  • حروف فارسی به صورت به هم چسبیده تایپ می‌شوند، در صورتی‌که حروف انگلیسی از هم جدا هستند.
  • یک طراح لوگو برای دیزاین نمادهای فارسی می‌تواند حروف و اتصالات آن‌ها را بکشد، در حالی‌که در زبان انگلیسی این‌گونه نیست.
  • در زبان انگلیسی این همه نقطه وجود ندارد و در عین حال واژه‌ها تنوع کمتری در ظاهر دارند.
  • حروف کپیتال انگلیسی به دلیل منسجم بودن، پس از قرار گرفتن در کنار هم یک کادر مستطیل را به وجود می‌آورند، اما حروف فارسی این‌طور نیستند.

در طراحی لوگو تایپ دوزبانه فقط مسئله این نیست که گرافیست بتواند فرم‌ها و تناسبات نماد را در حروف فارسی یا انگلیسی نشان‌دهد؛ بلکه انتقال هویت برند نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. چنانچه صاحب کسب و کاری هستید که نیاز به طراحی لوگو تایپ دوزبانه دارید، می‌توانید این کار را برعهده تیم‌های حرفه‌ای مانند سلام گرافیک بگذارید تا خیال شما از بابت رعایت کلیه نکات طراحی لوگو آسوده شود.

اصول طراحی لوگو دوزبانه

نمادهای استاندارد که به صورت دو زبانه یعنی با استفاده از حروف لاتین و فارسی طراحی می‌شوند، حتماً باید با هم سنخیت داشته باشند. به طور کلی اصول طراحی لوگو دو زبانه عبارتند از:

  • به کار بردن رنگ‌های محدود

در طراحی لوگو دو زبانه نهایتا باید سه رنگ به کار برده شود؛ زیرا چاپ آن دسته از نمادهایی که دارای تعداد زیادی رنگ باشند، بر روی تمام متریال‌ها امکان‌پذیر نیست.

  • توجه به روانشناسی رنگ‌ها

رنگ آرم تجاری حتماً باید با توجه به زمینه فعالیت برند و مخاطبان هدف آن انتخاب شود. برای مثال اگر برند مربوطه در حوزه مواد غذایی فعالیت می‌کند، مانور دادن روی رنگ‌های شاد می‌تواند نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

  • به کار بردن المان‌های خاص

استفاده از عناصر و فرم‌های یونیک باعث متمایز شدن برند از شرکت‌های رقیب می‌شود. به همین دلیل طراحان ماهر از تصاویر آماده مانند شاتر استوک و وکتور استفاده نمی‌کنند.

  • وجود فواصل یکسان در آرم تجاری

یکی از نکات مهم در طراحی لوگو دو زبانه این است که به منظور حفظ کردن ترکیب‌بندی در سایزهای کوچک حتماً فاصله یکسانی برای حروف درنظر گرفته شود.

  • استفاده از فونت مناسب

تیم‌های گرافیکی کارکشته مانند سلام گرافیک به تاثیر فونت در طراحی لوگو واقفند، به همین دلیل فونتی را برمی‌گزینند که علاوه‌بر ظاهر زیبا، خوانا نیز باشد.

قیمت طراحی لوگو دوزبانه

معمولاً در پروژه‌های بین‌المللی کارفرمایان درخواست طراحی لوگو دو زبانه دارند که در چنین مواردی نرخ دیزان در مقایسه با نمادهای معمولی افزایش پیدا می‌کند. زیرا گرافیست یک مرتبه باید طراحی نماد فارسی را انجام دهد و یک بار نیز آن را به صورت لاتین پیاده‌سازی نماید.

همچنین سبک‌های طراحی در لوگوی فارسی با زبان‌های بیگانه متفاوت است. مثلاً سبکی که برای دیزاین یک آرم تجاری عربی برگزیده می‌شود، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که این موضوع قطعاً در هزینه‌های طراحی تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای طراحی لوگو دو زبانه باید بودجه بیشتری اختصاص داده شود؛ البته عوامل زیر نیز در قیمت طراحی لوگو تاثیرگذار هستند:

  1. با بالا رفتن تعداد اتودها نرخ دیزاین افزایش می‌یابد.
  2. چنانچه طراح جزء گرافیست‌های مطرح و حرفه‌ای باشد، دستمزد گرانتری دارد.
  3. پیچیدگی طرح و مدت زمانی که صرف طراحی می‌شود، هزینه نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  4. پروژه طراحی با توجه به بودجه‌ای که کارفرما در اختیار دارد انجام می‌شود.

سفارش طراحی لوگو دو زبانه

برای اینکه لوگو دو زبانه خوبی داشته باشید نیاز است به شرکت دیزاینر حرفه ای مانند سلام گرافیک تماس گرفته و سفارش طراحی لوگو را ثبت نمایید. بهترین آرم ها توسط ما دیزاین شده اند و رضایت مشتریان قبلی تامین شده است.

طراحی لوگو دوزبانه مورد نیاز کسب و کار است؟

طراحی لوگو دوزبانه برای کسب و کار هایی که در دو کشور مختلف فعالیت می کنند و کاربران متفاوت دارند، می تواند به برندسازی حرفه ای کمک کند.

آیا سلام گرافیک طراحی لوگوی دو زبانه انجام می دهد؟

بله، طراح های لوگو در استودیو سلام گرافیک به پیاده سازی طراحی لوگوی دوزبانه می پردازند.

4.7/5 - (7 امتیاز)
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی
کاوه ملاکی‌ام؛ مشاور سئو، سئو یعنی موفقیت کسب و کار با سرعت چند برابری، از سال 90 به صورت تخصصی در حوزه محتوا و سئو فعالیت می‌کنم. دیدن نتایج رشد کسب و کارها جان تازه‌ای برای ادامه مسیر بهم می‌ده!
مقالات مرتبط بخوانید!

7 پاسخ

  1. درود بر شما لوگو دوزبانه فقط مناسب شرکت ها یا بیزینس های بین المللی هست یا به شرکت هایی که فعالیت داخلی دارند هم پیشنهاد میکنید ؟
    متشکرم

    1. سلام، نه این مورد ارتباطی به شرکت و بیزینس بین اللملی نداره، و به نوعی میشه گفت یه لول از نمایش بزرگ بودن کسب و کارتون رو میرسونه دو زبانه بودن

  2. زبان دوم لوگو دو زبانه فقط اینگلیسی هست یا به زبان های دیگه مثلا ترکی هم میتونید لوگو طراحی کنید ؟

    1. سلام و روز به خیر، وابسته به نیاز شما میشه به هر زبانی خواستید، زبان دوم لوگو رو انتخاب کنید و طراحی کنیم

  3. سلام من دقیقا متوجه نشدم لوگو دو زبانه چه شکلی میشه؟ یعنی هم فارسی نوشته میشه و هم انگلیسی یا یه جوری طراحی میشه که از یک ور فارسی خونده بشه از یک ور انگلیسی :/
    میشه نمونه لوگو دو زبانه بذارین ببینم دقیقا چه شکلی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب این مقاله